سینمایی نیوز
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
کل 8297 امروز 0

خبر فوری

خبرهای تازه از «سینماحقیقت 18» نخستین گام‌های جشنواره «تهران» با اولین تجربه‌های فیلمسازی عیاری و جعفری‌جوزانی عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ آغاز چهارمین هفته فیلم چین در بنیاد سینمایی فارابی اریک اشپیتزر، «الماس سفید» و ورنر هرتزوگ چهره‌های سینمایی در قاب «جشنواره تهران» از «فیلم کوتاه» چه گفتند؟ / فیلم کوتاه درجه یک است تسلیت به ایران… عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ «در آغوش درخت» به اسکار2025 معرفی شد «در آغوش درخت» نماینده سینمای ایران در آکادمی اسکار 2025 محمد خزاعی: «نخبه‌گرایی» را جایگزین «نخبه‌کشی» در سینما کردیم/ معرفی برگزیده‌های «راژیا» رونمایی از پوستر سی و ششمین جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان المپیاد به دوره نوجوانی خود رسیده است آغاز اکران یک مستند درباره سینماگر قدیمی هفتادمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان قزوین-راژیا آغاز به کار کرد نمی‌خواستیم «پرتاب» زیر سایه «سینماحقیقت» باشد فراخوان جشن مستقل سینمای مستند منتشر شد علاقه‌مندان به عضویت در «باشگاه مخاطبان انجمن» تنها تا پایان شهریور فرصت دارند عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ برگزاری کارگاه‌های آموزشی خبرنگاران نوجوان/ از تدوین موبایلی تا شناخت ابزارهای هوش مصنوعی سامانه ثبت طرح مرکز گسترش بسته می‌شود پوستر هفتادمین «جشنواره منطقه‌‌ای سینمای جوان قزوین – راژیا» رونمایی شد نام‌نویسی دوره هفت‌ماهه فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران آغاز شد آغاز اکران «شه‌سوار» با انتشار تیزر این فیلم صدای پای نسل نو فیلمسازان در سراسر کشور به گوش می‌رسد/ معرفی برگزیده‌های «مهروشید» فراخوان ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم «پرواز» منتشر شد مهلت ارسال اثر به هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» تمدید شد پیام دبیر جشنواره «سینماحقیقت» برای روز ملی سینما اکران آنلاین «آسمان غرب» از ۲۰ شهریورماه اسامی راه یافتگان به مرحله نهایی هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران اعلام شد صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ آغاز به کار شصت‌ونهمین جشنواره منطقه­‌ای سینمای جوان-مشهد شصت‌ونهمین جشنواره منطقه­‌ای سینمای جوان-مشهد آغاز به کار کرد مروری‌بر ابعاد جهانی «فیلم‌کوتاه تهران»؛ جشنواره‌ای که واقعاً «بین‌المللی» است تیزر جشنواره مهروشید رونمایی شد «پرتاب» شنبه کلید می‌خورد فیلم‌های راه‌یافته به هفتادمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «قزوین»/ داوران معرفی شدند پذیرفته‌شدگان جشنواره «آسمان» معرفی شدند پوستر جشنواره «مهروشید» رونمایی شد فرصت‌ها و ظرفیت‌های تعامل انجمن سینمای جوانان با ستاد کل نیروهای مسلح «آبی روشن» به خانه ها رسید / اکران آنلاین در فیلم‌نت از فردا 20 شهریورماه؛ آخرین مهلت ثبت‌نام برای حضور در «سینماحقیقت» 18 هیئت‌های انتخاب و داوری جشنواره آسمان معرفی شدند «تهران» چگونه میزبان فیلم‌سازان و فیلم‌های کوتاه جهان شد؟ ثبت نام داوران کودک و نوجوان جشنواره فیلم کودک آغاز شد آغاز دوره آنلاین مدرسه مستند حقیقت خیز بنیاد سینمایی فارابی برای جشنواره‌های فیلم کودک و فجر هیأت انتخاب و داوری و آثار راه‌یافته بخش «عکس» جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان قزوین–راژیا امیدهایی که در «فیلم‌کوتاه تهران» متولد می‌شود/ مختصات ویژه در گام چهل‌ویکم تمدید مهلت ثبت‌نام در سومین جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی

5

برگزاری رویداد موسیقایی «وداع»

  • کد خبر : 21647
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
برگزاری رویداد موسیقایی «وداع»
رويداد موسیقایی «وداع» به آهنگسازی و خوانندگی حسام آرین و تهیه‌کنندگی امیرحسین شفیعی طی روز‌های آینده در تهران و چند شهر ديگر برگزار مي شود.

