سینمایی نیوز
  • برابر با : Monday - 25 November - 2024
کل 8657 امروز 0

خبر فوری

به دنبال تخصصی‌سازی جشنواره‌های رسانه‌ای در سطح ملی هستیم نشست خبری رویداد صاحبدلان برگزار شد/ رشت میزبان بخش بین‌الملل رویداد صاحبدلان شب یادبود احمد آقالو برگزار شد فروش نهایی دوره سوم گروه سینمای فرهنگ اعلام شد رائد فریدزاده: مرور زمان اصالت بنیاد فارابی را بیش از پیش نمایان می کند گلاب آدینه جدیدترین نمایش خود را به صحنه می‌آورد سرپرست بنیاد سینمایی فارابی معرفی شد کتاب تاریخ موسیقی استان همدان رونمایی شد یک کمدی در قاب شبکه نمایش معرفی آثار راه‌یافته در بخش خیابانی جشنواره تئاتر «سودای عشق» نقدی بر انیمیشن «ببعی قهرمان» سلین حسین‌پور بازیگر فیلم‌های کوتاه «کودکی»، «نگاه» و «رخ» درگذشت عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های شنبه سوم آذر ۱۴۰۳ سفر استانی مدیرکل به پایتخت فرهنگی ایران حسین نوروزیان درگذشت فروش ۲۰۵ میلیارد تومانی سینماها در آبان مازیار سیدی دچار حمله قلبی شد گمشده اصلی ما گفت‌وگو است فروش ۵ میلیارد تومانی «باغ کیانوش» ابراهیم قادری درگذشت کدام مستند تندیس حافظ را تصاحب می کند؟ عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه اول آذر ۱۴۰۳ نشست کارنامه حرفه ای و آثار عزت الله انتظامی در خانه سینما برگزار شد نخستین نشست «نقد کتاب سینمایی» به همت «انجمن صنفی مدرسان سینما» برگزار شد فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در روز‌های آغازین آذرماه مجمع عمومی انجمن صنفی انیمیشن برگزار شد نبرد «فورد در برابر فراری» را با کیفیت 4K-HDR ببینید جایزه «تجلی اراده ملی»؛ پیوند سینما و کتاب اعضای هیئت‌علمی هفدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد منصوب شدند مسعود کوثری دبیر علمی هفدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد شد وضعیت عمومی هنرمند پیشکسوت عرصه آهنگسازی و نوازندگی مساعد نیست سینمایی «دوست داشتنی تاریک و عمیق» را از شبکه نمایش ببینید «آسیاب» با شرح صحنه و زیرنویس در شبکه نمایش فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه با «ماهی»، «زیرِ دَه»، «ایز»، «کرم‌چاله» ادامه می‌یابد استاد آواهای مقامی خراسان‌رضوی چشم از جهان فرو بست عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۳ از فرصت ثبت‌نام فیلم‌ها تا داوری عوامل بخش نگاه نو فراخوان بخش هنری ششمین جشنواره بین المللی جهادگران منتشر شد از پرفروش‌ترین کتاب‌ها تا پرمخاطب‌ترین کتابفروشی‌ها؛ آموزه‌های «تکتا»ی چهارم برای صنعت نشر ایران چیست؟ مستندها و فیلم های آماده پخش از تلویزیون آغاز نوبت دوم اکران سیار «بچه‌زرنگ» آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد «معمای اطلس» در شبکه دو گره گشایی می‌شود برگزاری نشست تخصصی «سایه‌ها در مسیر جاده‌ی ابریشم» با حضور استادان بین‌المللی «به وقت شام» در شبکه نمایش تاکید وزیر فرهنگ برای بررسی مجدد برخی اسناد هنری حضور انجمن موسیقی ایران در دومین نمایشگاه صنعت موسیقی تمدید مهلت ارسال اثر به هفدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی «اصغر همت» در موزه سینما کارگاه برگزار می‌کند محمدرضا اصلانی: تقوایی بنیانگدار مستندهای دراماتیک است

12
امیر مهران در گفت‌وگو با پانا:

تلاش کردم به فضای آثار ژاپنی نزدیک شوم

  • کد خبر : 7730
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
تلاش کردم به فضای آثار ژاپنی نزدیک شوم
کارگردان فیلم کوتاه پویانمایی «آسمان دوست داشتنی» بیان کرد در ساخت این اثر تلاش برای نزدیک شدن به انیمیشن‌های ژاپنی به ویژه آثار هایائو میازاکی داشته است.

