سینمایی نیوز
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 8183 امروز 0

خبر فوری

انتشار فراخوان بخش بین‌الملل چهل و سومین جشنواره فیلم فجر روزنامه‌های شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ پربیننده‌ترین و پرفروش‌ترین سینماهای کشور در خرداد اعلام شد روزنامه‌های شنبه ۹ تیر ۱۴۰3 بزرگترین رویداد ارائه طرح تخصصی مستند برگزار می‌شود فراخوان نخستین دوره جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس «آسمان» مهاباد منتشر شد از کشف حقیقت یک قتل تا وحشت افسانه‌ای قدیمی صفحه اول روزنامه های پنج شنبه 7تیر 1403 بنیاد پویانمایی مشکل فقدان مجموعه‌ای متمرکز برای تولیدات این حوزه را رفع کرد افتتاح نمایشگاه عکس«شهید خدمت»در محل سازمان سینمایی/ پخش تیزر شهید خدمت دبیران سه جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر معرفی شدند از «بحران خاموش» تا «رزیدنت» معرفی شورای سیاستگذاری هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» صفحه اول روزنامه های 4شنبه 6 تیر1403 گروه سینمایی فرهنگ کار خود را با 5 فیلم و 23 سینما آغاز کرد صفحه اول روزنامه های دوشنبه 4 تیر 1403 ۱۳ دستاورد سینمایی دولت سیزدهم؛ عدالت در سینماسازی تا استعدادیابی مناظره‌های فرهنگی انتظارات را برآورده نکرد/ برگزاری اولین جشن سالانه فیلم‌های هنر و تجربه/ تولید سه مستند با محوریت شهید جمهور/ مجموعه فیلمخانه ملی ایران افتتاح می‌شود صفحه اول روزنامه های یکشنبه ۳ تیر ماه ۱۴۰۳ تاکید رئیس سازمان سینمایی بر حمایت جدی از تولید فیلم‌های تجربی فروش سینمای ایران در خرداد 1403 اعلام شد صفحه اول روزنامه های شنبه 2 تیر ماه 1403 صفحه اول روزنامه های آخرین روز بهار 1403 سینما محراب شهر قم به سمفا متصل شد آخرین مصوبات شورای پروانه ساخت آثار غیرسینمایی فراخوان نخستین «جشنواره عکس تهران» منتشر شد / معرفی دبیر و داوران اکران 6 مستند در سالن حقیقت تداوم نهضت سینماسازی در شهرهای کم‌برخوردار ما در اخلاق در سینما موفق بودیم فراخوان هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران منتشر شد فروش سینمای ایران در هفته سوم خرداد اعلام شد موافقت شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با 8 فیلم‌نامه خزاعی: سینما، ابزاری برای غنی‌سازی فرهنگی و تعامل بین کشورها و مردم است آغاز پیش ثبت نام مدرسه مستند حقیقت لزوم تداوم بی‌وقفه فعالیت‌های سینمایی/ گروه سینمایی فرهنگ، مطالبه قدیمی سینماگران است امضای موسولینی پای جشنواره کن! انتشار فراخوان بخش ملی چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر آغاز دوره جدید فعالیت آسیفا ایران تغییر فراخوان «فجر» به نفع فیلمسازان سینمای کوتاه/ دایره انتخاب‌ها متنوع‌تر می‌شود فراخوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران منتشر شد از «آخرین کوسه نهنگ» تا «خانواده خلج» «گروه سینمایی فرهنگ» راه‌اندازی شد فروش سینمای ایران در هفته دوم خرداد اعلام شد قلب سینمای کودک دوباره در اصفهان می‌تپد جشن مهر سینما متعلق به خانواده سینماست‌ / مهر سینما جلوه‌ای از عدالت فرهنگی دولت سیزدهم ابلاغ طرح حمایت از «تهیه‌کنندگی استانی سینما» برای تقویت سینمای استانی فروش سینمای ایران در هفته نخست خرداد اعلام شد نگاهی دقیق‌تر به مهم‌ترین آکادمی سینمایی سال در «جایزه اسکار» فراخوان هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» منتشر شد انتشار فراخوان جشنواره فیلم فجر ۴۳؛ هفته آینده

