سینمایی نیوز
  • برابر با : Saturday - 23 November - 2024
کل 8648 امروز 7

خبر فوری

نشست خبری رویداد صاحبدلان برگزار شد/ رشت میزبان بخش بین‌الملل رویداد صاحبدلان فروش نهایی دوره سوم گروه سینمای فرهنگ اعلام شد رائد فریدزاده: مرور زمان اصالت بنیاد فارابی را بیش از پیش نمایان می کند سرپرست بنیاد سینمایی فارابی معرفی شد کتاب تاریخ موسیقی استان همدان رونمایی شد سلین حسین‌پور بازیگر فیلم‌های کوتاه «کودکی»، «نگاه» و «رخ» درگذشت عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های شنبه سوم آذر ۱۴۰۳ سفر استانی مدیرکل به پایتخت فرهنگی ایران حسین نوروزیان درگذشت گمشده اصلی ما گفت‌وگو است فروش ۵ میلیارد تومانی «باغ کیانوش» ابراهیم قادری درگذشت کدام مستند تندیس حافظ را تصاحب می کند؟ عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه اول آذر ۱۴۰۳ نشست کارنامه حرفه ای و آثار عزت الله انتظامی در خانه سینما برگزار شد نخستین نشست «نقد کتاب سینمایی» به همت «انجمن صنفی مدرسان سینما» برگزار شد فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در روز‌های آغازین آذرماه مجمع عمومی انجمن صنفی انیمیشن برگزار شد نبرد «فورد در برابر فراری» را با کیفیت 4K-HDR ببینید جایزه «تجلی اراده ملی»؛ پیوند سینما و کتاب مسعود کوثری دبیر علمی هفدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد شد وضعیت عمومی هنرمند پیشکسوت عرصه آهنگسازی و نوازندگی مساعد نیست سینمایی «دوست داشتنی تاریک و عمیق» را از شبکه نمایش ببینید «آسیاب» با شرح صحنه و زیرنویس در شبکه نمایش فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه با «ماهی»، «زیرِ دَه»، «ایز»، «کرم‌چاله» ادامه می‌یابد استاد آواهای مقامی خراسان‌رضوی چشم از جهان فرو بست عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۳ از فرصت ثبت‌نام فیلم‌ها تا داوری عوامل بخش نگاه نو فراخوان بخش هنری ششمین جشنواره بین المللی جهادگران منتشر شد از پرفروش‌ترین کتاب‌ها تا پرمخاطب‌ترین کتابفروشی‌ها؛ آموزه‌های «تکتا»ی چهارم برای صنعت نشر ایران چیست؟ مستندها و فیلم های آماده پخش از تلویزیون آغاز نوبت دوم اکران سیار «بچه‌زرنگ» آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد «معمای اطلس» در شبکه دو گره گشایی می‌شود برگزاری نشست تخصصی «سایه‌ها در مسیر جاده‌ی ابریشم» با حضور استادان بین‌المللی «به وقت شام» در شبکه نمایش تاکید وزیر فرهنگ برای بررسی مجدد برخی اسناد هنری حضور انجمن موسیقی ایران در دومین نمایشگاه صنعت موسیقی تمدید مهلت ارسال اثر به هفدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی «اصغر همت» در موزه سینما کارگاه برگزار می‌کند محمدرضا اصلانی: تقوایی بنیانگدار مستندهای دراماتیک است “محسن اسلام زاده”: ما اهالی ایران الان در میانه جنگ روایت ها هستیم/ ما اگر ببازیم بازنده رسانه ای و روایت هستیم/ از هنرمندان برای ارسال آثار به ششمین جشنواره بین المللی جهادگران دعوت می کنم «قوی‌دل» در مرکز گسترش، دانشگاه هنر و سوره روی پرده می‌رود “عبدالستار کاکایی”: باید به گونه ای وارد کار جهادی رسانه ای شویم که برای همه مردم جذاب باشد/ از هنرمندان و مردم برای ارسال آثار به ششمین جشنواره بین المللی جهادگران دعوت می کنم “مسعود شریف”: برای شناسایی و تشویق جهادگران حقیقی از هم فاصله نداشته باشیم/ از هنرمندان و مردم برای ارسال آثار به ششمین جشنواره بین المللی جهادگران دعوت می کنم “محمد سلیمی راد”: اهمیت کار جهادی به برپایی جشنواره رسیده است/ از هنرمندان و مردم برای ارسال آثار به ششمین جشنواره بین المللی جهادگران دعوت می کنم دعوت فعالین هنری و جهادی و مستندسازان از هنرمندان و مردم برای ارسال آثار به ششمین جشنواره بین المللی جهادگران عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۳ سینمای کوتاه یک سینمای مستقل است تقویت نهادهای مدنی یکی از راه‌‎‌های توسعه است

2
در نیمه راه ساخت اثر شکل گرفت؛

«مگالوپولیس» فورد کاپولا در خطر مالی/ ساخت این فیلم دیوانگی‌ است!

  • کد خبر : 12846
  • ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
«مگالوپولیس» فورد کاپولا در خطر مالی/ ساخت این فیلم دیوانگی‌ است!
دست اندرکاران فیلم «مگالوپولیس» در نیمه راه ساخت فیلم جدید فورد کاپولا آن را دیوانگی مطلق خواندند.

