سینمایی نیوز
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل 7643 امروز 0

خبر فوری

استقبال از بهار با سبد رنگارنگی از فیلم های سینمایی در روزهای پایانی سال وزیر فرهنگ: فروش فیلم‌های سینمایی به یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید حضور پررنگ فیلم‌های کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران در جشنواره‌های جهانی اعلام جدول حمایت‌های موسسه سینماشهر از سینماهای کشور تاسیس بنیاد تئاتر ملی تصویب شد حضور فیلم‌های دو کارگردان فیلم‌اولی شهرستانی در اکران نوروزی سینما معرفی هیات انتخاب بخش مستند جشنواره اقوام اکران آنلاین فیلم کوتاه «تکه‌ای از تو» در فیلم نت اکران بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» از 23 اسفند در گروه سینمایی هنر و تجربه شب قهرمان در سینمای ایران رقابت به جای انحصار نمایش فیلم برای اولین بار تقدیر از همکاران مرکز گسترش قطعاتی از فرامرز پایور منتشر شد بهار پر رونق اکران بررسی و تدوین کلیات برنامه های سال 1403 سازمان سینمایی کشور اکران آنلاین فیلم‌های کوتاه «آمین صحرایی» در فیلم‌نت ظاهرا باید سینمای مستقل را بازتعریف کنیم ! 6 مستند در مرکز گسترش اکران می‌شوند جزئیات سند ملی موسیقی منتشر شد 4 جایزه جشنواره پویانمایی برای مرکز گسترش دیدار حمیدی مقدم و صنوف سینمای مستند اساسنامه بنیاد ملی پویانمایی ایران ابلاغ شد ساخت 5 انیمیشن درباره غزه در مرکز گسترش/ از انیماتورهای جوان حمایت می‌کنیم اساسنامه بنیاد ملی پویانمایی ایران ابلاغ شد معرفی اعضای هیات انتخاب و فیلم‌های سومین رویداد «تصویر دهم» «بچه زرنگ ٢» در راه است فراخوان اولین رویداد ملی پیچینگ تخصصی فیلم کوتاه تجربی منتشر شد رشد مخاطبان نمایش‌ کودک و نمایش ایرانی آیین­‌نامه هفتادمین جشنواره منطقه­‌ای سینمای جوان – قزوین منتشر شد بازگشایی سامانه ثبت طرح مرکز گسترش از اردیبهشت 1403 پنجمین هفته فیلم و عکس استان تهران به ایستگاه پایانی رسید+ تصاویر حضور سینماگران در پای صندوق رای در تالار وحدت نمایندگان مجلس دوازدهم، این روز را فراموش نکنند دعوت سازمان سینمایی برای حضور در پای صندوق های رای دومین پاتوق فیلم کوتاه از فصل نهم 13 اسفند برگزار می‌شود اکران نوروزی بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» در گروه سینمایی هنر و تجربه نمایش 6 مستند در 2 روز بابک شهرکی «سنگ خارا» را منتشر کرد پنجمین هفته فیلم و عکس استان تهران افتتاح شد فراخوان ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران منتشر شد جلد دوم کتاب «مشق آزاد» منتشر خواهد شد ششمین هفته فیلم و عکس استان ایلام برگزار شد فراخوان جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی منتشر شد به همت انجمن موسیقی ایران؛«عیاران»اثر استاد احمد پژمان منتشر شد اعلام ۷ فیلم برای اکران در نوروز ۱۴۰۳ اعلام پرفروش‌ترین فیلم‌ها و سینماهای کشور در بهمن ماه پنجمین هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان – دفتر تهران برگزار می‌‌شود فیلم کوتاه تنها فرصت فیلم‌ساز برای جاه‌طلبی و خلاقیت در اجرا است آیین بخش تجلی اراده ملی چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به پایان رسید

3
تا پایان سال 1401

تئاتر شهر میزبان شش نمایش می‌شود

  • کد خبر : 15813
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
تئاتر شهر میزبان شش نمایش می‌شود
شش اجرای صحنه‌ای در تالارهای چهارسو، قشقایی، سایه و کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر تا پایان اسفندماه ۱۴۰۱ به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از ایران تئاتر، نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، شش اجرای صحنه‌ای تا روز دوشنبه بیست و دوم اسفندماه سال 1401 در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.
در تالار چهارسو نمایش «دَر و گَبر و یک قرص نان» به نویسندگی و کارگردانی داوود فتحعلی‌بیگی و بازی حمیدرضا معدن کن، امیر آزاد روستا، فاطمه رضاخانی، محمد رمضانی، کیانوش حاتمی، ساغر نوروزی، محمد حاج‌محمدی، مصطفی خدابنده‌لو، علی صابر، آرش اعظمی، ثنا آزاد روستا و امیرعلی بهاری ساعت 19 به مدت‌زمان 70 دقیقه و قیمت بلیت 80 هزار تومان روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «انوشیروان، برای درمان بیماری خود وارد شهر مشهد می‌شود، پیر روشن‌ضمیر از وی طلب قرص نانی می‌کند، قصه از جایی شروع می‌شود که در شهر زنی را برای دزدیدن قرص نانی مجازات می‌کنند.»

