سینمایی نیوز
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل 7643 امروز 0

خبر فوری

استقبال از بهار با سبد رنگارنگی از فیلم های سینمایی در روزهای پایانی سال وزیر فرهنگ: فروش فیلم‌های سینمایی به یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید حضور پررنگ فیلم‌های کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران در جشنواره‌های جهانی اعلام جدول حمایت‌های موسسه سینماشهر از سینماهای کشور تاسیس بنیاد تئاتر ملی تصویب شد حضور فیلم‌های دو کارگردان فیلم‌اولی شهرستانی در اکران نوروزی سینما معرفی هیات انتخاب بخش مستند جشنواره اقوام اکران آنلاین فیلم کوتاه «تکه‌ای از تو» در فیلم نت اکران بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» از 23 اسفند در گروه سینمایی هنر و تجربه شب قهرمان در سینمای ایران رقابت به جای انحصار نمایش فیلم برای اولین بار تقدیر از همکاران مرکز گسترش قطعاتی از فرامرز پایور منتشر شد بهار پر رونق اکران بررسی و تدوین کلیات برنامه های سال 1403 سازمان سینمایی کشور اکران آنلاین فیلم‌های کوتاه «آمین صحرایی» در فیلم‌نت ظاهرا باید سینمای مستقل را بازتعریف کنیم ! 6 مستند در مرکز گسترش اکران می‌شوند جزئیات سند ملی موسیقی منتشر شد 4 جایزه جشنواره پویانمایی برای مرکز گسترش دیدار حمیدی مقدم و صنوف سینمای مستند اساسنامه بنیاد ملی پویانمایی ایران ابلاغ شد ساخت 5 انیمیشن درباره غزه در مرکز گسترش/ از انیماتورهای جوان حمایت می‌کنیم اساسنامه بنیاد ملی پویانمایی ایران ابلاغ شد معرفی اعضای هیات انتخاب و فیلم‌های سومین رویداد «تصویر دهم» «بچه زرنگ ٢» در راه است فراخوان اولین رویداد ملی پیچینگ تخصصی فیلم کوتاه تجربی منتشر شد رشد مخاطبان نمایش‌ کودک و نمایش ایرانی آیین­‌نامه هفتادمین جشنواره منطقه­‌ای سینمای جوان – قزوین منتشر شد بازگشایی سامانه ثبت طرح مرکز گسترش از اردیبهشت 1403 پنجمین هفته فیلم و عکس استان تهران به ایستگاه پایانی رسید+ تصاویر حضور سینماگران در پای صندوق رای در تالار وحدت نمایندگان مجلس دوازدهم، این روز را فراموش نکنند دعوت سازمان سینمایی برای حضور در پای صندوق های رای دومین پاتوق فیلم کوتاه از فصل نهم 13 اسفند برگزار می‌شود اکران نوروزی بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» در گروه سینمایی هنر و تجربه نمایش 6 مستند در 2 روز بابک شهرکی «سنگ خارا» را منتشر کرد پنجمین هفته فیلم و عکس استان تهران افتتاح شد فراخوان ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران منتشر شد جلد دوم کتاب «مشق آزاد» منتشر خواهد شد ششمین هفته فیلم و عکس استان ایلام برگزار شد فراخوان جشنواره ملی فیلم کوتاه زندگی منتشر شد به همت انجمن موسیقی ایران؛«عیاران»اثر استاد احمد پژمان منتشر شد اعلام ۷ فیلم برای اکران در نوروز ۱۴۰۳ اعلام پرفروش‌ترین فیلم‌ها و سینماهای کشور در بهمن ماه پنجمین هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوانان – دفتر تهران برگزار می‌‌شود فیلم کوتاه تنها فرصت فیلم‌ساز برای جاه‌طلبی و خلاقیت در اجرا است آیین بخش تجلی اراده ملی چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به پایان رسید

4

وقتی جشنواره فجر با گروه‌های سرود رنگ نو به خود گرفت/ تجلیل از شهروز حقی

  • کد خبر : 15243
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
وقتی جشنواره فجر با گروه‌های سرود رنگ نو به خود گرفت/ تجلیل از شهروز حقی

فرهنگسرای ارسباران نخستین روز سی‌و‌هشتمین جشنواره موسیقی فجر را با میزبانی از گروه‌های سرود استان تهران و موسیقی «نواهای طبری» (در دو سانس مختلف) که حضور پر رنگ دوستداران هنر موسیقی را نیز به همراه داشت، پشت سر گذاشت.

