سینمایی نیوز
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
کل 8359 امروز 0

خبر فوری

عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ آثار مسابقه ملی در چه سانس‌هایی نقد و بررسی می‌شوند؟ استقبال گسترده مردم از جشنواره «تهران» در روز نخست بلیت‌فروشی/ در نظر گرفتن سانس‌های فوق‌العاده برای جشنواره فراخوان ششمین دوره جایزه «موسیقی و رسانه» منتشر شد کدام فیلم‌های کوتاه برگزیده از «کن»، «برلین» و «کلرمون» به ویترین «تهران» رسیده‌اند؟ ظرفیت نشست‌های تخصصی جشنواره فیلم‌کوتاه تهران پیش از پایان موعد ثبت‌نام، تکمیل شد بلیت‌فروشی مردمی جشنواره فیلم‌‌کوتاه تهران آغاز شد جزییات افتتاحیه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران/ برگزیدگان «عکس» معرفی می‌شوند ارائه کتاب‌های هنر و ادبیات داستانی با تخفیف ۳۰ درصدی به فیلمسازان و هنرجویان پایتخت آماده میزبانی از جشنواره «تهران» شد یکی از اولین هنرجویان انجمن سینمای جوان مهمان ویژه جشنواره چهل و یکم «تهران» شد فراخوان بخش غیررقابتی چهلمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد سامانه بلیت فروشی جشنواره چهل و یکم برای دانشجویان و اعضای پاتوق فیلم کوتاه فعال شد نخستین جشنواره در دوران فریدزاده جزییات برگزاری نشست‌های نقد و بررسی در جشنواره چهل‌ویکم/ منتقدان تخصصی معرفی شدند فریدزاده رئیس سازمان سینمایی شد نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه و عکس زبانی توکا نمایش ویژه فیلم‌های کوتاه ویم وندرس در جشنواره فیلم‌کوتاه تهران سینمای کودک؛ در محاق غربت جدول نمایش آثار جشنواره چهل‌ویکم منتشر شد آثار راه‌یافته به بخش «هوش مصنوعی» جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند سینمای وحشت؛ ژانر مطرود فرآیند رزرو بلیت‌های جشنواره فیلم‌کوتاه تهران فردا کلید می‌خورد/ اعلام زمان‌بندی برای گروه‌های مختلف «کتابخانه ویدیویی» مرکز گسترش آغاز به کار کرد عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ دبیر جشنواره فیلم‌کوتاه تهران با فیلم‌سازان راه‌یافته به این رویداد دیدار کرد/ رونمایی از پوستر جشنواره ستاره‌ها از راه می‌رسند دوره فیلم‌سازی هفت‌ماهه انجمن سینمای جوانان ایران – 1403 هیات انتخاب آثار راه‌یافته به بخش بین‌الملل جشنواره فیلم‌کوتاه تهران معرفی شدند فیلم‌های راه‌‌یافته به بخش بین‌الملل جشنواره فیلم‌کوتاه تهران معرفی شدند/ نمایش 107 اثر از سراسر جهان در «تهران» «فیلم‌کوتاه تهران» در میاجشنواره‌های جهانی پدیده شد/ ثبت رکورد قریب به 14 هزار فیلم ارسالی در بخش بین‌الملل میزبانی ویژه کانون دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوان از یک هنرمند پیشکسوت تمدید حضور جشنواره «تهران» در فهرست مورد تأیید آکادمی «اسکار» فراخوان نام‌نویسی نشست‌های تخصصی «41-20» منتشر شد عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ آثار بخش ویژه «شاخه زیتون» در جشنواره فیلم‌کوتاه تهران معرفی شدند از مرور الفبای ژانر تا گپ و گفت‌ با استادان نور و تصویر شکسپیر ایرانی! آغاز پیش فروش بلیت‌‌‌های سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان پروانه‌‌های مقاومت در شهر زندگی اعلام اسامی فیلم‌های بلند داستانی بخش ملی جشنواره