به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در ابتدای این شماره قسمت هفتاد و پنجم از سلسله مطالب سینمای عاشورایی را می خوانیم، سیناپس فیلمهای «در جبهه غرب خبری نیست»، «پرستار خوب» و «مرگ برای یک دلار» را در بخش سینمای جهان میخوانیم. در ادامه نیز نقدهایی بر این فیلمها و گفتوگوهایی که با خالقان این آثار انجام شده است.
قسمت سوم از مبحث «چگونه فیلمنامه خود را بفروشید؟»، مطالعه تطبیقی فیلمنامه و رمان «در جبهه غرب خبری نیست» و مقالهای تحت عنوان «نوشتن فیلمنامه پیرامون مشکلات روانی» دیگر مطالب این بخش هستند.
پرونده موضوعی این شماره به «فلش بک و فلش فوروارد» اختصاص دارد که شامل مطالب متنوعی است از جمله: گفتوگوی جمعی پیرامون تمهیدات فلش بک و فلش فوروارد، چگونه همانند فیلمنامه نویسی حرفهای فلش بک بنویسیم؟، فلش بکهای ماندگار در ۱۵ فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی، فلش بک در برابر فلش فوروارد، چگونه در فیلمنامه کلاسیک فلش بک و فلش فوروارد بنویسیم؟ و …
فیلمنامه کامل این شماره به «سکوت بره ها» نوشته تد تالی اختصاص دارد که توسط مهران آرین به فارسی برگردانده شده است. یادداشت مترجم، سکانس طلایی، اهمیت زیرمتن در فیلمنامه «سکوت بره ها» و یک گفتوگو در باره این فیلمنامه، مطالب پایان این شماره هستند.
«فیلمنگار» به صاحب امتیازی بنیاد سینمایی فارابی منتشر میشود و نصرتالله تابش مدیر مسئول و سردبیر میثم محمدی دبیر تحریریه فیلمنگار هستند.
علاقهمندان میتوانند برای تهیه این شماره و استفاده از مطالب شمارههای قبلی مجله به سایت www.filmnegar.ir مراجعه کنند.