سینمایی نیوز
  • امروز : پنجشنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۴
  • برابر با : 23 ذی‌القعده 1446
  • و : Thursday, 22 May , 2025 می باشد
کل 9923 امروز 0

خبر فوری

اکران «صبح اعدام» از چهارشنبه این هفته ثبت بازدید 6 میلیون نفری از نمایشگاه کتاب تهران/ مجموع فروش به 656 میلیارد تومان رسید موزیسین‌های بین‌المللی به ایران سفر می‌کنند / فستیوالی بدون بلیت‌فروشی همکاری سینماسیار انجمن سینمای جوانان با جشنواره «فضای باز» سینما شهر رویاها به بهره‌برداری رسید لذت تماشای فیلم کوتاه زیر نور ماه عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ هجدهمین جشن «شب بازیگر» برگزار شد ثبت بیش از هزار اثر در هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت آموزشگاه‌های سینمایی؛ بستر پرورش سرمایه انسانی کشور / لزوم تعریف استانداردهای آموزشی سینما اعلام آمار فروش و مخاطب نمایش‌های مجموعه‌ تئاتر‌شهر، تالارهنر و سنگلج “اتابک فروزی”: کتاب یکی از ارکان فیلم سازی و بسیار کمک کننده است دعوت فریدزاده به هم‌افزایی ملی برای حمایت از استعدادهای جوان/ برگزیدگان معرفی شدند مرضیه برومند: سینمای کودک برای اثرگذاری باید لحن سرخوشانه داشته باشد بازخوانی سیاست‌های سینمایی ایران در نشست راهبردی سازمان سینمایی اقتباس به‌مثابه امکان خلاق، نه انتقال مکانیکی/ رامتین شهبازی: باید از روش شروع کرد، نه تعریف خبرهای خوب برای فیلمسازان جوان در راه است / از وجه ممیزه «انجمن سینمای جوان» تا همکاری مرکز جوان سوره با انجمن فیلم‌های سینمایی تلویزیون در چهارمین هفته اردیبهشت ظرفیت‌های نهفته در حکایت‌ها، سفرنامه‌ها و متون دینی نمایش آثار مستند در موزه هنرهای معاصر تهران شیوا مقانلو: راه مقابله با ترجمه‌های موازی، رعایت قانون کپی رایت است برنامه‌های «جشنواره فیلم مقاومت» تشریح شد پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات بنیاد سینمایی فارابی در نمایشگاه کتاب تهران معرفی شدند رئیس سازمان سینمایی: عیاری، عیار سینمای ایران است موافقت شورای پروانه فیلمسازی سینمایی با ساخت 4 فیلم‌ فراخوان هفدهمین جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران (قره‌داغ) منتشر شد برگزاری دو نشست‌ تخصصی هفتمین همایش مطالعات فیلم کوتاه در نمایشگاه کتاب تهران عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴ تحلیل وضعیت نشر سینمایی در ایران؛ در آخرین نشست سازمان سینمایی موافقت شورای پروانه فیلمسازی غیرسینمایی با ساخت 5 ​فیلم‌نامه فراخوان جشنواره جهانی تئاتر عروسکی شارل‌ویل-مزیر منتشر شد فرزاد موتمن: اقتباس وفادارانه از ادبیات در سینما نتیجه مناسبی به همراه ندارد/ هیوا مسیح: سینما از سینما زاده می شود پنج اجرای جدید در تئاتر شهر روی صحنه می‌روند اقتباس و ترجمه، راهی به فهم تازه از آثار است/ معرفی برگزیدگان ششمین همایش مطالعات و آغاز رسمی همایش هفتم سخنگوی «ستاد اجرایی سند ملی موسیقی کشور» معرفی شد پوستر هفتمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران رونمایی شد مهرجویی و تقوایی اقتباس‌های سینمای مهمی​ ارائه دادند آمار مخاطب و فروش سالن‌های اداره کل هنرهای نمایشی اعلام شد سینما در نوار شرقی کشور/ از هامون کویر تا هامون نشینان اعلام جزئیات سخنرانی دو کارشناس موسیقی و تئاتر در «پاویون هنرگان کتاب» از نوشتن فاصله گرفتم زیرا هیچ نقد جدی پیرامون آن‌ها نوشته نشد انتشارات بنیاد سینمایی فارابی با ۵۲ عنوان جدید و تجدید چاپ در سی و ششمین نمایشگاه کتاب تهران حاضر شد سینما؛ زبانی برای تصویرسازی مفاهیم فلسفی همراهی ۱۷ مجمع علمی، فرهنگی و هنری با هفتمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران هنر ایران باید به ناصر تقوایی افتخار کند/ هیچ وقت سینما از ادبیات غافل نبوده است/ ادبیات هویت فرهنگی مردم ایران را شکل داده است ​واژه‌ها مادر تصاویر هستند/ ناصر تقوایی پیوند عمیقی با ادبیات دارد موافقت شورای بازبینی با نمایش 8 فیلم غیرسینمایی سینما؛ شناسنامه فرهنگی ایران امروز / تدریس سینمای ایران در دانشکده‌های سایر جهان اکران فیلم های جدید در سینماها دیدار با نویسنده کتاب «تجربه‌نگاری فیلم اول» در نمایشگاه کتاب تهران

