سینمایی نیوز
  • برابر با : Tuesday - 9 July - 2024
کل 8183 امروز 0

خبر فوری

انتشار فراخوان بخش بین‌الملل چهل و سومین جشنواره فیلم فجر روزنامه‌های شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ پربیننده‌ترین و پرفروش‌ترین سینماهای کشور در خرداد اعلام شد روزنامه‌های شنبه ۹ تیر ۱۴۰3 بزرگترین رویداد ارائه طرح تخصصی مستند برگزار می‌شود فراخوان نخستین دوره جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس «آسمان» مهاباد منتشر شد از کشف حقیقت یک قتل تا وحشت افسانه‌ای قدیمی صفحه اول روزنامه های پنج شنبه 7تیر 1403 بنیاد پویانمایی مشکل فقدان مجموعه‌ای متمرکز برای تولیدات این حوزه را رفع کرد افتتاح نمایشگاه عکس«شهید خدمت»در محل سازمان سینمایی/ پخش تیزر شهید خدمت دبیران سه جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر معرفی شدند از «بحران خاموش» تا «رزیدنت» معرفی شورای سیاستگذاری هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» صفحه اول روزنامه های 4شنبه 6 تیر1403 گروه سینمایی فرهنگ کار خود را با 5 فیلم و 23 سینما آغاز کرد صفحه اول روزنامه های دوشنبه 4 تیر 1403 ۱۳ دستاورد سینمایی دولت سیزدهم؛ عدالت در سینماسازی تا استعدادیابی مناظره‌های فرهنگی انتظارات را برآورده نکرد/ برگزاری اولین جشن سالانه فیلم‌های هنر و تجربه/ تولید سه مستند با محوریت شهید جمهور/ مجموعه فیلمخانه ملی ایران افتتاح می‌شود صفحه اول روزنامه های یکشنبه ۳ تیر ماه ۱۴۰۳ تاکید رئیس سازمان سینمایی بر حمایت جدی از تولید فیلم‌های تجربی فروش سینمای ایران در خرداد 1403 اعلام شد صفحه اول روزنامه های شنبه 2 تیر ماه 1403 صفحه اول روزنامه های آخرین روز بهار 1403 سینما محراب شهر قم به سمفا متصل شد آخرین مصوبات شورای پروانه ساخت آثار غیرسینمایی فراخوان نخستین «جشنواره عکس تهران» منتشر شد / معرفی دبیر و داوران اکران 6 مستند در سالن حقیقت تداوم نهضت سینماسازی در شهرهای کم‌برخوردار ما در اخلاق در سینما موفق بودیم فراخوان هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران منتشر شد فروش سینمای ایران در هفته سوم خرداد اعلام شد موافقت شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با 8 فیلم‌نامه خزاعی: سینما، ابزاری برای غنی‌سازی فرهنگی و تعامل بین کشورها و مردم است آغاز پیش ثبت نام مدرسه مستند حقیقت لزوم تداوم بی‌وقفه فعالیت‌های سینمایی/ گروه سینمایی فرهنگ، مطالبه قدیمی سینماگران است امضای موسولینی پای جشنواره کن! انتشار فراخوان بخش ملی چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر آغاز دوره جدید فعالیت آسیفا ایران تغییر فراخوان «فجر» به نفع فیلمسازان سینمای کوتاه/ دایره انتخاب‌ها متنوع‌تر می‌شود فراخوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران منتشر شد از «آخرین کوسه نهنگ» تا «خانواده خلج» «گروه سینمایی فرهنگ» راه‌اندازی شد فروش سینمای ایران در هفته دوم خرداد اعلام شد قلب سینمای کودک دوباره در اصفهان می‌تپد جشن مهر سینما متعلق به خانواده سینماست‌ / مهر سینما جلوه‌ای از عدالت فرهنگی دولت سیزدهم ابلاغ طرح حمایت از «تهیه‌کنندگی استانی سینما» برای تقویت سینمای استانی فروش سینمای ایران در هفته نخست خرداد اعلام شد نگاهی دقیق‌تر به مهم‌ترین آکادمی سینمایی سال در «جایزه اسکار» فراخوان هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» منتشر شد انتشار فراخوان جشنواره فیلم فجر ۴۳؛ هفته آینده

