سینمایی نیوز
  • امروز : دوشنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۴
  • برابر با : 20 ذی‌القعده 1446
  • و : Monday, 19 May , 2025 می باشد
کل 9922 امروز 0

خبر فوری

اکران «صبح اعدام» از چهارشنبه این هفته ثبت بازدید 6 میلیون نفری از نمایشگاه کتاب تهران/ مجموع فروش به 656 میلیارد تومان رسید موزیسین‌های بین‌المللی به ایران سفر می‌کنند / فستیوالی بدون بلیت‌فروشی همکاری سینماسیار انجمن سینمای جوانان با جشنواره «فضای باز» سینما شهر رویاها به بهره‌برداری رسید لذت تماشای فیلم کوتاه زیر نور ماه عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ هجدهمین جشن «شب بازیگر» برگزار شد ثبت بیش از هزار اثر در هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت آموزشگاه‌های سینمایی؛ بستر پرورش سرمایه انسانی کشور / لزوم تعریف استانداردهای آموزشی سینما اعلام آمار فروش و مخاطب نمایش‌های مجموعه‌ تئاتر‌شهر، تالارهنر و سنگلج دعوت فریدزاده به هم‌افزایی ملی برای حمایت از استعدادهای جوان/ برگزیدگان معرفی شدند مرضیه برومند: سینمای کودک برای اثرگذاری باید لحن سرخوشانه داشته باشد بازخوانی سیاست‌های سینمایی ایران در نشست راهبردی سازمان سینمایی اقتباس به‌مثابه امکان خلاق، نه انتقال مکانیکی/ رامتین شهبازی: باید از روش شروع کرد، نه تعریف خبرهای خوب برای فیلمسازان جوان در راه است / از وجه ممیزه «انجمن سینمای جوان» تا همکاری مرکز جوان سوره با انجمن فیلم‌های سینمایی تلویزیون در چهارمین هفته اردیبهشت ظرفیت‌های نهفته در حکایت‌ها، سفرنامه‌ها و متون دینی نمایش آثار مستند در موزه هنرهای معاصر تهران شیوا مقانلو: راه مقابله با ترجمه‌های موازی، رعایت قانون کپی رایت است برنامه‌های «جشنواره فیلم مقاومت» تشریح شد پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات بنیاد سینمایی فارابی در نمایشگاه کتاب تهران معرفی شدند رئیس سازمان سینمایی: عیاری، عیار سینمای ایران است موافقت شورای پروانه فیلمسازی سینمایی با ساخت 4 فیلم‌ فراخوان هفدهمین جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران (قره‌داغ) منتشر شد برگزاری دو نشست‌ تخصصی هفتمین همایش مطالعات فیلم کوتاه در نمایشگاه کتاب تهران عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ تحلیل وضعیت نشر سینمایی در ایران؛ در آخرین نشست سازمان سینمایی موافقت شورای پروانه فیلمسازی غیرسینمایی با ساخت 5 ​فیلم‌نامه فراخوان جشنواره جهانی تئاتر عروسکی شارل‌ویل-مزیر منتشر شد فرزاد موتمن: اقتباس وفادارانه از ادبیات در سینما نتیجه مناسبی به همراه ندارد/ هیوا مسیح: سینما از سینما زاده می شود پنج اجرای جدید در تئاتر شهر روی صحنه می‌روند اقتباس و ترجمه، راهی به فهم تازه از آثار است/ معرفی برگزیدگان ششمین همایش مطالعات و آغاز رسمی همایش هفتم سخنگوی «ستاد اجرایی سند ملی موسیقی کشور» معرفی شد پوستر هفتمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران رونمایی شد مهرجویی و تقوایی اقتباس‌های سینمای مهمی​ ارائه دادند آمار مخاطب و فروش سالن‌های اداره کل هنرهای نمایشی اعلام شد سینما در نوار شرقی کشور/ از هامون کویر تا هامون نشینان اعلام جزئیات سخنرانی دو کارشناس موسیقی و تئاتر در «پاویون هنرگان کتاب» از نوشتن فاصله گرفتم زیرا هیچ نقد جدی پیرامون آن‌ها نوشته نشد انتشارات بنیاد سینمایی فارابی با ۵۲ عنوان جدید و تجدید چاپ در سی و ششمین نمایشگاه کتاب تهران حاضر شد سینما؛ زبانی برای تصویرسازی مفاهیم فلسفی همراهی ۱۷ مجمع علمی، فرهنگی و هنری با هفتمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران هنر ایران باید به ناصر تقوایی افتخار کند/ هیچ وقت سینما از ادبیات غافل نبوده است/ ادبیات هویت فرهنگی مردم ایران را شکل داده است ​واژه‌ها مادر تصاویر هستند/ ناصر تقوایی پیوند عمیقی با ادبیات دارد موافقت شورای بازبینی با نمایش 8 فیلم غیرسینمایی سینما؛ شناسنامه فرهنگی ایران امروز / تدریس سینمای ایران در دانشکده‌های سایر جهان اکران فیلم های جدید در سینماها دیدار با نویسنده کتاب «تجربه‌نگاری فیلم اول» در نمایشگاه کتاب تهران نشست‌های تخصصی سازمان سینمایی در سی و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

8
چرا اکثر فیلم‌ها در تهران ساخته می‌شوند/

«بی‌آبان» فیلم شریفی است

  • کد خبر : 9592
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۳۰
«بی‌آبان» فیلم شریفی است
بازیگر فیلم در حال اکران «بی آبان» معتقدست این نقش را به درستی انتخاب و ایفا کرده است.

