سینمایی نیوز
  • برابر با : Friday - 27 September - 2024
کل 8297 امروز 0

خبر فوری

خبرهای تازه از «سینماحقیقت 18» نخستین گام‌های جشنواره «تهران» با اولین تجربه‌های فیلمسازی عیاری و جعفری‌جوزانی عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ آغاز چهارمین هفته فیلم چین در بنیاد سینمایی فارابی اریک اشپیتزر، «الماس سفید» و ورنر هرتزوگ چهره‌های سینمایی در قاب «جشنواره تهران» از «فیلم کوتاه» چه گفتند؟ / فیلم کوتاه درجه یک است تسلیت به ایران… عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ «در آغوش درخت» به اسکار2025 معرفی شد «در آغوش درخت» نماینده سینمای ایران در آکادمی اسکار 2025 محمد خزاعی: «نخبه‌گرایی» را جایگزین «نخبه‌کشی» در سینما کردیم/ معرفی برگزیده‌های «راژیا» رونمایی از پوستر سی و ششمین جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان المپیاد به دوره نوجوانی خود رسیده است آغاز اکران یک مستند درباره سینماگر قدیمی هفتادمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان قزوین-راژیا آغاز به کار کرد نمی‌خواستیم «پرتاب» زیر سایه «سینماحقیقت» باشد فراخوان جشن مستقل سینمای مستند منتشر شد علاقه‌مندان به عضویت در «باشگاه مخاطبان انجمن» تنها تا پایان شهریور فرصت دارند عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ برگزاری کارگاه‌های آموزشی خبرنگاران نوجوان/ از تدوین موبایلی تا شناخت ابزارهای هوش مصنوعی سامانه ثبت طرح مرکز گسترش بسته می‌شود پوستر هفتادمین «جشنواره منطقه‌‌ای سینمای جوان قزوین – راژیا» رونمایی شد نام‌نویسی دوره هفت‌ماهه فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران آغاز شد آغاز اکران «شه‌سوار» با انتشار تیزر این فیلم صدای پای نسل نو فیلمسازان در سراسر کشور به گوش می‌رسد/ معرفی برگزیده‌های «مهروشید» فراخوان ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم «پرواز» منتشر شد مهلت ارسال اثر به هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» تمدید شد پیام دبیر جشنواره «سینماحقیقت» برای روز ملی سینما اکران آنلاین «آسمان غرب» از ۲۰ شهریورماه اسامی راه یافتگان به مرحله نهایی هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران اعلام شد صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ آغاز به کار شصت‌ونهمین جشنواره منطقه­‌ای سینمای جوان-مشهد شصت‌ونهمین جشنواره منطقه­‌ای سینمای جوان-مشهد آغاز به کار کرد مروری‌بر ابعاد جهانی «فیلم‌کوتاه تهران»؛ جشنواره‌ای که واقعاً «بین‌المللی» است تیزر جشنواره مهروشید رونمایی شد «پرتاب» شنبه کلید می‌خورد فیلم‌های راه‌یافته به هفتادمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «قزوین»/ داوران معرفی شدند پذیرفته‌شدگان جشنواره «آسمان» معرفی شدند پوستر جشنواره «مهروشید» رونمایی شد فرصت‌ها و ظرفیت‌های تعامل انجمن سینمای جوانان با ستاد کل نیروهای مسلح «آبی روشن» به خانه ها رسید / اکران آنلاین در فیلم‌نت از فردا 20 شهریورماه؛ آخرین مهلت ثبت‌نام برای حضور در «سینماحقیقت» 18 هیئت‌های انتخاب و داوری جشنواره آسمان معرفی شدند «تهران» چگونه میزبان فیلم‌سازان و فیلم‌های کوتاه جهان شد؟ ثبت نام داوران کودک و نوجوان جشنواره فیلم کودک آغاز شد آغاز دوره آنلاین مدرسه مستند حقیقت خیز بنیاد سینمایی فارابی برای جشنواره‌های فیلم کودک و فجر هیأت انتخاب و داوری و آثار راه‌یافته بخش «عکس» جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان قزوین–راژیا امیدهایی که در «فیلم‌کوتاه تهران» متولد می‌شود/ مختصات ویژه در گام چهل‌ویکم تمدید مهلت ثبت‌نام در سومین جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی

12
وزیر ارشاد:

برخورد قانوني با نمایش فیلم‌ها بدون مجوز در خارج

  • کد خبر : 6622
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
برخورد قانوني با نمایش فیلم‌ها بدون مجوز در خارج
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایرادی ندارد که فیلمی برای اولین بار در خارج به نمایش درآید، اما قانون باید رعایت و مجوز گرفته شود و در این زمینه هیچ فرقی میان موارد وجود ندارد.

به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سيما محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره اکران فیلم‌های ایرانی در سرزمین‌های اشغالی اظهار کرد: ما به همه کسانی که در داخل فعالیت می‌کنند اعلام کردیم موضوع اکران در سرزمین‌های اشغالی جزو خطوط قرمز است و حتماً با عوامل این کار برخورد می‌کنیم. هیچ نوع مسامحه نداریم. تشکر هم می‌کنیم از تهیه‌کنندگان و فیلمسازانی که به محض اینکه اطلاع پیدا کردند برخی حامیانشان قصد دارند فیلم‌هایشان را در سرزمین‌های اشغالی اکران کنند جلوی این کار را گرفتند. من توصیه اکید می‌کنم به همه تهیه‌کنندگان و فیلمسازان که مواظب باشند این سوءاستفاده رخ ندهد که برای ما قابل قبول نیست.وزیر ارشاد: با نمایش فیلم ها بدون مجوز در خارج برخورد قانوني مي کنیم

وزیر فرهنگ همچنین در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت فیلم‌های نوید محمدزاده که اکنون ممنوع‌الفعالیت است و چگونگی نمایش این فیلم‌ها از جمله «برادران لیلا» گفت: اگر فیلمی در نوبت اکران است تلاش می‌کنیم محرومیت‌هایی احتمالی بازیگران به اکران فیلم لطمه نزند. این بخش برای تهیه‌کننده و مجموعه‌ای گسترده از عوامل تا سینمادارهاست. ما در مورد هر موضوعی نه این مورد خاص، نگاه‌مان این است که محرومیت احتمالی یک هنرمند به فیلمی که ساخته شده لطمه نزند. ما به این امر مقیدیم و به دوستان هم تذکر می‌دهیم که در چنین مواردی حتما به نفع جامعه هنری توجه کنند نه یک مورد خاص.

اسماعیلی تاکید کرد: هر فیلمی بدون اخذ مجوز نمایش در خارج کشور نمایش داشته باشد حتماً از نظر ما مشمول محدودیت‌های قانونی می‌شود. هیچ درنگی در این زمینه وجود ندارد و سابق بر این شاید مماشات می‌شده، اما من به همکاران تاکید کردم در این زمینه کوتاه نیایند. بنای ما این است که با جامعه هنری و فرهنگی کشور نهایت همکاری را داشته باشیم، اما قانون باید رعایت شود. دوستان بیایند قبل از نمایش مجوز‌های لازم را بگیرند. ایراد ندارد فیلمی برای اولین‌بار در خارج به نمایش درآید، ایراد در اخذ مجوز است و ما برایمان هیچکس در این زمینه فرقی نمی‌کند. هر کس قانون را رعایت کند، حمایت می‌شود و هر که رعایت نکند باز مطابق قانون موضوع را جمع‌بندی می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=6622

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.