3
مدیر نشر "پنج خط" در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مطرح کرد؛

“علی رضا تنهایی”: ما ناشر ارزان تخصصی موسیقی از تمامی عناوین آموزشی نُت تا تئوری هستیم

  • کد خبر : 34321
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰
“علی رضا تنهایی”: ما ناشر ارزان تخصصی موسیقی از تمامی عناوین آموزشی نُت تا تئوری هستیم
آرزو می کنیم که کمک شود و به جرات می گویم اگر از همین امروز شروع به چاپ یک عنوان کتاب در هر روز کنم تا ۵ سال آینده کتاب جدید برای چاپ و عرضه دارم.
به گزارش سینمایی نیوز، “علی رضا تنهایی” مدیر انتشارات “آوای پنج خط (چندگاه)” در حاشیه برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: بنده از حدود سال های دهه هشتاد در حوزه نشر فعالیت دارم. نشر تخصصی موسیقی “پنج خط” تمامی عناوین و کتاب ها در حوزه موسیقی از نُت تا تئوری را شامل می شود. مراجعه کنندگان غرفه ما افراد خاصی هستند و در هر یک از راهرو های نمایشگاه جایابی شده باشیم به نشر ما مراجعه می نمایند و کتبی درباره ساز های مختلف ایرانی و غربی و ژانر های مختلف هم چون پاپ، سنتی، کلاسیک را درخواست می کنند. شیوه مبتنی بر چاپ و عرضه کتاب های نشر ما، آموزشی است.
وی بیان نمود: مخاطبان نشر ما در حوزه سنی ۳ تا ۱۰۰ سال قرار می گیرند. برای طیف سِنی ۳ سال، کتاب های راهنمایی آموزش موسیقی توسط والدینِ نونهالان منتشر می نماییم. مخاطبانِ سنین بالا، بیش تر در پی کتاب هایی با قطعات قدیمی در زمینه موسیقی هستند که برای ایشان نوستالژی دارد. جوانان نیز قطعات و ملودی های جدید را دنبال می کنند و گاهی نیز سراغ نت تصنیف هایی هم چون “برگ خزان” را می گیرند.
مترجم کتاب “آموزش گيتار كلاسيك” افزود: قدم به قدم افزود: کتاب های مرجع انتشارت “پنج گاه” از حوزه کودک آغاز می شود که می توان از کتاب بسیار پر فروش و ۴ جلدی “آموزش آسان پیانو و ارگ” اثر “جان تامسون” ترجمه “الهام جمالی پویا” در قطع بیاضی نام برد. هم چنین در سطح بالاتر، از کتاب “متد آموزش مقدماتی برای پیانو” نوشته “فردیناند بیر” ترجمه “ندا علی غنی” می توانم یاد کنم. کتاب بسیار مفید “آموزش گیتار کلاسیک قدم به قدم” اثر “جیسون ولدرون” به ترجمه “ندا علی غنی” نیز بسیار پر طرفدار است.
مترجم کتاب “متد استاندارد گيتار ج1” ادامه داد: بعد از کتاب های استارتر و آموزشی، هنرجویان به حوزه کتاب های قطعات متمایل می شوند چرا که باید نت های جذاب را نیز تمرین کنند. کتاب های خارجی که ترجمه می شوند کتاب های بسیار خوبی هستند اما دانشجویان و هنرجویان کشورمان علاقه مند هستند که کتب قطعات ایرانی را همره با آموزش پیش ببرند چرا که در غیر این صورت از نواختن ساز خسته می شوند.
