سینمایی نیوز
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل 7643 امروز 0

خبر فوری

استقبال از بهار با سبد رنگارنگی از فیلم های سینمایی در روزهای پایانی سال وزیر فرهنگ: فروش فیلم‌های سینمایی به یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید حضور پررنگ فیلم‌های کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران در جشنواره‌های جهانی اعلام جدول حمایت‌های موسسه سینماشهر از سینماهای کشور تاسیس بنیاد تئاتر ملی تصویب شد حضور فیلم‌های دو کارگردان فیلم‌اولی شهرستانی در اکران نوروزی سینما معرفی هیات انتخاب بخش مستند جشنواره اقوام اکران آنلاین فیلم کوتاه «تکه‌ای از تو» در فیلم نت اکران بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» از 23 اسفند در گروه سینمایی هنر و تجربه شب قهرمان در سینمای ایران رقابت به جای انحصار نمایش فیلم برای اولین بار تقدیر از همکاران مرکز گسترش قطعاتی از فرامرز پایور منتشر شد بهار پر رونق اکران بررسی و تدوین کلیات برنامه های سال 1403 سازمان سینمایی کشور اکران آنلاین فیلم‌های کوتاه «آمین صحرایی» در فیلم‌نت ظاهرا باید سینمای مستقل را بازتعریف کنیم ! 6 مستند در مرکز گسترش اکران می‌شوند جزئیات سند ملی موسیقی منتشر شد 4 جایزه جشنواره پویانمایی برای مرکز گسترش دیدار حمیدی مقدم و صنوف سینمای مستند اساسنامه بنیاد ملی پویانمایی ایران ابلاغ شد ساخت 5 انیمیشن درباره غزه در مرکز گسترش/ از انیماتورهای جوان حمایت می‌کنیم اساسنامه بنیاد ملی پویانمایی ایران ابلاغ شد معرفی اعضای هیات انتخاب و فیلم‌های سومین رویداد «تصویر دهم» «بچه زرنگ ٢» در راه است فراخوان اولین رویداد ملی پیچینگ تخصصی فیلم کوتاه تجربی منتشر شد رشد مخاطبان نمایش‌ کودک و نمایش ایرانی آیین­‌نامه هفتادمین جشنواره منطقه­‌ای سینمای جوان – قزوین منتشر شد بازگشایی سامانه ثبت طرح مرکز گسترش از اردیبهشت 1403 پنجمین هفته فیلم و عکس استان تهران به ایستگاه پایانی رسید+ تصاویر حضور سینماگران در پای صندوق رای در تالار وحدت نمایندگان مجلس دوازدهم، این روز را فراموش نکنند دعوت سازمان سینمایی برای حضور در پای صندوق های رای دومین پاتوق فیلم کوتاه از فصل نهم 13 اسفند برگزار می‌شود اکران نوروزی بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» در گروه سینمایی هنر و تجربه نمایش 6 مستند در 2 روز بابک شهرکی «سنگ خارا» را منتشر کرد پنجمین هفته فیلم و عکس استان تهران افتتاح شد فراخوان ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران منتشر شد جلد دوم کتاب «مشق آزاد» منتشر خواهد شد ششمین هفته فیلم و عکس استان ایلام برگزار شد فراخوان جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی منتشر شد به همت انجمن موسیقی ایران؛«عیاران»اثر استاد احمد پژمان منتشر شد اعلام ۷ فیلم برای اکران در نوروز ۱۴۰۳ اعلام پرفروش‌ترین فیلم‌ها و سینماهای کشور در بهمن ماه پنجمین هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان – دفتر تهران برگزار می‌‌شود فیلم کوتاه تنها فرصت فیلم‌ساز برای جاه‌طلبی و خلاقیت در اجرا است آیین بخش تجلی اراده ملی چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به پایان رسید

10
یزدان عشیری:

برای صیانت از حقوق مادی و معنوی فیلم‌ها، کنار صاحبان آثار هستیم

  • کد خبر : 3930
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳
برای صیانت از حقوق مادی و معنوی فیلم‌ها، کنار صاحبان آثار هستیم
عشیری درباره شایعات انتخاب فیلم توسط هیات انتخاب گفت: همیشه در ایام جشنواره فجر اینطور گمانه زنی‌ها، شبهه‌افکنی‌ها و جریان‌سازی‌های رسانه‌ایی و از این قبیل اتفاقات زیاد می‌افتد.

سینمایی نیوز- «یزدان عشیری» مشاور رئیس سازمان و مدیر کل روابط عمومی سازمان سینمایی و جشنواره فیلم فجر در برنامه «پرانتز باز» عنوان کرد: یکی از مصوبات قطعی و ابلاغ شده از سوی رئیس سازمان سینمایی به موسسه‌ی سینما شهر این ماموریت است که این موسسه در اسرع وقت کار مقدماتی و مطالعاتی احداث یک مرکز مستقل همایش‌ها و جشنواره‌های سینمایی را شروع کند.

