سینمایی نیوز
  • امروز : دوشنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۴
  • برابر با : 21 شوال 1446
  • و : Monday, 21 April , 2025 می باشد
کل 9738 امروز 0

خبر فوری

بابک رضایی مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد شد جایزه چهره سال هنر انقلاب به «کارن همایونفر» رسید ۷۰ ناشر آموزشی در سی‌وششمین نمایشگاه کتاب تهران حضور دارند درخواست بیش از ۲۳۰۰ ناشر برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان تفلیس منتشر شد انتشار پنجاه و ششمین فصلنامه خانه موسیقی ایران «کتاب» در فیلم‌های ایرانی چه پیام و نشانه‌ای دارد؟ زمان و محل برگزاری جشنواره فیلم فضای باز اعلام شد مجمع عمومی و انتخابات انجمن منتقدان تئاتر برگزار شد عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۴ «کز نِیِستان» با دونوازی سه‌تار و نی در تالار رودکی فروش ۲۷۰ میلیارد تومان فیلم‌های اکران نوروزی «غرور و تعصب» بعد از 20 سال هنوز یکی از بهترین اقتباس‌های سینمایی کتاب دو جلدی «صد سال تئاتر در ارتش» منتشر شد جهانگردی با «ستاره قطبی» در تالار وحدت آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌ها در فروردین ماه اعلام شد شفاف سازی در عملکرد انجمن موسیقی ایران جدول اجراهای هفدهمین جشنواره موسیقی نواحی منتشر شد نمایش‌نامه شاه‌موش و مارا و دیوار منتشر شد در گذشت هنرمند پیشکسوت عرصه سه تار نوازی نخستین اجرای ارکستر سمفونیک تهران با روایتی از خلیج فارس داوری آثار بیست‌ودومین جشنواره کتاب و رسانه آغاز شده است آغاز رقابت‌های جشنواره سرود رضوی نگاهی به اقتباس‌های سینمایی از آثار ماریو بارگاس یوسا واسپاری امور اجرایی نمایشگاه به صنف تحقق شعار وفاق ملی است رونمایی از پوستر هفدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران جانمایی ناشران الکترونیک در میان ناشران عمومی/ یک تغییر به نفع ناشران دانشگاهی و آموزشی ​فریدزاده: حوزه مطالعات سینما مظلوم واقع شده و نیازمند انسجام و سامانه‌ای یکپارچه است بانک ملی ایران بانک حامی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد فراخوان نمایشنامه‌خوانی در سینما فلسطین منتشر شد  موافقت شورای پروانه فیلمسازی غیرسینمایی با ساخت7 فیلم‌نامه فیلم‌های منتخب این هفته با رویکرد گرامیداشت روز ارتش توجه به ظرفیت‌های بومی استان‌ها در سینما تأکید شورای عالی سینما بر ساخت سینما در شهر‌های بزرگ تأکید بر تکمیل زیرساخت‌های سینمایی در شهرستان‌ها سینمای ایران، یکی از هویت‌های فرهنگی کشور / لزوم ایجاد صندوق سینمایی مشترک/ تشکیل شورای سینمای استانها ۳۲ گروه در هفدهمین جشنواره موسیقی نواحی اکران «صیاد» در روستاها و شهرهای بدون سینما آلبوم «عشق و نفرت» پس از ۲۳ سال مجوز نشر گرفت حفظ تنوع گونه در نمایش جدید سینما‌ها اولین کارگروه تخصصی شورای سینما برگزار شد پانزده نامزد «چهره سال هنر انقلاب» معرفی شدند حداقل ۴۲ تن کتاب در راه است اکران فیلم‌های جدید در سینما‌ها اعلام جزئیاتی از برگزاری نخستین فلوشیپ تهران عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۴ زمان برگزاری هفتاد‌ویکمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان سهند اعلام شد رائد فریدزاده: فارابی باید خانه امن سینماگران کشور باشد کتاب «گام‌های گمشده» به چاپ هشتم رسید عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۴

11
بیدل:

سعی کردم ردپای کارگردانی را پاک کنم | تلفیق ژانرها در «نمور»

  • کد خبر : 2684
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
سعی کردم ردپای کارگردانی را پاک کنم | تلفیق ژانرها در «نمور»
کارگردان فیلم سینمایی «نمور» گفت: سعی کردم ردپای کارگردانی را در این فیلم پاک کنم و فکر می‌کنم نقطه قوت فیلم، همین نکته باشد.

