سینمایی نیوز
  • برابر با : Sunday - 20 October - 2024
کل 8359 امروز 0

خبر فوری

عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ آثار مسابقه ملی در چه سانس‌هایی نقد و بررسی می‌شوند؟ استقبال گسترده مردم از جشنواره «تهران» در روز نخست بلیت‌فروشی/ در نظر گرفتن سانس‌های فوق‌العاده برای جشنواره فراخوان ششمین دوره جایزه «موسیقی و رسانه» منتشر شد کدام فیلم‌های کوتاه برگزیده از «کن»، «برلین» و «کلرمون» به ویترین «تهران» رسیده‌اند؟ ظرفیت نشست‌های تخصصی جشنواره فیلم‌کوتاه تهران پیش از پایان موعد ثبت‌نام، تکمیل شد بلیت‌فروشی مردمی جشنواره فیلم‌‌کوتاه تهران آغاز شد جزییات افتتاحیه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران/ برگزیدگان «عکس» معرفی می‌شوند ارائه کتاب‌های هنر و ادبیات داستانی با تخفیف ۳۰ درصدی به فیلمسازان و هنرجویان پایتخت آماده میزبانی از جشنواره «تهران» شد یکی از اولین هنرجویان انجمن سینمای جوان مهمان ویژه جشنواره چهل و یکم «تهران» شد فراخوان بخش غیررقابتی چهلمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد سامانه بلیت فروشی جشنواره چهل و یکم برای دانشجویان و اعضای پاتوق فیلم کوتاه فعال شد نخستین جشنواره در دوران فریدزاده جزییات برگزاری نشست‌های نقد و بررسی در جشنواره چهل‌ویکم/ منتقدان تخصصی معرفی شدند فریدزاده رئیس سازمان سینمایی شد نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه و عکس زبانی توکا نمایش ویژه فیلم‌های کوتاه ویم وندرس در جشنواره فیلم‌کوتاه تهران سینمای کودک؛ در محاق غربت جدول نمایش آثار جشنواره چهل‌ویکم منتشر شد آثار راه‌یافته به بخش «هوش مصنوعی» جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند سینمای وحشت؛ ژانر مطرود فرآیند رزرو بلیت‌های جشنواره فیلم‌کوتاه تهران فردا کلید می‌خورد/ اعلام زمان‌بندی برای گروه‌های مختلف «کتابخانه ویدیویی» مرکز گسترش آغاز به کار کرد عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ دبیر جشنواره فیلم‌کوتاه تهران با فیلم‌سازان راه‌یافته به این رویداد دیدار کرد/ رونمایی از پوستر جشنواره ستاره‌ها از راه می‌رسند دوره فیلم‌سازی هفت‌ماهه انجمن سینمای جوانان ایران – 1403 هیات انتخاب آثار راه‌یافته به بخش بین‌الملل جشنواره فیلم‌کوتاه تهران معرفی شدند فیلم‌های راه‌‌یافته به بخش بین‌الملل جشنواره فیلم‌کوتاه تهران معرفی شدند/ نمایش 107 اثر از سراسر جهان در «تهران» «فیلم‌کوتاه تهران» در میاجشنواره‌های جهانی پدیده شد/ ثبت رکورد قریب به 14 هزار فیلم ارسالی در بخش بین‌الملل میزبانی ویژه کانون دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوان از یک هنرمند پیشکسوت تمدید حضور جشنواره «تهران» در فهرست مورد تأیید آکادمی «اسکار» فراخوان نام‌نویسی نشست‌های تخصصی «41-20» منتشر شد عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ آثار بخش ویژه «شاخه زیتون» در جشنواره فیلم‌کوتاه تهران معرفی شدند از مرور الفبای ژانر تا گپ و گفت‌ با استادان نور و تصویر شکسپیر ایرانی! آغاز پیش فروش بلیت‌‌‌های سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان پروانه‌‌های مقاومت در شهر زندگی اعلام اسامی فیلم‌های بلند داستانی بخش ملی جشنواره کودک و نوجوان حداقل دستمزد کارگردانی مستند اعلام شد آثار بخش ویژه کتاب و سینما جشنواره فیلم کوتاه تهران منتشر شدند آثار راه‌یافته به بخش «استعداد‌ نو» در جشنواره فیلم‌کوتاه تهران معرفی شدند پردیس سینمایی ملت خانه چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران شد عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ آثار راه‌یافته به نخستین جشنواره عکس تهران معرفی شدند 176 فیلم از 48 کشور جهان متقاضی حضور در جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان اسامی 49 فیلم حاضر در بخش‌ کوتاه و ویژه کودکان غزه اعلام شد سینمای دفاع مقدس؛ حادثه، درام، ایثار

5
یک کارشناس موسیقی مطرح کرد؛

قدرت موسیقی فیلم در تولید محتوای رسانه‌ها

  • کد خبر : 19345
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
قدرت موسیقی فیلم در تولید محتوای رسانه‌ها
یک کارشناس موسیقی گفت: از قدرت رسانه‌ای موسیقی فیلم در تولیدات رسانه‌ای استفاده نشده است.

