به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، اریک اشپیتزر مارلین صدابردار سینما و همکار ورنر هرتزوگ در پروژههای مستند «الماس سفید» و «چرخ زمان»، کارگاه «نقش صدا و موسیقی در سینمای مستند» را همزمان با برپایی دوازدهمین دوره جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت» برگزار کرد. کارگاههای اشپیتزر با استقبال مستندسازان و دوستداران سینما برگزار شد.
اشپیتزر در روز اول این کارگاه، فیلم «الماس سفید» ورنر هرتزوگ را همراه با پشتصحنه این فیلم مستند به نمایش گذاشت و سپس درباره ضبط صدای سر صحنه، ویژگیهای تکنیکی، بایدها و نبایدها صحبت میکند. برنامه روز دوم این کارگاه تدوین صدا، فیزیک و ویژگیهای روانشناختی، طراحی صدا و موسیقی – خاستگاه فرهنگی است.
وی در طول بیش از ۱۵ سال زندگی در شهر نیویورک برای HBO، NBC و شبکههای معتبر دیگری کار کرد و با پروژههای موسیقی متعددی در Hit Factory و خوانندگان مطرحی چون بوریس اسپرینگستین همکاری داشته است. او چند فیلم مستند از جمله داستان جان لنون و پروژه مایک اُلدفایلد را کارگردانی کرده است.
اریک اشپیتزر اتریشی یک بار دیگر به ایران آمد، او 20 آذر 1398 دستگاه ضبط موسیقی قدیمی را که با خود به ایران آورده بود، به موزه سینما هدیه کرد. شاید این گونه میخواست تعلق خاطرش به سینمای ایران را ثابت کند.