 یه گزارش سینمایی نیوز صحرا اسداللهی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره حضورش در فیلم سینمایی «بی‌آبان» ساخته مهرداد کوروش نیا که در سینماهای هنروتجربه زیرمجموعه مرکز گسترش اکران شده است، اظهار کرد: من آقای کوروش‌نیا را از تئاتر می‌شناسم و به داشته‌های فنی وی ایمان دارم. وی کارگردان آگاه و با دانشی است که روی کار خود تسلط کامل دارد برای همین وقتی ایشان پیشنهاد حضور در این فیلم را به من دادند بدون هیچ شکی بازی در آن را پذیرفیتم.

وی افزود: جدا از حضور کارگردان، «بی‌آبان» به نظرم به لحاظ ساختار سینمایی یکی از کارهای خوب سینما محسوب می‌شود که متاسفانه به دلیل فضایی که هم اکنون بر سینما حاکم شده چندان که باید دیده نشد. این فیلم به موضوعی انسانی توجه دارد که در جامعه امروز نگاه و توجه به آن جز ضروریات است.

اسداللهی درباره الزام پرداختن به این موضوعات در کارهای سینمایی نیز چنین توضیح داد: سینما جدا از سرگرمی، رسالت دیگری هم دارد آنهم فرهنگ‌سازی است که آثار نمایشی می‌تواند انجام دهد. فیلم «بی‌آبان» در این راستا قدم برمی‌دارد ولی نکته جالب‌تر اینکه در این اثر سینمایی سعی نشده مفاهیم به زبانی رو و مستقیم بیان شود برای همین هر آنچه می‌بینیم در داخل قصه رخ می‌دهد.

این بازیگر درباره ملاک‌هایش برای انتخاب نقش‌ها گفت: به عنوان یک بازیگر که آن را به صورت حرفه انجام می‌دهم معمولاً به دو طریق برای حضور در آثار سینمایی انتخاب می‌شوم؛ ابتدا آثاری است که خود حضور در آن را می‌پذیرم چون داستان و فیلمنامه را دوست دارم. «بی‌آبان» یکی از این کارهاست اما در کنار این دست تولیدات آثار دیگری هم هستند که انتخاب می‌شوم و خودم نقشی در آن ندارم. این آثار جزو الزامات بازیگران حرفه‌ای است اما دوست دارم شرایط به گونه‌ای شود که بتوانم بیشتر انتخاب کننده باشم.

وی درباره گروه بازیگران فیلم «بی‌آبان» گفت: این فیلم را نباید کاری کم هزینه دانست چون به نظر اینگونه نبود؛ حداقل من چنین احساسی در زمان ساخت کار نداشتم. در حقیقت این فیلم توانسته بود از امکانات موجود به بهترین نحو سود برد برای همین نیز به نظرم از هزینه‌های اضافی پرهیز شده بود. مطلب دیگر به گروه بازیگران این فیلم مربوط می‌شود. این کار از یک گروه همدل بهره برده است. برای همین خاطره ای که برای هر یک از ما از «بی‌آبان» رقم خورده اتفاقی خوب محسوب می‌شود.

طبیعتی که در این فیلم شاهدیم به واقعی یکی از بکرترین نقاط کشورمان است

وی درباره لوکیشن این فیلم نیز توضیح داد: «بی‌آبان» در تالش جلوی دوربین رفته است. طبیعتی که در این فیلم شاهدیم به واقعی یکی از بکرترین نقاط کشورمان است. وقتی چنین محل‌هایی برای فیلمبرداری در کشورمان وجود دارد این سوال برایم پیش می‌آید چرا اکثر فیلم‌های سینمایی باید در تهران جلوی دوربین رود. درضمن وقتی فیلمی در دیگر شهر فیلمبرداری می‌شود به لحاظ رنگ، گوناگونی بیشتری دارد برای همین در جذب تماشاگر نیز موفق‌تر خواهد بود.

این بازیگر درباره اکران این فیلم سینمایی چنین توضیح داد: فیلم‌‌هایی نظیر «بی‌آبان» کارهای خاص برای مخاطبان خاص هستند اما این به آن معنا نیست این دست تولیدات نمی‌توانند با تماشاگر عام ارتباط برقرار کنند چون به شخصه از عکس‌العمل مردمی که فیلم را تماشا کردند دریافتم قصه مورد پسندشان بوده است. این کار تلاش دارد موضوعی شریف را محور قرار دهد بدون اینکه بخواهد شعاری مستقیم و رو دهد. برای رسیدن به این خواسته نیز شرط اول غنای فیلمنامه است؛ اتفاقی که در ساخته کوروش‌نیا (بی‌آبان) به خوبی مدنظر قرار می گیرد.

وی در انتهای این گفتگو گفت: هیچ بازیگری دوست ندارد کار ضعیف در پرونده کار خود داشته باشد. من نیز از این قاعده مستثنا نیستم اما باید توجه داشت که یک بازیگر همانگونه که پیشتر گفتم تنها برای کارهایی خود انتخاب کننده نیست بلکه در شرایط فعلی معمولا انتخاب می شود. در این وضعیت تلاشم این است کیفیت بازی خود را به اندازه‌ای رشد دهم که اکثر مواقع خود انتخاب کننده باشم.

رضا اخلاقی راد، علیرضا استادی، نسیم ادبی، صحرا اسدالهی، بابک نوری، رضا حیدری، رضا رباط‌جزی، الهام شعبانی، سمیه برجی، حسین کشفی اصل، ندا حسینی، رحمان محمدی، آرمان اسماعیلی، منصور صوفی، سعید امین‌دوست، رسول دژاگه، محبت قاسمی، نرگس موسوی‌زاده و بازیگر خردسال: آراسا آقایی از جمله نقش آفرینان این فیلم سینمایی به تهیه کنندگی علی محمد قاسمی هستند.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=9592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.