سینمایی نیوز
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل 7643 امروز 0

خبر فوری

استقبال از بهار با سبد رنگارنگی از فیلم های سینمایی در روزهای پایانی سال وزیر فرهنگ: فروش فیلم‌های سینمایی به یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید حضور پررنگ فیلم‌های کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران در جشنواره‌های جهانی اعلام جدول حمایت‌های موسسه سینماشهر از سینماهای کشور تاسیس بنیاد تئاتر ملی تصویب شد حضور فیلم‌های دو کارگردان فیلم‌اولی شهرستانی در اکران نوروزی سینما معرفی هیات انتخاب بخش مستند جشنواره اقوام اکران آنلاین فیلم کوتاه «تکه‌ای از تو» در فیلم نت اکران بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» از 23 اسفند در گروه سینمایی هنر و تجربه شب قهرمان در سینمای ایران رقابت به جای انحصار نمایش فیلم برای اولین بار تقدیر از همکاران مرکز گسترش قطعاتی از فرامرز پایور منتشر شد بهار پر رونق اکران بررسی و تدوین کلیات برنامه های سال 1403 سازمان سینمایی کشور اکران آنلاین فیلم‌های کوتاه «آمین صحرایی» در فیلم‌نت ظاهرا باید سینمای مستقل را بازتعریف کنیم ! 6 مستند در مرکز گسترش اکران می‌شوند جزئیات سند ملی موسیقی منتشر شد 4 جایزه جشنواره پویانمایی برای مرکز گسترش دیدار حمیدی مقدم و صنوف سینمای مستند اساسنامه بنیاد ملی پویانمایی ایران ابلاغ شد ساخت 5 انیمیشن درباره غزه در مرکز گسترش/ از انیماتورهای جوان حمایت می‌کنیم اساسنامه بنیاد ملی پویانمایی ایران ابلاغ شد معرفی اعضای هیات انتخاب و فیلم‌های سومین رویداد «تصویر دهم» «بچه زرنگ ٢» در راه است فراخوان اولین رویداد ملی پیچینگ تخصصی فیلم کوتاه تجربی منتشر شد رشد مخاطبان نمایش‌ کودک و نمایش ایرانی آیین­‌نامه هفتادمین جشنواره منطقه­‌ای سینمای جوان – قزوین منتشر شد بازگشایی سامانه ثبت طرح مرکز گسترش از اردیبهشت 1403 پنجمین هفته فیلم و عکس استان تهران به ایستگاه پایانی رسید+ تصاویر حضور سینماگران در پای صندوق رای در تالار وحدت نمایندگان مجلس دوازدهم، این روز را فراموش نکنند دعوت سازمان سینمایی برای حضور در پای صندوق های رای دومین پاتوق فیلم کوتاه از فصل نهم 13 اسفند برگزار می‌شود اکران نوروزی بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» در گروه سینمایی هنر و تجربه نمایش 6 مستند در 2 روز بابک شهرکی «سنگ خارا» را منتشر کرد پنجمین هفته فیلم و عکس استان تهران افتتاح شد فراخوان ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران منتشر شد جلد دوم کتاب «مشق آزاد» منتشر خواهد شد ششمین هفته فیلم و عکس استان ایلام برگزار شد فراخوان جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی منتشر شد به همت انجمن موسیقی ایران؛«عیاران»اثر استاد احمد پژمان منتشر شد اعلام ۷ فیلم برای اکران در نوروز ۱۴۰۳ اعلام پرفروش‌ترین فیلم‌ها و سینماهای کشور در بهمن ماه پنجمین هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان – دفتر تهران برگزار می‌‌شود فیلم کوتاه تنها فرصت فیلم‌ساز برای جاه‌طلبی و خلاقیت در اجرا است آیین بخش تجلی اراده ملی چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به پایان رسید

20

جدول فروش فیلم‌های سینمایی روی پرده

  • کد خبر : 3765
  • ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
جدول فروش فیلم‌های سینمایی روی پرده
بر این اساس جدول فروش فیلم‌هایی سینمایی در رده‌های اول تا سوم تغییری نکرده است و فیلم‌های "دینامیت، گشت ارشاد ۳ و قهرمان"، همچنان جایگاه خود را حفظ کرده‌اند.

