سینمایی نیوز
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
کل 8362 امروز 0

خبر فوری

“محمد ابراهیم شهبازی”: تصمیم نهایی بر باقی ماندن نهاد خانواده است/ فیلم سازان زیبایی های ایران را در جشنواره های بین المللی به تصویر بکشند “حسین الهیاری”: این فیلم روایتِ گونه ی بشر و طبیعت و دعوت به مفاهیم انسانی است “مانا پاک سرشت” : بنای زندگی و ادامه ی حیات، گذشت و رها نمودن خشم است عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ آثار مسابقه ملی در چه سانس‌هایی نقد و بررسی می‌شوند؟ استقبال گسترده مردم از جشنواره «تهران» در روز نخست بلیت‌فروشی/ در نظر گرفتن سانس‌های فوق‌العاده برای جشنواره فراخوان ششمین دوره جایزه «موسیقی و رسانه» منتشر شد کدام فیلم‌های کوتاه برگزیده از «کن»، «برلین» و «کلرمون» به ویترین «تهران» رسیده‌اند؟ ظرفیت نشست‌های تخصصی جشنواره فیلم‌کوتاه تهران پیش از پایان موعد ثبت‌نام، تکمیل شد بلیت‌فروشی مردمی جشنواره فیلم‌‌کوتاه تهران آغاز شد جزییات افتتاحیه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران/ برگزیدگان «عکس» معرفی می‌شوند ارائه کتاب‌های هنر و ادبیات داستانی با تخفیف ۳۰ درصدی به فیلمسازان و هنرجویان پایتخت آماده میزبانی از جشنواره «تهران» شد یکی از اولین هنرجویان انجمن سینمای جوان مهمان ویژه جشنواره چهل و یکم «تهران» شد فراخوان بخش غیررقابتی چهلمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد سامانه بلیت فروشی جشنواره چهل و یکم برای دانشجویان و اعضای پاتوق فیلم کوتاه فعال شد نخستین جشنواره در دوران فریدزاده جزییات برگزاری نشست‌های نقد و بررسی در جشنواره چهل‌ویکم/ منتقدان تخصصی معرفی شدند فریدزاده رئیس سازمان سینمایی شد نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه و عکس زبانی توکا نمایش ویژه فیلم‌های کوتاه ویم وندرس در جشنواره فیلم‌کوتاه تهران سینمای کودک؛ در محاق غربت جدول نمایش آثار جشنواره چهل‌ویکم منتشر شد آثار راه‌یافته به بخش «هوش مصنوعی» جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند سینمای وحشت؛ ژانر مطرود فرآیند رزرو بلیت‌های جشنواره فیلم‌کوتاه تهران فردا کلید می‌خورد/ اعلام زمان‌بندی برای گروه‌های مختلف «کتابخانه ویدیویی» مرکز گسترش آغاز به کار کرد عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ دبیر جشنواره فیلم‌کوتاه تهران با فیلم‌سازان راه‌یافته به این رویداد دیدار کرد/ رونمایی از پوستر جشنواره ستاره‌ها از راه می‌رسند دوره فیلم‌سازی هفت‌ماهه انجمن سینمای جوانان ایران – 1403 هیات انتخاب آثار راه‌یافته به بخش بین‌الملل جشنواره فیلم‌کوتاه تهران معرفی شدند فیلم‌های راه‌‌یافته به بخش بین‌الملل جشنواره فیلم‌کوتاه تهران معرفی شدند/ نمایش 107 اثر از سراسر جهان در «تهران» «فیلم‌کوتاه تهران» در میاجشنواره‌های جهانی پدیده شد/ ثبت رکورد قریب به 14 هزار فیلم ارسالی در بخش بین‌الملل میزبانی ویژه کانون دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوان از یک هنرمند پیشکسوت تمدید حضور جشنواره «تهران» در فهرست مورد تأیید آکادمی «اسکار» فراخوان نام‌نویسی نشست‌های تخصصی «41-20» منتشر شد عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ آثار بخش ویژه «شاخه زیتون» در جشنواره فیلم‌کوتاه تهران معرفی شدند از مرور الفبای ژانر تا گپ و گفت‌ با استادان نور و تصویر شکسپیر ایرانی! آغاز پیش فروش بلیت‌‌‌های سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان پروانه‌‌های مقاومت در شهر زندگی اعلام اسامی فیلم‌های بلند داستانی بخش ملی جشنواره کودک و نوجوان حداقل دستمزد کارگردانی مستند اعلام شد آثار بخش ویژه کتاب و سینما جشنواره فیلم کوتاه تهران منتشر شدند آثار راه‌یافته به بخش «استعداد‌ نو» در جشنواره فیلم‌کوتاه تهران معرفی شدند پردیس سینمایی ملت خانه چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران شد عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ آثار راه‌یافته به نخستین جشنواره عکس تهران معرفی شدند

