سینمایی نیوز
  • برابر با : Friday - 21 June - 2024
کل 8127 امروز 0

خبر فوری

تیغه‌های فلزی حریم مجموعه تا ۴۵ روز دیگر نصب می‌شود افتتاح دو سالن سینما در مجتمع روتانو تا پیش از دهه فجر آغاز اجراهای صحنه‌ای موسیقی از دوشنبه اطلاعیه تمدید ثبت نام در سامانه المپیاد ملی آموزش هنر کاهش فروش سینما‌ها در هفته گذشته 15 مستند پروانه نمایش گرفتند مهلت ارسال آثار به ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران تمدید شد عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ «آنورا» نخل طلای کن ۲۰۲۴ را برد/ اختتامیه تحت تاثیر جنگ غزه مراسم بزرگداشت خادم فرهنگ دوشنبه توسط اهالی هنر برگزار می‌شود آخرین مصوبات شورای پروانه نمایش آثار غیرسینمایی آغاز ثبت نام متقاضیان کارگردانی فیلم اول سینمایی در سال ۱۴۰۳ ارسال آثار هنرجویان سراسر کشور به دبیرخانه ستاد استانی المپیاد ملی آموزش هنر بررسی ابعاد اندیشه‌ای و فلسفی سینما تئاتر شهر، سنگلج و تالار هنر میزبان 9 نمایش هستند از سرگیری نمایش فیلم‌های سینمایی از امروز آمار مجوزهای دفتر موسیقی در فروردین 1403 حضور 5 فیلم فارابی در جشنواره شوالیه طلایی پایان کار تا مراسم چهلم شهیدان خدمت 6 مستند در مرکز گسترش روی پرده می‌روند عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ اولین رویداد استارتاپی فیلمنامه‌نویسی برگزار می‌شود بازگشایی سینماها از فردا جامعه سینمایی کشور همراه ملت داغدار نمایش «سبز بُن دار» ساخته منوچهر مشیری در موزه سینما عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ سالار عقیلی و محمد معتمدی در سوگ رئیس‌جمهوری خواندند تماشای فیلم هایی به رنگ مقاومت در سالروز آزادسازی خرمشهر برپایی موکب خادم‌الرضا (ع) در پهنه رودکی پیام تسلیت هنرمندان پیشکسوت در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی پیام تسلیت انجمن سینماداران در پی شهادت رئیس‌جمهوری و هیات همراه پیام تسلیت شورای عالی سینما در پی شهادت رئیس‌جمهور فیلم هایی به مناسبت آزاد سازی خرمشهر در شبکه نمایش همدردی سینماگران مختلف دنیا در جشنواره کن هنرمندان از رییس جمهور شهید گفتند ابراز همدردی جمعی از سینماگران و هنرمندان درپی شهادت خادمان ملت خادم الرضا در ایامی که آغشته‌ به بوی امام رضا(ع) بود؛ سر بر آستان حق نهاد صفحه اول روزنامه های سه شنبه اول خرداد 1403 لحظات بدرقه «شهدای خدمت» در «عطر خدمت» ثبت می‌شود نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی برندگان خود را شناخت برگزاری جلسه فوق العاده شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی یادبود رئیس جمهور شهید در چتر سینمای ایران در بازار جهانی کن پیام تسلیت دفتر سرود در پی شهادت رییس‌جمهور پیام تسلیت انجمن تهیه کنندگان مستند سینمای ایران پیام تسلیت خانه سینما گرچه برای ما سخت است اما رئیس‌جمهور عاقبت‌به‌خیر شد انجمن هنرهای نمایشی ایران، سوگ شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت پیام تسلیت انجمن موسیقی ایران در پی شهادت آیت الله رئیسی لغو یک هفته‌ای همه کنسرت‌های موسیقی کشور تعطیلی ۷ روزه فعالیت های فرهنگی هنری در پی شهادت رییس جمهور

2

کاهش فروش سینما‌ها در هفته گذشته

  • کد خبر : 34679
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
کاهش فروش سینما‌ها در هفته گذشته
در هفته گذشته سینما‌ها در سوگ رئیس جمهور و همراهانش تعطیل شد و فیلم‌های تازه به اکران رسیده کاهش فروش را تجربه کردند.

به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ بر اساس آمار سامانه سمفا در هفته گذشته، فیلم‌های سینمای ایران فرصت نمایش در ۵ هزار و ۶۲۵ سانس را پیدا کرده و توسط ۸۴ هزار و ۵۱۶ نفر تماشا شده‌اند؛ به این ترتیب در این هفته، میزان فروش سینمای ایران عددی معادل با ۵ میلیارد و ۱۶۲ میلیون و ۱۱۱ هزار تومان بوده است که در مقایسه با هفته گذشته کاهش ۱۱ میلیاردی فروش را تجربه کرده است.

