سینمایی نیوز
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل 7829 امروز 0

خبر فوری

عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ آئین معرفی چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب برگزار شد نمایشگاه کتاب از مهمترین رویدادهای فرهنگی است ۸ پلاتوی جدید در محل ساختمان اداره تئاتر ساخته می‌شود تدارک برنامه‌های ویژه رسانه ملی برای سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران آیین بزرگداشت استاد مصطفی کمال پورتراب آخرین روزهای فروردین و فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی شاهکار کوبریک روی آنتن شبکه نمایش موافقت شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با 5 فیلم‌نامه بزرگداشت زنده یاد مهرجویی در جشنواره فیلم مسکو اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌در جشنواره «sehsüchte» آلمان «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد آغاز ثبت نام چهل و سومین آزمون ادواری استاندارد‌های مهارتی بخش فرهنگ و هنر فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد نمایش برخط دو فیلم سینمایی وزرای تعدادی از کشورها برای حضور در نمایشگاه تهران دعوت شده‌اند/ حمایت بنیاد رودکی از برخی مفاخر حوزه موسیقی به‌شکل ویژه انتشار فراخوان پژوهشی سال 1403 از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در ششمین پاتوق فیلم کوتاه فصل نهم «قوی‌دل» حلقه اتصال بین حاکمیت، مخاطب و متخصصان ایجاد کرد معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ مرحله واریز وجه ناشران برای حضور در نمایشگاه كتاب تهران آغاز شد نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ حضور ۲۲ هزار نفری مردم در نمایشگاه «بر‌ فراز دشت» 706 کنسرت روی صحنه رفتند آثار راه‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند معرفی داوران جشنواره فیلم اقوام ایرانی نامزدهای نهایی چهره سال هنر انقلاب معرفی شدند آغاز ثبت نام ناشران دیجیتال برای حضور در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران جدول اجرای عمومی نمایش‌های صحنه‌ای مشخص شد نشست هماهنگی تشکل‌های نشر با مدیران نمایشگاه کتاب برگزار شد کمک ۳۱۶ هزار دلاری اهالی سینما برای غزه تخفیف ۱ تا ۹ میلیون به هنرکارتی‌ها برای ثبت‌نام در دوره‌های هنری و سینمایی معرفی آثار بخش پویانمایی و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام صفحه اول روزنامه های سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ «رجزواره حماسی» واکنش اهالی فرهنگ و هنر به جنایت‌های صهیونیست‌ها علی قائم مقامی دبیر بیستمین جشن مدیران تولید سینما شد کمتر از یک میلیون تومان! تحقق «وعده صادق» نشان اقتدار ملی و قدرت بازدارندگی کشور است تاکید مدیرعامل بنیاد رودکی بر استفاده از هنرمندان با سابقه برای ارکستر‌ها مراسم یادبود زنده‌یاد «مجید فروغی» برگزار شد این قافله عمر عجب می گذرد فراخوان عمارت نوفل‌لوشاتو برای نمایشنامه‌خوانی از شرایط حضور در مدرسه مستندسازی مرکز گسترش چه می‌دانید؟ اجتماع مردم و اهالی هنر در پاسداشت عملیاتِ تاریخی «وعده صادق» مراسم بزرگداشت کیومرث پوراحمد در خانه سینما از سرانجام حریم تئاتر شهر تا چالش‌های جشنواره‌ها عملیات اجرایی آماده‌سازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد بیانیه انجمن سینمای جوانان ایران

3

حضور 2126 هنرمند روی صحنه جشنواره موسیقی فجر

  • کد خبر : 15017
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲:۴۵
حضور 2126 هنرمند روی صحنه جشنواره موسیقی فجر
نشست خبری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر با حضور محمد اله یاری (مدیر کل دفتر موسیقی و رئیس سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر)، امیرعباس ستایشگر (مدیرعامل انجمن موسیقی ایران و مدیر اجرایی جشنواره)، بهزاد عبدی (دبیر جشنواره) صبح 26 بهمن ماه در تالار رودکی برگزار شد.

به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، محمد اله یاری (مدیرکل دفتر موسیقی و رئیس سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر) ضمن تبریک ایام دهه فجر و ماه مبارک رجب با اشاره به مدت حضورش در دفتر موسیقی در سخنانی مطرح کرد: بنا بر این شد که ریل گذاری جدیدی برای این رویداد هنری گذاشته شود و جشنواره موسیقی فجر یک هویت جدی، مستقل و جدیدی داشته باشد.

 

مدیر کل دفتر موسیقی ادامه داد: از سال1399 که جشنواره به صورت مجازی برگزار شد و ما حضور مردم را در سالن‌ها نداشتیم، مجددا پس از چند دوره وقفه، جایزه «باربد» به جشنواره بازگشت. علاوه بر جایزه «باربد» در سی‌و هشتمین دوره از جشنواره فجر بخش رقابتی نیز به جشنواره موسیقی فجر بازگشت. بنابراین قرار شد که جایزه «باربد» توسعه پیدا کند و به جز آلبوم‌ها در بخش‌های دیگر نیز جایزه باربد داشته باشیم. بخش کتاب‌های موسیقی و بخش اجراهای صحنه‌ای به جایزه باربد اضافه شده است. همچنین تک‌آهنگ‌ها و اجراهای صحنه‌ای در بخش پاپ را هم به بخش جایزه باربد اضافه خواهیم کرد.