10
بهروز شعیبی:

«روز بلوا» در کارگردانی و روایت قصه، تجربه‌ای متفاوت برایم بود

  • کد خبر : 1236
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
«روز بلوا» در کارگردانی و روایت قصه، تجربه‌ای متفاوت برایم بود

سینماسینما- بهروز شعیبی تاکید می‌کند که نسخه سریالی «روز بلوا» با آنچه در جشنواره فجر دیده شده متفاوت است و این اتفاق جزو معدود تجربه‌های خوب بین فیلم‌هایی خواهد شد که به سریال تبدیل شده‌اند. به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از سینماسینما، این کارگردان سینما درباره آماده کردن فیلم سینمایی «روز بلوا» به […]

سینماسینما- بهروز شعیبی تاکید می‌کند که نسخه سریالی «روز بلوا» با آنچه در جشنواره فجر دیده شده متفاوت است و این اتفاق جزو معدود تجربه‌های خوب بین فیلم‌هایی خواهد شد که به سریال تبدیل شده‌اند.

به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از سینماسینما، این کارگردان سینما درباره آماده کردن فیلم سینمایی «روز بلوا» به صورت یک مینی‌سریال برای پخش اینترنتی توضیح داد: نسخه اولیه فیلم «روز بلوا» نسبت به آنچه در جشنواره فجر سال ۱۳۹۸ نمایش داده شد، طولانی‌تر بود و با توجه به اوضاعی که در این دو سال برای اکران پیش آمد، تصمیم گرفتیم نسخه کامل را دوباره تدوین کنیم. وقتی نسخه طولانی آماده شد متوجه شدیم می‌تواند به یک سریال برای شبکه نمایش خانگی تبدیل شود. همچنین در این یکی دو سال از شرایط پیش آمده که امکان اکران را سلب می‌کرد ناراحت بودم چرا که «روز بلوا» موضوع روز و حرف مردم را مطرح می‌کند، اما در نهایت این غصه‌ای که روی دل ما مانده بود با همکاری سازمان اوج و نماوا به اتفاق خوبی ختم شد.

شعیبی با اشاره به اینکه برخی سکانس‌هایی که در سریال دیده خواهد شد اصلا در نسخه سینمایی نیست، ادامه داد: مجموع تمام این شرایط در کنار اقبالی که مردم به سریال‌های  شبکه نمایش خانگی نشان داده‌اند باعث شده الان از انجام این کار رضایت داشته باشم بخصوص آنکه «روز بلوا» را خیلی دوست دارم چون در کارگردانی و روایت قصه، نسبت به کارهای قبلی‌ام تجربه متفاوتی برایم بود.

او در پاسخ به اینکه آیا در این دو سال پیگیری نکرده که فیلم را وارد چرخه اکران آنلاین کند؟ گفت: دلخوری‌هایی که از زمان نمایش فیلم در جشنواره برای من باقی مانده بود، سبب شد ترجیح دهم «روز بلوا» در زمانی نمایش داده شود که مخاطب بیشتری داشته باشد، یعنی صرفا به فکر نمایش آن نبودم. فکر می‌کنم این روندی که در رقابت شبکه نمایش خانگی به وجود آمده و تلاش‌ها بر این است که کارها بیشتر دیده شوند، ممکن بود باعث شود فیلم در اکران آنلاین خیلی دیده نشود یا مورد اقبال قرار نگیرد، به همین دلیل ابتدا صبر کردیم تا ببینیم وضعیت اکران چگونه خواهد شد.