سینمایی نیوز- نگاهی به جدول فروش فیلم‌های سینمایی در این هفته نشان می‌دهد که گرچه سقف فروش همچنان متعلق به سه عنوان قبلی است، اما انتهای جدول تغییراتی داشته است.

به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما، در حالی که دیروز قرعه‌کشی زمان نمایش فیلم‌های سینمایی چهلمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد و تکلیف نمایش ۲۲ اثر تازه ساخت سینمای ایران مشخص شد، نگاهی به جدول فروش فیلم‌های سینمایی روی پرده از صدرنشینی مطلق قهرمان و بالا آمدن دو فیلم نسبتا تازه پیوسته به نمایش خبر می‌دهد.

بر این اساس جدول فروش فیلم‌هایی سینمایی در رده‌های اول تا سوم تغییری نکرده است و فیلم‌های “دینامیت، گشت ارشاد ۳ و قهرمان”، همچنان جایگاه خود را حفظ کرده‌اند.

از سوی دیگر، اما فیلم‌های تازه افزوده شده به رقابت موفق شده‌اند تا پله‌های میانی جدول فروش را از آن خود کنند؛ همچنان که فیلم‌های بی‌همه چیز و شهر گربه‌ها، رقبای صاحب نامی، چون آتابای و درخت گردو را عقب رانده‌اند.

دینامیت و پله‌ای که از آن جدا نمی‌شود

در بررسی کلی گیشه فروش فیلم‌های سینمایی، پس از گذشت ۲۲ هفته دینامیت با فروشی معادل ۴۲ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان همچنان صدرنشین مطلق این رده بندی است.

در فیلم سینمایی دینامیت به کارگردانی مسعود اطیابی هنرمندانی، چون پژمان جمشیدی، محسن کیایی، احمد مهرانفر، نازنین بیاتی، نادر سلیمانی، زیبا کرمعلی و میرطاهر مظلومی ایفای نقش کرده‌اند.

در خلاصه داستان دینامیت آمده است: با نقل مکان کردن دو جوان دانشجو به ساختمانی با همسایه‌های متفاوت، چالش‌ها و مشکلاتی پیش روی آن‌ها قرار می‌گیرد.

گشت ارشاد ۳ همچنان در تعقیب دینامیت

دومین فیلم پرفروش سینما طبق روال‌های هفته‌های گذشته متعلق به فیلم سینمایی گشت ارشاد ۳ به کارگردانی سعید سهیلی است که در هشتمین هفته نمایش ۳۴ میلیارد و ۲۱۳ میلیون تومان فروش داشته و در مقایسه با دو هفته پیش فروشی هفت میلیاردتومانی را تجربه کرده است.

ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی، بهنام بانی، میرطاهر مظلومی، نازنین کیوانی، مبینا رحمتی، اسدالله منجزی، امیر محاسبتی، اشکان عقیلی، مهدی دانایی فرد با معرفی علیرضا خواجه نیا و با هنرمندی امیر جعفری گروه بازیگران گشت ارشاد ۳ را تشکیل می‌دهند.

در خلاصه داستان این فیلم تازه اکران شده آمده است: حسن و عطا پس از سال‌ها به ایران برمی‌گردند. آن‌ها به اجبار برای امرار معاش به نوازندگی در خیابان‌ها می‌پردازند، پس از مدتی سودای خوانندگی آن‌ها را رها نمی‌کند تا این که تصمیم به انتشار آلبوم موسیقی می‌گیرند. اما به لحاظ مالی در تنگنا هستند پس تصمیم می‌گیرند سراغ یک زمین دار بزرگ در لواسان بروند و او را بدزدند که نقش او را بهنام بانی بازی می‌کند. اما پس از مدتی با او دوست می‌شوند و زمین دار بزرگ تصمیم می‌گیرد از حسن و عطا حمایت و هزینه تولید آلبوم موسیقی آن‌ها را تقبل کند. در این مسیر ناگهان اتفاقات عجیبی روی می‌دهد که هر سه آن‌ها را دچار دردسر‌های بزرگی می‌کند…

