سینمایی نیوز
  • برابر با : Friday - 22 November - 2024
کل 8630 امروز 0

خبر فوری

عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه اول آذر ۱۴۰۳ فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در روز‌های آغازین آذرماه نبرد «فورد در برابر فراری» را با کیفیت 4K-HDR ببینید جایزه «تجلی اراده ملی»؛ پیوند سینما و کتاب مسعود کوثری دبیر علمی هفدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد شد وضعیت عمومی هنرمند پیشکسوت عرصه آهنگسازی و نوازندگی مساعد نیست سینمایی «دوست داشتنی تاریک و عمیق» را از شبکه نمایش ببینید «آسیاب» با شرح صحنه و زیرنویس در شبکه نمایش فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه با «ماهی»، «زیرِ دَه»، «ایز»، «کرم‌چاله» ادامه می‌یابد استاد آواهای مقامی خراسان‌رضوی چشم از جهان فرو بست عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۳ از فرصت ثبت‌نام فیلم‌ها تا داوری عوامل بخش نگاه نو فراخوان بخش هنری ششمین جشنواره بین المللی جهادگران منتشر شد از پرفروش‌ترین کتاب‌ها تا پرمخاطب‌ترین کتابفروشی‌ها؛ آموزه‌های «تکتا»ی چهارم برای صنعت نشر ایران چیست؟ مستندها و فیلم های آماده پخش از تلویزیون آغاز نوبت دوم اکران سیار «بچه‌زرنگ» «معمای اطلس» در شبکه دو گره گشایی می‌شود برگزاری نشست تخصصی «سایه‌ها در مسیر جاده‌ی ابریشم» با حضور استادان بین‌المللی «به وقت شام» در شبکه نمایش تاکید وزیر فرهنگ برای بررسی مجدد برخی اسناد هنری حضور انجمن موسیقی ایران در دومین نمایشگاه صنعت موسیقی تمدید مهلت ارسال اثر به هفدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی «اصغر همت» در موزه سینما کارگاه برگزار می‌کند محمدرضا اصلانی: تقوایی بنیانگدار مستندهای دراماتیک است “محسن اسلام زاده”: ما اهالی ایران الان در میانه جنگ روایت ها هستیم/ ما اگر ببازیم بازنده رسانه ای و روایت هستیم/ از هنرمندان برای ارسال آثار به ششمین جشنواره بین المللی جهادگران دعوت می کنم «قوی‌دل» در مرکز گسترش، دانشگاه هنر و سوره روی پرده می‌رود “عبدالستار کاکایی”: باید به گونه ای وارد کار جهادی رسانه ای شویم که برای همه مردم جذاب باشد/ از هنرمندان و مردم برای ارسال آثار به ششمین جشنواره بین المللی جهادگران دعوت می کنم “مسعود شریف”: برای شناسایی و تشویق جهادگران حقیقی از هم فاصله نداشته باشیم/ از هنرمندان و مردم برای ارسال آثار به ششمین جشنواره بین المللی جهادگران دعوت می کنم “محمد سلیمی راد”: اهمیت کار جهادی به برپایی جشنواره رسیده است/ از هنرمندان و مردم برای ارسال آثار به ششمین جشنواره بین المللی جهادگران دعوت می کنم دعوت فعالین هنری و جهادی و مستندسازان از هنرمندان و مردم برای ارسال آثار به ششمین جشنواره بین المللی جهادگران عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۳ سینمای کوتاه یک سینمای مستقل است تقویت نهادهای مدنی یکی از راه‌‎‌های توسعه است صالحی: می‌توانیم اعتمادهای از دست رفته را به‌زودی بازگردانیم «پروانه»؛ رونمایی از مستند زنده‌یاد پروانه معصومی مراسم ترحیم همکار پر تلاش رسانه ملی رائد فریدزاده: آینده‌نگری را در تصمیماتمان لحاظ کنیم معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر مهلت ارسال آثار به جشنواره تئاتر ایثار تمدید شد آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره‌های پایان‌نامه و کتاب سال دانشجویی برگزار می‌شود فراخوان جشنواره دانشجویی فیلم و عکس امید علی رفیعی برای آموزش تئاتر به اصفهان می‌رود سینمایی «غبار را گاز بگیر» را از سیمای استان ها ببینید در تالار وحدت پرنسا با “پرواز خیال” میزبان بانوان می‌شود انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات به تعویق افتاد انتشار فراخوان بخش اختراعات و دستاوردهای تکنیکی بیستمین جشنواره عروسکی تهران-مبارک داوران بخش کتاب نخستین جایزه پژوهش سال تئاتر ایران معرفی شدند آذر هاشمی بازرس هیئت مدیره خانه موسیقی ایران شد تالار رودکی میزبان سومین تجربه از «طرزِ تازه» می‌شود کارگاه آنلاین پخش‌کننده سوئیسی در «سینماحقیقت18»

