سینمایی نیوز
  • برابر با : Monday - 27 May - 2024
کل 8126 امروز 0

خبر فوری

تیغه‌های فلزی حریم مجموعه تا ۴۵ روز دیگر نصب می‌شود افتتاح دو سالن سینما در مجتمع روتانو تا پیش از دهه فجر آغاز اجراهای صحنه‌ای موسیقی از دوشنبه اطلاعیه تمدید ثبت نام در سامانه المپیاد ملی آموزش هنر کاهش فروش سینما‌ها در هفته گذشته 15 مستند پروانه نمایش گرفتند مهلت ارسال آثار به ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران تمدید شد عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ «آنورا» نخل طلای کن ۲۰۲۴ را برد/ اختتامیه تحت تاثیر جنگ غزه مراسم بزرگداشت خادم فرهنگ دوشنبه توسط اهالی هنر برگزار می‌شود آخرین مصوبات شورای پروانه نمایش آثار غیرسینمایی آغاز ثبت نام متقاضیان کارگردانی فیلم اول سینمایی در سال ۱۴۰۳ ارسال آثار هنرجویان سراسر کشور به دبیرخانه ستاد استانی المپیاد ملی آموزش هنر بررسی ابعاد اندیشه‌ای و فلسفی سینما تئاتر شهر، سنگلج و تالار هنر میزبان 9 نمایش هستند از سرگیری نمایش فیلم‌های سینمایی از امروز آمار مجوزهای دفتر موسیقی در فروردین 1403 حضور 5 فیلم فارابی در جشنواره شوالیه طلایی پایان کار تا مراسم چهلم شهیدان خدمت 6 مستند در مرکز گسترش روی پرده می‌روند عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ اولین رویداد استارتاپی فیلمنامه‌نویسی برگزار می‌شود بازگشایی سینماها از فردا جامعه سینمایی کشور همراه ملت داغدار نمایش «سبز بُن دار» ساخته منوچهر مشیری در موزه سینما عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ سالار عقیلی و محمد معتمدی در سوگ رئیس‌جمهوری خواندند تماشای فیلم هایی به رنگ مقاومت در سالروز آزادسازی خرمشهر برپایی موکب خادم‌الرضا (ع) در پهنه رودکی پیام تسلیت هنرمندان پیشکسوت در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی پیام تسلیت انجمن سینماداران در پی شهادت رئیس‌جمهوری و هیات همراه پیام تسلیت شورای عالی سینما در پی شهادت رئیس‌جمهور فیلم هایی به مناسبت آزاد سازی خرمشهر در شبکه نمایش همدردی سینماگران مختلف دنیا در جشنواره کن هنرمندان از رییس جمهور شهید گفتند ابراز همدردی جمعی از سینماگران و هنرمندان درپی شهادت خادمان ملت خادم الرضا در ایامی که آغشته‌ به بوی امام رضا(ع) بود؛ سر بر آستان حق نهاد صفحه اول روزنامه های سه شنبه اول خرداد 1403 لحظات بدرقه «شهدای خدمت» در «عطر خدمت» ثبت می‌شود نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی برندگان خود را شناخت برگزاری جلسه فوق العاده شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی یادبود رئیس جمهور شهید در چتر سینمای ایران در بازار جهانی کن پیام تسلیت دفتر سرود در پی شهادت رییس‌جمهور پیام تسلیت انجمن تهیه کنندگان مستند سینمای ایران پیام تسلیت خانه سینما گرچه برای ما سخت است اما رئیس‌جمهور عاقبت‌به‌خیر شد انجمن هنرهای نمایشی ایران، سوگ شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت پیام تسلیت انجمن موسیقی ایران در پی شهادت آیت الله رئیسی لغو یک هفته‌ای همه کنسرت‌های موسیقی کشور تعطیلی ۷ روزه فعالیت های فرهنگی هنری در پی شهادت رییس جمهور

2
اعزام کاروان روایت فتح به لبنان، اردن و عراق توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی/ نمایشگاه مطبوعات برگزار می شود

توصیه می‌کنم بیانیه‌نویس‌های سیاسی با معیشت سینماگرها وارد دعوا نشوند/ برنامه ای برای گران شدن بلیت سینما نداریم/ فیلم هایی از مقاومت غزه در جشنواره فیلم فجر

  • کد خبر : 26231
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
توصیه می‌کنم بیانیه‌نویس‌های سیاسی با معیشت سینماگرها وارد دعوا نشوند/ برنامه ای برای گران شدن بلیت سینما نداریم/ فیلم هایی از مقاومت غزه در جشنواره فیلم فجر
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت از اعزام کاروان روایت فتح به لبنان، اردن و عراق توسط این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی با اعلام این خبر، درباره وضعیت کاغذ در کشور، گفت: در آغاز فعالیت دولت سیزدهم، حدود ۵ هزار تن کاغذ در کشور تولید می‌شد اما اکنون این میزان به آستانه ۸۰ هزار تن رسیده است که تمام نیاز حوزه کاغذ تحریر و فرهنگی را تامین می‌کند.

