سینمایی نیوز
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل 7806 امروز 0

خبر فوری

عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ حضور ۲۲ هزار نفری مردم در نمایشگاه «بر‌ فراز دشت» 706 کنسرت روی صحنه رفتند آثار راه‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند معرفی داوران جشنواره فیلم اقوام ایرانی نامزدهای نهایی چهره سال هنر انقلاب معرفی شدند آغاز ثبت نام ناشران دیجیتال برای حضور در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران جدول اجرای عمومی نمایش‌های صحنه‌ای مشخص شد نشست هماهنگی تشکل‌های نشر با مدیران نمایشگاه کتاب برگزار شد کمک ۳۱۶ هزار دلاری اهالی سینما برای غزه تخفیف ۱ تا ۹ میلیون به هنرکارتی‌ها برای ثبت‌نام در دوره‌های هنری و سینمایی معرفی آثار بخش پویانمایی و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام صفحه اول روزنامه های سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ «رجزواره حماسی» واکنش اهالی فرهنگ و هنر به جنایت‌های صهیونیست‌ها علی قائم مقامی دبیر بیستمین جشن مدیران تولید سینما شد کمتر از یک میلیون تومان! تحقق «وعده صادق» نشان اقتدار ملی و قدرت بازدارندگی کشور است تاکید مدیرعامل بنیاد رودکی بر استفاده از هنرمندان با سابقه برای ارکستر‌ها مراسم یادبود زنده‌یاد «مجید فروغی» برگزار شد این قافله عمر عجب می گذرد فراخوان عمارت نوفل‌لوشاتو برای نمایشنامه‌خوانی از شرایط حضور در مدرسه مستندسازی مرکز گسترش چه می‌دانید؟ اجتماع مردم و اهالی هنر در پاسداشت عملیاتِ تاریخی «وعده صادق» مراسم بزرگداشت کیومرث پوراحمد در خانه سینما از سرانجام حریم تئاتر شهر تا چالش‌های جشنواره‌ها عملیات اجرایی آماده‌سازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد بیانیه انجمن سینمای جوانان ایران «قوی‌دل» به هنر و تجربه رسید مهلت ثبت‌نام اصحاب رسانه برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تمدید شد هیئت انتخاب نامزدهای نهایی چهره هنر انقلاب معرفی شدند هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار به میزبانی گلستان برگزار می‌شود اعلام تاریخ عضوگیری انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر نخستین جشنواره تئاتر خیابانی آیین های نوروزی ( نوروز دوخان ) در گیلان درام، کمدی، نئونوآر، پنجمین پاتوق فیلم کوتاه فصل نهم را نقش می‌زنند دیپلم افتخار دو جشنواره بین‌المللی برای «نقره‌ای» برگزاری نشست رسانه‌ای دبیر جشنواره کن؛ فیلم‌های حاضر در کن ۲۰۲۴ معرفی شدند ماجرای «مهاجرت درجا» چیست؟ فیلم های سینمایی تلویزیون در عید فطر فراخوان دعوت به همکاری موقت در مرکز پشتیبانی و پاسخگویی فروش مجازی نمایشگاه کتاب اکران عیدانه آثار کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران «طاهر» پربیننده‌ترین مستند بهاری «هاشور» شد هنرمندان ایرانی در شصتمین دوسالانه هنر ونیز از مظلومیت کودکان فلسطینی می‌گویند عیدانه سینمایی شبکه ها در ۲۰ فروردین به استقبال جهان خیال‌انگیز فیلم‌سازان جوان می‌آییم / راه‌اندازی بخش ویژه «هوش مصنوعی» و «واقعیت مجازی» خزاعی: افق پیش رو روشن و امیدبخش است/ اسماعیلی:لزوم حضور پرشور هنرمندان به منظور تداوم رونق و ارتقای بیشتر سینما کدام سینما‌ها و استان‌ها بیشترین فروش سینما را داشتند؟ هدیه معیشتی سازمان سینمایی برای بیش از 2500 سینماگر تشریح برنامه‌های دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری در سال 1403 در ضیافت افطار سینماگران چه گذشت؟ 40 هزار نفر مخاطب اکران نوروزی «هاشور»

7
حسین نمازی:

ده روز جشنواره فیلم فجر خواب نخواهم داشت | ریسک بزرگی در فیلم «شادروان» انجام دادم

  • کد خبر : 3445
  • ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
ده روز جشنواره فیلم فجر خواب نخواهم داشت | ریسک بزرگی در فیلم «شادروان» انجام دادم
کارگردان فیلم «شادروان» گفت: در ده روز جشنواره فیلم فجر برای موفقیت فیلم خود تمام تلاشم را می‌کنم و قطعا در این مدت خواب نخواهم داشت.

سینمایی نیوز- کارگردان فیلم «شادروان» گفت: در ده روز جشنواره فیلم فجر  برای موفقیت فیلم خود تمام تلاشم را می‌کنم و قطعا در این مدت خواب نخواهم داشت.

