به گزارش  سینمایی نیوز و به نقل از ستاد خبری سی و‌ هشتمین جشنواره موسیقی فجر، فرهنگسرای ارسباران در چهارمین روز برگزاری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در سانس اول که به بخش سرود اختصاص دارد، میزبان گروه سرود “شهید فرجی” با سرپرستی حسین نصیری از تهران بود.

اجراهای بخش سرود سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در روز چهارم با حضور گروه ۲۵ نفره‌ی «شهید فرجی» روی صحنه و اجرای قطعه «من مسلمانم» بر اساس شعر معروف سهراب سپهری آغاز شد. قطعه‌ای که با توجه به محتوای احساسی، تنظیم خوب و اجرای منسجم گروه، مورد توجه حاضران قرار گرفت.

دو قطعه «اباصالح» و «امام رضا» با تم مذهبی، دومین و سومین انتخاب گروه سرود «شهید فرجی» برای اجرا در چهارمین روز سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر بود.

در ادامه برنامه حسین نصیری سرپرست گروه سرود «شهید فرجی» طبق روال روزهای گذشته بعد از اجرای قطعه سوم با دعوت عبدالله روا، که اجرای برنامه را برعهده داشت، روی سن حاضر شد.

نصیری سرپرست گروه سرود «شهیدفرجی» در سخنان کوتاهی درباره سابقه فعالیت های این گروه سرود، گفت: گروه سرود «شهید فرجی» نزدیک به ۲۳ سال است که در زمینه سرود فعالیت می‌کند و اعضای گروه همگی از دانش آموزان منطقه ۱۷ تهران که به دارالشهدا شناخته می شود، هستند.

نصیری در ادامه با اشاره به سختی‌ها و دشواری‌های تولید سرود‌های خوب و با کیفیت، افزود: معمولا خیلی از کسانی که وارد کار تولید سرود می‌شوند به دلیل سختی‌های زیادی که این کار دارد، در ابتدای راه ممکن است، خسته شوند اما مطمئنا وقتی نتیجه کارشان را می‌بینند آنقدر انرژی می‌گیرند که در ادامه راه دیگر مشکلات زیاد نمی‌تواند مانع کارشان بشود. برای گروه ما هم این مسئله وجود داشت اما الان دیگر اینگونه نیست.

پس از توضیحات حسین نصیری سرپرست گروه سرود «شهید فرجی» نوبت به اجرای قطعه دو زبانه (فارسی، عربی) «سلام بر محمد» رسید که توسط این گروه اجرا شد.

در ادامه برنامه و پیش از اجرای قطعه آخر، نوبت به تجلیل از استاد قاسم صرافان، هنرمند شناخته شده موسیقی و از چهره‌های شاخص تولید آثار مذهبی و انقلابی رسید.

در این قسمت عبدالله روا مجری برنامه از چهار نفر از اعضا گروه سرود «شهید فرجی» دعوت کرد تا به نمایندگی از کل گروه روی سن حاضر شوند و پس از آن با دعوت مجری برنامه، استاد قاسم صرافان، شاعر، ترانه‌سرا و خالق آثار متعدد مذهبی _ انقلابی و سراینده آثار ماندگاری همچون «مرگ مساوی با آمریکا»، «جهاد»، «سرانجام»، «ایران من»و…. در میان تشویق حاضران روی سن حاضر شد و لوح تقدیر، تابلو نقاشی خط و جایزه نقدی خود را به پاس دو دهه فعالیت تاثیرگذار در عرصه تولیدات مذهبی و انقلابی از دستان هنرمندان گروه سرود شهید فرجی دریافت کرد.

چهارمین روز برگزاری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در بخش سرود، با اجرای قطعه «تا آخرش هستیم» با تم انقلابی توسط گروه سرود «شهید فرجی» در حالی به پایان رسید که اجرای این قطعه نیز با توجه به محتوای ملی میهنی آن، مورد استقبال دوستداران سرود و حاضران در سالن قرار گرفت.