سینمایی نیوز
  • امروز : سه شنبه - ۱ فروردین - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 21 March - 2023

خبر فوری

پیشخوان مطبوعات/ روزنامه‌های یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ «صندوق پروانه» به صورت رسمی آغاز به کار کرد صدور حکم منع تعقیب مستندسازان برنامه های موسیقی همانند سال های قبل صرفا تا نیمه ماه رمضان برگزار خواهند شد پیشنهاد نوروزی/ سه مستند از سه دنیای متفاوت محل برگزاری سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد گفتگوی نوروزی وزیر فرهنگ با روزنامه ایران مهدی آذرپندار دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران شد اضافه شدن فیلم «بچه های طوفان» به اکران نوروزی پروانه نمایش ۳ اثر سینمایی صادر شد اسامی فیلم‌های اکران نوروزی اعلام شد رضا آشفته: حال روحی‌ام خوب است و در حال درمان هستم پرورش نسل جدید بازیگر در سینما یک ضرورت است فهرست آثار پذیرفته ‌شده جشنواره تئاتر رضوی مراسم رونمایی از کتاب‌های تئاتر صاحبدلان برگزار شد ساخت اثر غیرخطی در ایران کار بسیار دشواری است انتشار ویدیوی ۱۱ مسترکلاس تخصصی مستند خداحافظی «دختر شوخ» با برادوی پس از ۵۹۹ اجرا جوادی: صندوق پروانه سینمای کودک و نوجوان را پرفروغ خواهد کرد «کن – پامنار» در سینماهای هنروتجربه روی پرده می‌رود کاشت درخت یادبود «رسول ملاقلی‌پور» توسط رئیس سازمان سینمایی موافقت سازمان سینمایی با شناور شدن قیمت بلیت سینماها اعضای شورای سیاست‌گذاری بیست‌ویکمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی معرفی شدند قدردانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه افتتاح ۱۳۱ سالن با افزایش ۹۴۲۶ صندلی به چرخه اکران در سال ۱۴۰۱ آثار راه‌یافته به «پنجمین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور» کاظم نظری: از تئاتر کشور دفاع جانانه کردیم محمود مقامی: به هر قیمتی که نباید جلوی دوربین رفت! «هیچ‌کس منتظرت نیست» اکران آنلاین شد تایید صلاحیت ۱۶ مدرس آموزشگاه های آزاد سینمایی موافقت با صدور پروانه نمایش یک انیمیشن سینمایی شورای صدور پروانه ساخت آثار غیرسینمایی آمار صدور مجوز برای آثار موسیقی در بهمن ماه اعلام شد «شبح اپرا» روی صحنه می‌رود اجرای نمایش «لیبرو» به زلزله‌زدگان تقدیم شد فراخوان «فصل جدید اجراهای محیطی مجموعه تئاتر شهر» مرضیه برومند بعنوان مدیر عامل خانه سینما انتخاب شد یارعلی پورمقدم درگذشت جشنواره ۱۰۰ به کار خود پایان داد جشنواره تئاتر کمدی خندستان برگزیدگان خود را شناخت مراسم اعطای پروانه صلاحیت فیلم‌اولی‌ها در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد سینمای جوان دوره درخشانی را تجربه کرد/ افزایش بیش از پیش تولید فیلم کوتاه براساس اولویت‌های سند چشم انداز/ فراهم کردن فرصت برای بروز بیشتر فیلمسازان جوان زن نامزدهای جوایز «اولیویه» معرفی شدند سینمای کوتاه جلوتر از سینمای بلند است اما فاقد مبانی نظری آغاز فعالیت «سامانه آموزش‌های برخط فرهنگ و هنر» و «گنجینه آموزش هنر» صندوق اعتباری هنر پیگیر روند درمانی رضا آشفته اسفند پُرنمایش تئاتر شهرزاد با ۱۳ اجرا/ افتتاح «کافه عاشقی» در «پلاک هفت» مهدی ابدی بازیگر و کارگردان جوان تئاتر درگذشت سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی نقش شهرام عبدلی در سریال آخرش جایگزین ندارد

6
ارسلان امیری:

دوره سی‌ونهم یک دوره ویژه بود | پایان خوش برگزاری جشنواره در دوره کرونا

  • کد خبر : 3212
  • ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲
دوره سی‌ونهم یک دوره ویژه بود | پایان خوش برگزاری جشنواره در دوره کرونا
کارگردان فیلم سینمایی «زالاوا» گفت: به خاطر دارم که تا آخرین لحظات، برگزاری جشنواره در وضعیت کرونا در هاله‌ای از ابهام بود و شیوه برگزاری آن و اینکه آیا با حضور مردم باشد یا بدون حضور آنها یا آیا آنلاین و با حضور داوران برگزار باشد نیز مشخص نبود...