حسین نمازی کارگردان فیلم سینمایی «شادروان» درباره این فیلم که به جشنواره فیلم فجر رسیده است؛ عنوان کرد: قطعاً ژانر فیلم من کمدی نخواهد بود، چرا که کمدی ژانر مخصوص به خود را دارد و باید برخی مولفه‌ها در آن رعایت شوند. مثلاً در کاریکاتور برخی قسمت‌ها باید برجسته‌تر باشند. داستان فیلم «شادروان» موقعیت کاملا رئال است که هر فردی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند و بگوید که در مقطعی از زندگی برای من این داستان اتفاق افتاده است.
او افزود: به طور مثال برخی‌ها فیلم «آپاندیس» را کمدی در نظر گرفتند و نقدهایی در این خصوص نوشتند اما آن فیلم به هیچ وجه کمدی نبود. تا زمانیکه جشنواره برگزار نشود نمی‌توان روی نحوه برگزاری آن نظر قطعی داد اما از دید من جشنواره فیلم‌فجر مهم است چرا که سرنوشت خیلی از فیلم‌ها به این جشنواره وابسته است. امیدوارم جشنواره به درستی برگزار شود.
کارگردان فیلم «شادروان» در ادامه اظهار کرد: در دهه هفتاد به یاد می‌آورم فیلم‌هایی که به جشنواره فیلم فجر راه پیدا نمی‌کردند، حق اکران هم نداشتند؛ بنابراین این جشنواره جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است و نسل جدید به آن امید بسته‌اند. اگر به طور اتفاقی با فردی در خیابان مواجه شوید و درباره سینما از او بپرسید، شاید اسکار را نشناسد اما قطعاً با سیمرغ آشنایی دارد و معیار خوب بودن یک فیلم از دید او دریافت جایزه سیمرغ و بازیگرانی است که در این فیلم‌ها موفق به کسب افتخار در جشنواره فیلم فجر شده‌اند. این جشنواره برای تمام کسانی که حاضر هستند مهم است و حتی کسانی که حضور ندارند درصد بالایی نتایج برایشان اهمیت دارد، بنابراین برای من هم حضور فیلم در جشنواره اهمیت بالایی دارد.
او درباره امکان موفقیت فیلمش در جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: بخشی از ماجرا به جشنواره فیلم فجر برمی‌گردد و بخشی دیگر به من وابسته است. من باید به نوبه خودم فیلم خوب بسازم و در اکران ها با مردم بیشتر در ارتباط باشم. حتی اینکه اکران‌فیلم من اول و یا پنجم باشد هم تاثیر بسزایی در دیده شدن آن دارد. ترکیب داوران هم می تواند کل آرا را تحت تاثیر خود قرار دارد. بنابراین چینش داورها هم بسیار مهم است که به جشنواره فیلم فجر بر می گردد.
نمازی درباره موفقیت فیلمش اظهار کرد: در ده روز جشنواره خواب ندارم و تمام تلاشم را می‌کنم تا فیلمم دیده شود. فیلم را بسیار ریسکی ساختم و هر کس آن را می‌دید می‌گفت باید پر پلان باشد اما من سینما، قاب اینستایی، دوربین و شخصیت دوربین فکر  از کات های تند و سکانس‌های پرتعداد دوری کردم. خیلی‌ها این حرکت را خودزنی و ریسک تلقی کردند و تا شب آخر فیلمبرداری نکته را به من یادآور شدند اما من پای آن وایسادم ایستادم و با فیلمبردار مسعود سلامی به این نتیجه رسیدیم تا این کار را پیش ببریم. امیدوارم این مورد مورد را هیئت داوران ببینند.
کارگردان فیلم شادروان درباره مفهوم یک فیلم سینمایی خوب بیان کرد: هر فیلمی که پر حرکت است به معنای دکوپاژ خوب و کارگردانی عالی نیست. واقعاً کار سختی نیست یک پلان را از 7 تا 8 زاویه فیلمبرداری کنیم و تدوینگر هر کدام را می بیند انتخاب کند. من هیچ پلان اضافه‌ای نگرفتم از این منظر پیشرفت زیادی نسبت به آپاندیس با شادروان داشتم.
نمازی در مورد اینکه جزو نسل دوم و یا سوم سینما به حساب می‌آید؛ عنوان کرد: شاید جزو نسل دوم و یا سوم کارگردانان سینما باشم اما 25 سال است که در این رشته فعالیت می کنم و در 14 سالگی اولین فیلم را ساختند تدوین درستی نشد این سالها  با فیلم کوتاه کار کردن نسبت به سینما بیگانه نبودم و سایر هم‌صنفی های من نیز مانند من هستند و استخوان خرد کرده در این کار به حساب می آیند. سینمای حرفه‌ای کوتاه یک مدیوم مستقل حرفه‌ای است و اصلاً آماتور به حساب نمی‌آید. این تجربه با من همراه بوده است بنابراین  نسل جدید و قدیم شاخص درستی برای سنجش نمی تواند باشد چرا افرادی را ببینیم که پا به سن گذاشته هستند اما بعد از مدتی با یک فیلم شما را شگفت زده می‌کنند.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=3445

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.