سینمایی نیوز
  • امروز : جمعه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۴
  • برابر با : 18 شوال 1446
  • و : Friday, 18 April , 2025 می باشد
کل 9695 امروز 0

خبر فوری

جانمایی ناشران الکترونیک در میان ناشران عمومی/ یک تغییر به نفع ناشران دانشگاهی و آموزشی بانک ملی ایران بانک حامی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد حفظ تنوع گونه در نمایش جدید سینما‌ها اولین کارگروه تخصصی شورای سینما برگزار شد پانزده نامزد «چهره سال هنر انقلاب» معرفی شدند حداقل ۴۲ تن کتاب در راه است اکران فیلم‌های جدید در سینما‌ها اعلام جزئیاتی از برگزاری نخستین فلوشیپ تهران عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۴ زمان برگزاری هفتاد‌ویکمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان سهند اعلام شد رائد فریدزاده: فارابی باید خانه امن سینماگران کشور باشد عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ از اقتدار صنوف تا اعتلای نظام حکمرانی ارکستر موسیقی ملی ایران به «خاطره‌ای با من هست» رسید سیاست‌گذاری فرهنگی، باید هدف‌گذاری دقیق و اثربخشی داشته باشیم نمایش‌های کشور یک شب به صحنه نمی‌روند حامد جعفری مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی شد کتاب «اپیدمی‌ها در ادبیات و سینما» منتشر شد رودکی میزبان گروه موسیقی آوای رکنی می‌شود چاپ کتاب‌های هنری به روایت آمار بیش از هزار نفر در آزمون‌های صلاحیت تدریس سال ۱۴۰۳ شرکت کردند عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۴ انتشار فراخوان جذب نیرو در مرکز تماس و پشتیبانی فروش مجازی نمایشگاه کتاب بررسی آخرین وضعیت جشنواره موسیقی نواحی در هرمزگان حضور معنادار کتاب در دست شخصیت‌های سینمایی پیمان معادی کتابی درباره آموزش بازیگری ترجمه کرد نمایشنامه «انبارشدگان» توسط نشر «نی» منتشر شد اعلام زمان مصاحبه برای متقاضیان ثبت نام در مدرسه مستند حقیقت عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۴ نگاهی انتقادی به اقتباس از داستان‌های قرآنی در سینمای ایران فراخوان جذب نیروی انسانی در نمایشگاه کتاب تهران منتشر شد فهرست فیلم‌های جشنواره کن ۲۰۲۵ منتشر شد ساخت بزرگترین پردیس تئاتر خاورمیانه در تهران آغاز شد هیات عراقی با مدیران نمایشگاه کتاب دیدار کردند فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در سومین هفته بهار بیش‌ از ۱۰ نمایش کودک و نوجوان در پایتخت روی صحنه است آغاز ثبت‌نام خبرنگاران و فعالان فضای مجازی در نمایشگاه کتاب تهران فراخوان هفتمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران منتشر شد حداقل دستمزد کارگردانی مستند اعلام شد فراخوان اجرا در تماشاخانه‌‌‌های حوزه هنری منتشر شد اولین ماه بهار در تئاتر شهر چه‌ خبر است؟ بهار پُررونق تئاتر در استان‌ها مجموعه مصاحبه «پای صحبت استاد فرامرز پایور» منتشر شد تمدید مهلت ثبت‌نام ناشران داخلی در نمایشگاه کتاب تهران مسعود فروتن «بانوی زیبای من» را با حال و هوای سینمایی منتشر کرد حضور بیش‌از ۱۵۰ بانوی بازیگر در نمایش‌های پایتخت سینما میزبان 1 میلیون 50 هزار مخاطب در 13 روز نخست سال شد انتشار فراخوانی برای جشن‌نامه داود گنجه‌ای فراخوان پانزدهمین دوره‌ی جوایز ایسفا منتشر شد پایتخت ۷؛ در کشاکش تکرار و افت روایت!

12
امیر مهران در گفت‌وگو با پانا:

تلاش کردم به فضای آثار ژاپنی نزدیک شوم

  • کد خبر : 7730
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
تلاش کردم به فضای آثار ژاپنی نزدیک شوم
کارگردان فیلم کوتاه پویانمایی «آسمان دوست داشتنی» بیان کرد در ساخت این اثر تلاش برای نزدیک شدن به انیمیشن‌های ژاپنی به ویژه آثار هایائو میازاکی داشته است.

