سینمایی نیوز
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل 7643 امروز 0

خبر فوری

استقبال از بهار با سبد رنگارنگی از فیلم های سینمایی در روزهای پایانی سال وزیر فرهنگ: فروش فیلم‌های سینمایی به یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید حضور پررنگ فیلم‌های کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران در جشنواره‌های جهانی اعلام جدول حمایت‌های موسسه سینماشهر از سینماهای کشور تاسیس بنیاد تئاتر ملی تصویب شد حضور فیلم‌های دو کارگردان فیلم‌اولی شهرستانی در اکران نوروزی سینما معرفی هیات انتخاب بخش مستند جشنواره اقوام اکران آنلاین فیلم کوتاه «تکه‌ای از تو» در فیلم نت اکران بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» از 23 اسفند در گروه سینمایی هنر و تجربه شب قهرمان در سینمای ایران رقابت به جای انحصار نمایش فیلم برای اولین بار تقدیر از همکاران مرکز گسترش قطعاتی از فرامرز پایور منتشر شد بهار پر رونق اکران بررسی و تدوین کلیات برنامه های سال 1403 سازمان سینمایی کشور اکران آنلاین فیلم‌های کوتاه «آمین صحرایی» در فیلم‌نت ظاهرا باید سینمای مستقل را بازتعریف کنیم ! 6 مستند در مرکز گسترش اکران می‌شوند جزئیات سند ملی موسیقی منتشر شد 4 جایزه جشنواره پویانمایی برای مرکز گسترش دیدار حمیدی مقدم و صنوف سینمای مستند اساسنامه بنیاد ملی پویانمایی ایران ابلاغ شد ساخت 5 انیمیشن درباره غزه در مرکز گسترش/ از انیماتورهای جوان حمایت می‌کنیم اساسنامه بنیاد ملی پویانمایی ایران ابلاغ شد معرفی اعضای هیات انتخاب و فیلم‌های سومین رویداد «تصویر دهم» «بچه زرنگ ٢» در راه است فراخوان اولین رویداد ملی پیچینگ تخصصی فیلم کوتاه تجربی منتشر شد رشد مخاطبان نمایش‌ کودک و نمایش ایرانی آیین­‌نامه هفتادمین جشنواره منطقه­‌ای سینمای جوان – قزوین منتشر شد بازگشایی سامانه ثبت طرح مرکز گسترش از اردیبهشت 1403 پنجمین هفته فیلم و عکس استان تهران به ایستگاه پایانی رسید+ تصاویر حضور سینماگران در پای صندوق رای در تالار وحدت نمایندگان مجلس دوازدهم، این روز را فراموش نکنند دعوت سازمان سینمایی برای حضور در پای صندوق های رای دومین پاتوق فیلم کوتاه از فصل نهم 13 اسفند برگزار می‌شود اکران نوروزی بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» در گروه سینمایی هنر و تجربه نمایش 6 مستند در 2 روز بابک شهرکی «سنگ خارا» را منتشر کرد پنجمین هفته فیلم و عکس استان تهران افتتاح شد فراخوان ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران منتشر شد جلد دوم کتاب «مشق آزاد» منتشر خواهد شد ششمین هفته فیلم و عکس استان ایلام برگزار شد فراخوان جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی منتشر شد به همت انجمن موسیقی ایران؛«عیاران»اثر استاد احمد پژمان منتشر شد اعلام ۷ فیلم برای اکران در نوروز ۱۴۰۳ اعلام پرفروش‌ترین فیلم‌ها و سینماهای کشور در بهمن ماه پنجمین هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان – دفتر تهران برگزار می‌‌شود فیلم کوتاه تنها فرصت فیلم‌ساز برای جاه‌طلبی و خلاقیت در اجرا است آیین بخش تجلی اراده ملی چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به پایان رسید

2
همزمان با معرفی دپارتمان عکاسی؛

دوره جامع عکاسی انجمن سینمای جوانان ایران تدوین شد

  • کد خبر : 17867
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
دوره جامع عکاسی انجمن سینمای جوانان ایران تدوین شد
تدوین “دوره جامع عکاسی” انجمن سینمای جوانان ایران توسط دپارتمان عکاسی معاونت آموزش و پژوهش، تکمیل شد.

