سینمایی نیوز
16:29:54
    امروز : پنجشنبه, ۱۵ خرداد , ۱۴۰۴
کل 10079 امروز 0

خبر فوری

صالحی: فرصت‌های هنری و اقتصادی قابل توجهی در هنرهای تجسمی وجود دارد پیام تسلیت موزه سینما به ابوالفضل پور عرب سینما و سیگار! پخش تله تئاتر، فیلم سینمایی و مستند از شبکه‌های سیما موزه سینمای ایران میزبان هنرمندان و خبرنگاران بین‌المللی شد نشست تخصصی «متون سینمایی و جامعه هدف» برگزار می‌شود اصحاب فرهنگ و هنر با عضویت در صندوق اعتباری هنر از خدمات حمایتی برخوردار می‌شوند همراه با شبکه نمایش در خرداد تاریخی «تئاتر شرق و غرب» منتشر شد راه اندازی سامانه هنرستان‌های هنر‌های زیبا ۳ فیلم ایرانی به رقابت جشنواره شانگهای رسیدند انتشار جدول هفتمین دوره جشنواره نمایشنامه‌خوانی تئاتر مولوی انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران در روز نمایشنامه‌نویس 5 فیلم سینمایی پروانه نمایش گرفتند عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۴ مهین زرین‌پنجه آهنگساز و نوازنده پیانو درگذشت آغاز اکران سیار «رویاشهر» نگاهی به فیلم‌های سینمایی برخی از شبکه‌ها سانسور در سینمای ایران فراخوان چهارمین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی منتشر شد فراخوان ارکستر سمفونیک صداوسیما، برای جذب صدا‌های جدید ملاقات جمعی از هنرمندان با عنایت بخشی در بیمارستان هفتمین جشنواره تئاتر شهر برگزار می‌شود آیین نکوداشت زنده‌یاد مهدی مسعودشاهی در موزه سینما برگزار شد خبرهایی تازه از «پرتاب 2» نشست «اقتباس از بازی‌های رایانه‌ای برای فیلم کوتاه» برگزار می‌شود آرش اسحاقی رئیس جشن مستقل سینمای مستند شد عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۴ ثبت‌نام در بخش ملی، رقابت در سطح جهانی برای آثار هوش مصنوعی بیانیه ساترا درخصوص توقف پخش مجموعه «سووشون» فرایند اعتبارسنجی و رتبه بندی آموزشگاه های آزاد هنری به صورت سامانه ای برنامه اجراهای تماشاخانه سنگلج در تعطیلات سوگواری نیمه خرداد اعلام شد تعطیلی سینما‌ها در روز‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد آمار مخاطب و فروش سالن‌های اداره‌کل‌هنرهای‌نمایشی اعلام شد پلتفرم‌های وی‌او دی؛ مرغ عروسی و عزا ساترا: «سووشون» از ابتدا مجوز نداشته است تماشاخانه «هما» شنبه‌ها تعطیل نیست داوود فتحعلی‌بیگی مشاور دبیر جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی شد کتاب «دین و موسیقی در ایران معاصر» رونمایی شد / طرح چند نکته مهم عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۴ کنکل؛ روایتی از فساد پنهان! تالار هنر دو روز اجرا نخواهد داشت توقیف پخش سریال سووشون به علت نداشتن مجوز همکاری تماشاخانه هما با دومین جشنواره تئاتر دانشگاهی پارس ششمین «رسام»؛ جایی برای فیلم‌سازان راه مقاومت کارنامه پربار بازیگر پیشکسوت یاد همایون خرم با اجرای ارکستر ملی ایران موسیقی فیلم، پلی برای ارتقای سلیقه موسیقی مردم بررسی نظریه مشخصه‌مندی رسانه‌ها و چالش‌های اقتباس در هنر معاصر نخستین اجرای ارکستر سمفونیک فیلم تهران برگزار شد

