سینمایی نیوز
  • امروز : شنبه, ۳ خرداد , ۱۴۰۴
  • برابر با : 25 ذی‌القعده 1446
  • و : Saturday, 24 May , 2025 می باشد
کل 9923 امروز 0

خبر فوری

اکران «صبح اعدام» از چهارشنبه این هفته ثبت بازدید 6 میلیون نفری از نمایشگاه کتاب تهران/ مجموع فروش به 656 میلیارد تومان رسید موزیسین‌های بین‌المللی به ایران سفر می‌کنند / فستیوالی بدون بلیت‌فروشی همکاری سینماسیار انجمن سینمای جوانان با جشنواره «فضای باز» سینما شهر رویاها به بهره‌برداری رسید لذت تماشای فیلم کوتاه زیر نور ماه عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ هجدهمین جشن «شب بازیگر» برگزار شد ثبت بیش از هزار اثر در هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت آموزشگاه‌های سینمایی؛ بستر پرورش سرمایه انسانی کشور / لزوم تعریف استانداردهای آموزشی سینما اعلام آمار فروش و مخاطب نمایش‌های مجموعه‌ تئاتر‌شهر، تالارهنر و سنگلج “اتابک فروزی”: کتاب یکی از ارکان فیلم سازی و بسیار کمک کننده است دعوت فریدزاده به هم‌افزایی ملی برای حمایت از استعدادهای جوان/ برگزیدگان معرفی شدند مرضیه برومند: سینمای کودک برای اثرگذاری باید لحن سرخوشانه داشته باشد بازخوانی سیاست‌های سینمایی ایران در نشست راهبردی سازمان سینمایی اقتباس به‌مثابه امکان خلاق، نه انتقال مکانیکی/ رامتین شهبازی: باید از روش شروع کرد، نه تعریف خبرهای خوب برای فیلمسازان جوان در راه است / از وجه ممیزه «انجمن سینمای جوان» تا همکاری مرکز جوان سوره با انجمن فیلم‌های سینمایی تلویزیون در چهارمین هفته اردیبهشت ظرفیت‌های نهفته در حکایت‌ها، سفرنامه‌ها و متون دینی نمایش آثار مستند در موزه هنرهای معاصر تهران شیوا مقانلو: راه مقابله با ترجمه‌های موازی، رعایت قانون کپی رایت است برنامه‌های «جشنواره فیلم مقاومت» تشریح شد پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات بنیاد سینمایی فارابی در نمایشگاه کتاب تهران معرفی شدند رئیس سازمان سینمایی: عیاری، عیار سینمای ایران است موافقت شورای پروانه فیلمسازی سینمایی با ساخت 4 فیلم‌ فراخوان هفدهمین جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران (قره‌داغ) منتشر شد برگزاری دو نشست‌ تخصصی هفتمین همایش مطالعات فیلم کوتاه در نمایشگاه کتاب تهران عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ تحلیل وضعیت نشر سینمایی در ایران؛ در آخرین نشست سازمان سینمایی موافقت شورای پروانه فیلمسازی غیرسینمایی با ساخت 5 ​فیلم‌نامه فراخوان جشنواره جهانی تئاتر عروسکی شارل‌ویل-مزیر منتشر شد فرزاد موتمن: اقتباس وفادارانه از ادبیات در سینما نتیجه مناسبی به همراه ندارد/ هیوا مسیح: سینما از سینما زاده می شود پنج اجرای جدید در تئاتر شهر روی صحنه می‌روند اقتباس و ترجمه، راهی به فهم تازه از آثار است/ معرفی برگزیدگان ششمین همایش مطالعات و آغاز رسمی همایش هفتم سخنگوی «ستاد اجرایی سند ملی موسیقی کشور» معرفی شد پوستر هفتمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران رونمایی شد مهرجویی و تقوایی اقتباس‌های سینمای مهمی​ ارائه دادند آمار مخاطب و فروش سالن‌های اداره کل هنرهای نمایشی اعلام شد سینما در نوار شرقی کشور/ از هامون کویر تا هامون نشینان اعلام جزئیات سخنرانی دو کارشناس موسیقی و تئاتر در «پاویون هنرگان کتاب» از نوشتن فاصله گرفتم زیرا هیچ نقد جدی پیرامون آن‌ها نوشته نشد انتشارات بنیاد سینمایی فارابی با ۵۲ عنوان جدید و تجدید چاپ در سی و ششمین نمایشگاه کتاب تهران حاضر شد سینما؛ زبانی برای تصویرسازی مفاهیم فلسفی همراهی ۱۷ مجمع علمی، فرهنگی و هنری با هفتمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران هنر ایران باید به ناصر تقوایی افتخار کند/ هیچ وقت سینما از ادبیات غافل نبوده است/ ادبیات هویت فرهنگی مردم ایران را شکل داده است ​واژه‌ها مادر تصاویر هستند/ ناصر تقوایی پیوند عمیقی با ادبیات دارد موافقت شورای بازبینی با نمایش 8 فیلم غیرسینمایی سینما؛ شناسنامه فرهنگی ایران امروز / تدریس سینمای ایران در دانشکده‌های سایر جهان اکران فیلم های جدید در سینماها دیدار با نویسنده کتاب «تجربه‌نگاری فیلم اول» در نمایشگاه کتاب تهران

