سینمایی نیوز
  • برابر با : Saturday - 13 July - 2024
کل 8183 امروز 0

خبر فوری

انتشار فراخوان بخش بین‌الملل چهل و سومین جشنواره فیلم فجر روزنامه‌های شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ پربیننده‌ترین و پرفروش‌ترین سینماهای کشور در خرداد اعلام شد روزنامه‌های شنبه ۹ تیر ۱۴۰3 بزرگترین رویداد ارائه طرح تخصصی مستند برگزار می‌شود فراخوان نخستین دوره جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس «آسمان» مهاباد منتشر شد از کشف حقیقت یک قتل تا وحشت افسانه‌ای قدیمی صفحه اول روزنامه های پنج شنبه 7تیر 1403 بنیاد پویانمایی مشکل فقدان مجموعه‌ای متمرکز برای تولیدات این حوزه را رفع کرد افتتاح نمایشگاه عکس«شهید خدمت»در محل سازمان سینمایی/ پخش تیزر شهید خدمت دبیران سه جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر معرفی شدند از «بحران خاموش» تا «رزیدنت» معرفی شورای سیاستگذاری هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» صفحه اول روزنامه های 4شنبه 6 تیر1403 گروه سینمایی فرهنگ کار خود را با 5 فیلم و 23 سینما آغاز کرد صفحه اول روزنامه های دوشنبه 4 تیر 1403 ۱۳ دستاورد سینمایی دولت سیزدهم؛ عدالت در سینماسازی تا استعدادیابی مناظره‌های فرهنگی انتظارات را برآورده نکرد/ برگزاری اولین جشن سالانه فیلم‌های هنر و تجربه/ تولید سه مستند با محوریت شهید جمهور/ مجموعه فیلمخانه ملی ایران افتتاح می‌شود صفحه اول روزنامه های یکشنبه ۳ تیر ماه ۱۴۰۳ تاکید رئیس سازمان سینمایی بر حمایت جدی از تولید فیلم‌های تجربی فروش سینمای ایران در خرداد 1403 اعلام شد صفحه اول روزنامه های شنبه 2 تیر ماه 1403 صفحه اول روزنامه های آخرین روز بهار 1403 سینما محراب شهر قم به سمفا متصل شد آخرین مصوبات شورای پروانه ساخت آثار غیرسینمایی فراخوان نخستین «جشنواره عکس تهران» منتشر شد / معرفی دبیر و داوران اکران 6 مستند در سالن حقیقت تداوم نهضت سینماسازی در شهرهای کم‌برخوردار ما در اخلاق در سینما موفق بودیم فراخوان هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران منتشر شد فروش سینمای ایران در هفته سوم خرداد اعلام شد موافقت شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با 8 فیلم‌نامه خزاعی: سینما، ابزاری برای غنی‌سازی فرهنگی و تعامل بین کشورها و مردم است آغاز پیش ثبت نام مدرسه مستند حقیقت لزوم تداوم بی‌وقفه فعالیت‌های سینمایی/ گروه سینمایی فرهنگ، مطالبه قدیمی سینماگران است امضای موسولینی پای جشنواره کن! انتشار فراخوان بخش ملی چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر آغاز دوره جدید فعالیت آسیفا ایران تغییر فراخوان «فجر» به نفع فیلمسازان سینمای کوتاه/ دایره انتخاب‌ها متنوع‌تر می‌شود فراخوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران منتشر شد از «آخرین کوسه نهنگ» تا «خانواده خلج» «گروه سینمایی فرهنگ» راه‌اندازی شد فروش سینمای ایران در هفته دوم خرداد اعلام شد قلب سینمای کودک دوباره در اصفهان می‌تپد جشن مهر سینما متعلق به خانواده سینماست‌ / مهر سینما جلوه‌ای از عدالت فرهنگی دولت سیزدهم ابلاغ طرح حمایت از «تهیه‌کنندگی استانی سینما» برای تقویت سینمای استانی فروش سینمای ایران در هفته نخست خرداد اعلام شد نگاهی دقیق‌تر به مهم‌ترین آکادمی سینمایی سال در «جایزه اسکار» فراخوان هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» منتشر شد انتشار فراخوان جشنواره فیلم فجر ۴۳؛ هفته آینده

