سینمایی نیوز
  • برابر با : Sunday - 30 June - 2024
کل 8181 امروز 0

خبر فوری

پربیننده‌ترین و پرفروش‌ترین سینماهای کشور در خرداد اعلام شد روزنامه‌های شنبه ۹ تیر ۱۴۰3 بزرگترین رویداد ارائه طرح تخصصی مستند برگزار می‌شود فراخوان نخستین دوره جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس «آسمان» مهاباد منتشر شد از کشف حقیقت یک قتل تا وحشت افسانه‌ای قدیمی صفحه اول روزنامه های پنج شنبه 7تیر 1403 بنیاد پویانمایی مشکل فقدان مجموعه‌ای متمرکز برای تولیدات این حوزه را رفع کرد افتتاح نمایشگاه عکس«شهید خدمت»در محل سازمان سینمایی/ پخش تیزر شهید خدمت دبیران سه جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر معرفی شدند از «بحران خاموش» تا «رزیدنت» معرفی شورای سیاستگذاری هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» صفحه اول روزنامه های 4شنبه 6 تیر1403 گروه سینمایی فرهنگ کار خود را با 5 فیلم و 23 سینما آغاز کرد صفحه اول روزنامه های دوشنبه 4 تیر 1403 ۱۳ دستاورد سینمایی دولت سیزدهم؛ عدالت در سینماسازی تا استعدادیابی مناظره‌های فرهنگی انتظارات را برآورده نکرد/ برگزاری اولین جشن سالانه فیلم‌های هنر و تجربه/ تولید سه مستند با محوریت شهید جمهور/ مجموعه فیلمخانه ملی ایران افتتاح می‌شود صفحه اول روزنامه های یکشنبه ۳ تیر ماه ۱۴۰۳ تاکید رئیس سازمان سینمایی بر حمایت جدی از تولید فیلم‌های تجربی فروش سینمای ایران در خرداد 1403 اعلام شد صفحه اول روزنامه های شنبه 2 تیر ماه 1403 صفحه اول روزنامه های آخرین روز بهار 1403 سینما محراب شهر قم به سمفا متصل شد آخرین مصوبات شورای پروانه ساخت آثار غیرسینمایی فراخوان نخستین «جشنواره عکس تهران» منتشر شد / معرفی دبیر و داوران اکران 6 مستند در سالن حقیقت تداوم نهضت سینماسازی در شهرهای کم‌برخوردار ما در اخلاق در سینما موفق بودیم فراخوان هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران منتشر شد فروش سینمای ایران در هفته سوم خرداد اعلام شد موافقت شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با 8 فیلم‌نامه خزاعی: سینما، ابزاری برای غنی‌سازی فرهنگی و تعامل بین کشورها و مردم است آغاز پیش ثبت نام مدرسه مستند حقیقت لزوم تداوم بی‌وقفه فعالیت‌های سینمایی/ گروه سینمایی فرهنگ، مطالبه قدیمی سینماگران است امضای موسولینی پای جشنواره کن! انتشار فراخوان بخش ملی چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر آغاز دوره جدید فعالیت آسیفا ایران تغییر فراخوان «فجر» به نفع فیلمسازان سینمای کوتاه/ دایره انتخاب‌ها متنوع‌تر می‌شود فراخوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران منتشر شد از «آخرین کوسه نهنگ» تا «خانواده خلج» «گروه سینمایی فرهنگ» راه‌اندازی شد فروش سینمای ایران در هفته دوم خرداد اعلام شد قلب سینمای کودک دوباره در اصفهان می‌تپد جشن مهر سینما متعلق به خانواده سینماست‌ / مهر سینما جلوه‌ای از عدالت فرهنگی دولت سیزدهم ابلاغ طرح حمایت از «تهیه‌کنندگی استانی سینما» برای تقویت سینمای استانی فروش سینمای ایران در هفته نخست خرداد اعلام شد نگاهی دقیق‌تر به مهم‌ترین آکادمی سینمایی سال در «جایزه اسکار» فراخوان هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» منتشر شد انتشار فراخوان جشنواره فیلم فجر ۴۳؛ هفته آینده قدردانی محمد خزاعی از همدلی و حضور جامعه سینمایی کشور در سوگ شهدای خدمت نمایش مستند جنجالی «سینماحقیقت»