کودک و نوجوان حداقل دستمزد کارگردانی مستند اعلام شد آثار بخش ویژه کتاب و سینما جشنواره فیلم کوتاه تهران منتشر شدند آثار راه‌یافته به بخش «استعداد‌ نو» در جشنواره فیلم‌کوتاه تهران معرفی شدند پردیس سینمایی ملت خانه چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران شد عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ آثار راه‌یافته به نخستین جشنواره عکس تهران معرفی شدند 176 فیلم از 48 کشور جهان متقاضی حضور در جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان اسامی 49 فیلم حاضر در بخش‌ کوتاه و ویژه کودکان غزه اعلام شد سینمای دفاع مقدس؛ حادثه، درام، ایثار

10
مدیر "نشر حلال" در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مطرح کرد:

“عبدالحسین فخاری”: آن جا که تبلیغ اعتقادی ناتوان می شود همان تبليغ را با زبان هنر ایجاد می کنند

  • کد خبر : 34314
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۴۶
“عبدالحسین فخاری”: آن جا که تبلیغ اعتقادی ناتوان می شود همان تبليغ را با زبان هنر ایجاد می کنند
هر کاری را که در حوزه تبلیغ و کتاب نتوانستند جا بیاندازند، به حوزه هنر در قالب فیلم مستند و سینمایی رفتند و از این سمت، هجوم به فرهنگ ایرانی را ترتیب می دهند.
به گزارش سینمایی نیوز، “عبدالحسین فخاری”، صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری بهایی پژوهی، فصلنامه بهایی شناسی و نشر حلال، درباره فعالیت “نشر حلال” اظهار داشت: “نشر حلال” حدود ۵۰ عنوان کتاب تخصصی و ۲۹ شمارگان فصلنامه راجع به بهائیت منتشر نموده است. قوی ترین و تحقیقاتی ترین پژوهش ها در حوزه بهائیت انجام گرفته است. علاوه بر بحث بهائیت، حدود ۵۰ تا ۶۰ عنوان کتاب نیز در موضوع مهدویت، انتشار یافته است.
وی بیان داشت: در چند جمله به معرفی بهائیت می پردازم و سپس کارکرد بهائیت در حوزه های مختلف اعم از اعتقادات، سیاست و هنر را بیان می نمایم. بهائیت یک کالت و فرقه ای است که یک صد و هفتاد سال قبل، در ایران به وجود آمد و ادعا نمود که دوران اسلام به پایان رسیده است و ما یک دین جدید هستیم و متناسب با اوضاع زمان، احکام جدیدی، وضع نمودیم.

دبیرکل مؤسسه بین المللی حلال جهانی یادآور شد: تاریخ نویسان از ابتدا مطرح کردند این فرقه با وابستگی به قدرت های خارجی رشد کرده است. به طور نمونه زمانی که رهبر این ها “میرزا حسینعلی نوری” با تیم بابی ها، تصمیم گرفتند که شاه را ترور کنند و ناموفق بود، دستگیر شدند  و قرار بر این شد که همه گی آن ها را ترور کنند اما با دخالت سفیر روس، بهاءالله از اعدام نجات پیدا کرد و به عراق تبعید شد که مصادف با حکومت عثمانی ها بود و اختلاف های داخلی چنان به اوج رسیده بود که به ترکیه تبعید شدند و از آنجا به عکا در فلسطین تبعید شدند.

وی ادامه داد: از این جا بود که مسائل بین المللی زیادی رقم خورد. انگلیس که تصمیم داشت یهودی ها را در کشوری پناه دهد، با همکاری بهائیانِ تبعید شده، زمینه از بین بردن دولت اسلامی فلسطین پیش آمد و این ها با کمک انگلیس که به “عبدالبهاء” القاب “سر” (sir)  و “نایت هود” (بالاترین نشان انگلیس) دادند، از کمک او استفاده و فلسطین را اشغال کردند. یعنی جزء بانیانِ دولت اسرائیل، رهبران بهائیان هستند که عکا زندگی می کردند.