5
هادی مقدم‌دوست در کارگاه فیلمنامه نویسی جشنواره نماز و نیایش:

برای قصه گویی در فیلمنامه باید دائم کنجکاوانه به دنبال حس نو باشیم

  • کد خبر : 30439
  • ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۸:۴۲
برای قصه گویی در فیلمنامه باید دائم کنجکاوانه به دنبال حس نو باشیم
هادی مقدم‌دوست کارگردان و فیلم‌نامه نویس سینمای ایران در ابتدای این نشست گفت: در فیلم نامه‌نویسی لازم است درمورد شخصیت فیلم تفکر کنیم نویسنده نمی تواند خالی الذهن باشد بلکه باید مخزن شخصیت و تحلیل را پر کند تا بتواند اثر خوبی را بوجود آورد.

به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، نشست تخصصی بخش فیلم‌نامه با عنوان «شما یک قصه‌گو هستید» در حاشیه نهمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین در قم برگزار شد.

هادی مقدم‌دوست کارگردان و فیلم‌نامه نویس سینمای ایران در ابتدای این نشست گفت: در فیلم نامه‌نویسی لازم است درمورد شخصیت فیلم تفکر کنیم نویسنده نمی تواند خالی الذهن باشد بلکه باید مخزن شخصیت و تحلیل را پر کند تا بتواند اثر خوبی را بوجود آورد.

وی تصریح کرد: زمانی که بخواهیم درمورد موضوع نماز، نیایش و عبادت اثری را داشته باشیم به تمام ارکان و بخش های نماز خواندن افراد و نیایش توجه می کنیم؛ به عنوان مثال حتی زمانی که یک نویسنده خلاق در مترو نشسته و شخصی زبر لب ذکر می گوید می تواند سوژه ای برای او باشد. اگر کسی علاقه‌مند به نویسندگی باشد سوژه خود را پیدا می کند؛ نخست باید درمورد ایده فکر کرد و تحلیل انجام داد زیرا فکر و تحلیل رکن پیش نیاز علاقه‌مندی به مضامین است.

این استاد فیلمنامه نویسی با بیان اینکه نویسنده اهل تفکر و مشاهده است گفت: روزهای ایده‌یابی روزهای مشاوره است این امر استمرار و پشت‌کار می‌خواهد. زمانی که راجع به یک شخص و طرز رفتار او فکر می‌کنیم مشغول ایده‌یابی هستیم و اگر قرار است فیلم‌نامه بنویسیم باید نویسنده‌ای پژوهشگر باشیم و باید همواره تحلیل کنیم تا قصه‌ای که می خواهیم تعریف کنیم قصه باور پذیرتری باشد.

مقدم‌دوست افزود: اگر نویسنده بخواهد عناصر فیلم وی با مخاطب ارتباط برقرار کند روزهای ایده یابی روزهای بسیار مهمی هستند؛ نویسنده باید دائم درحال ایده یابی و پیدا کردن عناصر داستانی باشد. روزهای ایده یابی مهمترین روزهاست که نویسنده باید به آن اهمیت بدهد و باید از همه اشیاء تاثیر حسی گرفت و باید همواره کنجکاو و به دنبال سوژه بود.

استاد فیلمنامه‌نویسی نهمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین در پایان کارگاه سه ساعته خود گفت: برای قصه گویی لازم است به صورت دائم کنجکاوانه بدنبال یک حس نو باشیم و اگر بخواهیم شخصیت در فیلم واقعی باشد باید در روزهای ایده‌یابی مشاهده خوبی داشته باشیم و به صورت مستمر کنکاش کنیم.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=30439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.