سینمایی نیوز
  • برابر با : Saturday - 24 February - 2024
کل 7545 امروز 0

خبر فوری

“همایون رحیمیان”: ارکستر ملی را به شهرستان ها می بریم پیشنهاد ایجاد سازمان هنر اعم از موسیقی و تئاتر درحال بررسی است موسیقی را شاخه‌ای از حکمت می‌دانیم/ جایزه وزارت فرهنگ به برترین‌های نقد از جشنواره‌های فجر آئین پایانی سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر برگزارشد/ معرفی برگزیدگان جایزه باربد و بخش های مختلف در آخرین نشست پژوهشی جشنواره موسیقی فجر «نقش اسناد تاریخی و مطبوعات در پژوهش‌های موسیقی» بررسی شد جزئیات برگزاری آیین اختتامیه سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر شب پنجم جشنواره موسیقی فجر/از اجرای ارکستر سمفونیک تا اجرای ویژه کودک و نوجوان و شب بزرگان موسیقی در چهارمین نشست پژوهشی جشنواره موسیقی فجر«تکثرگرایی و ذائقه شنیداری نسل نو» بررسی شد سند ملی موسیقی کشور می تواند گره گشا باشد اعلام برنامه‌های چهارمین روز جشنواره موسیقی فجر بررسی «نگاه راهبردی به حوزه موسیقی» در سومین نشست پژوهشی جشنواره موسیقی فجر سرهنگ “احسان ربیعی”: به ارکستر نظامی رزم نوازان سالن و سانس اجرا اختصاص داده شود اعلام برنامه‌های سومین روز جشنواره موسیقی فجر/ ازاجراهای ارکسترال تا حضور هلندی ها حضور موریتس ارنست پیانیست شناخته شده آلمانی در جشنواره موسیقی فجر همزمان با نخستین شب برگزاری سی‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر؛ وزیر فرهنگ به تماشای اجرای ارکستر ملی ایران نشست/ امسال جشنواره موسیقی در جنوب تهران هم اجرا دارد اعلام برنامه‌های دومین روز جشنواره موسیقی فجر/از حضور پرنگ بین الملل ها تا نوای سرنا و دهل و موسیقی آذری علیرضا طلیسچی جشنواره موسیقی فجر را به جنوب تهران برد بررسی آسیب‌شناسی آموزش ردیف موسیقی در دومین نشست پژوهشی جشنواره موسیقی فجر دستگاهی ایران برر ایستاده برای ایران در تالار وحدت / در شب ارکستر ملی و محمد معتمدی چه گذشت؟ بانوان «نهال» چراغ جشنواره موسیقی فجر را روشن کردند مسعود صادقلو: امشب برای شما و با عشق می‌خوانم در کنسرت آرون افشار محکوم هستید به شاد بودن! برگزاری نخستین نشست پژوهشی جشنواره موسیقی فجر با موضوع «موسیقی و هوش مصنوعی» وزیر فرهنگ در پیامی به سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر: هنر موسیقی در دوران پیروزی انقلاب، وحدت و همبستگی را به منشوری پایدار در قالب همدلی تبدیل کرد میزبانی هم‌زمان ۱۴ استان از جشنواره موسیقی فجر تیزر جشنواره موسیقی فجر منتشر شد + فیلم پیام مدیرکل دفتر موسیقی به جشنواره موسیقی فجر آغاز سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر از امروز سالاری: برگزاری سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر در سراسر کشور نشان از رویکرد عدالت محوری معاونت هنری دارد قطار جشنواره فیلم فجر ۴۲ به مقصد رسید از پاسداشت یاد بزرگان موسیقی تا ساز کوک خارجی ها از حضور پررنگ بانوان و ارکسترها تا حضور خوانندگان مطرح و اجراهای بین الملل عدالت فرهنگی از شاخصه های جشنواره سی و نهم موسیقی فجر طوبای زرین آرای مردمی اهدا می‌شود انتشار جدول اجراهای سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر/ آغاز بلیت‌فروشی از فردا جشنواره تئاتر فجر۴۲، برگزیدگان خود را شناخت افتتاحیه چهل و دومین جشنواره فیلم فجر برگزار شد پوستر سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر منتشر شد «اجاره نشینی» ؛ اثری ساختارشکن است پوستر اثر اقتباسی آپاراتچی منتشر شد آرمین رحیمیان ایفاگر نقش سردار حسین همدانی شد پوستر «دو‌ روز دیرتر» منتشر شد فیلم‌های چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در سامانه شناسا نامزدهای بخش تبلیغات چهل و دومین جشنواره فیلم فجر اعلام شد ویژه برنامه‌های سیما در چهل‌و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر مارال بنی آدم و ملیکا شریفی نیا در نقش پروین و آگرین ساز‌وکار جدیدی برای نظارت بر فیلم‌های سینمایی در حال تدوین است انعکاس جشنواره فیلم فجر روی موج رادیو/ پای سینمایی‌ها به رادیو باز شد مرکز تولید و فنی سیما پای کار جشنواره بین المللی فیلم فجر تکمیل ظرفیت سینما‌های مردمی جشنواره فیلم فجر تا ۱۶ بهمن