به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر،«یزدان عشیری» مشاور رئیس سازمان و مدیر کل روابط عمومی سازمان سینمایی و جشنواره فیلم فجر شامگاه جمعه اول بهمن ماه مهمان برنامه «پرانتز باز» رادیو نمایش به تهیه کنندگی و سردبیری «مارال دوستی» بود و صحبت‌هایی را در رابطه با شایعاتی که پیرامون جشنواره در فضای مجازی وجود دارد، بیان کرد. عشیری درباره شایعات انتخاب فیلم توسط هیات انتخاب گفت: همیشه در ایام جشنواره فجر اینطور گمانه زنی‌ها، شبهه‌افکنی‌ها و جریان‌سازی‌های رسانه‌ایی و از این قبیل اتفاقات زیاد می‌افتد. اکنون با رونق رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی قطعا این  موضوع گسترده‌تر هم شده است و برخی به آن دامن می‌زنند. علی الیحال در هیات انتخاب جشنواره چهلم چهره‌های موجه صاحب نام و شناخته شده‌ای هستند که هر کدام در حوزه‌ی خودشان سرآمد بودند و به اذعان بسیاری از اهل فن این دوره‌ یکی از وجوه متفاوت جشنواره ترکیب هیات انتخاب آن  بوده که کسانی مثل آقای «اسماعیل بنی‌اردلان»، «اسفندیار شهیدی»، «حسین زندباف»، «پوران درخشنده»،«محمدرضا نیرومند «و«مجید شاه‌حسینی» در آن بودند که این لیست از وزن و اعتباری برخورداراند که نمی‌توانند اجازه بدهند که دیگران بخواهند در آرا و تشخیص آن‌ها اثرگذاری داشته باشند.
او ادامه داد: منتقد نام آشنایی ادعا کرده که چند فیلم را در فضای خارج از جشنواره دیده است برای این ادعاها متاسفانه، مستنداتی وجود نداشت. همان زمان هم از طرف اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی و  جشنواره فیلم فجر پاسخ رسمی داده شد در این چند روز هم  باتوجه به شبه افکنی‌هایی که در برخی از صفحات اجتماعی اتفاق افتاد؛ دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر «مسعود نقاش‌زاده» برای صیانت از حقوق مادی و معنوی صاحبان آثار در دایره‌ی حقوقی و اداره کل حراست سازمان سینمایی به صورت رسمی درخواست دادند که  این موضوع پیگیری و ریشه‌یابی شود که شبه‌افکنی‌ها از کجا نشات گرفته و با چه انگیزه‌های صورت گرفته و قطعا دوستان ما در اداره کل امور حقوقی سازمان، موضوع را از مجرای قانونی پیگیری می‌کنند تا این شبهات رفع و رجوع  شود. صاحبان آثار اگر مستندات، مصادیق و شواهدی دارند که ثابت می‌کند که این فیلم‌ها چگونه و کجا دیده شده تا  وصول به حصول نتیجه و احقاق حقوق مادی و معنویشان در کنارشان خواهیم ایستاد.
مشاور رئیس سازمان عشیری توضیح داد:این‌ها گمانه‌زنی‌هایی است که در فضای رسانه‌های غیررسمی بیشتر دیده شده که صحت ندارد، کارشناسان کمیته‌ نمایش، سالن را به لحاظ فنی-تخصصی بررسی کردند و پیش از اینکه سینما چارسو انتخاب شود شاخص‌ها را مطرح کردند. ما به دوستانمان در شهرداری هم اعلام کردیم و آن‌ها در آن لحظه سریع استقبال کردند و حس کردند که این سالن آماده است ولی خوشبختانه با جلسات و تبادل نظری که صورت گرفته، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در کنار موسسه سینما شهر متعهد شدند که شرایط را برای بهره‌برداری آماده کنند، امکان استفاده از برج میلاد فراهم شد و خانه‌ی جشنواره به برج میلاد برگشت
عشیری درباره مسئله فرش قرمز و فرش فیروزه‌ای که در رسانه ها مطرح شده بود، توضیح داد: اساسا بحث فرش قرمز و آبی نیست، مهم این است که ما به ساختار و آیین تکریمی برسیم که ایرانی باشد. خوشبختانه ما ایرانی‌ها به مهمان‌نوازی و آیین‌های متنوع و زیبا در تمام اقوام و مناطق‌مان شهره هستیم. نقدی که در آنجا مطرح شد بر اساس بازخورد و تحلیلی است که بسیاری از اهالی سینما و حتی دوستان منتقد از اجرای کاریکاتورگونه و سیرک‌واری که اتفاق می افتاده، داشتند و نشان داده بود که بحث فرش قرمز آن کارکرد فرهنگی خود را نداشته است. مهم رنگ‌ فرش نیست، مهم این است که ما به استانداردهای فرهنگی برسیم که وجهه‌ی یک رویداد فرهنگی-سینمایی مورد تاثیر حواشی غیرواقعی قرار نگیرد. نکته‌ی دیگر بحث فقدان مرکز برگزاری جشنواره‌های سینمایی در کشور است که علیرغم احداث ده‌ها مجتمع در طول سال در مناطق مختلف کشور، متأسفانه در تهران این کاستی و چالش را حس می‌کنیم. همچنین جابه‌جایی جشنواره و بحث‌هایی که هر سال این روزها در آستانه‌ی جشنواره مطرح می‌شود و نگرانی‌هایی است که اهالی رسانه و اصحاب سینما دارند که باید مورد توجه قرار گیرد. خوشبختانه در جلسه‌ی اخیر شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی کشور، یکی از مصوبات قطعی و ابلاغ شده از سوی رئیس سازمان سینمایی به موسسه‌ی سینما شهر این ماموریت است که این موسسه در اسرع وقت کار مقدماتی و مطالعاتی احداث یک مرکز مستقل همایش‌ها و جشنواره‌های سینمایی را شروع کند و این کار هم قطعا از سوی «هاشم میرزاخانی»، مدیر این مرکز است که ما می‌توانیم در آینده شاهد میزبانی همایش‌ها و جشنواره‌های سینمایی در مرکز همایش‌ها و جشنواره‌های کشور باشیم.
«پرانتز باز» که در گروه برنامه‌های مستند و ترکیبی نمایشی رادیو نمایش تولید می‌شود، به صورت زنده و هفتگی ساعت 21:00 تا 23:00 پخش می‌شود. این برنامه از محل بنیاد سینمایی فارابی پخش شد.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=3930

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.