سینمایی نیوز- کارگردان فیلم سینمایی «نمور» گفت: سعی کردم ردپای کارگردانی را در این فیلم پاک کنم و فکر می‌کنم نقطه قوت فیلم، همین نکته باشد.

داوود بیدل، کارگردان در گفت‌و‌گو با مرکز اطلاع‌رسانی چهلمین جشنواره فیلم فجر درباره مراحل شکل‌گیری فیلم «نمور» گفت: نزدیک به دو سال است که ما درگیر شیوع بیماری کرونا هستیم که شرایط تولید را سخت کرده است. من با سیدیاسر جعفری تهیه‌کننده کار بیش از دوازده یا سیزده فیلمنامه خواندیم تا درنهایت به متن «نمور» رسیدیم که نوشین معراجی آن را به رشته تحریر درآورده بود.
او ادامه داد: نگاه انسانی موجود در عمق این فیلمنامه، توجه من را به داستان جلب کرد و تصمیم بر ساخت این فیلمنامه گرفتیم. پس از بازنویسی متن نیز در صدد ساخت فیلم برآمدیم.
باید بگویم که اولین فیلم سینمایی من «روزگاری عشق و‌خیانت» بود که در دسته آخرین فیلم‌هایی قرار می‌گرفت که به‌صورت آنالوگ و با نگاتیو ساخته شد. بعد از آن سعی کردم که دانشم را ارتقا دهم.
بیدل گفت: هیچکاک جمله‌ای دارد که می‌گوید 21 درصد یک کار موفق داستان است و 57 درصد آن درباره احساس است. خیلی جالب است که هیچکاک که تکنسین سینما است چنین حرفی بزند. من هم بعد از تحقیق‌ها و بررسی‌ها به همین مفهوم دست یافتم که هرچه بیشتر بتوانم احساسات مخاطب را برانگیخته کنم، فیلم من موفق‌تر خواهد بود.
او گفت: من ردپای کارگردانی را در فیلم «نمور» پاک کردم و با یک سه‌پایه و دوربین شروع به ساخت فیلم کردم و فکر می‌کنم که نقطه قوت فیلم نیز همین نکته باشد.
این کارگردان گفت: مفهوم ژانر بر اساس سلیقه مخاطب شکل گرفت. نمی‌توانم نمور را اثری ضد ژانر تلقی کنم اما فیلمی ملودرام و رومنس است. باید بدانیم که این روزها تلفیق ژانرها است که می‌تواند اثری را موفق کند. کار ما اثری اجتماعی و جمع و جور است که با نگاهی انسانی مخاطب می‌تواند خودش را در فیلم پیدا کند.
بیدل گفت: این کار فیلمی جهان‌شمول است و به مقطع زمانی خاصی اشاره نمی‌کند. ارسطو گفته است که شکوهمندی یک اثر در ظرف زمان نمی‌گنجد.
این کارگردان در پایان گفت: بعد از چهل دوره برگزاری جشنواره فیلم فجر انتظار می‌رود که این رویداد سینمایی به بلوغ رسیده باشد. جشنواره باید در هر دوره نسبت به دوره‌های پیشین پیشرفت داشته باشد. جشنواره فیلم فجر تنها رویداد مهم سینمایی و فرامرزی است. این پیشرفت باید در سطح کیفی آثار حاضر در جشنواره نیز مشهود باشد. باید بدانیم که همه فیلمسازهای حاضر در جشنواره در پیشرفت سینما مسئول هستیم.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=2684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.