سینمایی نیوز
  • برابر با : Wednesday - 21 February - 2024
کل 7545 امروز 0

خبر فوری

“همایون رحیمیان”: ارکستر ملی را به شهرستان ها می بریم پیشنهاد ایجاد سازمان هنر اعم از موسیقی و تئاتر درحال بررسی است موسیقی را شاخه‌ای از حکمت می‌دانیم/ جایزه وزارت فرهنگ به برترین‌های نقد از جشنواره‌های فجر آئین پایانی سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر برگزارشد/ معرفی برگزیدگان جایزه باربد و بخش های مختلف در آخرین نشست پژوهشی جشنواره موسیقی فجر «نقش اسناد تاریخی و مطبوعات در پژوهش‌های موسیقی» بررسی شد جزئیات برگزاری آیین اختتامیه سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر شب پنجم جشنواره موسیقی فجر/از اجرای ارکستر سمفونیک تا اجرای ویژه کودک و نوجوان و شب بزرگان موسیقی در چهارمین نشست پژوهشی جشنواره موسیقی فجر«تکثرگرایی و ذائقه شنیداری نسل نو» بررسی شد سند ملی موسیقی کشور می تواند گره گشا باشد اعلام برنامه‌های چهارمین روز جشنواره موسیقی فجر بررسی «نگاه راهبردی به حوزه موسیقی» در سومین نشست پژوهشی جشنواره موسیقی فجر سرهنگ “احسان ربیعی”: به ارکستر نظامی رزم نوازان سالن و سانس اجرا اختصاص داده شود اعلام برنامه‌های سومین روز جشنواره موسیقی فجر/ ازاجراهای ارکسترال تا حضور هلندی ها حضور موریتس ارنست پیانیست شناخته شده آلمانی در جشنواره موسیقی فجر همزمان با نخستین شب برگزاری سی‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر؛ وزیر فرهنگ به تماشای اجرای ارکستر ملی ایران نشست/ امسال جشنواره موسیقی در جنوب تهران هم اجرا دارد اعلام برنامه‌های دومین روز جشنواره موسیقی فجر/از حضور پرنگ بین الملل ها تا نوای سرنا و دهل و موسیقی آذری علیرضا طلیسچی جشنواره موسیقی فجر را به جنوب تهران برد بررسی آسیب‌شناسی آموزش ردیف موسیقی در دومین نشست پژوهشی جشنواره موسیقی فجر دستگاهی ایران برر ایستاده برای ایران در تالار وحدت / در شب ارکستر ملی و محمد معتمدی چه گذشت؟ بانوان «نهال» چراغ جشنواره موسیقی فجر را روشن کردند مسعود صادقلو: امشب برای شما و با عشق می‌خوانم در کنسرت آرون افشار محکوم هستید به شاد بودن! برگزاری نخستین نشست پژوهشی جشنواره موسیقی فجر با موضوع «موسیقی و هوش مصنوعی» وزیر فرهنگ در پیامی به سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر: هنر موسیقی در دوران پیروزی انقلاب، وحدت و همبستگی را به منشوری پایدار در قالب همدلی تبدیل کرد میزبانی هم‌زمان ۱۴ استان از جشنواره موسیقی فجر تیزر جشنواره موسیقی فجر منتشر شد + فیلم پیام مدیرکل دفتر موسیقی به جشنواره موسیقی فجر آغاز سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر از امروز سالاری: برگزاری سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر در سراسر کشور نشان از رویکرد عدالت محوری معاونت هنری دارد قطار جشنواره فیلم فجر ۴۲ به مقصد رسید از پاسداشت یاد بزرگان موسیقی تا ساز کوک خارجی ها از حضور پررنگ بانوان و ارکسترها تا حضور خوانندگان مطرح و اجراهای بین الملل عدالت فرهنگی از شاخصه های جشنواره سی و نهم موسیقی فجر طوبای زرین آرای مردمی اهدا می‌شود انتشار جدول اجراهای سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر/ آغاز بلیت‌فروشی از فردا جشنواره تئاتر فجر۴۲، برگزیدگان خود را شناخت افتتاحیه چهل و دومین جشنواره فیلم فجر برگزار شد پوستر سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر منتشر شد «اجاره نشینی» ؛ اثری ساختارشکن است پوستر اثر اقتباسی آپاراتچی منتشر شد آرمین رحیمیان ایفاگر نقش سردار حسین همدانی شد پوستر «دو‌ روز دیرتر» منتشر شد فیلم‌های چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در سامانه شناسا نامزدهای بخش تبلیغات چهل و دومین جشنواره فیلم فجر اعلام شد ویژه برنامه‌های سیما در چهل‌و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر مارال بنی آدم و ملیکا شریفی نیا در نقش پروین و آگرین ساز‌وکار جدیدی برای نظارت بر فیلم‌های سینمایی در حال تدوین است انعکاس جشنواره فیلم فجر روی موج رادیو/ پای سینمایی‌ها به رادیو باز شد مرکز تولید و فنی سیما پای کار جشنواره بین المللی فیلم فجر تکمیل ظرفیت سینما‌های مردمی جشنواره فیلم فجر تا ۱۶ بهمن

8
نیما مهدیان:

سینمای مستند در فضای رسانه‌ای فجر بیشتر دیده می‌شود

  • کد خبر : 3988
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
سینمای مستند در فضای رسانه‌ای فجر بیشتر دیده می‌شود
کارگردان مستند «آن مرد با اتوبوس آمد» معتقد است با وجود اهمیت جشنواره «سینماحقیقت» حضور مستندها در جشنواره فیلم فجر به دیده شدن آنها در فضای رسانه‌ای بزرگ و پررونق کمک می‌کند.