به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، در سانس نخست روز اول جشنواره موسیقی فجر در فرهنگسرای ارسباران که به اجرای گروه‌های سرود استان تهران اختصاص داشت، ابتدا گروه سرود «دختران انقلاب» که از سال 95 با سرپرستی معصومه بوربور به عنوان نخستین گروه سرود دختران جنوب شراق تهران از ورامین فعالیتشان را آغاز کردند، قطعات «ایراندخت» و «تسبیح باران» را برای حاضران اجرا کردند.
در ادامه برنامه معصومه بوربور سرپرست گروه سرود دختران انقلاب با حضور روی سن، درباره روند تشکیل این گروه سرود و در پاسخ به سوال عبدالله روا مجری شناخته شده تلویزیون که اجرای برنامه را برعهده داشت، گفت: گروه سرود «دختران انقلاب» از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را در منطقه جنوب شرق تهران به عنوان اولین گروه سرود دخترانه در حنوب شرقی استان تهران آغاز کرد.
بوربور در ادامه با بیان اینکه طی این سالها مشکلات بسیاری را از سر گذارنده‌اند افزود: در نهایت ما با حمایت مردم توانستیم این مشکلات را پشت سر بگذاریم و امروز شاهد شکوفایی این گروه هستیم.سرپرست گروه سرود «دختران انقلاب» با قدردانی از حمایت‌های معاونت فرهنگی اجتماعی ناجا خاطر نشان کرد: این گروه سرود تاکنون فعالیت‌های زیادی را در حوزه سرود کشور انجام داده که مهم‌ترین اجرای آنها مربوط به اجرای برنامه‌ای به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) در محضر رهبر انقلاب بوده است.
اجرای بعدی به قطعه «ایرانم» اختصاص داشت که توسط گروه سرود «نسل سلیمانی» متشکل از دختران و پسران خردسال با سرپرستی معصومه بوربور برای حاضران اجرا شد.
گروه سرود «شمیم یاس» با سرپرستی سیدفاطمه قاضوی نیز در آخرین بخش اجراهای روز نخست برگزاری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در بخش سرود، سه قطعه «خدا»، «کبوترانه» و «عیدانه» را برای حاضران اجرا کردند.
در ادامه برنامه، فاطمه‌سادات قاضوی سرپرست گروه «شمیم یاس» هم با حضور روی سن درباره فعالیت‌های این گروه گفت: ما علاوه‌بر داشتن این گروه سرود دخترانه، یک گروه سرود پسرانه هم داریم که امشب به تشویق هم گروه‌های خود آمده‌اند.
قاضوی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از افراد این گروه سرود از حافظان قرآن هستند، افزود: گروه ما حدود چهار سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و علاوه‌بر سرود در حوزه حفظ قرآن کریم نیز کارنامه درخشانی دارند.
همچنین اهداء لوح تقدیر به همراه تابلوی نقاشی خط با هنرمندی علی مینایی برای تجلیل از استاد شهروز حقی هنرمند پیشکسوت موسیقی و سرود کشورمان توسط گروه سرود «شمیم یاس» از دیگر برنامه‌های روز اول جشنواره سی و هشتم بود.
شهروز حقی با حضور روی سن، ضمن قدردانی از برگزار کنندگان جشنواره با تاکید بر اهمیت جایگاه گروه‌های سرود و خالی بودن این بخش در جشنواه موسیقی فجر در سال‌های گذشته، گفت: من برای حضور در این برنامه هیچ همراهی را با خود نیاوردم چون می‌دانستم در جمع شما عزیزان غریبه نیستم. امروز هم بسیار خوشحالم که جشنواره موسیقی فجر با قدم بچه‌های سرود یک رنگ جدید گرفت. جای این بچه‌های نازنین در این جشنواره واقعاً خالی بود. من معتقدم جشنواره موسیقی فجر متعلق به این گروه‌های سرود است.
وی همچنین با اشاره به تاثیرات بسیار مثبت موسیقی جمعی در جامعه افزود: «سرود اثرات بسیار مثبتی روی هنرمند، جامعه و مخاطب دارد که همگی با آنها آشنا هستیم، اما مهم‌تر از همه مسائل بچه‌هایی هستند که می‌توانند بخشی از عمرشان برای حضور در سرود صرف کنند و چه خوب که به واسطه هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که می‌توان در این زمینه انجام داد، زنگ سرود هم در مدارس وجود داشته باشد. من معتقدم هیچ فعالیت پرورشی قابل مقایسه با سرود نیست چرا که اثرات بی‌نظیری دارد و می‌تواند بیشتر از اینها تداوم داشته باشد.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=15243

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.