به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، هادی اسماعیلی معاون توزیع سازمان سینمایی سوره گفت: همزمان با عبور «لوپتو» از مرز فروش ۶.۵ میلیارد تومانی در گیشه سینماها، صفحه این فیلم در پلتفرم «شاد» رونمایی شد. فروش «لوپتو» در گیشه سینماها نشان داد که با داشتن برنامهریزی مناسب حتی در شرایط سخت و بحرانی هم میتوان موفق عمل کرد.
وی افزود: وضعیت این روزهای سینمای ایران به شدت ناراحتکننده است. در حالی که بعد از مدتها دوری مخاطبان از سینما به علت پاندمی کرونا، سینما کمکم داشت به حالت عادی بازمیگشت و هزاران نفری که کسب و کارشان با سینما پیوند خورده بود امیدوار شده بودند که بتوانند دوباره وضعیت اقتصادی خود را سر و سامان دهند، حوادث اخیر باعث شد سینما دوباره با چالش جدیدی روبهرو شود.
وی افزود: ما قصد داشتیم «لوپتو» را اوایل مهرماه اکران کنیم، اما شرایط جامعه باعث شد که اکران فیلم را به عقب بیندازیم. بعد از گذشت زمان متوجه شدیم که باید یک تصمیم سخت گرفته شود؛ یا نمایش «لوپتو» را به آینده موکول کنیم یا شرایط را بپذیریم و حداکثر تلاشمان را انجام دهیم که فیلم در اکران زمین نخورد.
اسماعیلی ادامه داد: شاید اگر فقط با عینک اقتصادی به این موضوع نگاه میکردیم، اکران «لوپتو» را باید به تعویق میانداختیم، ولی وظیفه ما به عنوان یک نهاد فرهنگی که در خط مقدم سینما در حال فعالیت است، این اجازه را به ما نمیداد. در شرایطی که باقی تهیهکنندگان سینما نگران ضررهای مالی ناشی از اکران فیلمشان در سینما هستند و حاضر نمیشوند که فیلمهای خود را اکران کنند و بسیاری از اهالی سینما بهویژه سینماداران بعد از یک دوره رکود طولانی مدت، دیگر تاب و توان سرپا نگهداشتن کسب و کارشان را ندارند، ما وظیفه داشتیم که «لوپتو» را اکران کنیم تا صنعت سینما به حیات خود ادامه دهد.
وی گفت: اکران «لوپتو» علاوهبر کمک به صنعت سینما، باعث میشد تا فضای پرتنشی که برای جامعه ایجاد شده و آسیبهای جدی به افکار عمومی، بهویژه کودکان وارد کرده است، کمی تخفیف یابد. این حق کودکان ایرانی است که در فضایی آرام و شاد زندگی و رشد کنند و از آسیبهای روانی جو متشنج جامعه دور بمانند. به همین دلیل ما «لوپتو» را با شعار «شادی ساختنی است …» برای کودکان سرزمینمان اکران کردیم. در واقع این مهمترین دلیل ما برای اکران «لوپتو» بود.
وی در پایان عنوان کرد: بعد از گذشت یکماه از اکران انیمیشن سینمایی «لوپتو»، این فیلم در آخر هفته گذشته پرفروشترین روزهای خود را تجربه کرده است، اتفاقی که در شرایط عادی در هفته دوم اکران رخ میدهد. خوشبختانه تاکنون با جذب بیش از ۲۵۰ هزار مخاطب توانستیم از مرز فروش ۶.۵ میلیارد تومان عبور کنیم. امیدواریم با اجرایی کردن فازهای بعدی کمپین حتی در این شرایط سخت هم بتوانیم رکورد خوبی از خود در سینمای کودک به جای بگذاریم.