سینمایی نیوز
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
کل 8362 امروز 0

خبر فوری

“محمد ابراهیم شهبازی”: تصمیم نهایی بر باقی ماندن نهاد خانواده است/ فیلم سازان زیبایی های ایران را در جشنواره های بین المللی به تصویر بکشند “حسین الهیاری”: این فیلم روایتِ گونه ی بشر و طبیعت و دعوت به مفاهیم انسانی است “مانا پاک سرشت” : بنای زندگی و ادامه ی حیات، گذشت و رها نمودن خشم است عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ آثار مسابقه ملی در چه سانس‌هایی نقد و بررسی می‌شوند؟ استقبال گسترده مردم از جشنواره «تهران» در روز نخست بلیت‌فروشی/ در نظر گرفتن سانس‌های فوق‌العاده برای جشنواره فراخوان ششمین دوره جایزه «موسیقی و رسانه» منتشر شد کدام فیلم‌های کوتاه برگزیده از «کن»، «برلین» و «کلرمون» به ویترین «تهران» رسیده‌اند؟ ظرفیت نشست‌های تخصصی جشنواره فیلم‌کوتاه تهران پیش از پایان موعد ثبت‌نام، تکمیل شد بلیت‌فروشی مردمی جشنواره فیلم‌‌کوتاه تهران آغاز شد جزییات افتتاحیه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران/ برگزیدگان «عکس» معرفی می‌شوند ارائه کتاب‌های هنر و ادبیات داستانی با تخفیف ۳۰ درصدی به فیلمسازان و هنرجویان پایتخت آماده میزبانی از جشنواره «تهران» شد یکی از اولین هنرجویان انجمن سینمای جوان مهمان ویژه جشنواره چهل و یکم «تهران» شد فراخوان بخش غیررقابتی چهلمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد سامانه بلیت فروشی جشنواره چهل و یکم برای دانشجویان و اعضای پاتوق فیلم کوتاه فعال شد نخستین جشنواره در دوران فریدزاده جزییات برگزاری نشست‌های نقد و بررسی در جشنواره چهل‌ویکم/ منتقدان تخصصی معرفی شدند فریدزاده رئیس سازمان سینمایی شد نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه و عکس زبانی توکا نمایش ویژه فیلم‌های کوتاه ویم وندرس در جشنواره فیلم‌کوتاه تهران سینمای کودک؛ در محاق غربت جدول نمایش آثار جشنواره چهل‌ویکم منتشر شد آثار راه‌یافته به بخش «هوش مصنوعی» جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند سینمای وحشت؛ ژانر مطرود فرآیند رزرو بلیت‌های جشنواره فیلم‌کوتاه تهران فردا کلید می‌خورد/ اعلام زمان‌بندی برای گروه‌های مختلف «کتابخانه ویدیویی» مرکز گسترش آغاز به کار کرد عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ دبیر جشنواره فیلم‌کوتاه تهران با فیلم‌سازان راه‌یافته به این رویداد دیدار کرد/ رونمایی از پوستر جشنواره ستاره‌ها از راه می‌رسند دوره فیلم‌سازی هفت‌ماهه انجمن سینمای جوانان ایران – 1403 هیات انتخاب آثار راه‌یافته به بخش بین‌الملل جشنواره فیلم‌کوتاه تهران معرفی شدند فیلم‌های راه‌‌یافته به بخش بین‌الملل جشنواره فیلم‌کوتاه تهران معرفی شدند/ نمایش 107 اثر از سراسر جهان در «تهران» «فیلم‌کوتاه تهران» در میاجشنواره‌های جهانی پدیده شد/ ثبت رکورد قریب به 14 هزار فیلم ارسالی در بخش بین‌الملل میزبانی ویژه کانون دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوان از یک هنرمند پیشکسوت تمدید حضور جشنواره «تهران» در فهرست مورد تأیید آکادمی «اسکار» فراخوان نام‌نویسی نشست‌های تخصصی «41-20» منتشر شد عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ آثار بخش ویژه «شاخه زیتون» در جشنواره فیلم‌کوتاه تهران معرفی شدند از مرور الفبای ژانر تا گپ و گفت‌ با استادان نور و تصویر شکسپیر ایرانی! آغاز پیش فروش بلیت‌‌‌های سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان پروانه‌‌های مقاومت در شهر زندگی اعلام اسامی فیلم‌های بلند داستانی بخش ملی جشنواره کودک و نوجوان حداقل دستمزد کارگردانی مستند اعلام شد آثار بخش ویژه کتاب و سینما جشنواره فیلم کوتاه تهران منتشر شدند آثار راه‌یافته به بخش «استعداد‌ نو» در جشنواره فیلم‌کوتاه تهران معرفی شدند پردیس سینمایی ملت خانه چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران شد عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ آثار راه‌یافته به نخستین جشنواره عکس تهران معرفی شدند

11
نیما مهدیان:

سینمای مستند در فضای رسانه‌ای فجر بیشتر دیده می‌شود

  • کد خبر : 3988
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
سینمای مستند در فضای رسانه‌ای فجر بیشتر دیده می‌شود
کارگردان مستند «آن مرد با اتوبوس آمد» معتقد است با وجود اهمیت جشنواره «سینماحقیقت» حضور مستندها در جشنواره فیلم فجر به دیده شدن آنها در فضای رسانه‌ای بزرگ و پررونق کمک می‌کند.

