سینمایی نیوز
  • برابر با : Wednesday - 21 February - 2024
کل 7545 امروز 0

خبر فوری

“همایون رحیمیان”: ارکستر ملی را به شهرستان ها می بریم پیشنهاد ایجاد سازمان هنر اعم از موسیقی و تئاتر درحال بررسی است موسیقی را شاخه‌ای از حکمت می‌دانیم/ جایزه وزارت فرهنگ به برترین‌های نقد از جشنواره‌های فجر آئین پایانی سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر برگزارشد/ معرفی برگزیدگان جایزه باربد و بخش های مختلف در آخرین نشست پژوهشی جشنواره موسیقی فجر «نقش اسناد تاریخی و مطبوعات در پژوهش‌های موسیقی» بررسی شد جزئیات برگزاری آیین اختتامیه سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر شب پنجم جشنواره موسیقی فجر/از اجرای ارکستر سمفونیک تا اجرای ویژه کودک و نوجوان و شب بزرگان موسیقی در چهارمین نشست پژوهشی جشنواره موسیقی فجر«تکثرگرایی و ذائقه شنیداری نسل نو» بررسی شد سند ملی موسیقی کشور می تواند گره گشا باشد اعلام برنامه‌های چهارمین روز جشنواره موسیقی فجر بررسی «نگاه راهبردی به حوزه موسیقی» در سومین نشست پژوهشی جشنواره موسیقی فجر سرهنگ “احسان ربیعی”: به ارکستر نظامی رزم نوازان سالن و سانس اجرا اختصاص داده شود اعلام برنامه‌های سومین روز جشنواره موسیقی فجر/ ازاجراهای ارکسترال تا حضور هلندی ها حضور موریتس ارنست پیانیست شناخته شده آلمانی در جشنواره موسیقی فجر همزمان با نخستین شب برگزاری سی‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر؛ وزیر فرهنگ به تماشای اجرای ارکستر ملی ایران نشست/ امسال جشنواره موسیقی در جنوب تهران هم اجرا دارد اعلام برنامه‌های دومین روز جشنواره موسیقی فجر/از حضور پرنگ بین الملل ها تا نوای سرنا و دهل و موسیقی آذری علیرضا طلیسچی جشنواره موسیقی فجر را به جنوب تهران برد بررسی آسیب‌شناسی آموزش ردیف موسیقی در دومین نشست پژوهشی جشنواره موسیقی فجر دستگاهی ایران برر ایستاده برای ایران در تالار وحدت / در شب ارکستر ملی و محمد معتمدی چه گذشت؟ بانوان «نهال» چراغ جشنواره موسیقی فجر را روشن کردند مسعود صادقلو: امشب برای شما و با عشق می‌خوانم در کنسرت آرون افشار محکوم هستید به شاد بودن! برگزاری نخستین نشست پژوهشی جشنواره موسیقی فجر با موضوع «موسیقی و هوش مصنوعی» وزیر فرهنگ در پیامی به سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر: هنر موسیقی در دوران پیروزی انقلاب، وحدت و همبستگی را به منشوری پایدار در قالب همدلی تبدیل کرد میزبانی هم‌زمان ۱۴ استان از جشنواره موسیقی فجر تیزر جشنواره موسیقی فجر منتشر شد + فیلم پیام مدیرکل دفتر موسیقی به جشنواره موسیقی فجر آغاز سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر از امروز سالاری: برگزاری سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر در سراسر کشور نشان از رویکرد عدالت محوری معاونت هنری دارد قطار جشنواره فیلم فجر ۴۲ به مقصد رسید از پاسداشت یاد بزرگان موسیقی تا ساز کوک خارجی ها از حضور پررنگ بانوان و ارکسترها تا حضور خوانندگان مطرح و اجراهای بین الملل عدالت فرهنگی از شاخصه های جشنواره سی و نهم موسیقی فجر طوبای زرین آرای مردمی اهدا می‌شود انتشار جدول اجراهای سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر/ آغاز بلیت‌فروشی از فردا جشنواره تئاتر فجر۴۲، برگزیدگان خود را شناخت افتتاحیه چهل و دومین جشنواره فیلم فجر برگزار شد پوستر سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر منتشر شد «اجاره نشینی» ؛ اثری ساختارشکن است پوستر اثر اقتباسی آپاراتچی منتشر شد آرمین رحیمیان ایفاگر نقش سردار حسین همدانی شد پوستر «دو‌ روز دیرتر» منتشر شد فیلم‌های چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در سامانه شناسا نامزدهای بخش تبلیغات چهل و دومین جشنواره فیلم فجر اعلام شد ویژه برنامه‌های سیما در چهل‌و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر مارال بنی آدم و ملیکا شریفی نیا در نقش پروین و آگرین ساز‌وکار جدیدی برای نظارت بر فیلم‌های سینمایی در حال تدوین است انعکاس جشنواره فیلم فجر روی موج رادیو/ پای سینمایی‌ها به رادیو باز شد مرکز تولید و فنی سیما پای کار جشنواره بین المللی فیلم فجر تکمیل ظرفیت سینما‌های مردمی جشنواره فیلم فجر تا ۱۶ بهمن