با توجه به اعداد و ارقام بالا کاهش ۱۵ هزار سانس نمایش در هفته گذشته کاهش ۳۱ میلیارد تومانی از فروش را به دنبال داشته است و بر همین مبنا میانگین مخاطبان هر کدام از فیلم‌های سینمای ایران در هر سانس عددی نزدیک به عدد معمول ۱۵ نفر بوده است در حالی که هفته گذشته این عدد نزدیک به ۳۳ نفر و قبل‌تر ۴۳ نفر بود. مست عشق، تمساح خونی، سال گربه و بی بدن به ترتیب چهار فیلم پرفروش هفته گذشته بودند:

«مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی، پرفروش‌ترین فیلم هفته گذشته محسوب می‌شود، این فیلم که از ۵ اردیبهشت اکران شده است به عنوان یک فیلم غیرکمدی رکورد‌های قابل توجهی از خود برجای گذاشته است. «مست عشق» نسبت بلیت فروشی حدود ۲ برابری با «تمساح خونی» و «سال گربه» را حفظ کرده است، اما این عدد در هفته گذشته به واسطه تعطیلی سینما‌ها تنها ۸۰۰ میلیون تومان بیشتر از فروش «تمساح خونی» بوده است.

این فیلم در هفت روز گذشته با فروشی معادل با ۱ میلیارد و ۹۰۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، کاهش فروش ۱۴ میلیاردی نسبت به هفته قبلش داشته است. «مست عشق» با در اختیار داشتن ۳۴۱ سالن سینما، توسط بیش از ۲۹ هزار نفر تماشا شده است.

«مست عشق» با در اختیار داشتن ۶۲۲ سالن سینما، توسط ۱ میلیون و ۵۲۶ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۸۷ میلیارد تومان رسیده است و همچنان فاصله خود را با «تمساح خونی» کم می‌کند.

«تمساح خونی» که همچنان پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۴۰۳ محسوب می‌شود و در رده دوم جدول فروش هفتگی قرار دارد توانسته در هفت روز گذشته به فروشی معادل با ۱ میلیارد و ۳۸ میلیون و ۶۷۷ هزار تومان دست پیدا کند و در قیاس با فروش هفته گذشته ۶ میلیارد کاهش فروش را تجربه کرده است.

«تمساح خونی» که اکران خود را از ۱۶ اسفند ماه سال قبل در قالب اکران نوروزی آغاز کرده است، با در اختیار داشتن ۶۷۱ سالن سینما در سال جاری، توسط ۲ میلیون و ۴۴۷ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۱۴۶ میلیارد تومان رسیده است. این فیلم همچنان پرفروش‌ترین فیلم سینمایی سال ۱۴۰۳ محسوب می‌شود.

«سال گربه» دیگر کمدی این روز‌های سینما در رده سوم جدول پرفروش‌ترین آثار سینمای ایران در هفت روز گذشته قرار دارد و بعد از «تمساح خونی» قرار می‌گیرد. «سال گربه» بی سر و صدا از آغاز اکران هر هفته این جایگاه را حفظ کرده است و ۹۱۵ میلیون و ۳۳۲ هزار تومان عددی است که از فروش فیلم مصطفی تقی‌زاده در هفت روز گذشته اعلام شده است.

«سال گربه» که اکران خود را از ۲۲ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ به سرگروهی پردیس سینمایی مگامال آغاز کرده است، با در اختیار داشتن ۶۰۹ سالن سینما در سال جاری، توسط ۸۹۷ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیش از ۴۸ میلیارد و ۹۱۸ میلیون تومان رسیده است.

«بی بدن» در جایگاه چهارم جدول پرفروش‌های هفته قرار دارد و در یک هفته گذشته فروشی معادل با ۴۵۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان را به نام خود ثبت کرده است که این فروش تقریباً معادل فروش هفته قبل این فیلم محسوب می‌شود.

«بی بدن» که اکران خود را از ۲۳ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ در قالب اکران نوروزی آغاز کرده است، با در اختیار داشتن ۵۲۲ سالن سینما در سال جاری، توسط ۶۸۷ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از ۴۱ میلیارد تومان رسیده است.

حادثه تلخ و ناگوار شهادت رئیس جمهور و هیأت همراه منجر به اعلام عزای عمومی و تعطیلی سینما‌ها شد، این موضوع کاهش فروش سینما را به دنبال داشته داست و خیلی از فروش‌های میلیاردی هفته‌های قبل در هفته گذشته میلیونی شدند؛ امیدواریم با بازگشایی سینما‌ها از ۵ خرداد ماه روند فعالیت‌ها به حالت عادی برگشته و سینما روز‌های رونق خود را از سر بگیرد.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=34679

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.