سینمایی نیوز
  • برابر با : Friday - 22 November - 2024
کل 8630 امروز 0

خبر فوری

عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه اول آذر ۱۴۰۳ فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در روز‌های آغازین آذرماه نبرد «فورد در برابر فراری» را با کیفیت 4K-HDR ببینید جایزه «تجلی اراده ملی»؛ پیوند سینما و کتاب مسعود کوثری دبیر علمی هفدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد شد وضعیت عمومی هنرمند پیشکسوت عرصه آهنگسازی و نوازندگی مساعد نیست سینمایی «دوست داشتنی تاریک و عمیق» را از شبکه نمایش ببینید «آسیاب» با شرح صحنه و زیرنویس در شبکه نمایش فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه با «ماهی»، «زیرِ دَه»، «ایز»، «کرم‌چاله» ادامه می‌یابد استاد آواهای مقامی خراسان‌رضوی چشم از جهان فرو بست عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۳ از فرصت ثبت‌نام فیلم‌ها تا داوری عوامل بخش نگاه نو فراخوان بخش هنری ششمین جشنواره بین المللی جهادگران منتشر شد از پرفروش‌ترین کتاب‌ها تا پرمخاطب‌ترین کتابفروشی‌ها؛ آموزه‌های «تکتا»ی چهارم برای صنعت نشر ایران چیست؟ مستندها و فیلم های آماده پخش از تلویزیون آغاز نوبت دوم اکران سیار «بچه‌زرنگ» «معمای اطلس» در شبکه دو گره گشایی می‌شود برگزاری نشست تخصصی «سایه‌ها در مسیر جاده‌ی ابریشم» با حضور استادان بین‌المللی «به وقت شام» در شبکه نمایش تاکید وزیر فرهنگ برای بررسی مجدد برخی اسناد هنری حضور انجمن موسیقی ایران در دومین نمایشگاه صنعت موسیقی تمدید مهلت ارسال اثر به هفدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی «اصغر همت» در موزه سینما کارگاه برگزار می‌کند محمدرضا اصلانی: تقوایی بنیانگدار مستندهای دراماتیک است “محسن اسلام زاده”: ما اهالی ایران الان در میانه جنگ روایت ها هستیم/ ما اگر ببازیم بازنده رسانه ای و روایت هستیم/ از هنرمندان برای ارسال آثار به ششمین جشنواره بین المللی جهادگران دعوت می کنم «قوی‌دل» در مرکز گسترش، دانشگاه هنر و سوره روی پرده می‌رود “عبدالستار کاکایی”: باید به گونه ای وارد کار جهادی رسانه ای شویم که برای همه مردم جذاب باشد/ از هنرمندان و مردم برای ارسال آثار به ششمین جشنواره بین المللی جهادگران دعوت می کنم “مسعود شریف”: برای شناسایی و تشویق جهادگران حقیقی از هم فاصله نداشته باشیم/ از هنرمندان و مردم برای ارسال آثار به ششمین جشنواره بین المللی جهادگران دعوت می کنم “محمد سلیمی راد”: اهمیت کار جهادی به برپایی جشنواره رسیده است/ از هنرمندان و مردم برای ارسال آثار به ششمین جشنواره بین المللی جهادگران دعوت می کنم دعوت فعالین هنری و جهادی و مستندسازان از هنرمندان و مردم برای ارسال آثار به ششمین جشنواره بین المللی جهادگران عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۳ سینمای کوتاه یک سینمای مستقل است تقویت نهادهای مدنی یکی از راه‌‎‌های توسعه است صالحی: می‌توانیم اعتمادهای از دست رفته را به‌زودی بازگردانیم «پروانه»؛ رونمایی از مستند زنده‌یاد پروانه معصومی مراسم ترحیم همکار پر تلاش رسانه ملی رائد فریدزاده: آینده‌نگری را در تصمیماتمان لحاظ کنیم معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر مهلت ارسال آثار به جشنواره تئاتر ایثار تمدید شد آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره‌های پایان‌نامه و کتاب سال دانشجویی برگزار می‌شود فراخوان جشنواره دانشجویی فیلم و عکس امید علی رفیعی برای آموزش تئاتر به اصفهان می‌رود سینمایی «غبار را گاز بگیر» را از سیمای استان ها ببینید در تالار وحدت پرنسا با “پرواز خیال” میزبان بانوان می‌شود انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات به تعویق افتاد انتشار فراخوان بخش اختراعات و دستاوردهای تکنیکی بیستمین جشنواره عروسکی تهران-مبارک داوران بخش کتاب نخستین جایزه پژوهش سال تئاتر ایران معرفی شدند آذر هاشمی بازرس هیئت مدیره خانه موسیقی ایران شد تالار رودکی میزبان سومین تجربه از «طرزِ تازه» می‌شود کارگاه آنلاین پخش‌کننده سوئیسی در «سینماحقیقت18»

9
آذرپندار:

اولویت من در انجمن تولید است؛ نیامده‌ام صرفا کارتابل امضا کنم!