3
در گفت‌وگو با مدیر توسعه و فناوری اطلاعات بنیاد سینمایی فارابی عنوان شد:

همه آنچه باید درباره «سامانه خانه فیلمنامه» بدانیم

  • کد خبر : 16442
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
همه آنچه باید درباره «سامانه خانه فیلمنامه» بدانیم
یکی از مدیران بنیاد سینمایی فارابی معتقد است: یکی از نقدهایی که در گذشته به نحوۀ عملکرد سامانه خانه فیلمخانه وجود داشت، مدت زمان پاسخ‌گویی و تعیین وضعیت بررسی فیلمنامه‌ها بود. در نسخه جدید سامانه، زمانیکه ثبت درخواست توسط کاربر انجام می‌شود، بلافاصله تاریخ قطعی اعلام نتیجه به‌صورت پیامک به متقاضی اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، نقل از خبرگزاری ایسنا، مدیر توسعه و فناوری اطلاعات بنیاد سینمایی فارابی با بیان اینکه نهاد ملی سینمای ایران در ادامه ماموریت‌های خود «سامانه خانه فیلمنامه» متشکل از سه بخش (ثبت فیلمنامه، کلینیک فیلمنامه و بانک فیلمنامه) را راه‌اندازی کرده است، گفت: گذر از دیجیتالی کردن فعالیت‌ها و حرکت به سمت هوشمندسازی اقدامات، رویکرد کلان ما در فارابی تعریف می‌شود که با رشد فزآینده‌ی فناوری‌های نوین، به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است.

میلاد شکرخواه درباره هدف از راه‌اندازی این سامانه افزود: مشخصاً در ارتباط با راه‌اندازی این سامانه که طیف وسیعی از خدمات و امکانات گسترده را در بر می‌گیرد، نخستین هدف ما تکمیل شدن Paperless و متوقف کردن نظام‌های سنتی پذیرش متن به بنیاد بوده است. همچنین بهبود کارایی و ایجاد امکانات کاربردی‌تر برای تسهیل فرآیندهای دریافت فیلمنامه و ثبت و طبقه‌بندی آن‌ها از دیگر اهداف ایجاد این سامانه شمرده می‌شود.

او ادامه داد: در این سامانه، علاوه بر عملیات ثبت و دریافت فیلمنامه، تمامی خدمات ارزیابی و کارشناسی شده و حمایت از فیلمنامه به شکل کاملاً یکپارچه و آنلاین صورت می‌گیرد که البته قلمرو فعالیت آن تنها معاونت فرهنگی بنیاد نیست، چراکه سرویس‌ها و خدمات آن در برگیرنده سایر بخش‌های ستادی بنیاد نیز خواهد بود که به مرور زمان به امکانات آن افزوده هم می‌شود.