به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از  خبرگزاري صدا و سيما، حسام آرین آهنگساز و خواننده رويداد موسیقایی «وداع» درباره جزییات برگزاری این پروژه موسیقایی در تهران و شهر‌های مختلف کشور گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کنسرت «وداع» به آهنگسازی و خوانندگی بنده و با استفاده از آثار شاعران کلاسیک ادبیات کشورمان از جمله حافظ و همچنین شاعران معاصر از جمله قاسم صرافان طی روز‌های آینده با روایت جناب احمد صمصامی و تهیه‌کنندگی امیرحسین شفیعی در قالب یک پروژه موسیقایی ویژه محرم پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.اجرای رویداد موسیقایی «وداع»

وی افزود: این پروژه موسیقایی در قالب یک کنسرت روایی به صحنه می‌رود که قالب محتوایی آن متمرکز بر واقعه عاشورا و وداع با پنج شخصیت بزرگ و ارجمند این واقعه است که سعی کردیم در دل این اتفاق جانگداز دیدگاه ویژه‌ای را پیش روی مخاطبان قرار دهیم.

آرین بیان کرد: آنچه برای این پروژه موسیقایی تعریف شده، اجرای یک کنسرت روایی با حضور یک ارکستر مجلسی مشتمل بر ساز‌های زهی و ارکسترال است که تلاش شده شکل و شمایل متفاوتی از یک اثر ارکسترال مبتنی‌بر روایت را تقدیم مخاطبان کند. مسیری که برای من دربرگیرنده یک شروع متفاوت و جدید در بین کار‌های دیگرم است و می‌تواند حرف‌های تازه و متفاوتی در حوزه‌های ملی و دینی داشته باشد. قطعاً در این مسیر حضور امیرحسین شفیعی به‌عنوان تهیه‌کننده نقش بسیار موثر و ارزنده‌ای برایم داشته که استمرار هم خواهد داشت.

این آهنگساز و خواننده درباره دیگر جزییات کنسرت «وداع» گفت: براساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته این پروژه ابتدا در تهران و سپس در هفت شهر دیگر کشور در قالب یک کنسرت موسیقایی ویژه محرم پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد. این در حالی است که اشکان فخاری به عنوان کنسرت مایستر و تعدادی از نوازندگان مطرح موسیقی کشورمان ما را در اجرای هرچه باکیفیت‌تر برنامه همراهی خواهند کرد. این در حالی است که گروه تولید و اجرا نهایت تلاش خود را انجام داده تا آنچه پیش روی مخاطبان قرار گذاشته می‌شود، ارائه یک موسیقی درجه یک و بدون حرف و حدیث باشد. در این راه هم می‌دانم کار سختی داریم، ولی آمده‌ایم تا برای آنچه به عنوان یک هدف متعالی برای خودمان تعریف کردیم، حرف‌های تازه‌ای برای گفتن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به‌زودی دیگر جزییات این کنسرت اعلام خواهد شد، تصریح کرد: آنچه برای اجرای این برنامه در تهران و شهرستان‌ها در نظر گرفته شده، اجرای کنسرتی است که به لحاظ محتوایی کمتر شاهد اجرای آن بودیم. شرایطی که تصمیم دارم آن را به عنوان اصلی‌ترین مسیر موسیقایی خودم تعیین کنم تا بتوانم بر اساس آن معرف موثری برای شخصیت‌های برجسته تاریخ سرزمین ایران و دیگر مولفه‌های ملی و مذهبی کشورم باشم. شرایطی که امیدوارم نتیجه خوبی داشته باشد و بتوانیم در کنار هم به صورت تخصصی حرف‌های تازه‌ای برای گفتن با زبان موسیقی داشته باشیم. شرایطی که به اعتقاد من کمترین ادای دین به ایران عزیزمان است.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=21647

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.