  • کد خبر : 7082
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
اولویت من در انجمن تولید است؛ نیامده‌ام صرفا کارتابل امضا کنم!
در مراسم رونمایی از فیلم کوتاه “نجان”، کارگردان فیلم محمدمهدی باقری بیان کرد که نظرات کارشناسان الزاماً سلیقه‌ای نیست بلکه مبنایی هم است. رونمایی از فیلم کوتاه و رسانه‌ای کردن آن اتفاق خوبی است که باید برای فیلم کوتاه ادامه داشته باشد.

به‌گزارش سینمایی نیوز و به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران به‌نقل از تسنیم، صبح امروز نشست رونمایی از پوستر و فیلم کوتاه “نجان” محصول انجمن سینمای جوانان ایران به کارگردانی محمدمهدی باقری و با حضور مهدی آذرپندار مدیرعامل این انجمن در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

در ابتدای این نشست آذرپندار درباره مراسم رونمایی از این فیلم کوتاه بیان کرد: ممنون از اینکه این برنامه برگزار شد تا به فیلم کوتاه بیشتر پرداخته شود. فیلم کوتاه رسانه بسیار مهمی است که به اندازه اهمیتش به آن پرداخته نمی‌شود. اگر آمدن من می‌تواند کمکی به این دیده شدن باشد، حتماً‌ این کار را می‌کنم. اگر ذره‌ای شرم و آبرو وجود دارد برای دیده شدن آن استفاده می‌کنم.

آذرپندار: رونمایی از “فیلم‌ کوتاه” معرفی یک چهره تازه به سینما است

وی ادامه داد: امیدوارم سنت رونمایی از فیلم کوتاه، تبدیل به یک رویه ثابت شود. عموماً پروسه فیلم کوتاه از تولید تا اکران بدون پرداخت رسانه‌ای صورت می‌گیرد. حتی برای خود عوامل فیلم کوتاه نیز رونمایی جالب و عجیب بود. این اتفاق جا افتاده نیست و خوشحالم که چراغ این برنامه روشن شد. امیدوارم که رسانه‌ها بیشتر به آن بپردازند. گاهی رونمایی از یک فیلم کوتاه مهم‌تر از رونمایی از یک فیلم بلند است. رونمایی از فیلم بلند، رونمایی از یک اثر هنری است اما رونمایی از فیلم کوتاه، رونمایی از یک هنرمند، شخصیت و فکر جدید است که به سینما معرفی می‌شود. برای همین رونمایی از فیلم کوتاه اهمیتی به آن می‌دهد که گاهی در رونمایی از فیلم بلند نیست.

این مدیر فرهنگی با اشاره به اینکه مدتی از صحبت‌هایی که درباره رویکردش در دوره جدید گفته شد گذشته است، بیان کرد که حالا فرصتی است برای بررسی آن صحبت‌ها. جشنواره هم در پیش است و آنجا می‌توان فیلم‌ها را قضاوت کرد. فیلم نجان نیز فیلم شریف و ایرانی است که به ژانر توجه دارد.

باقری کارگردان فیلم نیز در ابتدای صحبت‌های خود با تشکر از راه‌اندازی این برنامه گفت که این اتفاق می‌تواند فیلم کوتاه را بهتر به مردم بشناساند. خوب می‌شود که اگر این برنامه‌ها ادامه داشته باشند و با یکی دو فیلم کوتاه تمام نشوند و خبرسازی برای فیلم‌های کوتاه ادامه داشته باشد و برای فیلم‌های دیگر هم رخ دهد.

این کارگردان در پاسخ به منتقد برنامه حامد پورکاوه، درباره ایده ساخت این فیلم گفت: البته نمی‌توان گفت که دقیقاً خلق ایده از چه زمانی برای فیلم‌ساز رخ می‌دهد اما باید بگویم که قبل از این فیلم، اثری را ساختم که مرحله تولیدی سختی داشت اما آنطور که مورد انتظارم بود ساخته نشد. با خود فکر می‌کردم که شاید بخشی از فیلم سازی که جذاب‌تر باشد این است که ساده‌تر خلق شود. ایده اولیه من این بود که تمام ساخت فیلم به‌گونه‌ای باشد که همه عوامل در یک ماشین جا شوند و تولید امکان پذیر باشد. در هر حال نسبت به فیلم قبلی فضای خیلی متفاوتی را تجربه کردم.

باقری ادامه داد: به نظر من پروسه فیلم خیلی جذاب‌تر از خود فیلم است. برای این فیلم در مدارس تالش تست بازیگری گرفتیم و برایشان زمان گذاشتیم. این کار برای من خیلی جذاب بود چون فضای جدیدی را تجربه کردم و امیدوارم این فیلم تأثیر گذار باشد. همچنین با کمک فیلم قبلی و نقد و برسی‌اش ایده‌های جدیدی برام باز شد.