سینمایی نیوز- کارگردان فیلم سینمایی «زالاوا» گفت: به خاطر دارم که تا آخرین لحظات، برگزاری جشنواره در وضعیت کرونا در هاله‌ای از ابهام بود و شیوه برگزاری آن و اینکه آیا با حضور مردم باشد یا بدون حضور آنها یا آیا آنلاین و با حضور داوران برگزار باشد نیز مشخص نبود… به نظر من، فرآیند برگزاری جشنواره پایان خوشی داشت…

به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، ارسلان امیری، کارگردان فیلم سینمایی «زالاوا» در دوره سی‌ونهم جشنواره فیلم فجر توانست دو سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی فیلم اول و بهترین فیلم‌نامه را کسب کند. این کارگردان درباره این دوره از جشنواره گفت: دوره سی‌ونهم جشنواره فیلم فجر، هم برای ما و هم سینمای ما ویژه بود، چرا که وضعیت کرونا کمی سبک شده بود و برای برگزاری جشنواره تا آخرین روزها با اما و اگر تصمیم‌گیری شد، حتی زمانی که فیلم‌ها را بازبینی می‌کردند هم هنوز مشخص نبود  که جشنواره فیزیکی برگزار می‌شود یا صرفا آثار مورد داوری قرار می‌گیرد.
او افزود: به نظرم یکی از جذابیت‌های جشنواره همین بود و جشنواره روندی دراماتیک داشت. بیشترین چیزی که اهمیت داشت و از حواشی جشنواره به خاطرم ماند، این بود که تا آخرین لحظات، برگزاری جشنواره در وضعیت کرونا در هاله‌ای از ابهام بود. در واقع همه شیوه‌های برگزاری جشنواره تحت بررسی بود. نهایتا جشنواره به صورت فیزیکی برگزار شد و قرار شد مردم هم فیلم‌ها را ببینند. به نظر من فرآیند برگزاری جشنواره، پایان خوشی داشت و بیش از حواشی بعد از دریافت سیمرغ، برگزاری جشنواره از یک روند دراماتیک برخوردار بود.
امیری خاطرنشان کرد: در واقع، ما در یک موقعیت اخلاقی بودیم. از یک طرف دوست داشتیم مردم را به تماشای فیلم در سینما دعوت کنیم ولی به خاطر شرایط کرونا هنوز خطرناک بود و این دعوت ممکن بود یک دعوت غیراخلاقی باشد. بنابراین به صورت کج‌دار و مریز، این تجربه دوگانه را تا آخرین لحظه داشتیم و ۱۰ روز برگزاری جشنواره در این وضعیت، ذهن ما را مشغول کرده بود.
این کارگردان درباره برگزاری چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: عدد چهل برای جشنواره، عددی رند و جالب است ولی متأسفانه اتفاقاتی که در انتخاب آثار افتاد و رسانه‌ای شد، دلگیرکننده بود و این اتفاقات، به هر دلیلی که باشد، اهالی سینما را دلچرکین می‌کند.
او ادامه داد: اتفاقاتی از این دست، چهلمین دوره را دچار چالش می‌کند و به نظرم نیاز به تصمیم شجاعانه دارد که درها را برای همه سلیقه‌های سینمایی باز کند. همچنین شاید میان موج جدید فیلمسازان جوانی که می‌خواهند فیلم اول‌شان را بسازند، ایجاد بدبینی کند… امیدوارم مسئولان در روزهای آتی با اقدام شجاعانه‌ای بیدار شوند، انعطاف به خرج دهند و اجازه دهند که سینما بهتر از سابق نفس بکشد.
چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی به دبیری مسعود نقاش زاده از ۱۲ تا ۲۲ بهمن برگزار می‌شود

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=3212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.