سینمایی نیوز
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل 7954 امروز 0

خبر فوری

عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ وزیر فرهنگ با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد/ آمادگی برای برگزاری نشست مشترک سینماگران ایرانی و‌ آذربایجانی آثار سینمایی خارجی پلتفرم‌ها تحت نظارت سازمان سینمایی قرار گرفت همراه با فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در دومین هفته اردیبهشت ماه و سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر» تعطیلی سینما‌های سراسر کشور در روز شنبه افزایش یارانه اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور غرور نفرت‌انگیز یک مرد با صفا انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط» اعلان سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر شد «آجرچین» سری به شبکه سه می‌زند مراسم یادمان استاد محمدعلى امیرجاهد برگزار می شود روزنامه‌های صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰3 عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد استقبال از نمایش 9 مستند جشنواره «سینماحقیقت» در دانشگاه هنر تهران بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران فراخوان داد ماموریت‌های مضاعف برای جهش تولید در موسسات سینمایی ابلاغ شد تمدید مهلت ثبت نام نخستین المپیاد ملی آموزش هنر رضا شیخی دار فانی را وداع گفت هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ گفتگوی در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری» یادمان زنده یاد بنان در شب موسیقى ارسباران شش نمایش دیگر، همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند «لینولئوم» را در شبکه چهار کشف کنید سمیعی: این جلسه نشان داد که چقدر موسیقی در بوشهر زنده و اثرگذار است صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد آغاز به کار‌ سامانه و سایت ثبت طرح مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت آلبوم موسیقی لرستان، تنبور لکی (موسیقی نواحی ایران ۸۰) منتشر شد تعطیلی سالن‌های نمایشی به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) «رابطه» در شبکه دو مراسم تشییع نصرالله شیرین‌آبادی برگزار می شود فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد سه نمایشنامه جدید راهی بازار نشر شد از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خندیدن به «قضاوت»/ جشنواره‌هایی که حوصله ندارند! افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌کوتاه تا 250 میلیون تومان صفحه اول روزنامه های دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 معرفی هیئت داوران بخش سینمایی جشنواره فیلم اقوام دومین برنامه‌ی سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت روایت حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را بنویسید رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد از نقد فیلم کوتاه در سرای «کوشک کتاب» تا معرفی جوایز کتاب محور در سرای «جوایز ادبی» نمایش برخط فیلم «روز مبادا» «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد رد شایعات درباره رئیس سازمان سینمایی میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد صفحه اول روزنامه های یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی برای تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر تفاهم شد تئاترهای کودک بیش از 100 میلیون تومان فروختند

10
کارگردان «لایه‌های دروغ»:

یک چالش را با ساختن فیلم اکشن پذیرفتم | بودجه بالاتر اکشن بهتر نمی‌سازد

  • کد خبر : 2482
  • ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
یک چالش را با ساختن فیلم اکشن پذیرفتم | بودجه بالاتر اکشن بهتر نمی‌سازد
«رامین سهراب» معتقد است؛ با ساخت فیلم «لایه‌های دروغ» چالش سختی را پذیرفته و بار دیگر فیلمی ساخته که می تواند ژانر اکشن را در ایران زنده کند.

سینمایی نیوز- «رامین سهراب» معتقد است؛ با ساخت فیلم «لایه‌های دروغ» چالش سختی را پذیرفته و بار دیگر فیلمی ساخته که می تواند ژانر اکشن را در ایران زنده کند.