نخستين مدير مركز تحقيقات و اطلاعات اتاق اسلامي و عضو هيأت مديره(ايكريك icric) افزود: پس این فرقه ی کالت، ابتدا در ایران با ترور شروع می کند و در ادامه ۳ جنگ داخلی در طبرسی، نی ریز و زنجان به پا می کنند، سپس به خارج می روند و آن جا هم منشاء فساد در دولت فلسطین و تشکیل دولت اسرائیل می شوند. ادعا می کنند که داعیه حکومت جهانی دارند و باید به سمتی برویم که تمام جهان بهایی شوند و حکومت جهانی بهایی را تشکیل دهیم. به این منظور، تشکیلاتی به نام بیت العدل در شهر حیفا اسرائیل تاسیس کردند، که بیت العدل رهبری بهائیت در کل دنیا را دارد و مدعی است در ۱۸۲ کشور پایگاه داریم و به سمتی می رویم که حکومت بهایی در دنیا تشکیل می دهیم.
وی اضافه کرد: بهائیت با این ایده، یک تهاجم، هم به مسائل اعتقادی داشت و هم به مسائل سیاسی و امنیتی کشور ها، وارد شد. این تبلیغات تهاجمی باعث شد که مسلمانان به دفاع برخیزند و کتاب های ایشان را از جنبه اعتقادی، امنیتی، سیاسی و …  بررسی کنند. موءسسه ما نیز مرکزی برای پژوهش های علمی در این زمینه هست.
مدير مسئول پايگاه خبري حلال جهاني تصریح ساخت: به طور طبیعی افراد بهایی، مشاغل مختلفی پیدا کردند. نخست این که هر فرد بهایی موظف به تبلیغ دیگران است و بر آنند که جمعیت خود را افزایش دهند. یک هجمه تبلیغاتی علیه تمام ادیان در دنیا شروع کردند. سعی کردند مسیحیان و یهودیان و مسلمانان را با تبلیغ، بهایی کنند. الان هم نشان دادند که این کار را شروع کردند. این تبلیغ جهانی از جایی به بعد وارد هنر شد. از جنبه اعتقادی به جنبه های دیگر هم چون هنری، ادبی و سیاسی رسید. به طور نمونه ادعا کردند یک زن شاعر بابی به نام “قره العین” داریم. “قره العین” آن زمان در میان “بابی ها”، رفع حجاب کرد و بی حجاب ظاهر شد. مدعی شدند ما نخستین کسانی هستیم که آزادی زنان را در حوزه حجاب، سامان داده ایم.
او خاطرنشان ساخت: سپس به سمت هنری چون سینما رفتند. می بینیم که هنرمندان در زمان شاه فیلمی ساختند به نام “محلل” به کارگردانی “نصرت کریمی” که خود بهایی بود و قصد داشت اسلام را در بحث ازدواج به سخره بگیرد. این فیلم اعتراض مسلمانان را برانگیخت. بهرام بیضایی را که بهایی بودند ترغیب به ساخت فیلمی در مورد امام حسین (ع) به نام “روز واقعه” نمودند که کسی از پشت واقعه خبر نداشت. بعد ها که مصاحبه های بهرام بیضایی را می خوانیم، جملات ایشان نسبت به آئین ایران و اسلام و شیوع این قضیه هست. متناسب با این، کسانی چون “مازیار بهاری” و “شبنم طلوعی” خانمی که به آلمان رفتند و فیلم مستند “خاک شکوفه آتش” درباره “قره العین” ساختند. این ها هجمه و هجومی را به فرهنگ ایرانی اسلامی، از طریق هنر سینما ‌شروع کردند.
