سینمایی نیوز- در کمتر از یک هفته دو اتفاق تازه در تلویزیون رخ داد: تبلیغ و معرفی سریالهای شبکه خانگی. این اتفاق در حالی رخ میدهد که تا مدتها رابطه سیما و سریالهای خانگی شکرآب بود. حالا اما بهنظر میرسد ماجرا فرق کرده است.
نمایش خانگی بهنقل از هفت صبح نوشت: روز گذشته مجری برنامه صبحگاهی شبکه پنج، خبرهای فرهنگی و هنری را مرور میکرد. در این میان خبر توزیع سریال «جیران» هم خوانده شد. تیتر و عکس سریال نیز روی وال قرار گرفت تا مشخص شود این اقدام، تصمیم «آنی» مجری نبوده است. وقتی یک خبر با تیتر و عکس روی ویدئووال قرار میگیرد یعنی سردبیر برنامه مطلع است و او نیز با مدیر شبکه هماهنگ کرده.
هفته پیش هم در حین بازی پرسپولیس و تراکتور، تصاویر سریال «جیران» روی آنتن شبکه سه رفت. اینبار اما ماجرا فرق میکرد و این اتفاق به قرارداد شرکت تبلیغاتی برمیگردد. بلافاصله برخی رسانهها نوشتند تلویزیون «مجبور» به این کار شده اما حالا مشخص میشود مسئولان سیما در برابر معرفی سریالهای ویاودی گارد ندارند. خاصه آنکه در برنامه «سلام تهران» شبکه پنج از سریال حسن فتحی بهعنوان اتفاق ویژه شبکه خانگی یاد شد.
آنکه مسئولان جدید سازمان سینمایی مصرانه دنبال بازگرداندن مسئولیت شبکه نمایش خانگی به زیر مجموعه خود هستند. صداوسیما اما مقاومت میکند و نمیخواهد چنین اتفاقی رخ دهد. در این گیرودار و در شرایطی که غالب سینماگران طرف سازمان سینمایی هستند، تلویزیون دنبال این است تا حسننیت خود را نشان دهد. سادهترین کار تبلیغ محصولات جدید شبکه خانگی و صحبت از آنها است که بهتازگی شاهد مواردی از آن بودهایم.