سینمایی نیوز
  • امروز : دوشنبه, ۵ خرداد , ۱۴۰۴
  • برابر با : 27 ذی‌القعده 1446
  • و : Monday, 26 May , 2025 می باشد
کل 9953 امروز 0

خبر فوری

آیین اختتامیه بیست‌و‌ششمین جشنواره تئاتر فتح ‌خرمشهر برگزار شد 6 فیلم سینمایی پروانه نمایش گرفتند موافقت شورای پروانه فیلمسازی غیرسینمایی با ساخت 6 فیلم‌نامه نامه های بی فروغ/ نقد نمایش «امرملوکانه» “حسین پاکدل” ارکستر سمفونیک موسیقی فیلم تهران آغاز به کار کرد پیش‌نشست‌های تخصصی «اقتباس در فیلم کوتاه» برگزار می‌شود برگزیدگان هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت معرفی شدند فروش بیش از ۱۷ میلیارد تومانی کتابفروشی‌ها تا پایان روز ششم پیوست نمایشگاه کتاب برندگان جشنواره فیلم کن ۲۰۲۵ انتخاب شدند مراسم معارفه مدیر نوآوری و ارتباطات موزه سینمای ایران اکران «صبح اعدام» آخرین ساخته بهروز افخمی در روستای زادگاه طیب بیش از ۱۳ هزار تماشاگر به سالن‌های دولتی آمدند ارائه نسخه زیرنویس‌دار؛ الزام فیلم‌های راه‌یافته به جشنواره فیلم کوتاه تهران مهلت ارسال چکیده مقالات به هفتمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران تا ۱۵ خرداد تمدید شد عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۴ انتشار پوستر فیلم سینمایی «صبح اعدام» ادامه ثبت‌نام طرح و فیلمنامه‌های متقاضی دریافت حمایت از بنیاد سینمایی فارابی معاون وزیر فرهنگ از شکایت خود علیه یک خبرنگار موسیقی گذشت سالن‌های نمایشی کشور یک روز اجرا ندارند آغاز دوباره «پاتوق مستند» سینمای ایران در بازار کن 2025 پردیس ملت خانه جشنواره سینماحقیقت شد فراخوان سینماحقیقت 19 منتشر می‌شود فراخوان دومین جشنواره فیلمنامه‌نویسی فیلم کوتاه خلیج فارس منتشر شد از تبریز تا تهران؛ پنج اثر منتخب سهند در مسیر جشنواره فیلم کوتاه تهران حامد جعفری دبیر سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شد پرداخت ۵۰۳ میلیارد ریال از مطالبات ناشران حاضر در بخش مجازی سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اولین سخنران بین‌المللی هفتمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران اکران «صبح اعدام» از چهارشنبه این هفته ثبت بازدید 6 میلیون نفری از نمایشگاه کتاب تهران/ مجموع فروش به 656 میلیارد تومان رسید «مرکز اسناد هنر معاصر» راه اندازی می‌شود موزیسین‌های بین‌المللی به ایران سفر می‌کنند / فستیوالی بدون بلیت‌فروشی همکاری سینماسیار انجمن سینمای جوانان با جشنواره «فضای باز» سینما شهر رویاها به بهره‌برداری رسید لذت تماشای فیلم کوتاه زیر نور ماه عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ هجدهمین جشن «شب بازیگر» برگزار شد ثبت بیش از هزار اثر در هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت آموزشگاه‌های سینمایی؛ بستر پرورش سرمایه انسانی کشور / لزوم تعریف استانداردهای آموزشی سینما اعلام آمار فروش و مخاطب نمایش‌های مجموعه‌ تئاتر‌شهر، تالارهنر و سنگلج “اتابک فروزی”: کتاب یکی از ارکان فیلم سازی و بسیار کمک کننده است دعوت فریدزاده به هم‌افزایی ملی برای حمایت از استعدادهای جوان/ برگزیدگان معرفی شدند مرضیه برومند: سینمای کودک برای اثرگذاری باید لحن سرخوشانه داشته باشد بازخوانی سیاست‌های سینمایی ایران در نشست راهبردی سازمان سینمایی اقتباس به‌مثابه امکان خلاق، نه انتقال مکانیکی/ رامتین شهبازی: باید از روش شروع کرد، نه تعریف خبرهای خوب برای فیلمسازان جوان در راه است / از وجه ممیزه «انجمن سینمای جوان» تا همکاری مرکز جوان سوره با انجمن فیلم‌های سینمایی تلویزیون در چهارمین هفته اردیبهشت ظرفیت‌های نهفته در حکایت‌ها، سفرنامه‌ها و متون دینی نمایش آثار مستند در موزه هنرهای معاصر تهران شیوا مقانلو: راه مقابله با ترجمه‌های موازی، رعایت قانون کپی رایت است

5
یک کارشناس موسیقی مطرح کرد؛

قدرت موسیقی فیلم در تولید محتوای رسانه‌ها

  • کد خبر : 19345
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
قدرت موسیقی فیلم در تولید محتوای رسانه‌ها
یک کارشناس موسیقی گفت: از قدرت رسانه‌ای موسیقی فیلم در تولیدات رسانه‌ای استفاده نشده است.

