سینمایی نیوز
  • برابر با : Monday - 24 June - 2024
کل 8167 امروز 0

خبر فوری

صفحه اول روزنامه های دوشنبه 4 تیر 1403 مناظره‌های فرهنگی انتظارات را برآورده نکرد/ برگزاری اولین جشن سالانه فیلم‌های هنر و تجربه/ تولید سه مستند با محوریت شهید جمهور/ مجموعه فیلمخانه ملی ایران افتتاح می‌شود صفحه اول روزنامه های یکشنبه ۳ تیر ماه ۱۴۰۳ تاکید رئیس سازمان سینمایی بر حمایت جدی از تولید فیلم‌های تجربی فروش سینمای ایران در خرداد 1403 اعلام شد صفحه اول روزنامه های شنبه 2 تیر ماه 1403 صفحه اول روزنامه های آخرین روز بهار 1403 سینما محراب شهر قم به سمفا متصل شد آخرین مصوبات شورای پروانه ساخت آثار غیرسینمایی فراخوان نخستین «جشنواره عکس تهران» منتشر شد / معرفی دبیر و داوران اکران 6 مستند در سالن حقیقت تداوم نهضت سینماسازی در شهرهای کم‌برخوردار ما در اخلاق در سینما موفق بودیم فراخوان هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران منتشر شد فروش سینمای ایران در هفته سوم خرداد اعلام شد موافقت شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با 8 فیلم‌نامه خزاعی: سینما، ابزاری برای غنی‌سازی فرهنگی و تعامل بین کشورها و مردم است آغاز پیش ثبت نام مدرسه مستند حقیقت لزوم تداوم بی‌وقفه فعالیت‌های سینمایی/ گروه سینمایی فرهنگ، مطالبه قدیمی سینماگران است امضای موسولینی پای جشنواره کن! انتشار فراخوان بخش ملی چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر آغاز دوره جدید فعالیت آسیفا ایران تغییر فراخوان «فجر» به نفع فیلمسازان سینمای کوتاه/ دایره انتخاب‌ها متنوع‌تر می‌شود فراخوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران منتشر شد از «آخرین کوسه نهنگ» تا «خانواده خلج» «گروه سینمایی فرهنگ» راه‌اندازی شد فروش سینمای ایران در هفته دوم خرداد اعلام شد قلب سینمای کودک دوباره در اصفهان می‌تپد جشن مهر سینما متعلق به خانواده سینماست‌ / مهر سینما جلوه‌ای از عدالت فرهنگی دولت سیزدهم ابلاغ طرح حمایت از «تهیه‌کنندگی استانی سینما» برای تقویت سینمای استانی فروش سینمای ایران در هفته نخست خرداد اعلام شد نگاهی دقیق‌تر به مهم‌ترین آکادمی سینمایی سال در «جایزه اسکار» فراخوان هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» منتشر شد انتشار فراخوان جشنواره فیلم فجر ۴۳؛ هفته آینده قدردانی محمد خزاعی از همدلی و حضور جامعه سینمایی کشور در سوگ شهدای خدمت نمایش مستند جنجالی «سینماحقیقت» قدردانی رئیس سازمان سینمایی از فعالیت‌های انجمن سینمای جوانان ایران / واگذاری حمایت از تولید فیلم‌های تجربی به مرکز گسترش سینماهای کشور ۱۴ و ۱۵ خرداد تعطیل هستند استقبال و همدلی گسترده سینماگران تیغه‌های فلزی حریم مجموعه تا ۴۵ روز دیگر نصب می‌شود افتتاح دو سالن سینما در مجتمع روتانو تا پیش از دهه فجر آغاز اجراهای صحنه‌ای موسیقی از دوشنبه اطلاعیه تمدید ثبت نام در سامانه المپیاد ملی آموزش هنر کاهش فروش سینما‌ها در هفته گذشته 15 مستند پروانه نمایش گرفتند مهلت ارسال آثار به ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران تمدید شد عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ «آنورا» نخل طلای کن ۲۰۲۴ را برد/ اختتامیه تحت تاثیر جنگ غزه مراسم بزرگداشت خادم فرهنگ دوشنبه توسط اهالی هنر برگزار می‌شود آخرین مصوبات شورای پروانه نمایش آثار غیرسینمایی

1
مدیر "انتشارات افراز" در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مطرح کرد؛

“اعظم کیان افراز”: نمایشگاه کتاب یک اتفاق خوب و بهار کتاب یک پدیده بود/ هدف ما رسیدن کتاب به دست مخاطب است

  • کد خبر : 34695
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰
“اعظم کیان افراز”: نمایشگاه کتاب یک اتفاق خوب و بهار کتاب یک پدیده بود/ هدف ما رسیدن کتاب به دست مخاطب است
این روز ها انتشار کتاب تا از کشوی میز نویسنده خارج شود و با پروسه مجوز به پشت ویترین و دست مخاطب برسد بسیار کار سختی است و حمایت مخاطبان عزیز است که می تواند ما را روی پا نگهدارد.