شعیبی که فیلم جدیدش یعنی «بدون قرار قبلی» را برای جشنواره فجر امسال آماده می‌کند، اضافه کرد: در این چند ماهی که روی نسخه سریال «روز بلوا» مشغول کار هستیم، به نظرم آمد که جزو معدود تجربه‌های خوب بین فیلم‌هایی باشد که نسخه سریال دارند چون ویژگی مهمش در این است که از ابتدا با کیفیت یک اثر سینمایی ساخته شده است. بنابراین در حال حاضر از اتفاقی که پیش آمده استقبال می‌کنم و امیدوارم پخش سریال و بعد هم نسخه سینمایی فیلم موفق باشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا قرار است «روز بلوا» در قالب یک نسخه سینمایی هم بارگذاری شود؟ گفت: باید ببینیم تصمیم دوستان چیست و استقبال مردم از سریال چه خواهد بود، فعلا خودم از برنامه‌ریزی همکاران مبنی بر اینکه «روز بلوا» بعد از پخش مینی‌سریال، اکران آنلاین می‌شود یا در پلتفرم‌ها بارگذاری خواهد شد اطلاع دقیقی ندارم. به هر حال ما یک نسخه سینمایی از آنچه در جشنواره فجر نمایش داده شد در اختیار داریم که در روایت و قصه‌گویی با نسخه سریال فرق دارد و تصمیم‌گیری درباره اینکه بعدا آن نسخه چطور ارائه خواهد شد برعهده همکاران در سازمان اوج و نماوا است.

کارگردان فیلم‌های «دهلیز»، «سیانور» و «دارکوب» در پاسخ به اینکه آیا ممیزی‌هایی به فیلم وارد شده است؟ گفت: ممیزی معمولا دو شکل دارد و آنچه در مورد «روز بلوا» اتفاق افتاد این بود که بیشتر، نادیده گرفته شد چون تعبیرها و تفسیرهایی در جشنواره نسبت به آن مطرح شد که نشان می‌داد تلاشی وجود دارد تا به این فیلم توجه نشود، در صورتی که موضوع فیلم و زبانی که برای گفتن دغدغه مردم انتخاب شده بود را می‌دانستند، ولی ترجیح دادند آن را نادیده بگیرند.

شعیبی که حدود چهار سال قبل سریال «گلشیفته» را برای شبکه نمایش خانگی ساخته بود، در پایان درباره ترجیح خود به کار در سینما یا شبکه نمایش خانگی بیان کرد:‌ وقتی از فیلمسازی و شکل متفاوت آن یعنی سریال‌سازی صحبت می‌کنیم برای خود من تفاوتی ندارد که سینما باشد، یا تلویزیون و پلتفرم، چون همه این مجموعه‌ها را زیر پرچم کشورم می‌دانم. چیزی که برای من اهمیت دارد کیفیت اثری است که برای مخاطب به نمایش می‌گذارم. «گلشیفته» جزو اولین کارهایی بود که در شبکه نمایش خانگی ساخته شد و در آن زمان پلتفرم‌ها به این شکل فعال نبودند. ما گلشیفته را در زمان عرضه دی‌وی‌دی کار کردیم و ملاک و معیاری نداشتیم که در پلتفرم چه اقبالی خواهد داشت، ولی الان سازماندهی آن‌ها تغییر کرده و فکر می کنم این بخش مستقل و قوی شده، با فعالیت تلویزیون در کنار هم برای مردم مفید است.

داستان «روز بلوا» درباره یک روحانی خوشنام و یک چهره تلویزیونی مورد توجه به نام عماد است که ناگهان با اتهام‌های جدی از سوی نیروهای امنیتی مواجه می‌شود که خود و خانواده‌اش را در موقعیت پیچیده‌ای قرار می‌دهد.

بابک حمیدیان، لیلا زارع، محسن کیایی، محمد علیمحمدی، مسعود دلخواه، زکیه بهبهانی، ساغر قناعت، پاشا جمالی و داریوش ارجمند از جمله بازیگرانی هستند که در «روز بلوا» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم‌ به نویسندگی مهران کاشانی و تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان، محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است و از دوشنبه اول آذر ماه ساعت ۲۰ به صورت اختصاصی در نماوا در قالب یک مینی سریال سه قسمتی پخش می‌شود.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=1236

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.