بنيانگذار نهادهاي اقتصادي بين المللي همچون برند جهاني حلال در ايران در قالب سازمان همكاري هاي اسلامي(OIC)تاکید کرد: از آن جایی که هنر با لطافت همراه است، باعث می شود تبلیغ بهائیان، بیش تر جا بیفتد. به مانند کاری که هالیوود و والت دیزنی کرد. والت دیزنی ممکن هست بگوید به عقاید خاصی وابسته نیستم اما ناخودآگاه یک عقاید و افکار خاصی از طریق زیبایی ها در هنر، القاء می کند. همین طور است هالیوود با فیلمی که علیه ایران ساخت. هنر این ظرفیت را دارد آن جا که تبلیغ اعتقادی ناتوان می شود، همان تبليغ را با زبان هنر ایجاد کند. این ها خواستند بگویند دوران اسلام به پایان رسیده و این را با فیلم “محلل” گفتند.
او در همین ارتباط بیان نمود: بهائیت با اسلام مخالف هستند و مجبورند بگویند دوران اسلام گذشته است. در صورتی که این حکم اسلام کاملا عاقلانه هست. نخست این که هیچ مردی نمی تواند در یک جلسه همسر خود را سه طلاقه کند. این اصلا باطل است. چرا که باید در ۳ مجلس باشد که بعد از هر بار مدت طلاق و ر جوع، دوباره و دوباره این اتفاق بیفتد. این که مردی امروز حکم به رفتن خانم خود دهد و روز دیگر حکم به بازگشت او، باز دو مرتبه این عمل را تکرار کند و دفعه سوم نیز طلاق دهد، برای این که این مرد تنبیه شود حق ازدواج برای بار چهارم با این خانم سلب می شود مگر این که آن خانم با مرد دیگری ازدواج کند و اگر آن مرد تمایل داشت آن خانم را طلاق دهد و آن وقت امکان ازدواج با همسر قبلی فراهم شود. این حکم بازدارنده است تا کسی مرتکب این عمل نشود. زن کالا نیست که مدام پس داده و پس گرفته شود. اگر خانم خود را دوست دارید چرا او را طلاق می دهید. مسخره نمودن این حکم دینی، بدون این که خوب توضیح داده شده و فلسفه و علت آن بیان شود، درست نیست.
پیشکسوت حوزه بهائیت شناسی اظهار نمود: فیلم می خواهد این را که اسلام می گوید اگر مردی زنش را ۳ بار طلاق داد باید محلل بگیرد، تمسخر کند. از آن جایی که دیدند هر دینی برای خود احکامی دارد و این هم یک حکم اسلامی است و با زبان اعتقادات نمی شود تبلیغ کنند، به زبان هنر روی آوردند. در صورتی که اگر قرار به مسخره کردن باشد، احکام بهائیت قابل مسخره کردن است. در همین کتابی که ما درباره آن تحقیق کردیم با نام کتاب “اقدس” که بزرگ ترین کتاب بهائیان است، احکامی دارد که خود بهائیان جرأت بیان آن را در محافل بین المللی ندارند. به طور مثال این حکم که اگر کسی ۲ بار دزدی کرد روی پیشانی او انگ پاک نشدنی بزنید که مشخص شود او دزد است. دیگر فکر نمی کنند که این با حقوق انسان، ناسازگار است. اگر کسی یک مرتبه خطایی کرد، آیا باید کاری کنید که فرزند او تا پایان عمر، چوب خطای پدر را بخورد؟! تصور کنید پدر و فرزند برای ثبت نام به مدرسه می روند و به محض ورود همه می گویند دزد برای ثبت نام فرزندش آمد!!! یا به خواستگاری دختر او نمی روند و دیگر کسی دختر دزد را انتخاب نمی کند.
او گفت: این چه هجمه ای است که شما با فیلم هایی چون “محلل” و فیلم های دیگر، بر آن هستید اسلام را از دور خارج کنید. اگر شما آئین و اعتقاداتی هستید به اسلام چکار دارید. شما کدام فرآورده جدیدی برای امروز دارید. فرآورده شما این است که اگر کسی کلبه ای را آتش بزند باید خودش را آتش بزند. یعنی حکم آدم سوزی در کتاب “اقدس” آمده است. تصور کنید در قرن ۲۱ کسی بگوید باید آدم ها را در آتش سوزاند چون خانه و کلبه ای را آتش زده است.
