به گزارش سینمای مستند و به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، سرویس بینالملل: در دومین هفته نمایش عمومی، این انیمیشن پر مخاطب بالاترین رقم فروش جدول های باکس افیس در آمریکا را به خود اختصاص دهد و رکورد جدیدی را در کارنامه خود ثبت کند.
این انیمیشن با ژانر اکشن که مخصوص رده سنی نوجوانان است موفق شده است در بازه زمانی ۱۲ روز نخست اکران عمومی در سطح جهان ۳۹۰ میلیون دلاری بفروشد که 226 میلیون دلار آن مربوط به آمریکاست و مابقی به فروش آن در ۶۰ کشور دیگر دنیا اختصاص دارد.
نگاهی به کارنامه کاری این انیمشن که در ایران به نام مرد عنکبوتی شهرت دارد، نشان می دهد نسخه اصلی فیلم که سال ۲۰۱۸ اکران عمومی شد، در طول زمان نمایش عمومی خود توانست به فروش کلی ۳۸۴ میلیون دلاری دست پیدا کند که ۱۹۰ میلیون دلار از این رقم، مربوط به فروش آن در سینماهای آمریکای شمالی بود.
به باور کارشناسان صنعت سینما در جهان میزان فروش «اسپایدرمن 2» که نه با تار انداختنها و مشت پرتاب کردنها و خزیدن روی دیوارهای آجری، بلکه با درونیات آن پسرک مسئولیتپذیر که ماسک و لباس قرمز و آبی را بهتن میکند، می تواند به بیش از 500 میلیون دلار نیز برسد.
به استناد گزارشهای خبری، تحلیل گران اقتصادی سینما بر این باورند که در تعطیلات آخر هفته، اسپایدرمن ۲ در رقابتی تنگاتنگ با قسمت هفتم «ترانسفورمرها/ تبدیل شوندگان» تنها با اختلافی ۵ میلیون دلاری، می تواند همچنان جایگاه اول جدول گیشه را به خود اختصاص دهد.
بنظر می رسد انیمیشن مرد عنکبوتی اما فقط به مولفههای فنی و هنریاش خلاصه نمیشود. خالقان این اثر توانستند با تکیهبر آنچه که محصولات ابرقهرمانی را بهآثاری باکیفیت و الهامبخش تبدیل میکند، اثری بسازند که ضمن ارائهی تجربهای چشمنواز، از منظر روایت هم یکی از بهترین اقتباسهای قصه مرد عنکبوتی باشد.