قهرمان کم‌فروش و ایستاده در پلۀ سوم

فیلم سینمایی قهرمان ساخته اصغر فرهادی نیز اگرچه این هفته فروش خود را به ۱۱ میلیارد و ۶۲۱ میلیون تومان رساند و همچنان در رده سوم پرفروش‌ها باقی ماند، اما به لحاظ رقم فروش در مقایسه با سایر فیلم‌ها (به خصوص دو فیلم اول) رقمی کوچک داشت؛ قهرمان طی دو هفته‌ای که گذشت تنها ۱ میلیارد رقم فروش خود را افزایش داد.

قهرمان داستان رحیم را دنبال می‌کند که از همسر خود جدا شده و به دلیل بدهی به برادر زن سابقش در زندان است. دختری که رحیم به او علاقه‌مند است، در جریان مرخصی دو روزه او از زندان، یک کیف پر از سکه طلا پیدا می‌کند. رحیم ابتدا تصمیم می‌گیرد از این سکه‌ها برای پرداخت بدهی و آزادی از زندان استفاده کند، اما بعدا نقشه پیچیده تری به ذهنش می‌رسد. فیلم قهرمان تصویری پرجنب و جوش از شهر شیراز به نمایش می‌گذارد و آن را با نقد اجتماعی همراه می‌کند. فرهادی در صحنه ساده این فیلم، یک حکایت اخلاقی پیچیده را با تعلیقی ملموس تلفیق می‌کند.

در این فیلم امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی و سارینا فرهادی در کنار جمعی از بازیگران بومی شهر شیراز بازی کرده‌اند.

بی‌همه‌چیز آهسته و پیوسته بالا می‌آید

پدیده جدول فروش در هفتۀ جاری بدون شک فیلم سینمایی بی همه چیز ساختۀ محسن قرایی (۱۳۹۸) است. فیلمی که در شش هفته نمایش توانسته است تا با فروش ۶ میلیارد و ۴۰ میلیونی و با پایین کشیدن فیلم سینمایی آتابای ساختۀ نیکی کریمی در جایگاه چهارم جدول فروش قرار گیرد.

فیلم سینمایی بی همه چیز سومین تجربه کارگردانی محسن قرایی است.

این فیلم در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در پانزده رشته کاندید شد و در پنج شاخه از جمله بهترین فیلمنامه اقتباسی، جایزه ویژه هیئت داوران و تدوین موفق به کسب سیمرغ بلورین شد.

در این فیلم بازیگرانی همچون پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، هادی حجازی‌فر، باران کوثری، لاله مرزبان، بابک کریمی و پدرام شریفی ایفای نقش میکنند. بی‌همه چیز در سال ۱۳۹۸ در شهر گرمسار در ژانر اجتماعی ساخته شده و تهیه کنندگی آن را جواد نوروزبیگی بر عهده دارد.

در خلاصه قصۀ این فیلم آمده است: روستایی دور افتاده سالهاست که رونقِ پیشین را ندارد. ساکنین یا کوچِ اجباری کرده اند یا اگر مانده اند در فقر و بدبختی به سر میبرند. روستا، اما مهمانی دارد که خود در همین جا متولد شده و از کوچش بیست سالی میگذرد، او متمول است و اهالی در خیالِ اینکه او آمده تا روستا را از این فلاکت نجات دهد رویا پردازی میکنند.

آتابای جای خود را به بی‌همه چیز داد

آتابای به کارگردانی نیکی کریمی که پس از ۷ هفته نمایش به فروش ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده، پس از موفقیت فروش فیلم سینمایی بی‌همه چیز جایگاه چهارم را به این فیلم واگذار کرد و در رده پنجم قرار گرفت.

آتابای به نویسندگی هادی حجازی فر در سال ۱۳۹۸ در ژانر اجتماعی ساخته شده است.

در این فیلم هادی حجازی فر، سحر دولتشاهی، جواد عزتی، دانیال نوروش، یوسفعلی دریادل و معصومه ربانی‌نیا ایفای نقش می‌کنند.