در ادامه این نشست، بهزاد عبدی (دبیر جشنواره) در سخنانی مطرح کرد: من بهزاد عبدی، یک آهنگساز هستم و این اولین بار است که مسئولیت خطیر مدیریتی در حوزه موسیقی را می‌پذیرم. آقای اله یاری بسیار به من لطف داشتند و پیشنهاداتم را با روی باز می‌پذیرفتند. ما اصرار داشتیم که فضای این رویداد رقابتی شود؛ چرا که به هرحال بنده از جشنواره فیلم فجر خاطرات خوبی دارم و هر وقت موسیقی فیلم هایم در جشنواره فجر جایزه ای می گرفت، این موضوع بسیار برای تمام عوامل فیلم لذت بخش بود و در عین حال سیمرغ گرفتن برایم شیرین است. فکر می کنم، جایزه باربد می تواند، مانند سیمرغ جشنواره فیلم باشد و با تغییراتی که امسال اعمال شد، این رقابتی شدن هیجان کافی را به جشنواره بیاورد. امیدارم در تمام بخش‌ها رقابتی پرشور و جدی داشته باشیم.

 

این آهنگساز ادامه داد: در جشنواره فیلم فجر، وقتی فیلمی از یک کارگردان تازه کار اکران شود، حکم یک سکوی پرتاب را دارد. در موسیقی نیز این اتفاق وجود دارد. امسال تمام تلاش‌مان این است که گروه‌های جوانی که به این جشنواره می‌آیند، مورد حمایت قرار گیرند. از طرفی به هرحال همیشه چهره‌های مطرحی هم وجود دارند که طرفداران خودشان را دارند؛ اما وقتی جشنواره از گروه‌های جوان دعوت می کند، طبیعتا سکویی برای آینده و زندگی هنری‌شان خواهد بود.

 

دبیر جشنواره در بخش دیگری از سخنانش آماری از شرکت کنندگان جشنواره ارائه داد و گفت: در مجموع آمار شرکت کننده ها و موزیسین های ما در این جشنواره ۲۱۲۶ هنرمند هستند.

دبیر جشنواره ادامه داد: این باعث خوشحالی است؛ تمام همّ و غم ما این است که برای جوانان شرکت کننده در این رویداد، اتفاقات خوبی رقم بخورد. جشنواره ما یک جشنواره صد در صد هنری است و تلاش بر این است که به ذات زیبای موسیقی، فارغ از هر افتراقی برسیم.

در بخش دیگری از این نشست، امیرعباس ستایشگر (مدیر اجرایی جشنواره) درباره وضعیت سالن‌های میزبان جشنواره توضیح داد: به جز آماری که آقای بهزاد عبدی در اختیار شما قرار داد، درباره وضعیت سالن‌ها نیز لازم است صحبت کنم. ما امسال۷ سالن در اختیار داریم که قرار است در ۶ شب، 7 یا 8 اجرا را میزبانی کنند.

 

او توضیح داد: تالار وحدت در بخش بین الملل و ارکسترال با ۹ اجرا، تالار رودکی در بخش ردیف دستگاهی و مسابقه موسیقی ایران با ۲۳ اجرا، فرهنگسرای نیاوران در بخش بانوان و بخش بین الملل با ۱۱ اجرا و فرهنگسرای ارسباران در بخش سرود و موسیقی نواحی با ۱۹ اجرا میزبان جشنواره هستند. امسال برای اولین بار مجموعه کوشک هنر به سالن‌ها اضافه شده که با ۱۳ برنامه اجراهای موسیقی نواحی در آن سالن برگزار می‌شود. سالن میلاد نمایشگاه بین المللی نیز موسیقی مردمی را با ۱۲ برنامه میزبانی خواهد کرد.

 

مدیر عامل انجمن موسیقی ایران همچنین اعلام کرد: برای اولین بار موزه هنرهای امام علی (ع) میزبان بخش جشنواره جشنواره‌ها، یعنی نمایشگاه سی و هفت دوره قبلی جشنواره فجر در بخش پوستر، جدول و پخش ویدئوهای دوره‌های جشنواره قبل است.

 

ستایشگر درباره بخش بین الملل نیز توضیح داد: بخش بین الملل جشنواره با هشت اجرا میزبان کشورهای پرتغال، روسیه، مجارستان، هند، افغانستان، تاجیکستان، ارمنستان و صربستان است. امسال در یک تنوع مختلف موسیقایی این کشورها کنار هم حضور دارند.

وی افزود: درباره بخش استان‌ها نیز تا به این لحظه ۱۶ استان اعلام آمادگی کرده اند. استان گلستان با ۳٨ اجرا بیشترین اجرا را به خود اختصاص داده است. همچنین، بخش سرود امسال با یاد و گرامیداشت زنده یاد اسفندیار قره باغی در سالن فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود. همچنین بخش پژوهش جشنواره به مدت ۵ شب از رادیو گفتگو پخش خواهد شد. جایزه موسیقی و جایزه رسانه نیز با ٨۰ اثر ارسالی مانند سال های قبل در جشنواره وجود دارد.

مدیر اجرایی جشنواره همچنین گفت: در بخش ترانه ۲ هزار و ۵۳۲ تک آهنگ خواهیم داشت و ۱۳۹ آلبوم نیز امسال برنده های خودش را در اختتامیه خواهد شناخت.

او در بخش پایانی سخنانش نیز مطرح کرد: از روز جمعه (28 بهمن ماه) با اجرای ارکستر موسیقی ملی ایران در تالار وحدت جشنواره آغاز و روز چهارشنبه سوم اسفند ماه به پایان خواهد رسید.

بخش دیگر این نشست خبری نیز به پرسش و پاسخ اصحاب رسانه با مدیران جشنواره اختصاص داشت.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=15017
  • ارسال توسط :
  • منبع : سایت جشنواره بین المللی موسیقی فجر
  • 102 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.