به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،‌ پدرام بهابادی در گفتگو با برنامه «گفته‌های ناگفته» رادیو تبیین به وضعیت موسیقی فیلم قبل و بعد از انقلاب پرداخت و اظهار کرد: شرایط موسیقی فیلم‌های قبل از قدرت موسیقی فیلم در تولید محتوای رسانه‌هاانقلاب شرایط خاصی بود، بخشی از موسیقی فیلم‌های معروف به فیلم فارسی و بخشی هم به بخش دیگر سینمای آن دوره مربوط بودند. فیلم فارسی نوعی از فیلم‌های بسیار بی محتوا و بیهوده بوده اند که بعد از انقلاب این نوع فیلم‌ها از سینما ما حذف شد.

وی ادامه داد: در سینمای قبل از انقلاب دو فرد در موسیقی فیلم‌های سینمایی آن زمان نقش موثری داشتند، اردلان سرفراز و اسفندیار منفردزاده؛ این دو باعث شدند موسیقی فیلم‌های قبل از انقلاب بسیار قدرتمند ساخته شود. اگر کسی نشانه شناسی که در موسیقی فیلم بود را رعایت نمی‌کرد و یا آهنگ ضعیفی تولید می‌کرد از صحنه خارج می‌شد.

این کارشناس موسیقی افزود: این موضوع باعث شد آن سینمای دیگر و جدا از سینمای فیلم فارسی، شاهد موسیقی قوی تری باشد. بعد از انقلاب تا زمانی که فیلم‌های جنگی حماسی ساخته می‌شدند، بار دیگر حضور دو شخصیت تاثیر گذار مثل مجیدانتظامی و کارن همایونفر باعث شد موسیقی بعد از انقلاب قدرتمند ظاهر شود.

بهابادی اضافه کرد: موسیقی متن فیلم براساس نشانه شناسی و حالات و احساسی که می‌خواهد به مخاطب القا کند ساخته می‌شود، در موسیقی یک سری ابزار تئوری داریم که به واسطه علم نشانه شناسی و این ابزار‌های موسیقی مثلا صحنه‌های که قرار است غمگین باشد را به مخاطب القا می‌کند و اینگونه یک موسیقی فیلم در ذهن مخاطب ماندگار می‌شود.

وی تصریح کرد: موسیقی فیلم‌های مثل فیلم کرخه تا راین، بوی پیراهن یوسف، خاک سرخ و موسیقی فیلم کنعان ساخته کریستوفر رضایی که بسیار بی نظیر است و فیلم‌های دیگر، باعث شده این آهنگ و موسیقی در ذهن مخاطب ثبت شود و شما به قدرت موسیقی پی می‌برید.

این کارشناس موسیقی افزود: استفاده از این رسانه قدرتمند که می‌تواند هر احساسی را به شما القا کند بدون اینکه از متن و یا نریشی استفاده کنید خیلی می‌تواند اثرگذار باشد. خود تصویر و موسیقی می‌تواند گویای همه چیز باشد. ما در زمینه موسیقی فیلم قوی عمل کردیم در حالی که در کشور‌های عربی و همسایه ما ترکیه در این زمینه اصلا خوب عمل نکرده اند.

بهابادی با بیان اینکه ما کمتر از نقاط قوت خودمان حرف زدیم گفت: بعد از جنگ موسیقی فیلم‌های قوی ما با حضور استاد علیزاده و دیگران ساخته شد، ما کمتر از این موسیقی فیلم‌ها در رسانه هایمان استفاده کردیم در حالی می‌توانست پیام قدرتمند تری به دنیا مخابره کنند.

وی تصریح کرد: ما بعد از انقلاب با یکسری محدودیت‌هایی مواجه شدیم که بیشتر هم محدودیت‌های مذهبی بود، اما این محدودیت‌ها خیلی به هنر به خصوص به هنرموسیقی و سینمای کمک کرد، چون این محدویت باعث می‌شد کارگردان برای نشان دادن و اثر گذاری فیلمش خلاقیت به خرج داده و حتی از موسیقی بیشتری در فیلمش استفاده کند.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=19345

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.