به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، معاونت آموزش و پژوهش انجمن سینمای جوانان ایران با اضافه کردن جدیدترین “دوره جامع آموزشی” به ساختار آموزش انجمن، اعضای دپارتمان عکاسی خود را معرفی کرد.

“دوره جامع عکاسی” در راستای برنامه­های راهبردی انجمن سینمای جوانان ایران، برای بازه زمانی 6 ماهه و در سه گام آموزشی برنامه‌ریزی شده است. این دوره برای استعدادیابی، آموزش حرفه‌ای و جذب نیروی متخصص حوزه عکاسی به بازار کار، طراحی و تدوین شده است و به زودی با معرفی کامل این دوره آموزشی، زمان برگزاری آزمون، شرایط حضور در دوره و معرفی ساختار “دوره جامع عکاسی”، نام­نویسی در دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران در سراسر کشور را آغاز می­کند.

“دوره جامع عکاسی” یکی از مهم­ترین نیازهای پایه‌ای در شناخت عکاسی به عنوان رشته‌ای مهم و معاصر در کشورمان ایران است. این دوره می‌تواند دسترسی علاقه‌مندان به عکاسی را به صورت تخصصی و حرفه­ای به حوزه شغل و هنر عکاسی در سراسر کشور فراهم آورد.

اسماعیل عباسی، فرهاد سلیمانی، مجید ناگهی، مهدی وثوق‌نیا و سعید پوراسماعیلی اعضای دپارتمان عکاسی انجمن سینمای جوانان ایران و سیاست‌گذار این “دوره جامع آموزشی” هستند.

اسماعیل عباسی

عباسی متولد 1326 در شهر تبریز است و تاکنون به عنوان عکاس، نویسنده، مترجم، داور جشنواره‌های عکس و مدرس دانشگاه فعالیت کرده است.

عضو هیات موسس و هیات مدیره‌ انجمن عکاسان ایران، بنیان­گذار و سردبیر ماهنامه‌ «دوربین عکاسی»، مدیر مسئول و عضو شورای سردبیری فصلنامه‌ «عکسنامه»، سردبیر ماهنامه‌ «عکس»، سردبیر فصلنامه‌ «کاوش»، بنیان­گذار و دبیر جشنواره‌ عکس «کودک» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دبیر دوسالانه‌ عکس ایران (موزه‌ هنرهای معاصر تهران در سه دوره 1387، 1389 و 1393) و عضو کارگروه واژه‌گزینی عکاسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، بخشی از فعالیت‌ها و مسئولیت‌های این هنرمند و استاد برجسته عکاسی است.

فرهاد سلیمانی

سلیمانی متولد ۱۳۴۳ در شهر تهران است. وی تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه هنر تهران به پایان رساند و در ادامه عضو هیات علمی و مدیر گروه عکاسی دانشگاه هنر تهران، نایب رئیس انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران در سال­های ۷۹ و ۸۰، عضو هیات موسس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در سال ۱۳۸۰ و سابقه عکاسی مطبوعاتی از سال ۶۸ تا ۸۰ را در کارنامه هنری و حرفه‌ای خود ثبت کرد.

این مدرس عکاسی، پنج دوره جشنواره تجسمی جوانان کشور در شهرهای نیشابور، سنندج، اردبیل، کرمان و تهران را برگزار کرده و برگزاری کارگاه‌های عکاسی خارج از کشور به ترتیب دو دوره در شهر بیروت کشور لبنان و یک دوره در شهر نجف کشور عراق در کارنامه خود دارد؛ همچنین کارگاه مشترک بین دانشگاه هنر تهران و دانشگاه هنر دورتموند را در ایران و آلمان برگزار کرده است.

سلیمانی داور بیش از ۱۰۰ دوره جشنواره عکاسی بوده و نظارت بر تولید و انتشار بیست‌وهفت عنوان کتاب در حوزه عکاسی جنگ، انقلاب و دفاع مقدس را برعهده داشته است.