کارگردان فیلم «لایه‌های دروغ» در گفت‌و‌گو با مرکز اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی جشنواره فیلم فجر، درباره چگونگی ساخت فیلم «لایه‌های دروغ» گفت: یادم می‌آید زمانی که کودک بودم با جمشید هاشم‌پور در فیلم «یاران» همبازی شدم و از همان زمان موضوعات قهرمان‌محور در ذهنم پررنگ شد و قهرمانم را جمشید هاشم‌پور تعریف کردم. وقتی به فنلاند مهاجرت کردم دیدم در سینمای ما، فیلمسازی در ژانر اکشن روزبه‌روز کمتر می‌شود تا به جایی رسید که مشاهده کردم در سینمای ایران هیچ فیلم اکشنی ساخته نمی‌شود.
او ادامه داد: من این چالش را پذیرفتم تا بار دیگر ژانر اکشن را در سینمای ایران زنده کنم. چون می‌خواستم این کار را قوی و حرفه‌ای انجام دهم پس به سمت ساخت اثر به صورت تولید مشترک رفتم تا بدین ترتیب فنلاندی‌ها هم شاهد توانایی سینمای ایران در ساخت آثار اکشن باشند.
سهراب گفت: در واقع آرزوی من این بود که به ایران بازگردم و یک بار دیگر سینمای اکشن را به هموطنانم معرفی کنم. فکر می‌کنم همین‌طور که در سینمای دیگر کشورها قهرمان وجود دارد در ایران نیز این سینمای قهرمان‌گونه می‌تواند به چشم بخورد.
او بیان کرد: این تعریف وجود دارد که ساخت فیلم اکشن هزینه‌بر است، اما باید بگویم این نظریه درست نیست و هزینه فیلم‌های اکشن می‌توانند به اندازه فیلم‌های آپارتمانی باشد. درواقع چنین هزینه‌ای به رویکرد و چشم‌انداز کارگردان و تهیه‌کننده بازمی‌گردد. برای مثال جالب است بدانید بودجه فیلم «جان ویک2» از «جان ویک1» بسیار کمتر است. یعنی بودجه بالاتر اکشن بهتر نمی‌سازد و این ماجرا به ایده برمی‌گردد.
سهراب ادامه داد: من دوست دارم امتحان کنم ببینم آیا ایرانیان این ژانر را می‌پسندند یا نه. حتی یک آکادمی‌ اکشن نیز در تهران تاسیس کرده‌ام تا به فیلمسازها، بدلکاران و بازیگرانی که دوست دارند در این حوزه کار کنند مواردی را بیاموزم. اکشن، ژانری پیجیده نیست چون تا به حال نداشتیم درباره‌اش ریسکی نیز صورت نگرفته است.
این کارگردان گفت: فنلاندی‌ها وقتی «لایه‌های دروغ» را دیدند متعجب شدند و گفتند ما تا به حال فیلمی ایرانی ندیده بودیم که در آن ایران را خوب نشان دهد و یا این که اغلب آپارتمانی بودند و چیزی از ایران را برای مخاطب خارجی ترسیم نکرده‌اند. اما فیلم من بیش از 55 لوکیشن دارد که بسیاری از کوچه‌های تهران در آن به تصویر درآمده‌اند. می‌توانم فیلم خودم را به «تیکن» شبیه بدانم.
او ادامه داد: خارجی ها، چیز زیادی از ایران نمی‌دانند و یکی از اهداف من این بود که بتوانم چهره ایران را به آنان بنمایانم. من ده سال روی این فیلم کار کردم. زمانی هم که فیلمبرداری را شروع کردم با چالش‌های متعددی نیز مواجه شدم برای مثال پایم شکست یا من با ماشین کرایسلر از فنلاند طی هشت روز به ایران آمده بودم و دوست داشتم از این ماشین در فیلم استفاده کنم اما به علت کرونا و شکستگی پای من -که در روند فیلمبرداری اختلال ایجاد کرده بود- به هنگام شروع مجدد فیلمبرداری با پلیس دچار مسأله شدیم…
سهراب گفت: بخشی از عوامل ما از ایران هستند و بخشی دیگر از کشور فنلاند آمده‌اند. به هر حال آثار اکشن فرمول مخصوص به خود را دارد و من ناگریز بودم از عوامل فنلاندی نیز استفاده کنم. آن‌ها هم بسیار از کشور ایران خوششان آمد و دوستش داشتند. این اولین بار است که در جشنواره فیلم فجر فیلمی اکشن اکران می‌شود و امیدوارم از این فیلم‌ حمایت‌های خوبی صورت بگیرد.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=2482

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.