وی افزود: در آغاز کار دولت سیزدهم اعلام کردیم هدف ما خودکفایی در تولید کاغذ تحریر است. شاید برخی نگران بودند که اجرایی کردن این هدف با سختی همراه و امکان آن دشوار باشد ولی این‌ وعده محقق شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه تمایل داریم دوستان دیروز و امروز ما با سینما آشتی کنند، تصریح کرد: این دوستان با سینماکاران دوست باشند و به‌ دنبال رونق سینما باشند و در جشنواره، مانند سال گذشته به‌ دنبال حذف سینمای ملی نباشند.

اسماعیلی در عین حال تصریح کرد: چتر فرهنگ و هنر ایران به اندازه کافی باز است از این رو جای نگرانی نیست و سینماگران جای آنها را تنگ نخواهند کرد.

توصیه می‌کنم بیانیه‌نویس‌های سیاسی با معیشت سینماگرها وارد دعوا نشوند

وزیر فرهنگ در ادامه با تاکید بر اینکه توصیه می‌کنم بیانیه‌نویس‌های سیاسی با معیشت سینماگرها وارد دعوا نشوند، افزود: این جوسازی‌های نادرست و کذب برای این صورت می‌گیرد که درخشش سینمای ایران گرفته شود. چرا ناراحت هستند از اینکه اقتصاد سینما فعال است و اهالیِ سینما پررونق‌ترین دورۀ خودشان را تجربه می‌کنند.

وی گفت: در روزهای گذشته برخی بازیگران مطرح زن سینما به‌ دلیل کشف حجاب ممنوع‌الکار شده بودند که کانون کارگردانان سینما و شورای‌عالی تهیه‌کنندگان سینما بیانیۀ مشترکی را در حمایت از آنها منتشر کردند.

برنامه ای برای گران شدن بلیت سینما نداریم

وزیر فرهنگ درباره قیمت بلیت سینما نیز گفت: برنامه ای برای گران شدن بلیت سینما نداریم و این ضابطه با همکاری اصناف تعیین می‌شود.

فیلم هایی از مقاومت غزه در جشنواره فیلم فجر

وزیر فرهنگ در پاسخ به پرسشی درباره تهیه آثار سینمایی با موضوع غزه گفت: فیلم هایی درباره مقاومت غزه در جشنواره فیلم فجر امسال حاضر خواهند بود.

۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در نوبت اعزام به عمره

اسماعیلی درباره برنامه اعزام حجاج عمره نیز گفت: ثبت‌نام جدید نخواهیم داشت تا بخش عمده‌ای از کسانی که سالیان سال منتظر هستند اعزام شوند.

وی افزود: اکنون بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ نفر برای حج عمره و یک میلیون نفر برای حج واجب در نوبت قرار دارند و همکارانم در سازمان حج و زیارت در عربستان سعودی مشغول رایزنی برای اجاره هتل و تمهید مقدمات هستند و سازمان هواپیمایی نیز در رابطه با حمل و نقل تلاش می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: همچنین با همکاری بانک مرکزی در تامین ارز مشکلمان حل شد و نگرانی که هفته پیش داشتیم مرتفع شده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه تلاش بر این است در اسرع وقت شاهد اعزام متقاضیان به حج باشیم، ابراز امیدواری کرد با توافقات ترابری و حمل و نقل و اعلام قطعی میزان هزینه و مدت زمان این سفر توسط سازمان حج و زیارت شاهد حضور زائران خانه خدا و مردم مشتاق در مکه باشیم.

نمایشگاه مطبوعات برگزار می شود

اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه نمایشگاه مطبوعات برگزار می شود، تصریح کرد: برای برگزاری نمایشگاه مطبوعات با اصحاب رسانه هم‌اندیشی خواهد شد و تا ۱۰ روز آینده زمان نهایی اعلام خواهد شد.

وی افزود: بعد از ۹ سال امیدواریم بتوانیم نمایشگاه مطبوعات را برگزار کنیم.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=26231

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.