به گزارش سینمایی نیوز، علی عطریان در گفت وگو با خبرنگار ایران تئاتر گفت: بعد از پایان هر جشنواره، شرکت کنندگان در آن باید دستاوردهایی را از حضور در جشنواره کسب کرده باشند که این دستاوردها شامل تجربیات و گفت وگوها است. یکی دیگر از این دستاوردها که باید ستاد اجرایی هر جشنواره ای زمینه آن را فراهم کند، بخش علمی آن است که این تجربه در قالب برگزاری کارگاه های آموزشی و علمی برای شرکت کنندگان انجام می شود.
او ادامه داد: حضور افراد صاحب نظر و سرشناس حوزه تئاتر کشور به عنوان داور در جشنواره خندستان یک ظرفیت است که ستاد اجرایی این جشنواره برای ارتقای علمی شرکت کنندگان در این جشنواره کارگاه های آموزشی را با حضور داوران و دبیر علمی جشنواره در نظر گرفته است. حضور ایوب آقاخانی نویسنده و کارشناس حوزه تئاتر کمدی کشور به عنوان دبیر جشنواره خندستان باعث شد که در حین برگزاری جشنواره کارگاهی آموزشی تحت عنوان «بنیادهای کمدی نویسی در درام» برنامه ریزی شود.
دبیر اجرایی پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر خندستان افزود: این کارگاه فردا (دوشنبه، هشتم اسفندماه) برگزار می شود. همچنین کارگاه «وقتی از نقش در کمدی حرف میزنیم، از چه حرف میزنیم؟» توسط بهرام ابراهیمی داور بخش صحنه ای این رویداد، روز سه شنبه نهم اسفندماه و کارگاه «قراردادهای کُمیک در نمایشهای خنده آور ایرانی» توسط جواد انصافی روز چهارشنبه دهم اسفندماه برگزار خواهد شد.
او همچنین با بیان اینکه تمامی کارگاه در سالن اجتماعات تالار هنر اصفهان برگزار می شود، گفت: ساعت شروع کارگاه ها ۱۰ صبح خواهد بود و هر کارگاه دو یا سه ساعت به طول می انجامد.
عطریان توضیح داد: ظرفیت کارگاه ها محدود است و اولویت اول با گروه های نمایشی شرکت کننده در این جشنواره است، اما حضور در این کارگاه ها برای تمامی اهالی تئاتر استان اصفهان بلامانع است و هنرمندان و علاقه مندان می توانند به صورت رایگان در این کارگاه ها شرکت کنند.
او تاکید کرد: انتخاب موضوعات برای کارگاه های علمی جشنواره خندستان به صورت باری به هر جهت نبوده بلکه بر اساس یک نظام فکری و بر مبنای وحدت رویه همچون نخ تسبیح به یکدیگر وصل هستند و مباحث آموزشی هر کارگاه تکمیل کننده مباحث کارگاه های دیگر است.
دبیر اجرایی پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر خندستان در پایان افزود: انتخاب موضوعات کارگاه های آموزشی کاملا با رویکرد تخصصی بوده تا افراد شرکت کننده در این کارگاه ها بتوانند در حوزه تئاتر کمدی از لحاظ دانش و اجرا ارتقا پیدا کنند.