سینمایی نیوز
  • برابر با : Friday - 22 November - 2024
کل 8630 امروز 0

خبر فوری

عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه اول آذر ۱۴۰۳ فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در روز‌های آغازین آذرماه نبرد «فورد در برابر فراری» را با کیفیت 4K-HDR ببینید جایزه «تجلی اراده ملی»؛ پیوند سینما و کتاب مسعود کوثری دبیر علمی هفدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد شد وضعیت عمومی هنرمند پیشکسوت عرصه آهنگسازی و نوازندگی مساعد نیست سینمایی «دوست داشتنی تاریک و عمیق» را از شبکه نمایش ببینید «آسیاب» با شرح صحنه و زیرنویس در شبکه نمایش فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه با «ماهی»، «زیرِ دَه»، «ایز»، «کرم‌چاله» ادامه می‌یابد استاد آواهای مقامی خراسان‌رضوی چشم از جهان فرو بست عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۳ از فرصت ثبت‌نام فیلم‌ها تا داوری عوامل بخش نگاه نو فراخوان بخش هنری ششمین جشنواره بین المللی جهادگران منتشر شد از پرفروش‌ترین کتاب‌ها تا پرمخاطب‌ترین کتابفروشی‌ها؛ آموزه‌های «تکتا»ی چهارم برای صنعت نشر ایران چیست؟ مستندها و فیلم های آماده پخش از تلویزیون آغاز نوبت دوم اکران سیار «بچه‌زرنگ» «معمای اطلس» در شبکه دو گره گشایی می‌شود برگزاری نشست تخصصی «سایه‌ها در مسیر جاده‌ی ابریشم» با حضور استادان بین‌المللی «به وقت شام» در شبکه نمایش تاکید وزیر فرهنگ برای بررسی مجدد برخی اسناد هنری حضور انجمن موسیقی ایران در دومین نمایشگاه صنعت موسیقی تمدید مهلت ارسال اثر به هفدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی «اصغر همت» در موزه سینما کارگاه برگزار می‌کند محمدرضا اصلانی: تقوایی بنیانگدار مستندهای دراماتیک است “محسن اسلام زاده”: ما اهالی ایران الان در میانه جنگ روایت ها هستیم/ ما اگر ببازیم بازنده رسانه ای و روایت هستیم/ از هنرمندان برای ارسال آثار به ششمین جشنواره بین المللی جهادگران دعوت می کنم «قوی‌دل» در مرکز گسترش، دانشگاه هنر و سوره روی پرده می‌رود “عبدالستار کاکایی”: باید به گونه ای وارد کار جهادی رسانه ای شویم که برای همه مردم جذاب باشد/ از هنرمندان و مردم برای ارسال آثار به ششمین جشنواره بین المللی جهادگران دعوت می کنم “مسعود شریف”: برای شناسایی و تشویق جهادگران حقیقی از هم فاصله نداشته باشیم/ از هنرمندان و مردم برای ارسال آثار به ششمین جشنواره بین المللی جهادگران دعوت می کنم “محمد سلیمی راد”: اهمیت کار جهادی به برپایی جشنواره رسیده است/ از هنرمندان و مردم برای ارسال آثار به ششمین جشنواره بین المللی جهادگران دعوت می کنم دعوت فعالین هنری و جهادی و مستندسازان از هنرمندان و مردم برای ارسال آثار به ششمین جشنواره بین المللی جهادگران عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۳ سینمای کوتاه یک سینمای مستقل است تقویت نهادهای مدنی یکی از راه‌‎‌های توسعه است صالحی: می‌توانیم اعتمادهای از دست رفته را به‌زودی بازگردانیم «پروانه»؛ رونمایی از مستند زنده‌یاد پروانه معصومی مراسم ترحیم همکار پر تلاش رسانه ملی رائد فریدزاده: آینده‌نگری را در تصمیماتمان لحاظ کنیم معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر مهلت ارسال آثار به جشنواره تئاتر ایثار تمدید شد آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره‌های پایان‌نامه و کتاب سال دانشجویی برگزار می‌شود فراخوان جشنواره دانشجویی فیلم و عکس امید علی رفیعی برای آموزش تئاتر به اصفهان می‌رود سینمایی «غبار را گاز بگیر» را از سیمای استان ها ببینید در تالار وحدت پرنسا با “پرواز خیال” میزبان بانوان می‌شود انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات به تعویق افتاد انتشار فراخوان بخش اختراعات و دستاوردهای تکنیکی بیستمین جشنواره عروسکی تهران-مبارک داوران بخش کتاب نخستین جایزه پژوهش سال تئاتر ایران معرفی شدند آذر هاشمی بازرس هیئت مدیره خانه موسیقی ایران شد تالار رودکی میزبان سومین تجربه از «طرزِ تازه» می‌شود کارگاه آنلاین پخش‌کننده سوئیسی در «سینماحقیقت18»

8
با طراحی محمد روح الامین؛

پوستر بیست و یکمین جشنواره ملی رسانه‌های ایران منتشر شد

  • کد خبر : 21594
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
پوستر بیست و یکمین جشنواره ملی رسانه‌های ایران منتشر شد
با نزدیک شدن به موعد برگزاری اختتامیه بیست و یکمین جشنواره ملی رسانه‌های ایران پوستر این دوره منتشر شد.