به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،‌ پدرام بهابادی در گفتگو با برنامه «گفته‌های ناگفته» رادیو تبیین به وضعیت موسیقی فیلم قبل و بعد از انقلاب پرداخت و اظهار کرد: شرایط موسیقی فیلم‌های قبل از قدرت موسیقی فیلم در تولید محتوای رسانه‌هاانقلاب شرایط خاصی بود، بخشی از موسیقی فیلم‌های معروف به فیلم فارسی و بخشی هم به بخش دیگر سینمای آن دوره مربوط بودند. فیلم فارسی نوعی از فیلم‌های بسیار بی محتوا و بیهوده بوده اند که بعد از انقلاب این نوع فیلم‌ها از سینما ما حذف شد.

وی ادامه داد: در سینمای قبل از انقلاب دو فرد در موسیقی فیلم‌های سینمایی آن زمان نقش موثری داشتند، اردلان سرفراز و اسفندیار منفردزاده؛ این دو باعث شدند موسیقی فیلم‌های قبل از انقلاب بسیار قدرتمند ساخته شود. اگر کسی نشانه شناسی که در موسیقی فیلم بود را رعایت نمی‌کرد و یا آهنگ ضعیفی تولید می‌کرد از صحنه خارج می‌شد.

این کارشناس موسیقی افزود: این موضوع باعث شد آن سینمای دیگر و جدا از سینمای فیلم فارسی، شاهد موسیقی قوی تری باشد. بعد از انقلاب تا زمانی که فیلم‌های جنگی حماسی ساخته می‌شدند، بار دیگر حضور دو شخصیت تاثیر گذار مثل مجیدانتظامی و کارن همایونفر باعث شد موسیقی بعد از انقلاب قدرتمند ظاهر شود.

بهابادی اضافه کرد: موسیقی متن فیلم براساس نشانه شناسی و حالات و احساسی که می‌خواهد به مخاطب القا کند ساخته می‌شود، در موسیقی یک سری ابزار تئوری داریم که به واسطه علم نشانه شناسی و این ابزار‌های موسیقی مثلا صحنه‌های که قرار است غمگین باشد را به مخاطب القا می‌کند و اینگونه یک موسیقی فیلم در ذهن مخاطب ماندگار می‌شود.

وی تصریح کرد: موسیقی فیلم‌های مثل فیلم کرخه تا راین، بوی پیراهن یوسف، خاک سرخ و موسیقی فیلم کنعان ساخته کریستوفر رضایی که بسیار بی نظیر است و فیلم‌های دیگر، باعث شده این آهنگ و موسیقی در ذهن مخاطب ثبت شود و شما به قدرت موسیقی پی می‌برید.

این کارشناس موسیقی افزود: استفاده از این رسانه قدرتمند که می‌تواند هر احساسی را به شما القا کند بدون اینکه از متن و یا نریشی استفاده کنید خیلی می‌تواند اثرگذار باشد. خود تصویر و موسیقی می‌تواند گویای همه چیز باشد. ما در زمینه موسیقی فیلم قوی عمل کردیم در حالی که در کشور‌های عربی و همسایه ما ترکیه در این زمینه اصلا خوب عمل نکرده اند.

بهابادی با بیان اینکه ما کمتر از نقاط قوت خودمان حرف زدیم گفت: بعد از جنگ موسیقی فیلم‌های قوی ما با حضور استاد علیزاده و دیگران ساخته شد، ما کمتر از این موسیقی فیلم‌ها در رسانه هایمان استفاده کردیم در حالی می‌توانست پیام قدرتمند تری به دنیا مخابره کنند.

وی تصریح کرد: ما بعد از انقلاب با یکسری محدودیت‌هایی مواجه شدیم که بیشتر هم محدودیت‌های مذهبی بود، اما این محدودیت‌ها خیلی به هنر به خصوص به هنرموسیقی و سینمای کمک کرد، چون این محدویت باعث می‌شد کارگردان برای نشان دادن و اثر گذاری فیلمش خلاقیت به خرج داده و حتی از موسیقی بیشتری در فیلمش استفاده کند.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=19345

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.