0
هادی مقدم‌دوست در کارگاه فیلمنامه نویسی جشنواره نماز و نیایش:

برای قصه گویی در فیلمنامه باید دائم کنجکاوانه به دنبال حس نو باشیم

  • کد خبر : 30439
  • ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۸:۴۲
برای قصه گویی در فیلمنامه باید دائم کنجکاوانه به دنبال حس نو باشیم
هادی مقدم‌دوست کارگردان و فیلم‌نامه نویس سینمای ایران در ابتدای این نشست گفت: در فیلم نامه‌نویسی لازم است درمورد شخصیت فیلم تفکر کنیم نویسنده نمی تواند خالی الذهن باشد بلکه باید مخزن شخصیت و تحلیل را پر کند تا بتواند اثر خوبی را بوجود آورد.

به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، نشست تخصصی بخش فیلم‌نامه با عنوان «شما یک قصه‌گو هستید» در حاشیه نهمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین در قم برگزار شد.

هادی مقدم‌دوست کارگردان و فیلم‌نامه نویس سینمای ایران در ابتدای این نشست گفت: در فیلم نامه‌نویسی لازم است درمورد شخصیت فیلم تفکر کنیم نویسنده نمی تواند خالی الذهن باشد بلکه باید مخزن شخصیت و تحلیل را پر کند تا بتواند اثر خوبی را بوجود آورد.

وی تصریح کرد: زمانی که بخواهیم درمورد موضوع نماز، نیایش و عبادت اثری را داشته باشیم به تمام ارکان و بخش های نماز خواندن افراد و نیایش توجه می کنیم؛ به عنوان مثال حتی زمانی که یک نویسنده خلاق در مترو نشسته و شخصی زبر لب ذکر می گوید می تواند سوژه ای برای او باشد. اگر کسی علاقه‌مند به نویسندگی باشد سوژه خود را پیدا می کند؛ نخست باید درمورد ایده فکر کرد و تحلیل انجام داد زیرا فکر و تحلیل رکن پیش نیاز علاقه‌مندی به مضامین است.

این استاد فیلمنامه نویسی با بیان اینکه نویسنده اهل تفکر و مشاهده است گفت: روزهای ایده‌یابی روزهای مشاوره است این امر استمرار و پشت‌کار می‌خواهد. زمانی که راجع به یک شخص و طرز رفتار او فکر می‌کنیم مشغول ایده‌یابی هستیم و اگر قرار است فیلم‌نامه بنویسیم باید نویسنده‌ای پژوهشگر باشیم و باید همواره تحلیل کنیم تا قصه‌ای که می خواهیم تعریف کنیم قصه باور پذیرتری باشد.

مقدم‌دوست افزود: اگر نویسنده بخواهد عناصر فیلم وی با مخاطب ارتباط برقرار کند روزهای ایده یابی روزهای بسیار مهمی هستند؛ نویسنده باید دائم درحال ایده یابی و پیدا کردن عناصر داستانی باشد. روزهای ایده یابی مهمترین روزهاست که نویسنده باید به آن اهمیت بدهد و باید از همه اشیاء تاثیر حسی گرفت و باید همواره کنجکاو و به دنبال سوژه بود.

استاد فیلمنامه‌نویسی نهمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین در پایان کارگاه سه ساعته خود گفت: برای قصه گویی لازم است به صورت دائم کنجکاوانه بدنبال یک حس نو باشیم و اگر بخواهیم شخصیت در فیلم واقعی باشد باید در روزهای ایده‌یابی مشاهده خوبی داشته باشیم و به صورت مستمر کنکاش کنیم.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=30439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.