در تالار قشقایی مجموعه نیز دو اثر نمایشی طی نوبت‌های زمانی مختلف پذیرای علاقه‌مندان تئاتر هستند.

نمایش «مَرد» به نویسندگی و کارگردانی حسین احمدخانی و بازی حسین احمدخانی، فاطمه زمانی، شیوا اربابی ساعت 18:15 با مدت‌زمان 60 دقیقه و قیمت بلیت 80 هزار تومان میزبان مخاطبان تئاتر در تالار قشقایی است.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: «مرد برگشته است اما انباشته از مهمات است.»

«آلاء» عنوان دیگر نمایش تالار قشقایی به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم تبار و بازی مرجان آقانوری است که ساعت 20:15 با مدت‌زمان 40 دقیقه و قیمت بلیت 80 هزار تومان روی صحنه تالار قشقایی پذیرای تماشاگران تئاتر است.

در توضیح این نمایش که با استفاده از فیگورها و حرکات اریال یوگا در ایران روی صحنه رفته، آمده است: «چیزی تا سحر نمانده، لحظه وداع اندوهگین نیست. هنگامه‌ای که شوق رسیدن در آن باشد. اکنون که جدایی بینمان جاری است. من به طلوع خورشید وصال‌مان ایمان دارم. به خنده‌های ممتد کنار هم به دستانی که دوباره هم‌قسم خواهند شد و عشق تبلور وجودی‌مان می‌شود.»

تالار سایه مجموعه نیز طی روزهای پیش رو میزبان مخاطبان تئاتر با دو اثر نمایشی است.

نمایش «قوی‌تر» نوشته آگوست استریندبرگ و کارگردانی جواد تولمی یکی از آثار نمایشی تالار سایه است که هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت 18:30 به مدت‌زمان 45 دقیقه و قیمت بلیت 80 هزار تومان روی صحنه می‌رود.

آرزو صراف رضایی (بازیگر)، مریم قلهکی (صداپیشه)، آنا نمکچیان، ساجده باقری، مطهره قدسی‌زاده (عروسک‌گردانان) برخی از عوامل اجرایی نمایش را تشکیل می‌دهند.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: «قوی‌تر در فضایی سوررئال و با حال و هوایی فانتزی – عروسکی با محوریت زن، به بررسی مواجه ذهنی و رؤیا‌پردازانه یک زن با رویدادهای فردی، خانوادگی و اجتماعی پیش او می‌پردازد. رویدادهایی که در چارچوب مثلثی عشقی روی می‌دهند. در این میان تشخیص فرد قوی و پیروزمند میدان نه‌تنها مشکل بلکه دور از ذهن می‌شود.»

«همه‌چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری» نیز دیگر نمایش به صحنه رفته در تالار سایه به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی غلامرضا عربی است که این روزها با حضور هنرمندان نابینا و کم‌بینای کشورمان میزبان مخاطبان تئاتر است.

در این نمایش که ساعت 20 با مدت‌زمان 70 دقیقه و قیمت بلیت 80 هزار تومان روی صحنه می‌رود مریم دیهیم بخت، ندا سلیمانی، شیما شوری، حمیدرضا کیانی خواه مسیحا موسوی، علی خدایاری، حمیدرضا فلاحی، زهره شعبانی، زهره میرشفیعیان، سهیلا جعفرآبادی، حانیه رستگاری به‌عنوان بازیگر حضور دارند.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: «قهرمان به همراه اسبش تاریخ را درمی‌نوردد عاشق می‌شود و در این عاشقی اسبش را قربانی می‌کند. معشوقه‌اش را هم از دست می‌دهد و در انتها در اوج تنهایی مسیری می‌یابد. این راه روزنه‌ای است برای آینده‌ای روشن.»

«هایکوی پاروزن یکدست» هم دیگر تئاتر به صحنه رفته در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر است که این روزها به نویسندگی و کارگردانی ماندانا عبقری و عروسک‌گردانی علیرضا دهقانی، ماندانا عبقری، محمدرضا لطفی، زهرا مسیب نهاوندی، فاطمه سیفی، صدف صمدی ساعت 19:30 با مدت‌زمان 75 دقیقه و قیمت بلیت 50 هزار تومان میزبان علاقه‌مندان تئاتر است.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «ماسافومی ناکازاکی پسرکی تنها در جریان جنگ جهانی دوم با یک موج بلند سونامی به جزیره‌ای ناشناخته برده می‌شود. در آن جزیره با پرنده‌ای که درنای آرزوهاست و یک خرچنگ آشنا می‌شود. او تا رسیدن پدرش، پاروزن یکدست، روزهایی پرماجرا را پشت سر می‌گذارد و به مفاهیم عمیقی از خودشناسی دست پیدا می‌کند. ماسافومی زیبایی صلح و آرامش را در جزیره‌ای پر از عشق، به دور از مصائب دنیای پر از جنگ آدم بزرگ‌ها در کنار درنای سپید آرزوها که او را قاقا می‌نامد، کشف می‌کند. جزیره‌ای که یافتنش برای یکایک آدم‌های جهان، آرزویی است محال.»

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=15813

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.