9

نمایش و تحلیل «باد ما را خواهد برد» در انجمن نجف‌آباد

  • کد خبر : 20222
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
نمایش و تحلیل «باد ما را خواهد برد» در انجمن نجف‌آباد
به همت انجمن سینمای جوان نجف‌آباد، روز سه‌شنبه ۱۳ تیر  فیلم «باد ما را خواهد برد»، ساخته‌ی عباس کیارستمی به نمایش درآمد.
به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، روز سه‌شنبه ۱۳ تیر در نجف‌آباد به همت انجمن سینمای جوان این شهر، کتابخانه زهرائیه و مجموعه نجف‌آباد ما، فیلم «باد ما را خواهد برد»، ساخته‌ی عباس کیارستمی به نمایش درآمد. پس از آن نیز نشستی درباره‌ی این فیلم با حضور فریبرز آهنین و مازیار چشمه‌علایی برگزار شد.

در این برنامه که به مناسبت سالروز تولد عباس کیارستمی تدارک دیده شده بود ابتدا فیلم باد مارا خواهد برد به نمایش درآمد و سپس جلسه تحلیل و پرسش و  با حضور فریبرز آهنین و مازیار چشمه‌علایی برگزار شد.

مازیار چشمه علایی کارشناس و منتقد سینما در ابتدای صحبت‌های خود گفت: «باد ما را خواهد برد محصول سال 1378 و در کارنامه کیارستمی در امتداد فیلم‌هایی مثل زندگی و دیگر هیچ، «زیر درختان زیتون» و «طعم گیلاس» جزو دوران طلایی کارنامه کیارستمی محسوب می شود. چیزی که در فیلم بسیار مهم است این است که کیارستمی می‌خواهد با نشان ندادن، نشان دهد. شما شخصیت هایی در فیلم نمی بینید و فقط صدای آن ها را می شنوید یا از دور شمایلی می بینید اما در روند فیلم بسیار مهم هستند. از همکاران او که فقط صدای آنها را می شنویم یا از دور تنها شمایلی از آن ها را می بینیم، از خود پیرزن، از چاه کن. فیلم سرشتی فیزیکی دارد اما در عین حال جنبه‌ی غیرمادی و معنوی هم دارد. برخی شخصیت‌ها را نمی‌بینیم اما احساسشان می‌کنیم. این نشان می‌دهد که بودن بدونِ بودن هم ممکن است. گمان می‌کنم این درونمایه‌ی اصلیِ فیلم باشد.»

در ادامه فریبرز آهنین عنوان کرد: «تضاد یکی از بسترهای اصلی این کار است. در پلان انتهایی رودخانه جاری که استخوانی در بستر آن حرکت می‌کند؛ رودخانه جاری نماد زندگی هست و بزها در کنار آن مشغول علف خوردن هستند و زندگی در جریان است و حال استخوانی که اگر نماد مرگ باشد در دل این رودخانه حرکت می‌کند؛ اینجا اتفاقی می‌افتد، این استخوانی که به داخل رودخانه می‌افتد و به حرکت در می‌آید دیگر انگار آن مرگ نیست. در واقع آن معنای اول کنار می‌رود که رودخانه زندگی باشد و استخوان مرگ. در این لحظه به یک آمیختگی بین مرگ و زندگی می‌رسیم. به نوعی انگار این آمیختگی ارزشمند و دارای اهمیت است. من اینجا خود کاراکتر را بخش اعظمش را وام گرفته از خود کیارستمی می‌دانم و شاید به همین دلیل است که کارهای از این دست او اینقدر با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند. کیارستمی در «طعم گیلاس» بخش اعظمی از کاراکتر خودش است، در «زیر درختان زیتون» خودش است. در اینجا هم همین طور…»

بخش پایانی جلسه نیز به پرسش و پاسخ مخاطبین اختصاص یافت و آنها دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود درباره فیلم را بیان کردند.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=20222

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.