به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در ابتدای این شماره قسمت هفتاد و یکم از سلسله مطالب سینمای عاشورایی به قلم سردبیر را میخوانیم و سپس در بخش سینمای ایران ، سیناپس و نقدهایی بر فیلم «تی تی» که این روزها روی پرده سینماهاست. در بخش فیلم کوتاه نیز در کنار چاپ فیلمنامه «رهن کامل» گفتوگویی با مهدی دواچی نویسنده و کارگردان این اثر انجام شده است.
پرونده موضوعی این شماره به سریال پیکی بلایندرها اختصاص دارد و شامل چندین مطلب خواندنی است از جمله: دلایل ماندگاری «پیکی بلایندرها» در عصر طلایی نوین تلویزیون؛ نحوه توزیع داستان در سریال «پیکی بلایندرها»؛ استیون نایت چگونه در فیلمنامه «پیکی بلایندرها» روح میدمد؟؛ تئوریزه کردن شرارت در داستان سریال «پیکی بلایندرها» و …
در بخش سینمای جهان ابتدا سپناپس فیلمهای بعد از یانگ، همه چیز همه جا به یکباره و دلال را می خوانیم و سپس نقدهایی بر این آثار و گفت و گوهایی که با پدیداوردندگان این آثار ترجمه شده است.
مطالعه تطبیقی رمان و فیلمنامه «مستأجر» عنوان مقالۀ این شماره صفحه «سینما ادبیات» است و در صفحه بن مایه نیز پنج گام برای افزایش ریسکها و مخاطرات در فیلمنامه و کهن الگوها و کلیشه ها را می خوانیم.
فیلمنامه کامل این شماره به «بجنب بجنب» اختصاص دارد. سکانس برگزیده، یادداشت مترجم، یک نقد و گفت و گوی جمعی پیرامون این فیلمنامه، پایان بخش مطالب شمارۀ شهریورماه هستند.
«فیلمنگار» به صاحب امتیازی بنیاد سینمایی فارابی منتشر میشود و نصرتالله تابش مدیر مسئول و سردبیر میثم محمدی دبیر تحریریه فیلمنگار هستند.
علاقهمندان میتوانند برای تهیه این شماره و استفاده از مطالب شمارههای قبلی مجله به سایت www.filmnegar.ir مراجعه کنند.