0

رکوردداری نماد تهران به بهانه انتخاب مجدد برج میلاد به‌عنوان سینمای رسانه

  • کد خبر : 38109
  • ۰۵ دی ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴
رکوردداری نماد تهران به بهانه انتخاب مجدد برج میلاد به‌عنوان سینمای رسانه
چهل سال از زمانی که برای اولین‌بار یک ردیف در سینما صحرا برای تماشای آثار جشنواره فیلم فجر اختصاص داده شد می‌گذرد و در طی این چهار دهه هر روز اهمیت سینمای رسانه بیش از پیش می‌شود و امروز برج میلاد رکورددار میزبانی از اهالی رسانه است.

به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از سایت جشنواره فیلم فجر، شروع قصه با شهر قصه
هرچند تاریخچه میزبانی از اهالی رسانه در جشنواره فیلم فجر به چهل سال قبل برمی‌گردد؛ اما ۳۲ سال قبل و در جریان برگزاری یازدهمین جشنواره فیلم فجر برای اولین‌بار اهالی رسانه صاحب سینمایی اختصاصی شدند. در سومین جشنواره فیلم فجر و در دورانی که رسانه به شکل امروز فراگیر نبود برای اولین‌بار مکانی ویژه به خبرنگاران، عکاسان و نویسندگان سینمایی برای تماشای فیلم‌های جشنواره فجر اختصاص داده شد و یک ردیف در سینما «صحرا» نخستین‌بار در اختیار خبرنگاران قرار گرفت؛ اما اهالی تا سال ۷۱ و برگزاری جشنواره یازدهم فیلم فجر منتظر ماندند تا در این سال برای اولین‌بار سینمای شهرقصه به‌عنوان سینمای مختص منتقدان و خبرنگاران معرفی شد.

سینما قدس سه دوره میزبان
در دوره‌های دوازدهم و سیزدهم جشنواره، سینما «قدس» میزبان رسانه‌ها بود و پس از سه دوره سینمای رسانه‌ها در دوره هفدهم بار دیگر به سینما «قدس» برگشت.

سینما فلسطین محبوب دهه ۷۰ و ۸۰
سینما فلسطین را با پنج دوره می‌توان سینمای محبوب مدیران جشنواره در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ دانست. نخستین میزبانی‌های این سینما در دوره چهاردهم رقم خود که تا دوره شانزدهم به صورت متوالی ادامه داشت. سینما فلسطین در دهه ۸۰ نیز در دوره‌های ۲۵ و ۲۷ میزبان اهالی رسانه بود. اتفاقی که در آخرین دوره میزبانی این سینما با نمایش جنجالی «درباره الی» در ساعات بامدادی همراه بود تا آن جمعیت انبوه آخرین تصویر از خاطره میزبانی سینما فلسطین از اهالی رسانه را رقم بزند تا پنجمین میزبانی سینما فلسطین از اهالی رسانه آخرین دوره آن نیز باشد.