 به گزارش خبرنگار سینمایی نیوز، “اعظم کیان افراز” مدیر “انتشارات افراز” در حاشیه برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: “انتشارات افراز” سال ۱۳۸۰ به عنوان ناشر تخصصی ادبیات نمایشی، ادبیات داستانی و شعر، شروع به کار و فعالیت نمود و از همان ابتدا به نشر تخصصی حوزه های مختلف هنر و ادبیات، اعتقاد داشتم. یک سال تمام فعالیت شبانه روزی برای چاپ کتاب های جدید و حضور با دست پر در ایام ده روزه نمایشگاه کتاب هم چون سال های قبل داریم. خصوصا آن که پس از چند سال مجددا در نمایشگاه کتاب حضور پیدا نمودیم.
ناشر برگزیده هشتمین دوره ی جایزه ی کتاب سال سینما سال ۱۳۹۷ بیان نمود: نمایشگاه کتاب به خصوص برای ناشرانی چون ما که کتاب فروشی نداریم، فرصت مغتنم دوباره ای است برای دیدار دوستان، نویسندگان، مترجمان و مخاطبان، که رو در رو با ایشان گفت و گو کنیم. گویی وقتی در نمایشگاه کتاب غرفه ای نداشته باشید آن وقت در فضای نشرِ کتاب هم خیلی، حضور آن چنانی ندارید. تجربه امسال نمایشگاه کتاب برای من همراه با مشاهده مخاطبان جدید و فضای جدید و سایر موارد بود. قشری که چند سال گذشته حضور کمتری داشتند اما امسال این طیف، تبدیل به متولی شدند و گویا برای ایشان کتاب تولید و معرفی می شود و قشر مخاطب سال های مختلفِ خودمان را کمتر می بینم.
موسس و مدیر مسئول “انتشارات افراز” تاکید نمود: کتاب فروش در تمام سال امکان فروش دارد اما ناشر فقط این ۱۰ روز را دارد که باید به این موضوع فکر کنند آیا این روند ادامه دار باشد یا خیر. البته ناشر نیز قرار نیست کل فروش سالیانه را در نمایشگاه کتاب داشته باشد. ما بعد از نمایشگاه استراحتی خواهیم داشت و سپس دوباره تولید را شروع می کنیم که تمامی این تولیدات به بازار و عرصه نشر ورود می کند. این گونه چرخه می چرخد و سه ضلع تولید کننده، کتاب فروش و نویسنده که هم چون یک زنجیره به هم وصل هستند با تولیدِ ما هست که می توانند ادامه ی راه دهند. هر چند امروز تولیدات انبوه و کالا های فرهنگی مختلف تولید می شود ولی هیچ چیز به قدر و اندازه کتابِ کاغذی و چاپی رسمی توسط ناشری که اعتبار و هزینه خود را بر روی نشر آن گذاشته، نمی رسد. البته کتاب به شکل های مختلفی عرضه می شود.
وی افزود: سال های پیش مخاطبان خاص و شناخته شده نشر ما که حتی با لیست به غرفه مراجعه می نمودند بیشتر بودند. اساتید دانشگاه نیز همواره لطف داشتند و کتاب های نشر ما را به دانشجویان به عنوان کتبِ منبع و مرجع معرفی می نمودند. ما نیز باید کتب جدید ارائه نماییم. کارهای ما عموما برای مخاطبانِ خاص است و دانشجویان و هنرجویان تئاتر و سینما را در برمی گیرد.