به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از سینمایی خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، طبق اظهار نظر منابع داخلی جدیدترین فیلم فرانسیس فورد کاپولا که اکنون در دست ساخت است، این فیلم در هرج و مرج فرو رفته است.

«مگالوپولیس» که در حال حاضر در نیمه راه فیلمبرداری‌اش در آتلانتا است، هفته پیش شاهد جدا شدن شماری از نیروهای اصلی تولید خود بود که طراح تولید و مدیر هنری از جمله آنها بودند. پیش از آن هم تمامی گروه جلوه‌های بصری در اوایل دسامبر از این پروژه اخراج شده بودند.

از نظر بسیاری از افرادی که درگیر این فیلم هستند، این حال و هوا به شدت یادآور فضای تولید «اینک آخرالزمان» است و به نوعی دیگر یادآور قانون نمادین و اساسی هالیوود که این کارگردان ۸۳ ساله دارد آن را زیرپا می‌گذارد؛ اینکه: هرگز با پول خود برای تولید سرمایه‌گذاری نکنید.

«مگالوپولیس» سال‌ها و دهه‌ها پروژه‌ای پرشور برای این فیلمساز بود و وی پاییز ۲۰۲۱ اعلام کرد هزینه این فیلم ۱۲۰ میلیون دلاری را خودش تامین می‌کند و بخشی از پول آن را با فروش متعلقاتی که در کالیفرنیای شمالی داشت تامین کرد.

فیلم اکنون در نیمه راه فیلمبرداری خود است که زمانش ۸۰ تا ۹۰ روز برآورد شده بود، اما اکنون یک منبع داخلی می‌گوید معلوم نیست کار بتواند طبق برنامه پیش برود.

کاپولا برای این پروژه بازیگرانی چون آدام درایور، ناتالی امانوئل، فارست ویتاکر، لارنس فیشبرن، جان وویت، تالیا شایر، شیا لابوف، جیسون شوارتزمن و داستین هافمن را گرد آورده است و داستان فیلم درباره معماری است که پس از یک فاجعه قصد دارد نیویورک را دوباره بسازد.

منابع داخلی می‌گویند کاپولا ابتدا از فناوری مجازی جدید شبیه آنچه در «ماندالورین» به کار رفت، استفاده کرد، اما با افزایش چالش‌ها و هزینه‌ها اکنون تلاش دارد به سمت روشی کم‌هزینه‌تر و سنتی روی صفحه سبز برگردد و اینجاست که گفته می‌شود جواب خوبی به دست نمی‌آید و به نظر می‌رسد کاپولا باید خیلی بیشتر از آنچه در نظر داشت پول خرج کند.

در عین حال کاپولا پیش از این هرگز فیلمی با جلوه‌های بصری سنگین نساخته بود و در این فیلم هم تیم جلوه‌های بصری خود را ۹ دسامبر اخراج کرد. مارک راسل چهره‌های متخصص و کهنه‌کار که برای «گرگ وال استریت» کار کرده بود مسئولیت آن گروه را برعهده داشت. یادآوری این نکته هم جالب است که کاپولا ۳۰ سال پیش همه گروه جلوه‌های ویژه خود را در فیلم «دراکولا» اخراج کرده بود.

سخنگوی انجمن صنفی مدیران هنری هم گفته در حال بررسی وضعیت «مگالوپولیس» است و اظهار نظر بیشتری نکرد.

یکی از دست‌اندرکارن ساخت فیلم گفته با وجود خروج گروهی از نیروهای تولید، این هفته کارمندان جدید استخدام می‌شود.

کاپولا پس از «دراکولای برام استوکر» در سال ۱۹۹۲ موفقیت دیگری را در کارنامه‌اش نداشته و آخرین بار در سال ۲۰۱۱ با فیلم معمایی «تویکست» که وال کیلمر و بروس درن در آن نقش‌آفرینی کردند روی پرده‌ها بود که بیشتر در حد یک نمایش خانگی سرگرم کننده ظاهر شده بود.

در عوض او در روبه‌رو شدن با تولیدات چالشی از سابقه‌ای طولانی برخوردار است و در سال ۱۹۸۲ نیز در تولید عاشقانه موزیکال «یکی از قلب» برای تامین مالی آن جلو آمد ولی کار به نتیجه‌ای نرسید و کارش را با ساخت یک درام جنایی با عنوان «انجمن پنبه» در سال ۱۹۸۴ دنبال کرد که هم در گیشه شکست خورد و هم از آن به عنوان یک کار پر از مشکل با خدمه تولید یاد می‌شود.

فاجعه‌بارترین تولید وی فیلم «اینک آخرالزمان» بود که در نهایت ۲ اسکار در سال ۱۹۷۹ برد و به اثری کلاسیک بدل شد. در جشنواره فیلم کن آن سال خود فیلمساز درباره این فیلم گفته بود: ما در جنگل داشتیم کار می‌کردیم، پول زیادی داشتیم و تجهیزات زیاد و کم کم دیوانه شدیم.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=12846

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.