این پژوهشگر و نویسنده آثار دینی گفت: به هر روی چون می دانند در حوزه اعتقادات نمی توانند به مصاف مسلمانان بروند، در حوزه هنر با زیبایی های هنر، چشم ها را می فریبند و عقل ها را می دزدند تا بگویند ما خیلی خوب و دیگران بد هستند. این شیوه خطرناک تر از این هست که کسی به عنوان مبلغ بهائیت، سخنرانی داشته باشد تا برساند اسلام متناسب با این زمان نیست و بهائیت مناسب زمانه است.
وی گفت: به طور نمونه این ها ۴ سال قبل فیلمی در خصوص زندگی باب به نام “د گیت” (The Gate) ساختند و سرمایه گذاران آمریکایی یک و نیم میلیون دلار هزینه کردند تا زندگی “باب” را کاملا واژگون و یک شخصیت علمی بسیار درجه یک نشان دهند. باب (علی‌محمد شيرازى) کسی بود که یک مرتبه در شیراز آمد ادعا کرد من، باب و رابط امام زمان هستم. آن زمان هم که دوران امیرکبیر بود، کشور ما در سلطه کشور های خارجی بود و مردم به دنبال منجی می گشتند و عده ای به او گرایش پیدا کردند. طبیعی است که جنجال و جنگ بین طرفداران و مخالفان او از دولت و مردم ایران به وجود آمد. امیر کبیر نیز تازه اصلاحات را شروع کرده بود و با جنگ باب و اطرافیانش در طبرسی و نی ریز و زنجان روبه رو شد. عنقریب، تمام کشور ایران به صحنه مدافعان ومخالفان باب تبدیل می ‌شود. امیرکبیر دستور داد باب را در تبریز اعدام کردند و فتنه باببیه را کور کرد؛ وگرنه تمام ایران به صحنه جنگ و جدال به مانند آن ۳ جنگ تبدیل می شد.
پديدآور آثار متعدد تأليفي و صدها مقاله در حوزه ادبيات، اقتصاد ،معارف اسلامي و مهدويت گفت: بهائیان چقدر دشنام به امیرکبیر که قهرمان ایران است می دهند و در کتاب ها شان از او به عنوان فردی دیکتاتور و مستبد یاد می کنند. هم چنین نگاه کنید به فحاشی هایی که به سردار سلیمانی و شهید چمران داشتند. در تلویزیون بی بی سی رسما عرفان ثابتی که یکی از مبلغان بهایی هست از تعابیری چون قصاب و آدمکش استفاده می کند. این ها مخالفت خودشان را به این کشور در عرصه های هنری نشان می دهند. از باب که عامل جنگ و فتنه در ایران بود، شخصیتی عالِم به تصویر می کشند که در جهان نظیر ندارد. حال اگر کسی کتاب “بیان” باب را بخواند خواهد دید که غیر از مغز یک دیوانه از جایی تراوش نمی کند و حرف هایی در این کتاب دارد که جای بیان آن نیست.
وی گفت: فیلم دیگری درباره “میرزا حسینعلی نوری” ساختند. هر کاری را که در حوزه تبلیغ و کتاب نتوانستند جا بیاندازند، به حوزه هنر در قالب فیلم مستند و سینمایی رفتند و از این سمت، هجوم به فرهنگ ایرانی را ترتیب می دهند. به این ترتیب، باید خیلی مواظب باشیم و فرآورده های هنری آن ها را مانند فرآورده های تبلیغی این ها، دقیقا بررسی کنیم و این کاری است که موءسسه ما انجام می دهد.