ناشر برگزیده ادبیات نمایشی در جشن «انتخاب آثار برتر نمایشی» سال ۱۳۸۹ تصریح ساخت: من فکر می کنم اتفاقا مخاطب حرفه ای کتاب و دلسوزان ادبیات باید به نمایشگاه کتاب بیایند و ناشران مستقل هم چون ما که تولید فکر، اندیشه و کتاب جدید به طور تخصصی در ادبیات نمایشی، سینما و شعر می کنیم، برای ایشان مسئله باشیم. ما هیچ گاه نخواستیم علی رغم وجود مخاطب به سمت نشر کتاب های زرد بازاری برویم و هماره بر سر راه مان ماندیم و کتاب های دست اول و تازه ادبی هنری به دست مخاطب می رسانیم. البته این موضوع خیلی سخت است چرا که تمام هزینه های تولید کتاب، نقدی هست؛ از صفحه آرایی، نمونه خوانی، ویراستاری، طراحی جلد، چاپ و صحافی و کاغذ، و از آن طرف، تیراژ، پایین است. این هزینه ها وقتی بر تعداد پایین تقسیم شود بر قیمت کتاب ثاثیر می گذارد و از سود، پایین تر می آید. از طرفی هم با چک های ۸ ماهه و ۱۰ ماهه از سوی پخشی ها روبرو هستیم.
بانی مجموعه پژوهشی « تئاتر ایران در گذر زمان» یادآور شد: ما ۳۰ درصد تخفیف در این ۱۰ روز برای قشر دانشجو و هنرجو لحاظ نمودیم و حتی اگر کسی درخواست تخفیف بیشتری کند دریغ نداریم. هدف ما رسیدن کتاب به دست مخاطب است. حتی در طول سال نیز سایت ها، کتاب های نشر ما را با تخفیف و قیمت پایینِ کتاب عرضه می دارند و سعی ما بر این است که علاقه مندان، امکان خرید کتاب را داشته باشند. با وجودی که نشر معاف از مالیات است اما با ما تماس گرفته شده و درخواست تحویل مدارک می شود. ناشر به هزار زحمت کتابی را منتشر می کند و درآمد اندکی دارد. ما تخفیف پشت جلد چهل تا پنجاه درصدی ارائه می کنیم. کاملا خصوصی و مستقل فعالیت می کنیم. شاید امسال بن کمتری به مردم داده شده است.
او گفت: استقبال در بخش مجازی و حضوری امسال چندان نبود و این خیلی غم انگیز است. باعث تعجب بنده است و تصوری غیر ممکن که کتاب خوانان حرفه ای که می دانند تازه های نشر به نمایشگاه کتاب می آید، کمتر دیده می شوند. قدرت خرید کمتر شده است. باید انگیزه و تبلیغ بیشتری ایجاد کرد. کتابخانه ها باید با کتاب های جدید به روز شوند و بودجه آن ها به مانند سال های قبل باشد. حتی امروز من مطلبی نوشتم که دوستان مراجعه نمایند و کتاب هدیه بگیرند. کتاب ها باید خوانده شوند و به دست مخاطبِ هدف برسند. در مرجوع کردن، کتاب ها خراب می شوند و این حیف است. این همه تلاش کردیم که کتاب به دست دوستداران برسد. ما با تمامی فراز و نشیب ها دو دهه هست که ایستاده ایم و به این نقطه رسیدیم. نمایشگاه کتاب یک اتفاق خوب و بهار کتاب یک پدیده بود.
مولف کتاب « جادوی صحنه» در بخش دیگر صحبت های خود گفت: دهه ۲۰ ،۳۰ ، ۴۰ و ۵۰ دوران اوج طلایی و شکوفایی ادبیات و هنر ما بود. ما در نشر افراز کتاب «جادوی صحنه»؛ زندگی تئاتری عزت الله انتظامی، درباره تاریخ تئاتر شفاهی ایران آن دوره تا سال ۵۷ را با محوریت زندگانی شادروان “عزت الله انتظامی” و دیگر بزرگان و پپیشکسوتان و نخستین بازیگران تئاتر مدرن و علمی ایران در ۱۴جلد تالیف می کنیم که تلاش ۳ ساله بنده در مقام پژوهشگرِ تئاتر در رفت و آمد به منزل ایشان در قیطریه و انجام مصاحبه بود. منابع و اینترنت آن زمان نبود و تنها به بروشور های اداره هنرهای دراماتیک مراجعه می نمودم. گفت و گو هایی که بعد تر با مرحوم “محمد علی کشاورز” و مرحوم”داریوش اسدزاده” داشتم و مستندی که راجع به گورستان ظهیرالدوله یا تماشاخانه تهران در لاله زار ساختم، همه گی موید طلایه داری هنر و ادبیات ایران در آن دهه ها بود.
