سینمایی نیوز
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل 7643 امروز 0

خبر فوری

استقبال از بهار با سبد رنگارنگی از فیلم های سینمایی در روزهای پایانی سال وزیر فرهنگ: فروش فیلم‌های سینمایی به یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید حضور پررنگ فیلم‌های کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران در جشنواره‌های جهانی اعلام جدول حمایت‌های موسسه سینماشهر از سینماهای کشور تاسیس بنیاد تئاتر ملی تصویب شد حضور فیلم‌های دو کارگردان فیلم‌اولی شهرستانی در اکران نوروزی سینما معرفی هیات انتخاب بخش مستند جشنواره اقوام اکران آنلاین فیلم کوتاه «تکه‌ای از تو» در فیلم نت اکران بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» از 23 اسفند در گروه سینمایی هنر و تجربه شب قهرمان در سینمای ایران رقابت به جای انحصار نمایش فیلم برای اولین بار تقدیر از همکاران مرکز گسترش قطعاتی از فرامرز پایور منتشر شد بهار پر رونق اکران بررسی و تدوین کلیات برنامه های سال 1403 سازمان سینمایی کشور اکران آنلاین فیلم‌های کوتاه «آمین صحرایی» در فیلم‌نت ظاهرا باید سینمای مستقل را بازتعریف کنیم ! 6 مستند در مرکز گسترش اکران می‌شوند جزئیات سند ملی موسیقی منتشر شد 4 جایزه جشنواره پویانمایی برای مرکز گسترش دیدار حمیدی مقدم و صنوف سینمای مستند اساسنامه بنیاد ملی پویانمایی ایران ابلاغ شد ساخت 5 انیمیشن درباره غزه در مرکز گسترش/ از انیماتورهای جوان حمایت می‌کنیم اساسنامه بنیاد ملی پویانمایی ایران ابلاغ شد معرفی اعضای هیات انتخاب و فیلم‌های سومین رویداد «تصویر دهم» «بچه زرنگ ٢» در راه است فراخوان اولین رویداد ملی پیچینگ تخصصی فیلم کوتاه تجربی منتشر شد رشد مخاطبان نمایش‌ کودک و نمایش ایرانی آیین­‌نامه هفتادمین جشنواره منطقه­‌ای سینمای جوان – قزوین منتشر شد بازگشایی سامانه ثبت طرح مرکز گسترش از اردیبهشت 1403 پنجمین هفته فیلم و عکس استان تهران به ایستگاه پایانی رسید+ تصاویر حضور سینماگران در پای صندوق رای در تالار وحدت نمایندگان مجلس دوازدهم، این روز را فراموش نکنند دعوت سازمان سینمایی برای حضور در پای صندوق های رای دومین پاتوق فیلم کوتاه از فصل نهم 13 اسفند برگزار می‌شود اکران نوروزی بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» در گروه سینمایی هنر و تجربه نمایش 6 مستند در 2 روز بابک شهرکی «سنگ خارا» را منتشر کرد پنجمین هفته فیلم و عکس استان تهران افتتاح شد فراخوان ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران منتشر شد جلد دوم کتاب «مشق آزاد» منتشر خواهد شد ششمین هفته فیلم و عکس استان ایلام برگزار شد فراخوان جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی منتشر شد به همت انجمن موسیقی ایران؛«عیاران»اثر استاد احمد پژمان منتشر شد اعلام ۷ فیلم برای اکران در نوروز ۱۴۰۳ اعلام پرفروش‌ترین فیلم‌ها و سینماهای کشور در بهمن ماه پنجمین هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان – دفتر تهران برگزار می‌‌شود فیلم کوتاه تنها فرصت فیلم‌ساز برای جاه‌طلبی و خلاقیت در اجرا است آیین بخش تجلی اراده ملی چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به پایان رسید

9
ملک‌جهان خزاعی:

به آینده نسل جوان خوشبین هستم

  • کد خبر : 2458
  • ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
به آینده نسل جوان خوشبین هستم
ملک‌جهان خزاعی گفت: «یکی از دلایلی که طراحان جوان از زمان جوانی ما جلوتر هستند، به‌خاطر روزآمدی آنهاست. از جوانان هنرمند و علاقمند این مسیر می‌خواهم همین راه را ادامه دهند و به آینده این نسل خوشبین هستم.»