سینمایی نیوز- کارگردان مستند «آن مرد با اتوبوس آمد» معتقد است با وجود اهمیت جشنواره «سینماحقیقت» حضور مستندها در جشنواره فیلم فجر به دیده شدن آنها در فضای رسانه‌ای بزرگ و پررونق کمک می‌کند.

به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، نیما مهدیان کارگردان مستند «آن مرد با اتوبوس آمد» که از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بوده و به بخش سینمای مستند چهلمین جشنواره فیلم فجر راه یافته است درباره این حضور گفت: جشنواره فیلم فجر نگاهی کلی به تمام قالب های سینما دارد، این جشنواره بزرگ‌ترین رویداد سینمای داستانی کشور است که در اذهان عمومی نیز اهمیت آن نقش بسته است.

او ادامه داد: جشنواره فیلم فجر، همانطور که از نامش پیداست، باید جشنواره فیلم فجر انقلاب اسلامی باشد و امیدوارم که با همین سیاست و ریل‌گذاری پیش رود. این جشنواره برای همه فیلمسازان است و در هر بخشی از آن تنها داوری و قضاوت را نمی‌بینیم بلکه اتفاقی بزرگ‌تر یعنی ریل‌گذاری برای یک سال آینده سینمای ایران اعم از داستانی، مستند و فیلم کوتاه را در آن شاهد هستیم.

مهدیان درباره اهمیت جشنواره «سینماحقیقت» در کنار جشنواره فیلم فجر بیان کرد: حضور در جشنواره فیلم فجر افتخار بزرگی‌ست تا در کنار فضای رسانه‌ای موجود دیده شویم. حامیان سینمای مستند در جشنواره فیلم فجر امسال حامی مستندسازان هستند که باعث دیده شدن، قوت قلب و جذب اسپانسرهای بعدی می‌شود. البته جشنواره «سینماحقیقت» برای ما مستندسازان حال و هوای دیگری دارد؛ فضای آن حرفه‌ای‌تر است و به دیده شدن، نقد شدن و یاد گرفتن فیلمساز بسیار کمک می‌کند.

کارگردان مستند «میراث ناپدری» درباره حضور فیلمش در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» خاطرنشان کرد: نسبت به جشنواره «سینماحقیقت» و انتخاب داوران آن شوکه‌ شدم؛ نقدهای مثبت بسیاری درباره مستند «آن مرد با اتوبوس آمد» نوشته شد که بسیاری از آن‌ها بر جذب مخاطب توسط فیلم تاکید داشتند، این فیلم 2 سال و نیم پژوهش و بازسازی مستند داشت اما در هیچ بخشی نامزد نشد که برای من بسیار عجیب است. اگر بیننده این فیلم را به همراه خانواده ببیند، باتوجه به مضمون کمدی‌ای که دارد، برایش جذاب خواهد بود.

مهدیان در انتقاد از سانس اکران فیلم «آن مرد با اتوبوس آمد» در جشنواره «سینماحقیقت» اظهار کرد: اکران فیلم ساعت چهار بعد از ظهر در شلوغ‌ترین محله تهران باعث دیده نشدن فیلم می‌شود، سه نفر از مهمانان من که اعضای شورای شهر تهران بودند نیز به اکران این فیلم نرسیدند.

این کارگردان تاکید کرد: مخاطبان سینمای مستند نسبت به سینمای داستانی کم‌تر است اما با انتخاب موضوع و ژانری درست که ساختاری همه‌فهم و خوش ریتم داشته باشد، می‌توانیم مخاطب را جذب کنیم، تجربه موفق بسیاری نیز در اکران مستند داشته‌ایم.

او تصریح کرد: درحال حاضر آثار به سه دسته تقسیم می‌شوند؛ مستندهایی جشنواره‌ای که توسط قشر خاصی دیده می‌شوند، مستندهایی که می‌خواهد از آرمان‌های انقلاب دفاع کنند اما باتوجه به کلیشه‌ای بودن‌شان، طیف خاصی را به‌عنوان مخاطب دربر می‌گیرند و دسته آخر مستندهایی هستند که به جایی وابستگی ندارند و سعی می‌کنند حرف خود را بزنند. رویدادهایی مثل جشنواره «سینماحقیقت» به اینگونه فیلمسازان مستقل کمک می‌کنند.

کارگردان مستند «خانه سرخ» در پایان درباره دیگر آثار راه یافته به چهلمین جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: همه فیلم‌های حاضر در جشنواره از فیلترهایی گذشته‌اند و از استانداردهای فنی کامل برخوردار هستند.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=3988
  • ارسال توسط :
  • منبع : سایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی
  • 193 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.