شکرخواه یکی از قابلیت‌های کاربردی سامانه را تجمیع و طبقه‌بندی فیلمنامه‌ها و تبدیل آن به کتابخانه‌ای دیجیتال برشمرد و با بیان اینکه منابع گران‌بها و دانش انباشته‌ای در طول سال‌های متمادی در فارابی شکل گرفته که تلفیق آن با فناوری‌های نرم، ارزش‌افزوده بالایی ایجاد می‌کند، افزود: در کنار این امکان، مشاهده وضعیت بررسی و ارزیابی طرح یا فیلمنامه از زمان ثبت آن توسط متقاضی تا زمان تعیین وضعیت بررسی، از طریق پیشخوان قابل مشاهده خواهد بود. همچنین امکان دریافت شماره پیگیری هر طرح و فیلمنامه برای متقاضی، امکان دریافت پیامک از کلیه فرآیندها و وضعیت‌های مختلف بررسی طرح یا فیلمنامه و همچنین امکان بررسی و ارجاع طرح یا فیلمنامه به «کلینیک فیلمنامه» برای تقویت متن از دیگری امکانات این سامانه به‌شمار می‌رود.

مدیر بخش توسعه و فناوری اطلاعات فارابی در ادامه توضیحات خود گفت: با هدف حفظ حقوق پدیدآوردگان آثار و پاسخ‌گویی سریع و به موقع به کاربران، قوانینی برای راهبری بهینۀ این سامانه وضع شده است که برای نمونه، تعداد درخواست‌های باز (مورد بررسی) برای هر متقاضی بیشتر از دو عنوان طرح یا فیلمنامه نمی‌تواند باشد. همچنین سقف تعداد درخواست‌های هر متقاضی در طول مدت زمان یک‌سال، چهار عنوان طرح یا فیلمنامه است.
او درباره مدت‌زمان پاسخ‌گویی اظهار کرد: یکی از نقدهایی که در گذشته به نحوۀ عملکرد سامانه وجود داشت، مدت زمان پاسخ‌گویی و تعیین وضعیت بررسی فیلمنامه‌ها بود. در نسخه جدید سامانه، زمانیکه ثبت درخواست توسط کاربر انجام می‌شود، بلافاصله تاریخ قطعی اعلام نتیجه به‌صورت پیامک به متقاضی اطلاع‌رسانی می‌شود، بنابراین علاوه بر شفافیت در اطلاع‌رسانی، معاونت فرهنگی بنیاد هم خود را ملزم به پاسخ‌گویی در زمان اعلام شده می‌داند.

شکرخواه همچنین خاطرنشان کرد: برای هر درخواست ثبت‌شده در سامانه‌، شماره پیگیری یکتا صادر می‌شود و کلیه فرآیندها در معاونت فرهنگی و شورای فیلمنامه بنیاد به استناد این شماره، پیگیری و مدیریت خواهد شد، بنابراین دیگر هیچ طرح و فیلمنامه‌ای که به صورت حضوری یا روش‌های مشابه به بنیاد تحویل داده شود، نمی‌تواند مورد ارزیابی برای حمایت قرار گیرد، زیرا نخستین گام، ثبت درخواست و دریافت شماره پیگیری صادر شده از طریق سامانه است.

به منظور حفظ حقوق متقاضیان، کلیه درخواست‌های ثبت شده در سامانه قبلی پذیرش فیلمنامه به نشانی https://www.fcf.ir/scriptdepartment/ تا اول اردیبهشت ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار می‌گیرد که با پایان یافتن این زمان، تنها درخواست‌هایی مورد بررسی و حمایت قرار خواهد گرفت که از طریق نسخه جدید سامانه به نشانی اینترنتی http://script.fcf.ir/ ثبت و بارگذاری شده باشد

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=16442

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.