5
در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «عمارتی در مه» مطرح شد؛

«هنر درمانی» نیاز مبرم جامعه است/باید از گذشته عبور کنیم

  • کد خبر : 11688
  • ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
«هنر درمانی» نیاز مبرم جامعه است/باید از گذشته عبور کنیم
نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «عمارتی در مه» شب گذشته (یکشنبه چهارم دی) در پردیس سینمایی چارسو با حضور سیدسجاد میرسید تهیه‌کننده، محسن عباسپور مدیرتولید، یاسر نظری برنامه‌ریز، سیده‌روژینا میرسید بازیگر و با استقبال مخاطبان برگزار شد.

به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از روابط عمومی گروه سینمایی هنروتجربه؛ سیدسجاد میرسید تهیه‌کننده فیلم «عمارتی در مه» از اکران فیلمش در گروه هنروتجربه قدردانی کرد و گفت: سپاسگزارم از گروه هنر و تجربه که این فرصت را برای فیلم «عمارتی در مه» مهیا کرد تا فرصت دیده شدن آن برروی پرده سینما را داشته باشیم.

وی با اشاره به موضوع فیلم ادامه داد: ژانر فیلمهای که در سینمای ایران ساخته می شود تقریبا شبیه هم هستند. ما به دنبال موضوعی بودیم که اتفاق نویی باشد و بازخوردش در جامعه نکات مثبتی را برای ما رقم بزند. موضوع روانشناختی و سایکودرام بسیار اتفاق درخشانی است. مخاطبان می‌توانند در این‌باره تحقیق کنند. سایکودرام یک موضوع علمی اثبات شده است که بازخوردش به جامعه برمی‌گردد. در اصل یکی از نیازهای امروز ما محسوب می‌شود.
این تهیه‌کننده با تاکید بر هدف اصلی فیلمش بیان کرد: هدف اصلی ما تولید یک اثر تجاری نبود. نگاه ما این بود که خروجی فیلم قابلیت دفاع داشته باشد و بازخوردش برای جامعه مفید باشد. زمانی که طرح فیلمنامه را مطالعه کردم متوجه شدم که این فیلم شاید بازخورد مالی مناسبی نداشته باشد اما حرفی برای گفتن دارد. رسالت هر فیلمساز این است که اثری قابل دفاع تولید کند تا رد پای خوبی از خودش به جا بگذارد.
میرسید تاکید کرد: اینکه با این بضاعت و محدودیت‌ها بتوانی مخاطب را به تماشای فیلم بنشانی، یک اتفاق درخشان است که به زحمات بازیگران و عوامل فیلم بر می‌گردد.

محسن عباسپور مدیر تولید و یکی از بازیگران فیلم نیز با تشکر از گروه سینمایی هنروتجربه برای فراهم کردن چنین جلسه‌ای گفت: مشکلاتی در روند تولید فیلم داشتیم که مرتفع شد. در فیلم نقش نصرت را داشتم. تهیه‌کننده تمایل داشت نصرت یک فرد ساده‌لوح باشد؛ نمی‌دانم چقدر توانستم درست ایفای نقش کنم.
وی با اشاره به اینکه سایکودرام همیشه وجود داشته است افزود: سایکودرام می‌خواهد بگوید بیمار باید خودش را بشناسد. سایکو «روان‌شناختی» و درام «نمایش» است. نقاشی درمانی، موسیقی درمانی و نمایش درمانی وجود دارد. سایکودرام در واقع به معنای «هنر درمانی» است.
عباسپور ادامه داد: در نمایش درمانی، شخصی که بیمار است یا دچار آشفتگی می‌شود احساسات و ادراکی دارد که آن را بازی می‌کند. در اینجا نمایشنامه و چیزی از پیش نوشته شده وجود ندارد. بیمار خودش را بازی می‌کند اما به صورت بداهه و بازی خلاقانه. زمانی که این بازی اتفاق می‌افتد بیمار خودش را پیدا می‌کند. آقای سلیمان‌تاش موضوع خوبی را پیدا کردند و قلمی قوی داشتند. اما متاسفانه در کشور ما به موضوع سایکودرام کمتر پرداخته می‌شود. این فیلم یکی از معدود فیلم‌هایی بود که به این موضوع پرداخت. امیدوارم کارگردانان، تهیه‌کنندگان و نویسندگان به این موضوع بپردازند؛ چون نیاز مبرم جامعه است.
عباسپور درباره کارگردانی فیلم گفت: آن چیزی که کارگردان از بنده خواست پایبندی به فیلمنامه بود چرا که قائل بر این بود، فیلمنامه بر اساس یک موضوع روانشناختی و تخصصی نگارش شده و نباید در آن تغییری ایجاد شود.
وی با بیان اینکه بیماری که خودش را بشناسد درمان می‌شود ادامه داد: جامعه ما زیاد درگیر برگشت به گذشته است شاید جوامع دیگر زودتر از گذشته عبور می‌کنند