“کیان افراز” ادامه داد: در همان سال هاست که عبدالحسین نوشین نمایشنامه های مدرنی چون مرغ دریایی آنتوان چخوف و پرنده آبی نوشته موریس مترلینک را هم زمان با عرصه تئاتر جهانی در تئاتر سعدی و تئاتر فردوسی روی صحنه می برد. البته فیلمفارسی، تئاتر های لاله زاری و آتراکسیون را هم در دوره ای داشتیم اما فضای باز، ذوق و شوق و کارِ گروه های مختلف و برگزاری جلسات شعرخوانی، نقد، تبادل نظر و ارتباط تئاتری ها با موسیقیدانان و نقاشان و مطالعه عمیق و دوری از اطلاعات سطحی امروزی شبکه های اجتماعی، وجود داشت. البته امروز چاره ای هم نیست و باید نسبت به وضعیت روز، تمهیدی اندیشید.
او اضافه کرد: دوره ای در تئاتر و سینما و ادبیات جلو می رفتیم و فاصله ای بین نسل قبلی که طیف جوان شاعر کانون پرورش فکری و یا مکتب داستایوفسکی جنوب و همین طور شمال فعال بودند با نسل جدید ایجاد می شود و به جهت مهاجرت و جنگ ادامه پیدا نمی کند. در کتاب رمان “کاشف رویا” آقای “جمشید ملک پور” خواندم که در دهه ۶۰ تئاتر تهران که پیش تر رونق داشت، بازیگر تئاتر باید به صورت کارمند اداری از صبح تا بعدالظهر کار می کرد. در این دوران، سرود بیشتر فعال بود. در دهه ۷۰ با اصلاحات می شود گفت تغییراتی صورت می گیرد و به طور نمونه به ما بانوانِ ناشر اجازه کار داده می شود. دیگر به مانند قبل یک خانم حتما نباید معلم، پزشک یا پرستار می شد و به عنوان مثال رشته کتابداری در فضای آکادمیک و کاری در حال تاسیس بود. در عصر جهانی شدن و شکل گیری دهکده جهانی باید این اتفاق رقم می خورد.
نویسنده، کارگردان و تهیه کننده مستند «ظهیرالدوله در اغما»  گفت: در همین دوران است که شور و شوقی دوباره بین نویسندگان جوانه می زند و نویسندگانی هم چون رضا براهنی کارگاه برگزار می کنند و در دهه ۸۰ در دفتر نشر ما جلسات شعر خوانی، داستان نویسی، نقد کتاب و رونمایی داشتیم که توسط خود ما یا گروه های دیگری برگزار می شد. تبادل فکر و اندیشه و همین نمایشگاه کتاب تا دهه ۹۰ رونق داشت و حتی بسیاری از فرهیختگان و علاقه مندان از شهرستان به تهران می آمدند. نمایشگاه کتاب فرصت بسیار خوبی برای چهره به چهره شدن، تبادل اندیشه ها در مسائل روز چون ادبی، و حضور است.
وی گفت: تا زمانی که کرونا نیز بیشتر دامن زد و عموم جلسات نقد و رونمایی کتاب به سمت مجازی شدن رفت. دلایل دیگری نیز دخیل است هم چون سامانه فروش مجازی، شرایط سخت معیشتی و اقتصادی، گرانی کاغذ و چاپ که تمام موارد مصرفی کتاب با نوسان ارز تغییر پیدا می کند و این برای حوزه نشر اتفاق خوبی نیست؛ چرا که قیمت کتاب ثابت است و قیمت گذاری کتاب را سخت می کند و کتاب گران شده است. البته هنوز هم نسبت به تورم، قیمت کتاب پایین است ولی به نسبت گذشته، گران تر شده است که ما کتاب ها را با تخفیفات بالا به علاقه مندان ارائه می دهیم.