فیلم آتابای برای اولین بار در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد و در قسمت‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین نقش مکمل مرد، بهترین فیلمبرداری و بهترین موسیقی متن نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: آتابای ۴۰ ساله به همراه پدر و خواهرزاده‌اش در روستای پیرکندی (خوی) زندگی می‌کنند. او سال‌ها پیش، دانشجوی معماری در دانشگاه هنر‌های زیبای تهران بوده و یک سال مانده به فارغ‌التحصیلی، به علت مشکلات روحی ناشی از عشق نافرجام به هم دانشگاهی‌اش، ترک تحصیل کرده و به زادگاه خود بازگشته است…

شهر گربه‌ها، رشد درخت گردو را قطع کرد

در نهایت فیلم سینمایی شهر گربه‌ها به کارگردانی و نویسندگی سیدجواد هاشمی (۱۳۹۸) که از چهارشنبه سوم آذرماه روانه پرده سینما‌های سراسر کشور شده توانسته است در این مدت به فروشی ۴ میلیاردی دست پیدا کرده و جای درخت گردوی محمدحسین مهدویان را از آن خود کند.

علیرضا خمسه، رضا بنفشه‌خواه، امین زندگانی، مریم سعادت، یوسف تیموری، میرطاهر مظلومی، الیکا عبدالرزاقی، نیوشا ضیغمی و فرهاد آییش از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

در خلاصه داستان شهر گربه‌ها آمده است: گربه‌های گربستان به طمع رسیدن به آرزو‌های خود قصد دارند با شرکت در مسابقه‌ای که دسیسه مشاور حاکم شهر گربه هاست، شرکت و به شهر گربه‌ها عزیمت کنند، غافل از اینکه حاکم به کمک تحقیقات و کشفیات گرفسور تصمیم دارد عمر آن‌ها را گرفته و به خودش اضافه کند حاکم شهر گربه‌ها با این کار بیشتر از همه گربه‌ها عمر خواهد کرد، اما شنگول و گربه‌های دیگر با نقشه‌ای به کمک گرفسور که تحت فشار‌های حاکم خسته شده است، می‌آیند تا …

نگاهی به سه عنوان نهایی جدول

رده‌های هفتم، هشتم و نهم جدول فروش به ترتیب به فیلم‌های درخت گردو، منصور و گربه سیاه تعلق دارد.

فیلم سینمایی درخت گردو به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه کنندگی سیدمصطفی احمدی در سال ۱۳۹۸ ساخته شده است. در این فیلم پیمان معادی، مهران مدیری، مینا ساداتی و مینو شریفی‌پور ایفای نقش می‌کنند؛ این فیلم برای اولین بار در جشنواره فجر سال ۱۳۹۸ به نمایش درآمد و توانست برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد از همان جشنواره باشد. درخت گردو با فروش ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون در رده هفتم جدول فروش قرار دارد.

منصور رده هشتم فروش را با رقم ۳ میلیارد و ۴۷ میلیون از آن خود کرده است.

این فیلم روایت بخشی از زندگی سردار شهیدمنصور ستاری است که محسن قصابیان نقش این شهید بزرگوار را ایفا کرده و سال گذشته برای نخستین بار در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد؛ در این فیلم علاوه بر قصابیان هنرمندانی، چون لیندا کیانی، حمیدرضا نعیمی، مهدی کوشکی، علیرضا زمانی نسب، قاسم زارع و سیدجواد هاشمی ایفای نقش کرده‌اند.

در نهایت رده انتهایی و نهم جدوم فروش از آن گربه سیاه با رقم ۱ میلیارد و ۶۶۰ میلیون است؛ فیلمی به کارگردانی کریم امینی، نویسندگی علی اصغری و تهیه‌کنندگی بهرام رادان محصول سال ۱۳۹۸.

بهرام رادان، ترلان پروانه، بهاره کیان افشار، حسین پورکریمی، کیا رکن، پیام احمدی‌نیا، علیرضا استادی، آزاده سدیری، رضا یزدانی، احسان کرمی، علی اوجی، احمد کاوری، بهروز قادری، حسین ملکی بازیگران این فیلم هستند.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=3765

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.