وی درباره تفاوت کارگاههای خانه تئاتر با دانشگاهها و دیگر موسسات آموزشی توضیح میدهد: در طی سالهای اخیر موسسات آموزشی بسیاری نسبت به برگزاری دورههای مختلف هنری اقدام نمودهاند که عموم آنها از حداقل امکانات مادی و معنوی برخوردارند و بر پایه اصول آکادمیک مدیریت نمیشوند. ضمن آن که دانشگاهها نیز علیرغم آموزش تئاتر و سینما به دلیل فاصله گرفتن از شرایط روز تولید اثر هنری، آنچنان که باید عملگرایانه نیستند و خروجی مطلوبی ندارند. به همین دلیل، خانه تئاتر به عنوان متولی اصلی هنرهای نمایشی و محل تجمیع اصناف مرتبط که اعضای آن ارتباط مستقیم با فضای کار هنری دارند، مسئولیت دارد که با استفاده از ظرفیتهای معنوی خود این خلأ را پر کرده و نسبت به آموزش و پرورش نیروی کار در حوزه فرهنگ و هنر اقدام نماید.
این نویسنده و کارگردان تئاتر و سینما اهداف و رویکردهای مرکز آموزش خانه تئاتر را این گونه تشریح میکند: فرایند آموزش و بهسازی از فعالیتهای ضروری و اثرگذار برای تطبیق نیروی انسانی با شرایط متغیر محیطی و اجتماعی است. بنابراین آموزشِ ضمن فعالیت، یکی از راههایی است که میتواند به ایجاد توانایی بیشتر در تولید، افزایش کارایی در شغل کنونی و کسب شرایط بهتر برای دست یافتن به شرایط اجتماعی و رفاهی بالاتر کمک شایانی نماید. آموزش ضمن فعالیت عبارت است از بهبود نظاممند و پیوستهی آموزهها و انتقال تجربیات اعضا از نظر دانش، مهارتها و رفتارهایی که به بهبود شرایط شغلی و رفاهی اعضا و اصناف مرتبط با ایشان کمک میکند زیرا هر چقدر هم اعضای یک صنف با تربیتهای شغلی پیشین وارد و عضو شوند، باز هم روند حرکت مطلوب نیروی انسانی ایجاب میکند که هم راستا با اهداف صنف و در جهت رشد فعالیتهای صنفی، روح تعالی و ارتقای سطح اعضا به انتقال تجربیات و آموختهها توجه ویژهای داشته باشند.
دادویی همچنین در مورد تنوع دورههای آموزشی و لزوم برگزاری آنها معتقد است: من معتقدم که برخلاف تفکر رایج و باور غلطی که رسانهها، دانشگاهها و برخی موسسات آموزشی به آن دامن زدهاند، سینما و تئاتر صرفاً در بازیگری و نهایتاً کارگردانی خلاصه نمیشود. بلکه باید به علاقمندان این رشتهها توضیح و آموزش داد که غیر از این موارد، مشاغل هنری دیگری هم وجود دارند که ممکن است حتی ارزش و اعتبار و ماندگاری بیشتری نیز داشته باشند. باید به علاقمندان و هنرجویان آموزش داد که شاید بسیاری از افراد بازیگر یا کارگردان خوبی نباشند یا راه ورود به آنها برایشان فراهم نشود اما همین افراد ممکن است استعداد نویسندگی یا ترجمه متون را داشته باشند. بتوانند گریمور، طراح صحنه، طراح نور، طراح لباس، مدیر تولید، آهنگساز، منتقد و… خوبی باشند و راه خود را برای ورود و حضور در این عرصه پیدا کنند. این همان نکتهای است که در مورد خلأ موجود بین رشتههای آموزشی و بازار کار وجود دارد. یعنی تعداد انبوهی بازیگر و کارگردان آموزش درست یا غلط دیدهاند و وارد بازار کار شدهاند اما آیا برای تمامی آنها شغلی وجود دارد و یا منجر به سرخوردگی و یأس و ناامیدی آنها شده است.
دادویی درباره آموزش رشتههای مرتبط با علوم انسانی و احتمال برگزاری دورههای آموزشی در یان زمینه نیز توضیح میدهد: به شخصه اعتقاد دارم ورود به عرصه فعالیتهای فرهنگی و هنری بدون درک علوم انسانی همچون ادبیات، تاریخ، جامعهشناسی، مردمشناسی، روانشناسی، فرهنگ عامه مسیری غلط و انحراف جدی است. زیرا همین رویکرد غلط در دانشگاهها و آموزشگاهها وجود داشته است که امروزه تعداد انبوهی از فارغالتحصیلان رشتههای هنری وجود دارند که مدرک تحصیلی مرتبط دارند اما فاقد یک نگاه جامع به مقوله فرهنگ و جامعه هستند و اگر فردی آگاهی بیشتری دارد عموماً با تلاش فردی و علاقمندی خود آن را کسب کرده است.
این مدرس تئاتر ادامه میدهد: امروزه جامعه جهانی به سمت علوم بینارشتهای و پیدا کردن رابطه میان علوم مختلف حرکت میکند. یعنی کشورهای توسعه یافته به دنبال آن هستند تا از دل رشتههای مختلف راهی به سمت یکدیگر بیایند. تعامل میان جامعهشناسان، روانشناسان، مردمشناسان و… با هنرمندان باعث ایجاد درک متقابل و همافزایی در فهم مسائل مبتلابه جامعه میشود. جامعه برای توسعه نیازمند تعامل و گفتگو است. وقتی گفتگویی در میان اندیشمندان و اصحاب فرهنگ و هنر شکل بگیرد، میتوان امیدوار بود که رویکردها و راهکارهای مناسبی برای جامعه در حل بحرانهای اجتماعی ارائه گردد.
او درباره استادان مدعو برای تشکیل این دورههای آموزشی میگوید: بدون شک مرکز آموزش خانه تئاتر از تمامی اساتید و پیشکسوتان هنرهای نمایشی دعوت خواهد کرد تا در مسیر آموزش و پرورش هنرجویان ما را یاری نمایند. ضمن آن که به راههای متفاوتی برای انتقال تجربه پیشکسوتها و افراد صاحب تجربه و صلاحیت اندیشیدهایم که امیدوارم به زودی بتوانم آنها را نیز اجرایی کنم. چون به هر دلیلی امکان دارد یک استاد باتجربه و پیشکسوت امکان یا زمان کافی و یا توان جسمی برای برگزاری دورههای طولانی و حضوری نداشته باشد اما بتوان برای چند ساعت برنامههای حضوری یا مجازی و ضبط شده برای مخاطبان و علاقمندان صحبت کند و به نوعی کارگاه انتقال تجربه برگزار کند که قطعاً برای علاقمندان و جوانانی که میخواهند وارد این عرصه شوند بسیار مفید و مغتنم خواهد بود.
دورههای آموزشی خانه تئاتر در زمینه بازیگری و ترجمه نمایشنامه با حضور استادانی چون مهتاب نصیرپور، محمد رحمانیان، اصغر نوری و … برگزار میشود. همچنین دوره اموزشی گریم با حضور ماریا حاجیها، دوره اموزش طراحی نور با حضور بهروز غریبپور، دوره موسیقی با حضور سعید ذهنی و شهرام تجاتی و دوره نمایش خلاق با حضور آناهیتا غنیزاده برپا میشود.