به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از ستاد خبری سی‌ونهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران به نقل از پانا، امیر مهران کارگردان فیلم کوتاه پویانمایی «آسمان دوست داشتنی» که در سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، در گفت‌وگو با پانا با اشاره به ویژگی‌های این اثر بیان کرد: «آسمان دوست داشتنی» درباره پدری است که خلبان هواپیماست و به واسطه شغل خود هر روز به مناطق جنگی می‌رود و آن مناطق را بمباران می‌کند و برمی‌گردد. دختر او به شدت علاقه‌مند به پرواز است و مدام از پدرش تقاضا می‌کند تا دختر را با خود همراه کند.»

وی افزود: «این انیمیشن فضای ناکجاآبادی دارد که المان خاصی از موقعیت و جغرافیای خاصی نمی‌دهد بلکه یک خانه روی یک تپه را از نظر جغرافیایی نشان می‌دهد.»

مهران با اشاره به استفاده از تکنیک دوبعدی در ساخت فیلم کوتاه «آسمان دوست‌داشتنی» درباره علت پرشمار بودن انیمیشن‌هایی با این تکنیک در سال‌های اخیر توصیح داد: «به هر حال انیمیشن دو بعدی جزو اولین کارهای انیمیشن و از تکنیک‌هایی بوده است که به تاریخچه انیمیشن برمی‌گردد. معروف‌ترینشان هم مربوط به کارهای کمپانی دیزنی بوده است. البته در دو دهه اخیر با حضور نرم‌افزاهای پیشرفته ساخت انیمیشن دوبعدی کمتر شد و دیزنی هم به ساخت کارهای سه بعدی روی آورد که تکنیک سه بعدی از نظر فضاسازی جذابیت و قابلیت زیادی دارد اما حس نوستالوژیک در کارهای دو بعدی بیشتر است و اکثر کارهای پویانمایی این سال‌ها در کشورمان به ویژه در سینمای مستقل و تجربی این جنس فیلم‌های انیمیشن هستند و با بودجه‌های کمی هم ساخته می‌شوند.»

وی ادامه داد: «همچنین به لحاظ حسی انیمیشن های دوبعدی برای بیننده همچنان جذابیت بصری دارند و اثر قلم و دست یک هنرمند را در این نوع کارها می‌توان دید اما در سه بعدی نرم افزار غالب است.»

مهران با اشاره به یک ویژگی پیشنهاد دهنده فیلمش برای مخاطبان جشنواره بیان کرد: «به نظرم «آسمان دوست‌داشتنی» به لحاظ محتوایی احساسات زیادی را دربرمی‌گیرد و کسانی که تاکنون این فیلم را دیده اند، همگی به چنین مشخصه‌ای اشاره کرده‌اند. از نظر بصری هم به دلیل اینکه خودم کارهای هایائو میازاکی فیلمساز مطرح ژاپنی را خیلی دوست دارم، تلاش کرده‌ام حس انیمیشن‌های ژاپنی را در کارم ایجاد کنم. هرچند به پای آن‌ها نمی‌رسد اما تلاش داشتم به لحاظ بصری به این آثار ژاپنی نزدیک شوم.»

وی درباره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران نیز گفت: «قطعا این جشنواره‌ در جهت ارتقای آثار و انگیزه فیلمسازان مستقل و تجربی و به ویژه فیلم کوتاه کارساز و راهگشاست اما معتقدم باید اجازه بدهیم فیلمسازان تجربه کنند و ایده‌هایشان را بدون تغییر پیاده سازند. در سینمای ما به دلیل شرایط مدیریت فرهنگی متاسفانه محدودیت‌هایی وجود دارد اما فیلم کوتاه و مستقل مخاطبان خاص‌تری دارد و وقتی دست فیلمسازانش باز باشد، مسیر درست‌تری را پیش می‌گیرند.»

مهران بیان کرد: «من با تهیه کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این فیلم را ساختم باید از محمدرضا کریمی صارمی که با وجود شرایط مالی سخت کانون همراهی ویژه‌ای با من داشت، تشکر کنم.»

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱(۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲) برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=7730

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.