استقلال و عدد ۴
در دوره هجدهم سینما «استقلال» برای اولین‌بار میزبان اهالی رسانه شد. اتفاقی که در دوره‌های ۱۹،۲۱ و ۲۲ نیز تکرار شد تا سینما استقلال مجموعا چهار بار میزبانی از اهالی رسانه را تجربه کرده باشد.

حجاب و تک عدد ۲۰
در دوره بیستم اهالی رسانه‌ به سالن «حجاب» رفتند تا این اولین و آخرین دوره میزبانی این سالن از اهالی رسانه را شاهد باشیم.

صحرا مشترک با قدس در عدد ۳
سینما صحرا هم یکی دیگر از سینماهای مرکز تهران است که سابقه سه دور میزبانی از اهالی رسانه را دارد. اهالی رسانه برای اولین‌بار برای تماشای آثار در سال ۸۳ و در دوره ۲۳ به این سالن رفتند. اتفاقی که در دوره‌های ۲۴ و ۲۶ نیز تکرار شد.

برج میلاد؛ محبوب‌ترین مکان میزبانی

سال ۸۸ و در جریان برگزاری بیست‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر بود که شهر تهران با ظرفیتی جدید به نام «مرکز همایش‌های برج میلاد» برای میزبانی از رویدادهای مختلف مواجه شده بود. هرچند در آن سال رفت‌وآمد خبرنگاران عمدتا از مرکز شهر به برج میلاد سخت به نظر می‌رسید؛ اما در نهایت از سال ۸۸ تا ۹۵ (دوره‌های ۲۸ تا ۳۵) برج میلاد ۸ سال متوالی میزبان اهالی رسانه شد. پس از سه دوره دوری جشنواره از برج میلاد به دلیل شرایط خاص کرونایی و فضاهای زیاد این مجموعه در دوره ۳۹ بار دیگر برج میلاد میزبان اهالی رسانه شد که این میزبانی در دوره چهل هم ادامه داشت و بار دیگر پس از یک سال رفت و برگشت جشنواره به پردیس ملت، برج میلاد در روزهای آخر و پس از حواشی عجیب در جشنواره ۴۲ نیز میزبان اهالی رسانه شد تا در مجموع با یازدهمین دوره میزبانی از اهالی رسانه رکورددار باشد.

پردیس ملت؛ رقیبی برای میلاد
پردیس ملت در تمام سال‌های اخیر همواره آلترناتیو بالقوه برج میلاد برای میزبانی از اهالی رسانه بوده و حتی در دوره‌هایی که برج میلاد به‌عنوان خانه یا کاخ جشنواره فعالیت می‌کرده نیز پردیس ملت میزبان هنرمندان و اهالی خانه سینما بوده است.
پردیس ملت اولین میزبانی را در سال ۹۶ و دوره ۳۶ تجربه کرد که این میزبانی در دوره‌های ۳۷ و ۳۸ نیز ادامه داشت.
آخرین میزبانی پردیس ملت از اهالی رسانه در جشنواره فیلم فجر به سال  1400 و اولین دوره دبیری مجتبی امینی در جشنواره چهلم باز می‌گردد تا این سینما نیز با چهار میزبانی در کنار سینما استقلال، سومین سینمای پرتعداد از لحاظ میزبانی خبرنگاران و منتقدان
سینمایی باشد.

فجر همچنان در آرزوی مکانی ثابت
سال گذشته بود که مدیران سینمایی دولت سیزدهم با تبلیغات فراوان از اختصاص زمینی در بلوار کشاورز برای ساخت کاخ (خانه) جشنواره‌های فجر خبر دادند.  اتفاقی که عمر مدیریت مدیران دولت سیزدهم نیز به پایان رسید؛ اما هنوز نه کسی از محل دقیق کلنگ‌زنی خانه جشنواره خبر دارد و نه جزئیاتی از طراحی آن می‌داند؛ اما این بیم می‌رود که طلسم خانه به دوشی جشنواره فجر همچنان ادامه داشته باشد مگر اینکه مدیران سینمایی دولت چهاردهم یک‌بار برای همیشه با مدیران شهرداری تهران برای میزبانی دائمی برج میلاد از اهالی رسانه به توافق رسیده باشند.

منبع: روزنامه صبح نو

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=38109

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.