سیده روژینا میرسید بازیگر خردسال این فیلم در مورد نقش خود گفت: داستان فیلم برایم جالب بود. درباره فیلمنامه تحقیق کردم. چون می‌خواستم نقش متفاوتی را ایفا کنم. فیلم‌های طعم گیلاس و گاو را تماشا کردم تا بتوانم بازی قابل باوری داشته باشم.
این بازیگر خرسال بیان کرد: خودم بازی‌ام را دوست داشتم اما مهم، نظر تماشاگران است که چقدر با فیلم ارتباط برقرار کرده‌اند.

یاسر نظری برنامه‌ریز فیلم نیز درباره روند ساخت فیلم گفت: فیلم «عمارتی در مه» تجاری نیست. در اصل بحث، سینمای مولف هست. از نظر تولید نمی‌توان گفت فیلمی پرچالش بود چرا که تعداد لوکیشن زیاد نبود. مساله‌ای که ریسک زیادی به همراه داشت تعداد بازیگران بود. هماهنگی بازیگرانی که فیلم اولشان محسوب می‌شد کار سختی بود.
نظری با تاکید بر اینکه استفاده از بازیگران فیلم اولی چند دلیل داشت افزود: آقای سلیمان‌تاش مدرس هستند و هنرجویان زیادی دارند. به دلیل مشکلات بودجه و عدم حمایت از فیلم مجبور به استفاده از بازیگران فیلم اولی شدیم. معتقدم باید اجازه دهیم این هنرجویان، استعداد خودشان را بروز دهند. همچنین به چندین بازیگر مطرح پیشنهاد بازی در این فیلم داده شد اما متاسفانه در یک فیلم دیگر مشغول به کار بودند.
وی با اشاره به اینکه در این فیلم یک لوکیشن داشتیم مطرح کرد: مجبور بودیم طراحی صحنه به گونه‌ای باشد که گویا این فیلم در چندین لوکیشن ساخته شده است. در این فیلم لوکیشن، خودش یک شخصیت محسوب می‌شود. این لوکیشن تنها به دلیل اینکه با زبان فیلم همخوانی داشت، انتخاب شد.
نظری ادامه داد: انتخاب لوکیشن بر شخصیت‌پردازی اردلان شجاع‌کاوه که توسط کارگردان طراحی شده بود، تاثیرگذار بود. در طراحی صحنه سعی ما بر این بود که چیزی به لوکیشن اضافه نشود و لوکیشن در اختیار فیلمنامه قرار بگیرد.

قرار بود در این نشست محمد علی سلیمان تاش کارگردان اثر نیز حضور داشته باشد اما بدلیل مشکلات شخصی و سفر ناگهانی به شیراز امکان حضور در نشست را پیدا نکرد و علی زادمهر مجری برنامه از طرف وی از حاضران عذر خواهی کرد در پایان عوامل فیلم به پرسش‌های مخاطبان حاضر در جلسه پاسخ دادند.
فیلم سینمایی «عمارتی در مه» هم اکنون در سالن‌های سینمایی گروه سینمایی هنر و تجربه در حال اکران است.

 

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=11688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.