11

آسیب‌شناسی «برج میلاد» در جایگاه خانه جشنواره

  • کد خبر : 3463
  • ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲
آسیب‌شناسی «برج میلاد» در جایگاه خانه جشنواره
خانه چهلمین جشنواره فیلم فجر با طرح شیوه‌نامه‌ای دغدغه‌مند و آرمانگرا در پردیس سینمایی چارسو برپا می‌شود.

سینمایی نیوز- خانه چهلمین جشنواره فیلم فجر با طرح شیوه‌نامه‌ای دغدغه‌مند و آرمانگرا در پردیس سینمایی چارسو برپا می‌شود.
اولین پرسش و موضوعی که  در این رابطه به ذهن می‌آید این است که چرا برج میلاد تهران برای برگزاری چنین رویدادی انتخاب نشد؟ پرسشی که در این متن با توجه به دوراندیشی‌های سران جشنواره پاسخ داده می‌شود.
در وهله نخست می‌توان به سالن نمایش برج میلاد اشاره کرد‌. سالنی که با توجه به ظرفیت بالا از استانداردهای لازم برای پخش و نمایش فیلم عاری است و توانِ برقراری اتمسفری لازم برای گیرایی تماشاگر را ندارد و پیوسته حسِ مخاطبانی را که در انتها و اطراف سالن نشسته‌اند را می‌شکند. بنابراین با توجه به اهمیت سالن در امر آشنازدایی و آشناپنداری تماشاگر و همچنین  زیرساخت‌های سمعی و بصری سالن میلاد از گزینه‌های روی میز فاصله می‌گیرد.
در ادامه می‌توان به انتقاد آقای خزائی (رئیس سازمان سینمایی) در اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران اشاره کرد. او با رد تجملات در ساحت پروپاگاندا، سیاست‌های جشنواره را در اموری متمرکز به این رشته دانستند. اکنون با وام‌گیری از انتقاد رئیس سازمان سینمایی می‌توان به انگیزه‌های تجملاتی در برج میلاد اقرار کرد  و با توجه به سویه‌های ملی‌گرایانه در مکتب اخلاق برگزاری مهم‌ترین جشنواره جمهوری اسلامی ایران را از آن سلب کرد.
نکته دیگری که از این انتخاب قابل برداشت و بررسی است، چگونگی رسیدن به برج میلاد از لحاظ جغرافیایی است.
اگر بخواهیم به گفته‌های برخی از اهالی رسانه استناد کنیم، رفت و آمد آنها به برج میلاد با دشواری همراه است و بخش اعظمی از انرژی آن‌ها در مسیر رفت‌وشد گرفته می‌شود.
انتخاب پردیس سینمایی چارسو با توجه به قرارگیری آن در مرکز شهر -و دسترسی آسان به آن- در ضمن بهره‌مندی از سازوکار لازم در نمایش آثار کاملا قابل برداشت و عقلانی است.
نکته دیگری که در راستای این انتخاب شایان به ذکر است، تجربه پردیس سینمایی چارسو در برگزاری پنج سال جشنواره جهانی فجر و چند دوره جشنواره فیلم سینماحقیقت با معیارهای برون‌مرزی می‌باشد‌.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=3463
  • ارسال توسط :
  • منبع : سایت جشنواره فیلم فجر، خبرگزاری میزان
  • 197 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.