وی اضافه کرد: یک دوره کتاب آموزشی ۱۱ جلدی کامل، بسیار پر فروش و برند از قطعات پیانو برای تدریس توسط مربیان، با نام “برترین های موسیقی ایرانی برای پیانو” داریم اثر “حسین فرضی” و “بهرنگ نبی زاده” که بسیار مورد توجه و ادامه دار شده است و برترین های “یانی” تا برترین های “یان تیر سن” و برترین های “جان ویلیامز” تا “هانس زیمر” و موسیقی فیلم ایرانی و کلاسیک را در بر می گیرد. مجموعه کتاب های خارجی “تمرینات آمادگی برای پیانو” اثر “اشمیت”، “آشنایی با موسیقی کلاسیک” اثر “رابرت شرمن” و “فیلیپ سلدن” و “راهنمای نخستین در تکنیک پیانو” اثر “کارل چرنی” به نشر ما تعلق دارد و تدریس می شوند. ما در نشر پنج گاه تا به امروز بازتاب خوبی از هنرجویان و معلمان داشتیم و جو خوبی حاکم است.
نویسنده کتاب “برگ خزان: پانزده قطعه برگزيده ايراني براي ويولن” تصریح ساخت: قیمت کاغذ به نسبت بالا است اما ما ارزان ترین نشر کتاب های تخصصی موسیقی هستیم و تا جایی که امکان پذیر هست قیمت ها را تنزل می دهیم. حتی کتاب هایی داریم از جمله “هفتاد توصیه به موسیقی دانان جوان” که ۵۰ هزار تومان قیمت گذاشتیم در صورتی که قیمت تمام شده برای نشر ما ۴۰ هزار تومان و توأم با ضرر است. ما ناشر ارزانی هستیم. تا به حال همه علاقه مندان با دست پر از نشر ما خارج شده اند و هر آن چه نیاز داشتند به ایشان ارائه شده است. مخاطبان کتب موسیقی به دنبال مرجع کاملی هستند تا هر آن چه می خواهند را تهیه کنند و اگر ناشری به شکل تخصصی در حوزه موسیقی، کتاب، چاپ و عرضه ننماید و تنها به نشر یک تا دو عنوان بسنده کند، از ادامه فعالیت باز می ماند.
او تاکید کرد: دغدغه همکاران ما مالیات است. نشر، معاف از مالیات می باشد اما گفته می شود ۹ تا ۱۰ درصد سودِ گردش مالی را باید به عنوان مالیات پرداخت نمایید. در این شرایط اقتصادی و وضعیت معیشتی، سال گذشته نشر ۲۵ میلیون تومان مالیات پرداخته است. تیراژ کتاب ها از ده هزار عنوان به هزار عنوان رسیده است. ناشر باید توان خرید کاغذ را داشته باشد چرا که چاپ و نشر و عرضه ی تنها یک عنوان کتاب در دستور کار نیست و به یکباره ۲۰ عنوان کتاب منتشر می شود که اگر در کم ترین حالت هر عنوان کتاب به ۲۰ بند کاغذ نیاز داشته باشد، به یک عدد بالایی خواهیم رسید. انتظار می رود کاغذ، همان کیفیت خوب چاپ قبلی را داشته باشد تا چاپ شود، نم دار نباشد، به راحتی در درون دستگاه قرار گیرد و لب پنجه مناسب داشته باشد. در بازار آزاد، قیمت کاغذ بالاست و باید نقدا پرداخت شود.

