به گزارش  سینمایی نیوز و به نقل از ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، تالار رودکی از ساعت  ۱۸:۳۰ میزبان  شب ساز  ایرانی بود. شب ساز ایرانی با تکنوازی سنتور پدرام جوادزاده آغاز شد.

پدرام جوادزاده، آهنگساز و نوازنده درباره  قطعات اجرایی خود در شب ساز ایرانی به ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر گفت:  سال گذشته آلبوم «ما، صدا، سنتور» به آهنگسازی بنده نامزد جایزه باربد شد؛ قطعات اجرایی امشب من نیز رپرتواری از این آلبوم و آثار جدیدم بود.

در بخش دوم این شب، محمد علی نجف‌پور با  تکنواری تار و آواز  قطعاتی را به صورت بداهه اجرا کرد؛ اجرایی متفاوت که با حال و هوای خاصی همراه بود و مخاطبان جشنواره موسیقی فجر را با خود همراه کرد.
محمد علی نجف پور که از سال ۸۷  سابقه آهنگسازی و اجرا در جشنواره موسیقی فجر  و نامزدی جایزه  باربد را برای آلبوم موسیقی “شب چراغ”  در کارنامه هنری خود دارد، درباره اجرای امشب خود در شب ساز ایرانی به ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر گفت: اجرای امشب من بداهه‌نوازی بر اساس موتیف‌های  آلبوم «اوراد» بود.  من بر روی طرحی آوازی کار می کنم که شمه‌ای از آن طرح را امشب به صورت بداهه بر روی شعر فارسی و عربی حافظ اجرا کردم.

قطعات اجرایی این بخش تکنوازی تار(دستگاه سه‌گاه)، بداهه‌نوازی و بداهه‌خوانی براساس آلبوم اوراد مقدمه سه‌گاه، ساز و آواز( بداهه خوانی و بداهه نوازی)، وارنگ، ادامه ساز و آواز،  یکیست او .. ترجیح بند هاتف اصفهانی و مخالف(بداهه‌نوازی و بداهه‌خوانی)، یزله( بحرالطویل بر اساس زار) بودند.