سینمایی نیوز- کارگردان مستند «آن مرد با اتوبوس آمد» معتقد است با وجود اهمیت جشنواره «سینماحقیقت» حضور مستندها در جشنواره فیلم فجر به دیده شدن آنها در فضای رسانه‌ای بزرگ و پررونق کمک می‌کند.

به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، نیما مهدیان کارگردان مستند «آن مرد با اتوبوس آمد» که از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بوده و به بخش سینمای مستند چهلمین جشنواره فیلم فجر راه یافته است درباره این حضور گفت: جشنواره فیلم فجر نگاهی کلی به تمام قالب های سینما دارد، این جشنواره بزرگ‌ترین رویداد سینمای داستانی کشور است که در اذهان عمومی نیز اهمیت آن نقش بسته است.

او ادامه داد: جشنواره فیلم فجر، همانطور که از نامش پیداست، باید جشنواره فیلم فجر انقلاب اسلامی باشد و امیدوارم که با همین سیاست و ریل‌گذاری پیش رود. این جشنواره برای همه فیلمسازان است و در هر بخشی از آن تنها داوری و قضاوت را نمی‌بینیم بلکه اتفاقی بزرگ‌تر یعنی ریل‌گذاری برای یک سال آینده سینمای ایران اعم از داستانی، مستند و فیلم کوتاه را در آن شاهد هستیم.

مهدیان درباره اهمیت جشنواره «سینماحقیقت» در کنار جشنواره فیلم فجر بیان کرد: حضور در جشنواره فیلم فجر افتخار بزرگی‌ست تا در کنار فضای رسانه‌ای موجود دیده شویم. حامیان سینمای مستند در جشنواره فیلم فجر امسال حامی مستندسازان هستند که باعث دیده شدن، قوت قلب و جذب اسپانسرهای بعدی می‌شود. البته جشنواره «سینماحقیقت» برای ما مستندسازان حال و هوای دیگری دارد؛ فضای آن حرفه‌ای‌تر است و به دیده شدن، نقد شدن و یاد گرفتن فیلمساز بسیار کمک می‌کند.

کارگردان مستند «میراث ناپدری» درباره حضور فیلمش در پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» خاطرنشان کرد: نسبت به جشنواره «سینماحقیقت» و انتخاب داوران آن شوکه‌ شدم؛ نقدهای مثبت بسیاری درباره مستند «آن مرد با اتوبوس آمد» نوشته شد که بسیاری از آن‌ها بر جذب مخاطب توسط فیلم تاکید داشتند، این فیلم 2 سال و نیم پژوهش و بازسازی مستند داشت اما در هیچ بخشی نامزد نشد که برای من بسیار عجیب است. اگر بیننده این فیلم را به همراه خانواده ببیند، باتوجه به مضمون کمدی‌ای که دارد، برایش جذاب خواهد بود.

مهدیان در انتقاد از سانس اکران فیلم «آن مرد با اتوبوس آمد» در جشنواره «سینماحقیقت» اظهار کرد: اکران فیلم ساعت چهار بعد از ظهر در شلوغ‌ترین محله تهران باعث دیده نشدن فیلم می‌شود، سه نفر از مهمانان من که اعضای شورای شهر تهران بودند نیز به اکران این فیلم نرسیدند.

این کارگردان تاکید کرد: مخاطبان سینمای مستند نسبت به سینمای داستانی کم‌تر است اما با انتخاب موضوع و ژانری درست که ساختاری همه‌فهم و خوش ریتم داشته باشد، می‌توانیم مخاطب را جذب کنیم، تجربه موفق بسیاری نیز در اکران مستند داشته‌ایم.

او تصریح کرد: درحال حاضر آثار به سه دسته تقسیم می‌شوند؛ مستندهایی جشنواره‌ای که توسط قشر خاصی دیده می‌شوند، مستندهایی که می‌خواهد از آرمان‌های انقلاب دفاع کنند اما باتوجه به کلیشه‌ای بودن‌شان، طیف خاصی را به‌عنوان مخاطب دربر می‌گیرند و دسته آخر مستندهایی هستند که به جایی وابستگی ندارند و سعی می‌کنند حرف خود را بزنند. رویدادهایی مثل جشنواره «سینماحقیقت» به اینگونه فیلمسازان مستقل کمک می‌کنند.

کارگردان مستند «خانه سرخ» در پایان درباره دیگر آثار راه یافته به چهلمین جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: همه فیلم‌های حاضر در جشنواره از فیلترهایی گذشته‌اند و از استانداردهای فنی کامل برخوردار هستند.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=3988
  • ارسال توسط :
  • منبع : سایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی
  • 236 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.