در بخش دیگری از این برنامه مجری برنامه ضمن تشکر از آذرپندار به‌خاطر حضورش در این برنامه که منجر به دلگرمی فیلمسازان است، از کارگردان درباره ارتباطش با انجمن در مسیر فیلمسازی سؤال کرد که او گفت: البته من فیلم‌ دیگری را نیز با انجمن کار کردم که در مرحله پس تولید از انجمن حمایت گرفت. اما در این فیلم از حمایت در تولید بهره‌مند شدم. مرحله پیچینگ (ارائه ایده برای تولید) همراه با نظرات کارشناسی برای من بود که باعث شد تا فضاهایی برای من باز شود. اینکه به عنوان کسی که در مسیر قدم‌های اولیه سینما هستی، قبل از اینکه سر ساخت بروی، می‌دانی که این فیلمنامه می‌تواند نظرات را به خود جلب کند، برای فیلمساز قوت قلب می‌آورد. حتی اگر رد شود هم می‌تواند در درون کارگردان به‌خاطر نظراتی که خیلی هم سلیقه‌ای نیستند بلکه اساسی‌اند، تلاش دوباره‌ای را ایجاد کند.

او درباره نظرات کارشناسان انجمن سینمای جوانان گفت که آنان فیلمنامه را خیلی جذاب دانستند و من هم مصمم شدم که این فیلم را بسازم. یکبار فیلمبرداری کردیم اما از خروجی کار راضی نبودم و دوباره کار را از اول آغاز کردیم. برای همین بحث کارشناسی انجمن می‌تواند نقش پررنگی داشته باشد که در مورد این فیلم این اتفاق رخ داده است. مسیر ما در پیچینگ عوض نشد اما برخی نظرات کارشناسی به ما واقعاً کمک کرد.

در بخش دیگر این برنامه مهدی آذرپندار، درباره حمایت‌های جدیدی که در رابطه با اجرای فیلم کوتاه است، گفت: روز اول که آمدم گفتم اولویتم تولید است و مهم‌ترین کاری که باید برای انجمن انجام دهیم تولید فیلم کوتاه است. از این جهت هرچیزی که به رشد فیلم کوتاه کمک می‌کند برای ما ارزشمند است. توجه ما بیشتر  بر روی توضیح متن است، همچنین حمایت‌هایمان خیلی اعداد و رقم‌های ویژه‌ای نیست اما می‌خواهیم تولید فیلم اتفاق بیوفتد.

وی ادامه داد: تولید ارزان فیلم بعدا به کمک فیلم‌ساز می‌آید و این بخشی از پروسه فیلم‌سازی است. همچنین به قول آقای باقری اگر فیلمی رد می‌شود، درونش برکاتی است برای کارگردان. اینکه که چگونه این فیلمساز چه چیزهایی مانع تولید کارش شد. ما خیلی تلاش می‌کنیم تا به رشد برسیم. 30 درصد تولیدات ما مربوط به تهران است و 70 درصد تولیدات ما باید از شهرستان‌ها باشد که امیدوار هستیم این روند در استان‌های دیگر هم پیش‌برود.

در انتهای این مراسم مصطفی شاه‌کرمی خبرنگار روزنامه جوان درباره عنصر مکان و کارکردش در فیلم از کارگردان پرسید. باقری در جواب توضیح داد: برای انتخاب مکان فیلمبرداری نگاه محیط زیستی نداشتیم و نگاه ما همانطور که در ابتدای فیلم مشخص است، جنگلی بود که کسی در آن نبود. استفاده از فضای جنگل طوری بود که سعی کردم جنگل تبدیل به تک درختی نشود و از لحاظ محتوایی تلاش کردم جنگل محیط مناسبی باشد.

پورکاوه، نیز در خصوص فضای انتخابی فیلم نجان گفت: معمولاً رسیدن به آرزو در فضای دود و پر از همهمه جالب نیست و فضای خش خش برگ و جنگل مناسب این کار بود. درختانی که در فیلم انتخاب شدند برای ایجاد حس محصور بودن در فیلم درست انتخاب شده‌اند.

امیر اخوان، مشاور طراح و بازیگردان در این رونمایی گفت: من به عنوان یک بازیگردان فقط 4 بار به شمال رفتم که برای اجرای خوب فیلم باید رفت و آمد می‌بود که آقای باقری به تنهایی می‌‍رفتند تا با فضا آشنا شوند. برای فیلمبرداری فیلم اینقدر باید در رفت و آمد باشی تا شرایط بازیگر فراهم و بر روی کار مسلط شود.

او گفت: اگر به ما فرصت کشف و تولید داده نمی‌شد، شاید این اتفاق به درستی پیش نمی‌آمد ولی الان ما پشت این اتفاق ایستاده‌ایم چون این اتفاق افتاد. در ادامه سخنانش به زمان کار بر روی فیلم کوتاه نجان اشاره کرد؛ نزدیک به 5 سال است که این متن نوشته شده است و فیلم‌برداری این فیلم 4 روز طول کشید.

در پایان این مراسم، پوستر فیلم توسط کارگردان، مدیرعامل انجمن و اصحاب رسانه امضا شد و هدیه‌ای به رسم یادبود از طرف انجمن سینمای جوانان ایران به کارگردان اهدا شد.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=7082

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.