به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، فرهنگسرای نیاوران در نخستین روز برگزاری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر میزبان اجرای دو گروه موسیقی ویژه بانوان بود.
در اولین بخش این رویداد هنری، گروه موسیقی «ماهور» به سرپرستی کیوان کرباس‌فروش ساعت 18:30 از شهرستان خوی و استان آذربایجان غربی با یک قطعه میزبان علاقه‌مندان به موسیقی بودند.
کرباس‌فروش با بیان اینکه گروه موسیقی «ماهور» فعالیت خود را از 10 سال گذشته آغاز کرده و تاکنون کنسرت‌های زیادی برگزار کرده است، گفت: دختران گروه موسیقی ماهور اولین دوره‌ای است که به عنوان گروه ویژه بانوان در جشنواره موسیقی فجر شرکت می‌کنند و قطعا این حضور تجربه‌ای ارزشمند و فوق‌العاده برای آنان به شمار می آید.
او ادامه داد: ما با سختی‌های فراوانی برای اجرا در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر حاضر شدیم. متاسفانه به دلیل زلزله اخیر در شهرستان خوی شرایط نامساعدی برای تمرین داشتیم و گروه ۲۰ روز آخر را در استرس و در چادر به تمرین پرداختند اما خداوند را شاکریم که به اجرا رسیدیم و توانستیم برای مردم اجرا داشته باشیم.
این هنرمند با اشاره به فضای حاکم بر جامعه هنری و تحریم‌های صورت گرفته نسبت به هنر طی ماه های اخیر افزود: موسیقی غذای روح است و تعطیل شدنی نیست. جدا از این موضوع، تمامی مشاغل در این دوران به فعالیت خود مشغول بوده و هستند.

کرباس‌فروش موسیقی را لازمه زندگی دانست و عنوان کرد: اعضای گروه موسیقی ماهور در شرایط سخت تمرین کردند اما همین حضور در جشنواره باعث امید و نشاط آنها شده است. آنها اکنون و باوجود شرایط سختی که به دلیل زلزله متحمل شدند، شاداب و پرامید هستند و امید دارند تا در جشنواره های بعدی نیز شرکت کنند.
سرپرست گروه هنری «ماهور» در پایان گفت: حضور در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر باعث شناخته شدن گروه ما در آذربایجان غربی بود و مقدمه‌ای شد تا برای اجرا به شهرهای مختلف دعوت شویم. بابت این موضوع از همراهی همه عزیزان استان آذربایجان غربی و شهرستان خوی که در این شرایط سخت همراه و یاور ما بودند، قدردانی می‌کنم.
گروه موسیقی «ماهور» راس ساعت 18:30 با حضور جمعی از مخاطبان حاضر در سالن فرهنگسرای نیاورن با اجرای قطعه «حافظ خلوت نشین» در دستگاه همایون به اجرای موسیقی پرداخت.
سارا کرباسی، ثنا علیجانی، شیدا ناجی و مینا مودت (نوازندگان سه‌تار)، الهام لطفی (نوازنده تنبک)، هستی موسوی (نوازنده دف)و زهرا (فتوره‌چی) خواننده گروه موسیقی «ماهور» بودند.