11
بیدل:

سعی کردم ردپای کارگردانی را پاک کنم | تلفیق ژانرها در «نمور»

  • کد خبر : 2684
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
سعی کردم ردپای کارگردانی را پاک کنم | تلفیق ژانرها در «نمور»
کارگردان فیلم سینمایی «نمور» گفت: سعی کردم ردپای کارگردانی را در این فیلم پاک کنم و فکر می‌کنم نقطه قوت فیلم، همین نکته باشد.

سینمایی نیوز- کارگردان فیلم سینمایی «نمور» گفت: سعی کردم ردپای کارگردانی را در این فیلم پاک کنم و فکر می‌کنم نقطه قوت فیلم، همین نکته باشد.

داوود بیدل، کارگردان در گفت‌و‌گو با مرکز اطلاع‌رسانی چهلمین جشنواره فیلم فجر درباره مراحل شکل‌گیری فیلم «نمور» گفت: نزدیک به دو سال است که ما درگیر شیوع بیماری کرونا هستیم که شرایط تولید را سخت کرده است. من با سیدیاسر جعفری تهیه‌کننده کار بیش از دوازده یا سیزده فیلمنامه خواندیم تا درنهایت به متن «نمور» رسیدیم که نوشین معراجی آن را به رشته تحریر درآورده بود.
او ادامه داد: نگاه انسانی موجود در عمق این فیلمنامه، توجه من را به داستان جلب کرد و تصمیم بر ساخت این فیلمنامه گرفتیم. پس از بازنویسی متن نیز در صدد ساخت فیلم برآمدیم.
باید بگویم که اولین فیلم سینمایی من «روزگاری عشق و‌خیانت» بود که در دسته آخرین فیلم‌هایی قرار می‌گرفت که به‌صورت آنالوگ و با نگاتیو ساخته شد. بعد از آن سعی کردم که دانشم را ارتقا دهم.
بیدل گفت: هیچکاک جمله‌ای دارد که می‌گوید 21 درصد یک کار موفق داستان است و 57 درصد آن درباره احساس است. خیلی جالب است که هیچکاک که تکنسین سینما است چنین حرفی بزند. من هم بعد از تحقیق‌ها و بررسی‌ها به همین مفهوم دست یافتم که هرچه بیشتر بتوانم احساسات مخاطب را برانگیخته کنم، فیلم من موفق‌تر خواهد بود.
او گفت: من ردپای کارگردانی را در فیلم «نمور» پاک کردم و با یک سه‌پایه و دوربین شروع به ساخت فیلم کردم و فکر می‌کنم که نقطه قوت فیلم نیز همین نکته باشد.
این کارگردان گفت: مفهوم ژانر بر اساس سلیقه مخاطب شکل گرفت. نمی‌توانم نمور را اثری ضد ژانر تلقی کنم اما فیلمی ملودرام و رومنس است. باید بدانیم که این روزها تلفیق ژانرها است که می‌تواند اثری را موفق کند. کار ما اثری اجتماعی و جمع و جور است که با نگاهی انسانی مخاطب می‌تواند خودش را در فیلم پیدا کند.
بیدل گفت: این کار فیلمی جهان‌شمول است و به مقطع زمانی خاصی اشاره نمی‌کند. ارسطو گفته است که شکوهمندی یک اثر در ظرف زمان نمی‌گنجد.
این کارگردان در پایان گفت: بعد از چهل دوره برگزاری جشنواره فیلم فجر انتظار می‌رود که این رویداد سینمایی به بلوغ رسیده باشد. جشنواره باید در هر دوره نسبت به دوره‌های پیشین پیشرفت داشته باشد. جشنواره فیلم فجر تنها رویداد مهم سینمایی و فرامرزی است. این پیشرفت باید در سطح کیفی آثار حاضر در جشنواره نیز مشهود باشد. باید بدانیم که همه فیلمسازهای حاضر در جشنواره در پیشرفت سینما مسئول هستیم.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=2684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.