سینمایی نیوز- ملک‌جهان خزاعی گفت: «یکی از دلایلی که طراحان جوان از زمان جوانی ما جلوتر هستند، به‌خاطر روزآمدی آنهاست. از جوانان هنرمند و علاقمند این مسیر می‌خواهم همین راه را ادامه دهند و به آینده این نسل خوشبین هستم.»
این طراح صحنه و لباس دارنده سیمرغ بلورین ادوار جشنواره در گفت‌وگو با مرکز اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی جشنواره فیلم فجر، با بیان این مطلب اظهار کرد: «فیلم بلندی‌های صفر، اولین فیلمی بود که برای آن به ایران دعوت شدم و کار کردم و برای آن سیمرغ بلورین جشنواره را گرفتم. همچنین برای فیلم «تولد یک پروانه» در بخش بین‌الملل جشنواره جایزه گرفتم و یک‌بار هم دکور جشنواره فیلم فجر را طراحی کردم. به‌نظرم برگزاری جشنواره فیلم فجر یکی از بهترین رویدادهایی است که بعد از انقلاب اسلامی شکل گرفت تا بتوانیم در آن مجموعه‌ای از آثار تولید شده در یک سال را ببینیم.»
او افزود: «درست است که فیلم‌ها بسته به‌نظر هیات انتخاب هر سال با هم تفاوت می‌کند اما همین که می‌توانیم همه فیلم‌ها را باهم ببینیم و مقایسه کنیم، اتفاق خوبی است؛ به‌ویژه اگر بخش ملی و بین‌الملل با هم برگزار شود. معمولا فیلم‌ها را در جشنواره با مهمانان خارجی تماشا می‌کردم و برایم بسیار دل‌چسب بود. از دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان جشنواره فیلم فجر تشکر می‌کنم که تلاش می‌کنند هرسال جشنواره را به بهترین شکل برگزار کنند.»
خزاعی درباره نقش طراحی هنری در ارتقای صنعت سینمای کشور گفت: «من یکی از اولین طراحان هنری سینمای ایران هستم و بسیاری از طراحان بزرگ ایران از جمله ایرج رامین‌فر، حسن فارسی، مجید میرفخرایی و… شاگردان من بودند. درحال حاضر وقتی کارهای نسل جدید و جوانان امروزی را در جشنواره می‌بینم، از اینکه طراحی صحنه در این مدت کوتاه (بیست سال) توانسته است در این حد اوج بگیرد، عمیقا خوشحال می‌شوم. افتخار می‌کنم که این بچه‌ها به‌صورت خودآموخته یا در دانشکده‌ها این‌قدر خوب کار می‌کنند.»
این طراح هنری درباره نقش جوانان در ارتقای سینمای کشور گفت: «پیشرفت جوانان امروز در عرصه هنر کمی مربوط به علاقه شخصی آنهاست؛ در کنار آن فرصتی است که اینترنت برای تحقیق به جوانان می‌دهد که آن نیز بسیار موثر است. زمانی که تدریس می‌کردم کتاب کافی در این زمینه نبود و مجبور بودم که خودم منبع خارجی را بیابم و ترجمه و تکثیر کنم. کمکی که به جوانان جهان امروز شده امکان اینترنت و تحقیق است. اکنون اینترنت امکان تحقیق را تسهیل و همه جهان را به هم نزدیک کرده است؛ شاید کمی نقش کتاب کمرنگ‌تر شده باشد ولی به هر حال تحقیق، چه از طریق اینترنت و چه از طریق کتاب ارزشمند است.»
او اضافه کرد: «شاید یکی از دلایلی که طراحان جوان از زمان جوانی ما جلوترند، اطلاعاتی است که توسط اینترنت هر زمان دوست داشته باشند، چه به‌صورت تصویری و چه به‌روش کلامی می‌توانند پیدا کنند. از جوانان علاقمند این مسیر می‌خواهم همین راه را ادامه دهند و به آینده این نسل خوشبین هستم.»

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=2458

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.