به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از ستاد خبری سی‌ونهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران به نقل از پانا، امیر مهران کارگردان فیلم کوتاه پویانمایی «آسمان دوست داشتنی» که در سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، در گفت‌وگو با پانا با اشاره به ویژگی‌های این اثر بیان کرد: «آسمان دوست داشتنی» درباره پدری است که خلبان هواپیماست و به واسطه شغل خود هر روز به مناطق جنگی می‌رود و آن مناطق را بمباران می‌کند و برمی‌گردد. دختر او به شدت علاقه‌مند به پرواز است و مدام از پدرش تقاضا می‌کند تا دختر را با خود همراه کند.»

وی افزود: «این انیمیشن فضای ناکجاآبادی دارد که المان خاصی از موقعیت و جغرافیای خاصی نمی‌دهد بلکه یک خانه روی یک تپه را از نظر جغرافیایی نشان می‌دهد.»

مهران با اشاره به استفاده از تکنیک دوبعدی در ساخت فیلم کوتاه «آسمان دوست‌داشتنی» درباره علت پرشمار بودن انیمیشن‌هایی با این تکنیک در سال‌های اخیر توصیح داد: «به هر حال انیمیشن دو بعدی جزو اولین کارهای انیمیشن و از تکنیک‌هایی بوده است که به تاریخچه انیمیشن برمی‌گردد. معروف‌ترینشان هم مربوط به کارهای کمپانی دیزنی بوده است. البته در دو دهه اخیر با حضور نرم‌افزاهای پیشرفته ساخت انیمیشن دوبعدی کمتر شد و دیزنی هم به ساخت کارهای سه بعدی روی آورد که تکنیک سه بعدی از نظر فضاسازی جذابیت و قابلیت زیادی دارد اما حس نوستالوژیک در کارهای دو بعدی بیشتر است و اکثر کارهای پویانمایی این سال‌ها در کشورمان به ویژه در سینمای مستقل و تجربی این جنس فیلم‌های انیمیشن هستند و با بودجه‌های کمی هم ساخته می‌شوند.»

وی ادامه داد: «همچنین به لحاظ حسی انیمیشن های دوبعدی برای بیننده همچنان جذابیت بصری دارند و اثر قلم و دست یک هنرمند را در این نوع کارها می‌توان دید اما در سه بعدی نرم افزار غالب است.»

مهران با اشاره به یک ویژگی پیشنهاد دهنده فیلمش برای مخاطبان جشنواره بیان کرد: «به نظرم «آسمان دوست‌داشتنی» به لحاظ محتوایی احساسات زیادی را دربرمی‌گیرد و کسانی که تاکنون این فیلم را دیده اند، همگی به چنین مشخصه‌ای اشاره کرده‌اند. از نظر بصری هم به دلیل اینکه خودم کارهای هایائو میازاکی فیلمساز مطرح ژاپنی را خیلی دوست دارم، تلاش کرده‌ام حس انیمیشن‌های ژاپنی را در کارم ایجاد کنم. هرچند به پای آن‌ها نمی‌رسد اما تلاش داشتم به لحاظ بصری به این آثار ژاپنی نزدیک شوم.»

وی درباره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران نیز گفت: «قطعا این جشنواره‌ در جهت ارتقای آثار و انگیزه فیلمسازان مستقل و تجربی و به ویژه فیلم کوتاه کارساز و راهگشاست اما معتقدم باید اجازه بدهیم فیلمسازان تجربه کنند و ایده‌هایشان را بدون تغییر پیاده سازند. در سینمای ما به دلیل شرایط مدیریت فرهنگی متاسفانه محدودیت‌هایی وجود دارد اما فیلم کوتاه و مستقل مخاطبان خاص‌تری دارد و وقتی دست فیلمسازانش باز باشد، مسیر درست‌تری را پیش می‌گیرند.»

مهران بیان کرد: «من با تهیه کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این فیلم را ساختم باید از محمدرضا کریمی صارمی که با وجود شرایط مالی سخت کانون همراهی ویژه‌ای با من داشت، تشکر کنم.»

سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۱(۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲) برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=7730

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.