پدیدآورنده کتاب “نوستالژی: 44 قطعه بری پیانو ریارد کلایدرمن” یادآور شد: دسترسی به سایت های خارجی نسبت به قبل راحت تر شده است و کتاب های بهتری وارد می شود. همین طور نرم افزار های خوبی برای نت نویسی در دسترس هست که خروجی و کیفیت کار را بالا برده است اما پیش از این به صورت دستی و زمان بر، خیلی سخت انجام می شد. معلمان باید به کتب جدید اهمیت دهند. حتی دیده شده کتابی با همان محتوا تنها به این خاطر که جلد کتاب نسبت به چاپ ۱۰ سال پیش به روز شده است، توصیه و خریداری نمی شود، در حالی که ما ۱۰میلیون تومان برای طراحی جلد هزینه کردیم و مجبوریم چاپ که تمام شد با همان جلد قبلی عرضه نماییم. کتاب آموزشی جدید خیلی سخت بین معلمان جا باز می کند. در مجموع رو به پیشرفت است. هم والدین و هم هنرجو به موسیقی و زبان بسیار اهمیت می دهند.

او خاطر نشان ساخت: مخاطبان ما خوب و با نشاط هستند و کار کردن با آن ها لذت بخش است. حتی وقتی به ما مراجعه می کنند و به عنوان نمونه کتاب “بلاچا” را باز می کنند، همان جا شروع به نواختن قطعه می کنند و این روحیه خوب را به ما نیز تسری می دهند. اگر در جشنواره موسیقی فجر، بخش نمایشگاهی کتاب گشایش یابد انتشارات ما بسیار از حضور در آن استقبال می کنیم.
پدیدآورنده کتاب “روناک: پانزده قطعه برگزیده ایرانی برای ویولن” گفت: ما نزدیک به ۲۵۰ عنوان کتاب و تعداد فراوانی کتاب جدید داریم و میان ناشران موسیقی بسیار فعال و پرکار هستیم و کتاب های مان را با وانت بار به نمایشگاه می آوریم اما متراژ غرفه ای که به نشر “پنج خط” تعلق می گیرد خیلی کوچک است. متراژ انتخابی ما ۲۰، ۲۴، ۳۰ متر است اما چند سال است که غرفه ۹ متری به ما تعلق می گیرد و حال آن که ۱۲ متر بهتر است. کتاب ها باید در دید و در دسترس قرار بگیرد و برای ما نیز جای نشستن و ایستادن و فعالیت باشد.
وی گفت: از آن جایی که مخاطبان ما خاص هستند، استقبال از نشر ما هر سال ثابت است و مراجعه کنندگان غرفه ما را پیدا می کنند. البته وقتی قیمت کتاب بالا می رود، خرید برای برخی سخت شده و روی به نسخه پی دی اف می آورند که غیر قانونی است و به ناشر ضرر زیادی می زند. کتاب های ما نیز اسکن و پی دی اف شده و بر روی اینترنت قرار گرفته است. ما مجبور هستیم گاهی قیمت ها را بالا ببریم. ما راضی هستیم که کاغذ خوب دولتی به دست ما برسد و دولت حتی بر روی قیمت گذاری و چاپ کاغذ و نفروختن کاغذ در بازار، نظارت کند. هر تعداد بند کاغذ هایی که به نشر ما آورده شده تبدیل به کتاب شده و موجود است. اگر قیمت کاغذ برای ما مناسب حساب شود ما هم می توانیم قیمت کتاب را پایین نگه داریم.
“علی رضا تنهایی” این طور به صحبت های خود پایان داد: امیدوارم موسیقی خوب بیشتر ساخته شود و قطعاتی که نه ملودی و نه ریتم و نه شعر مناسبی دارند رو به بهبود باشند. جوانان، آموزش موسیقی را از پایه فرا بگیرند و همین طور یارانه هایی به موسیقی تعلق بگیرد. ما آرشیو قوی و عنوان های زیادی در نوبت چاپ داریم و متاسفانه بودجه، جوابگوی چاپ این تعداد کتاب نیست. آرزو می کنیم که کمک شود و به جرات می گویم اگر از همین امروز شروع به چاپ یک عنوان کتاب در هر روز کنم تا ۵ سال آینده کتاب جدید برای چاپ و عرضه دارم.
سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی در حال برگزاری است.
| گزارش و گفت و گو: تورج اردشیری نیا
| عکس: الهام سادات روئین تن

 

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=34321

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.