ناشر برگزیده تئاتر و ادبیات نمایشی در اردیبهشت تیاتر ایران سال ۱۳۸۷ گفت: ما از ابتدای فعالیت مان در دهه ۸۰ به طور تخصصی در حوزه ادبیات نمایشی، کتاب های آموزشی، کاربردی، عملی و تئوری منتشر کردیم و در آن سال ها چنین کتاب هایی خیلی کم منتشر می شدند، ضمن آن که مخاطبان تئاتری هم اندک بودند و عموما قشر دانشجویان را شامل می شد، اما اندیشه ما این بود که باید کتب تخصصی در حوزه سینما و تئاتر منتشر شود. حتی کتبی را برای اولین بار ترجمه و عرضه نمودیم که در دانشگاه ها مورد استفاده قرار گرفت. به طور نمونه کتابی با متد جدید تحت عنوان “راهنمای عملی نمایشنامه نویسی همراه با ۳۰ تمرین  کاربردی” از “نوئل گریک” در آموزش عملی نمایشنامه نویسی، “فنون بازیگری” اثر “محمود رضا رحیمی” شامل حرکت بدن، بیان، “تکنیک بازیگری” از سنفورد مایزنر”، “هنر بازیگری” نوشته “استلا ادلر”، “درباره ی کارگردانی” از “هرولد کلرمن”، “راهنمای عملی بداهه سازی برای تئاتر”، “آموزش عملی رمان نویسی، فیلمنامه نویسی، داستان نویسی”، “فرهنگ واژگان سینمایی، تئاتری”، حدود چهارصد تا پانصد نمایشنامه خارجی و ایرانی و کتاب هایی درباره فنون دکور و نور و تدوین صدا و فیلم سازی فیلم کوتاه، مورد استفاده دانشجویان سینما و تئاتر منتشر نمودیم.
نویسنده، کارگردان و تهیه کننده مستند «طهران، تماشاخانه تهران» گفت: “انتشارات افراز” تا کنون به عنوان ناشر برگزیده ادبیات نمایشی و ادبیات داستانی، ناشر برتر حامی نوقلمان، ناشر برگزیده سینما در هشتمین دوره جشن کتاب سینمایی، برگزیده و برنده جوایز شد. ۲۰ سال کار شبانه روزی داریم و صد ها نویسنده و مترجم و شاعر و داستان نویس و پژوهش گر توسط “انتشارات افراز” به حوزه نشر و کتاب معرفی شدند و کارنامه نشر افراز با آثار این دوستان وزین شد. رمان های فارسی خوبی با نثر قوی و خاص و متفاوت عرضه نمودیم. گستره نویسندگان کتاب های نشر مان محدود نیست و آثار شاعران و داستان نویسان معاصر معتبر که جوایز ادبی “گول کو”، “پولیتزر”را  دریافت کردند در بر می گیرد و کتاب های ایشان را به دست مخاطب می رسونیم.
“اعظم کیان افراز”گفت: پدر و مادر بنده معلم و بسیار اهل کتاب بودند و قفسه های کتاب در خانه ما چشم نواز بود. من نیز خیلی زیاد به مطالعه کتاب علاقه داشتم و تنها تفریح و سرگرمی من در دهه۶۰ و دوران کودکی و نوجوانی در شهر محل سکونت مان جایی ما بین اصفهان و آباده و شیراز پیش از ورود به عرصه نشر در تهران، خواندن کتاب بود و تمام زندگی بنده با کتاب و ادبیات و شعر و داستان، مانوس بود. برای تحصیل دانشگاهی نیز رشته کتابداری و زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه شیراز خواندم. عناوین نخستین کتاب هایی که خواندم را در جایی یادداشت نمودم. خیلی پیش آمده است که با مطالعه کتاب ها دوست می داشتم پایان شخصیت کاراکتر ها را تغییر بدهم. انس در فرآیند مطالعه کتاب همین همذات پنداری با شخصیت هاست که علاقه مند هستید سرنوشت یک کاراکتر را از تلخی نجات دهید. کتاب، قابلیت تصویر سازی از قهرمان اصلی را دارد.
وی گفت: بنده بدون سهمیه رشته کتابداری دانشگاه شیراز با رتبه ۱۰۰۰ در سال ۱۳۷۰ پذیرفته شدم. در سال هایی که انتخاب ها در رشته تجربی و ریاضی بود، من به جهت علاقه ای که به علوم انسانی و حوزه کتاب داشتم، با موافقت خانواده ام که فرهنگی بودند، در این رشته تحصیل کردم و ۳ دهه هست که در حوزه کتاب و نشر فعالیت دارم. در سال های ۷۵ و ۷۶ تا ۷۸ نخستین مدیر مجموعه فروشگاه مدرن هنر و ادبیات موسسه شهر کتاب در زمان تاسیس با متراژ هفتصد متر و ۵۰۰۰ عنوان کتاب بودم که پاتوق هنرمندان و نویسندگان برای تبادل نظر بود. راه اندازی و مدیریت فروشگاه شهر کتاب فدک، از سال ۱۳۷۸ تا دی ماه ۱۳۹۸ را بر عهده داشتم. تا این که از سال ۱۳۸۰ مجوز نشر دریافت کردم و تاکنون فعالیت نمودم. در روزنامه های توسعه، خرداد، همبستگی، آسیا قلم می زدم. فیلمنامه و نمایشنامه می نوشتم. در دهه ۷۰ در تالار حافظ دانشکده ادبیات دانشگاه شیراز نمایشنامه ای از اوژن یونسکو را روی صحنه بردم.