به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره بیست و‌ یکم پس از یک وقفه ده ساله درحالی برگزار می‌شود که با ظهور‌ و‌ توسعه شبکه‌های اجتماعی ابزارهای اطلاع رسانی بسیار فراتر از قالب‌های مرسوم همچون مجلات و‌ روزنامه‌ها رفته و افزایش روز افزون خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و رسانه‌های محلی نیز کمیت و کیفیت محتوای رسانه‌ای را دستخوش تحولات عظیمی کرده است.
برای به تصویر کشیدن این تحول در حوزه رسانه‌ طراحی پوستر به محمد روح الامین سپرده شد. فردی که سوابق درخشانی از جمله نامزدی سیمرغ بلورین بهترین طراحی پوستر در ۴ دوره جشنواره فجر را در کارنامه داشته و می‌توانست با ریزبینی و ظرافت تغییر و تحول بزرگ در حوزه فعالیت رسانه‌ای را به تصویر بکشد.

روح الامین که چهار دوره در میان نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین بهترین طراحی پوستر حضور داشته است در مورد اینکه ایده طراحی پوستر جشنواره رسانه‌های ایران چگونه به ذهنش رسیده است اظهار داشت: «برای تولید کردن یک محصول تبلیغی برای رویدادی مثل جشنواره رسانه‌های ایران مشکل و چالش ما جمع کردن این دو عنصر باهم بود. یک عنصر بخش کلاسیک است شامل روزنامه ها و مجلات که برای همه مخاطبان قدیم و‌ جدید آشنا است و یک عنصر هم رسانه‌های جدید که تکثر آن کار را برای ایجاد یک نقطه همرسی و محل جمعی برای این رسانه‌ها سخت می‌کند. علی رغم این موضوع در شکل طراحی این پوستر ما به سراغ موضوعی رفته‌ایم که در نگاه نوستالژیک مخاطبان روزنامه‌ها قابل فهم باشد. به این فکر می‌کردم فروشندگان روزنامه که خبر اول آن را داد می‌زدند چگونه روزنامه را در دستشان جمع می‌کردند یا روزنامه‌ها را از دفتر روزنامه به کیوسک‌های روزنامه فروشی منتقل می‌کردند. رسیدم به فرم روزنامه ای که لوله شده و حمل می‌شود. لوله شدن روزنامه یک رویی دارد و یک پشت. پشت آن می‌توانست همان صفحات روزنامه‌های کلاسیک باشد و برای روی روزنامه به یک صفحه کرو شده‌ای از یک وسیله مدرن تر انتقال خبر مثل تبلت یا موبایل رسیدم تا نشان دهم روزنامه های کلاسیک پشتوانه رسانه‌های مدرن‌اند یا به تعبیر دیگر رسانه‌های مدرن زاییده آن فرهنگ رسانه‌ای بوده و ریشه اش آن است و حالا یک نمایش جدیدی دارد.»

 

پوستر

 

طراح برجسته حوزه گرافیک‌ در ادامه به تشریح دلایل رنگ‌بندی انتخاب شده پرداخت و‌در این باره گفت:«سعی کردم رنگ‌ها را طوری انتخاب کنم که جدی تر باشد. بنفش و سورمه‌ای هم این کارایی را دارد و هم با موضوع مطبوعات نسبت دارد. چون می‌خواستم از نور یعنی رنگی با ته‌مایه‌های زرد استفاده کنم باید از رنگ مکمل هم استفاده می‌کردیم که همان رنگ بنفش است.»

روح الامین علت استفاده از خط نستعلیق را اصالت و ایرانی بودن آن دانست و در این باره توضیح داد: «بخش لایوت پوستر بخشی بود که باید شعار جشنواره را در آن استفاده می‌کردیم شعاری که مصرعی از اشعار فردوسی بود و گزینه‌ای جز به کار بردن خط نستعلیق پیش روی ما قرار نمی‌داد. خط نستعلیق به عنوان خط اصیل ایرانی تنها خطی بود که می‌توانستیم برای پوستر استفاده کنیم. خط‌های ثلث و یا فونت‌های ماشینی برای چنین کاری غلط بود و باید با ترکیبی کتیبه گونه آن را می‌نوشتیم در بقیه نوشته‌ هم به دلایل زیبایی شناختی برای حذف کردن زوایای خط کوفی مغربی از این خط استفاده کردیم.»
روح الامین در پایان چرایی عدم استفاده از عناصر متعدد در پوستر را این‌گونه تشریح کرد: «اینکه یک پیام خلاصه و ایجازی در پیام داشته باشیم هسته اولیه ایده ما در طراحی پوستر بود. ابا داشتیم از اینکه با عناصر متکثر طراحی کنیم. بنابراین چیزی که به ذهنمان رسید تک عنصری در میان تصویر بود.»

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=21594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.