سینمایی نیوز
  • برابر با : Thursday - 30 May - 2024
کل 8126 امروز 0

خبر فوری

تیغه‌های فلزی حریم مجموعه تا ۴۵ روز دیگر نصب می‌شود افتتاح دو سالن سینما در مجتمع روتانو تا پیش از دهه فجر آغاز اجراهای صحنه‌ای موسیقی از دوشنبه اطلاعیه تمدید ثبت نام در سامانه المپیاد ملی آموزش هنر کاهش فروش سینما‌ها در هفته گذشته 15 مستند پروانه نمایش گرفتند مهلت ارسال آثار به ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران تمدید شد عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ «آنورا» نخل طلای کن ۲۰۲۴ را برد/ اختتامیه تحت تاثیر جنگ غزه مراسم بزرگداشت خادم فرهنگ دوشنبه توسط اهالی هنر برگزار می‌شود آخرین مصوبات شورای پروانه نمایش آثار غیرسینمایی آغاز ثبت نام متقاضیان کارگردانی فیلم اول سینمایی در سال ۱۴۰۳ ارسال آثار هنرجویان سراسر کشور به دبیرخانه ستاد استانی المپیاد ملی آموزش هنر بررسی ابعاد اندیشه‌ای و فلسفی سینما تئاتر شهر، سنگلج و تالار هنر میزبان 9 نمایش هستند از سرگیری نمایش فیلم‌های سینمایی از امروز آمار مجوزهای دفتر موسیقی در فروردین 1403 حضور 5 فیلم فارابی در جشنواره شوالیه طلایی پایان کار تا مراسم چهلم شهیدان خدمت 6 مستند در مرکز گسترش روی پرده می‌روند عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ اولین رویداد استارتاپی فیلمنامه‌نویسی برگزار می‌شود بازگشایی سینماها از فردا جامعه سینمایی کشور همراه ملت داغدار نمایش «سبز بُن دار» ساخته منوچهر مشیری در موزه سینما عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ سالار عقیلی و محمد معتمدی در سوگ رئیس‌جمهوری خواندند تماشای فیلم هایی به رنگ مقاومت در سالروز آزادسازی خرمشهر برپایی موکب خادم‌الرضا (ع) در پهنه رودکی پیام تسلیت هنرمندان پیشکسوت در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی پیام تسلیت انجمن سینماداران در پی شهادت رئیس‌جمهوری و هیات همراه پیام تسلیت شورای عالی سینما در پی شهادت رئیس‌جمهور فیلم هایی به مناسبت آزاد سازی خرمشهر در شبکه نمایش همدردی سینماگران مختلف دنیا در جشنواره کن هنرمندان از رییس جمهور شهید گفتند ابراز همدردی جمعی از سینماگران و هنرمندان درپی شهادت خادمان ملت خادم الرضا در ایامی که آغشته‌ به بوی امام رضا(ع) بود؛ سر بر آستان حق نهاد صفحه اول روزنامه های سه شنبه اول خرداد 1403 لحظات بدرقه «شهدای خدمت» در «عطر خدمت» ثبت می‌شود نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی برندگان خود را شناخت برگزاری جلسه فوق العاده شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی یادبود رئیس جمهور شهید در چتر سینمای ایران در بازار جهانی کن پیام تسلیت دفتر سرود در پی شهادت رییس‌جمهور پیام تسلیت انجمن تهیه کنندگان مستند سینمای ایران پیام تسلیت خانه سینما گرچه برای ما سخت است اما رئیس‌جمهور عاقبت‌به‌خیر شد انجمن هنرهای نمایشی ایران، سوگ شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت پیام تسلیت انجمن موسیقی ایران در پی شهادت آیت الله رئیسی لغو یک هفته‌ای همه کنسرت‌های موسیقی کشور تعطیلی ۷ روزه فعالیت های فرهنگی هنری در پی شهادت رییس جمهور

11
وزیر ارشاد:

برخورد قانوني با نمایش فیلم‌ها بدون مجوز در خارج

  • کد خبر : 6622
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
برخورد قانوني با نمایش فیلم‌ها بدون مجوز در خارج
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایرادی ندارد که فیلمی برای اولین بار در خارج به نمایش درآید، اما قانون باید رعایت و مجوز گرفته شود و در این زمینه هیچ فرقی میان موارد وجود ندارد.

به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سيما محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره اکران فیلم‌های ایرانی در سرزمین‌های اشغالی اظهار کرد: ما به همه کسانی که در داخل فعالیت می‌کنند اعلام کردیم موضوع اکران در سرزمین‌های اشغالی جزو خطوط قرمز است و حتماً با عوامل این کار برخورد می‌کنیم. هیچ نوع مسامحه نداریم. تشکر هم می‌کنیم از تهیه‌کنندگان و فیلمسازانی که به محض اینکه اطلاع پیدا کردند برخی حامیانشان قصد دارند فیلم‌هایشان را در سرزمین‌های اشغالی اکران کنند جلوی این کار را گرفتند. من توصیه اکید می‌کنم به همه تهیه‌کنندگان و فیلمسازان که مواظب باشند این سوءاستفاده رخ ندهد که برای ما قابل قبول نیست.وزیر ارشاد: با نمایش فیلم ها بدون مجوز در خارج برخورد قانوني مي کنیم

وزیر فرهنگ همچنین در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت فیلم‌های نوید محمدزاده که اکنون ممنوع‌الفعالیت است و چگونگی نمایش این فیلم‌ها از جمله «برادران لیلا» گفت: اگر فیلمی در نوبت اکران است تلاش می‌کنیم محرومیت‌هایی احتمالی بازیگران به اکران فیلم لطمه نزند. این بخش برای تهیه‌کننده و مجموعه‌ای گسترده از عوامل تا سینمادارهاست. ما در مورد هر موضوعی نه این مورد خاص، نگاه‌مان این است که محرومیت احتمالی یک هنرمند به فیلمی که ساخته شده لطمه نزند. ما به این امر مقیدیم و به دوستان هم تذکر می‌دهیم که در چنین مواردی حتما به نفع جامعه هنری توجه کنند نه یک مورد خاص.

اسماعیلی تاکید کرد: هر فیلمی بدون اخذ مجوز نمایش در خارج کشور نمایش داشته باشد حتماً از نظر ما مشمول محدودیت‌های قانونی می‌شود. هیچ درنگی در این زمینه وجود ندارد و سابق بر این شاید مماشات می‌شده، اما من به همکاران تاکید کردم در این زمینه کوتاه نیایند. بنای ما این است که با جامعه هنری و فرهنگی کشور نهایت همکاری را داشته باشیم، اما قانون باید رعایت شود. دوستان بیایند قبل از نمایش مجوز‌های لازم را بگیرند. ایراد ندارد فیلمی برای اولین‌بار در خارج به نمایش درآید، ایراد در اخذ مجوز است و ما برایمان هیچکس در این زمینه فرقی نمی‌کند. هر کس قانون را رعایت کند، حمایت می‌شود و هر که رعایت نکند باز مطابق قانون موضوع را جمع‌بندی می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=6622

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.