نویسنده، کارگردان و تهیه کننده مستند «بختیار علی» گفت: در کنار کار نشر در سال ۱۳۸۰ به امر پژوهش پرداختم. گردآوری مجموعه کتاب «تئاتر ایران در گذر زمان»، ساخت چند مستند در حوزه فرهنگ از جمله «ظهیرالدوله در اغما» را در کارنامه دارم که تصویربرداری آن از سال های ۸۲ و ۸۳ با این پرسش که چرا هم تراز با گورستان پرلاشز نیست شروع شد و تدوین و آماده سازی آن تا ۳ سال پیش به طول انجامید و در سایت پذیرش اثر “انتشارات افراز” رونمایی خواهد شد. مستند دیگری راجع به «طهران، تماشاخانه تهران» در گفت و گو با داریوش اسدزاده؛ روایتی از قدیمی ترین تئاتر و سالن تئاتر ایران ساخته ام. مستندی پرتره درباره «بختیار علی» نویسنده مطرح کرد ساختم که با کتاب «آخرین انار دنیا» ایشان را برای اولین بار به دنیا معرفی کردیم. نویسنده های بسیار ایرانی و خارجی را برای اولین بار معرفی کردیم.
او گفت: در” انتشارات افراز” بخشی به نام ادبیات، هنر و اندیشه و بخشی نیز به نام ادبیات و هنر همسایه از داستان و نمایشنامه های ارمنستان و افغانستان داریم. این کار های سخت را با حمایت مخاطب می توانیم ادامه دهیم و این چرخه ادامه حیات بدهد. در جشنواره های فیلم و تئاتر نیز هر جا مردم انتخاب کنند و بخواهند ما به عنوان بخش نمایشگاهی کتاب حضور خواهیم داشت.
عضو انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر گفت: کتاب های سینمایی زیادی از فیلمنامه ایرانی و خارجی، مجموعه کایه دو سینما و کتاب ترجمه ی ۳ زبانه در دست انتشار “فرهنگ واژگان فیلم” در ۶۰۰ صفحه، در مرحله انتشار است. در دهه ۸۰ با گروه تئاتر افراز چندین نمایش را به روی صحنه بردیم و در کشور ارمنستان نیز اجرا داشتیم. حتی جشنواره تئاتر افراز را در ۳ بخش نمایشنامه نویسی، نمایشنامه خوانی و کتاب سال برگزار کردیم و بیش از ۱۰۰ متن داوری و در بخش بهین انتشارات منتشر شدند. بخش آروین را زیر نظر آقای “محمد یعقوبی” با آثار هم نسلان ایشان داشتیم و قرار هست مجموعه گزین را که مقدمه آن نیز نوشته شده و جلد و متن آن آماده هست، به پیشنهاد و مقدمه فرد دیگری به شکل نمایشنامه در فضایی دیگر منتشر نماییم.
دبیر دو دوره جشنواره تئاتر افراز در بخش پایانی صحبت های خود گفت: همین الان کتاب “راهنمای عملی برای طراحی صحنه و نور” سینما و تئاتر را منتشر نمودیم و نمایشنامه “فوگو” از “کریستین فاستر” ترجمه “مسعود میر طاهری”، نمایشنامه “فیلادلفیا، من اومدم!” از “برایان فریل” ترجمه “امیر حسین آقا نوری”، “متد اکتینگ برای نویسندگان” ترجمه خانم “پوپک رحیمی”، “موسیقی قوم بختیاری (آوا- نواهای شادی و ناشادی)” از “سریا داودی حموله”، “ردیف موسیقی ایران” از “فریدون اربابی”، رمان “وقتی درختان آواز می خوانند” ترجمه “عدنان غریفی” که حتی یک خط زندگینامه از نویسنده موجود نبود برای نوشتن مقدمه و کار های خیلی خوب زیاد دیگر را خدمت رسانی کردیم. این روز ها انتشار کتاب تا از کشوی میز نویسنده خارج شود و با پروسه مجوز به پشت ویترین و دست مخاطب برسد بسیار کار سختی است و حمایت مخاطبان عزیز است که می تواند ما را روی پا نگهدارد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی در حال برگزاری است.

| گزارش و گفت و گو: تورج اردشیری نیا

| عکس: الهام سادات روئین تن

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=34695

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.