مدير مسئول فصلنامه “حلال نشان برين” گفت: در زمینه انتشار کتاب در بخش هنر، عناوینی پراکنده  منتشر کردیم. در بررسی همین فیلم ” د گیت” کلیپی ساختیم تا نشان دهیم تا چه میزان نقضِ مستندات تاریخی شده است. در صحنه ای تراژیک از فیلم ۷۰۰ نفر تفنگ را به جهت اعدام به سمت باب گرفته اند در صورتی که  مگر ۷۰۰ نفر با تفنگ برای اعدام کسی بسیج می شوند. این کاملا دروغ است که در این فیلم به واقعیت بدل شده است و مردم دنیا هم خبر ندارند که در تاریخِ ایران چه گذشته است. این خیانت است که از یک آدمی که ۳ جنگ داخلی در کشور راه انداخته است، فردی مصلح و دانشمند معرفی کنید. این ها هر روز در یکی از شبکه های فارسی زبان ماهواره ای مصاحبه می کنند. هنرمندان ما باید به خصوص مواظب باشند. فیلم سازِ خوب بودن با معتقد و فرهیخته بودن تفاوت دارد.
“عبدالحسین فخاری” این استاد حوزه بهائیت شناسی گفت: دلیل نمی شود که یک فیلم سازِ خوب دارای اطلاعات تاریخی و باورهای سیاسی درستی باشد. این ها شبهه در ذهن افراد و مخاطبین ایجاد می کند که چه اشکالی دارد این هنرمندان آثاری ارائه دهند. گلشیفته فراهانی یکی از خانم های بازیگر که در فرانسه برهنه می شوند و چند فیلم در خارج کشور بازی کردند، مادر ایشان بهایی است. این هجوم به فرهنگ و کشور ماست. کدام ایرانی حاضر به برهنه شدن در فیلم های خارج از کشور است. آیا غیر از این می باشد که الگوی این ها کسی مانند قره العین است که اولین بار رفع حجاب کرد. تازه این را هم دروغ می گویند چرا که قره العین از خانواده بابی و روحانی بودند و حداکثر روبنده خود را کنار زد.
این ايده پرداز فرهنگي هنري درباره نخستین کتابی که در زندگی خوانده است گفت: تقریبا همه ی رمان های زمان خودم را در سن سیزده چهارده سالگی با عضویت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از «کلبه عمو تام» و «ماجراهای تام سایر» و “ژوزف بالسامو” خواندم. حتی در سن پانزده سالگی فیلم کوتاهی با نام “آرزو ” ساختم که آن زمان در جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری نمایش داده شد. از همان زمان علاقه مند به حوزه هنر بودم و دنبال می کردم. مختصر ذوق هنری و در این زمینه و حرف برای گفتن داریم. کتاب «کلبه عمو تام» خانم «هریت بیچر استو »باعث شد که سیاهان، آزادی پیدا کردند. یک کتاب، موجبِ نهضت و آزادیِ سیاهان شد. گاهی اوقات یک کتاب موجب حرکت سیاسی بزرگ شود که در آن سال ها برای ما جالب بود. یا “جمیله بوپاشا” در الجزایر، رهبر سیاهان، آن زمان ذهن های ما را مشغول کرده بود.
نویسنده کتاب زندگی مهدوی از مجموعه مرزبانی مهدوی در بخش پایانی صحبت های خود درباره این که علاقه مند به تغییر پایان کدام رمان می باشد گفت: در رمان سووشون دوست می داشتم پایان آن به امید ختم شود. هر چند آقای “غلام رضا امامی” که فکر می کنم ساکن فرانسه هستند در کلیپی نقل قول کرده اند که خانم دانشور بعد ها در مصاحبه ای گفته اند هر چقدر در این مدت فکر کردم تنها جایی که می تواند به مردم امید ببخشد بحث مهدویت و ظهور امام زمان (عج) است و امید به امام زمان (عج) امید به آینده است. به نظرم پایان نا امید کننده کتاب ها باید تغییر و به مردم امید دهیم. اگر امید را از مردم بگیریم دیگر بشریت دوست ندارد صبح فردا از خواب بیدار شود.
سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.
گزارش و گفت و گو از: تورج اردشیری نیا
عکس: الهام سادات روئین تن
لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=34314

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.