مجید ناگهی

مجید ناگهی متولد سال 1349 در شهر تهران است. او فارغ‌التحصیل رشته علوم ارتباطات در مقطع کارشناسی است و در سال 1369 به صورت حرفه‌ای وارد عرصه عکاسی شد.

ناگهی از اعضای اصلی کمیته تاسیس خانه عکاسان ایران در سال 1373 است و در سال 1380 و 1381 عکاس اعزامی مناسک حج از طرف سازمان حج و زیارت بود و نمایشگاه انفرادی عکس او با عنوان «حج» در خانه عکاسان ایران در سال 1383 به عنوان برترین نمایشگاه انتخاب شد.

ناگهی تجربه تدریس در دانشگاه هنر اصفهان، دانشگاه سوره، دانشکده خبر تهران و چندین دانشکده علمی کاربردی، عضو ستاد اصلی جشنواره بین‌المللی عکس سوره، مدیر نمایشگاه‌ها، معاون فرهنگی و مدیر روابط عمومی خانه عکاسان ایران، عضو تیم بانک اطلاعاتی بناهای تاریخی پژوهشگاه فرهنگ و هنر، دبیر نمایشگاه «آینه حضور» موزه هنرهای معاصر فلسطین، عضو هیات مدیره انجمن عکاسان ایران، عضو هیات مدیره انجمن عکاسان میراث فرهنگی، دبیر چهارمین و هفتمین دوره همایش ده روز با عکاسان ایران و داوری بیش از 100 مسابقه و جشنواره عکس ملی و منطقه ای را در کارنامه خود دارد.

برگزاری نمایشگاه گروهی «انسان از نگاه چهار» و انفرادی «حج» «رضوی» و اولین و دومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، بخش ویژه استادان هنر موزه هنرهای معاصر سال‌های 1387 و 1388، بخشی از فعالیت‌های هنری اوست.

مهدی وثوق‌نیا

وثوق‌نیا، عکاس مستند و فارغ التحصیل کارشناسی عکاسی از دانشگاه آزاد هنر و معماری تهران است.

عکاسی را از سال 1367 با کلاس‌های آزاد انجمن سینمای جوانان ایران فرا گرفت و از ابتدای شروع کارش در تجربه زیستن در دوران تغییرات اجتماعی ایران نگاه‌اش معطوف به عکاسی مستند شد و در ادامه بالغ بر سه دهه به واکاوی مناظر شهری ایران پرداخته است.

وی طی سال‌های 1370 تا 1382 جوایز زیادی در زمینه عکاسی مستند از چندین جشنواره داخلی و بین‌المللی از آن خود کرد و در نمایشگاه‌هاى متعددى در داخل و خارج از ایران شرکت داشته که حاصل آن تاکنون 11 نمایشگاه انفرادی و بیش از 50 نمایشگاه گروهی است.

سعید پوراسماعیلی

پوراسماعیلی، دانش‌­آموخته فیلم‌برداری سینما از دانشگاه هنر تهران، در سال‌های فعالیت حرفه‌ای و هنری خود، به عنوان عکاس، فیلم‌بردار، فیلم‌­ساز و مدرس دانشگاه مطرح بوده است.

وی که جوایز سینمایی متعددی را از جشنواره‌­های فیلم دریافت کرده، در حال حاضر معاون آموزش و پژوهش انجمن سینمای جوانان ایران، عضو انجمن فیلم‌برداران سینمای ایران و عضو هیات موسس و داور آکادمی «ایسفا» است و  داوری فیلم و عکس جشنواره­‌های داخلی و بین‌المللی، برگزاری کارگاه‌های عکاسی، فیلم‌برداری و نورپردازی و تالیف مقاله‌ها و جزوه‌های آموزشی و علمی در حوزه عکاسی و سینما را در کارنامه خود دارد.

اطلاعات تکمیلی این دوره آموزشی متعاقبا اعلام می‌شود.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=17867

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.