8
چهل سال؛ چهل خاطره | سیدحامد حسینی:

مطمئن بودم فیلمنامه «سرو زیرآب» جایزه می‌گیرد

  • کد خبر : 2956
  • ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
مطمئن بودم فیلمنامه «سرو زیرآب» جایزه می‌گیرد
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «سرو زیرآب» گفت: «جشنواره با تولید محصول و رقابت زنده است؛ و تنها راه پویا کردن جشنواره این است که برای تولید محصولات سینمایی در طول سال تسهیلات فراهم شود. در این صورت انگیزه مردم برای سینما رفتن و دیدن قصه‌های خوب سینمایی بیشتر می‌شود.»

سینمایی نیوز- تهیه‌کننده فیلم سینمایی «سرو زیرآب» گفت: «جشنواره با تولید محصول و رقابت زنده است؛ و تنها راه پویا کردن جشنواره این است که برای تولید محصولات سینمایی در طول سال تسهیلات فراهم شود. در این صورت انگیزه مردم برای سینما رفتن و دیدن قصه‌های خوب سینمایی بیشتر می‌شود.»

«سیدحامدحسینی» در گفت‌وگو با مرکز اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر با بیان این مطلب، درباره برگزاری جشنواره در دوره سی‌وششم گفت: «به‌خاطر دارم در دوره سی‌وششم جشنواره، بعضی از سالن‌های سینما DCP را پخش نمی‌کرد؛ کیفیت پخش پایین بود و وقتی می‌خواستیم با مردم در سالن‌های مختلف فیلم را ببینیم، به‌دلیل اینکه کیفیت پخش مطلوب نبود، واقعا اذیت می‌شدیم؛ زیرا برای تنظیم رنگ‌ها و … در فیلم زحمت کشیده بودیم و دوست داشتیم با بهترین کیفیت دیده شود؛ البته فکر می‌کنم کیفیت پخش‌ سینماها در حال حاضر بهتر شده باشد.»
او افزود: «درمجموع آن سال جشنواره خوب و پرباری داشتیم؛ علاوه بر فیلم ما، «تنگه ابوقریب»، «به وقت شام» و فیلم‌های خوب دیگری بود که رقابت را سنگین‌تر می‌کرد. همچنین مردم هم استقبال خوبی نسبت به فیلم‌ها نشان دادند. «سرو زیر آب» هم پتانسیل سینمایی بالایی داشت و یکی از خاطرات خوب آن سال را برای همه ما رقم زد. با این حال توقع داشتیم فیلم در موارد بیشتری نامزد شود. حداقل مطمئن بودم در حوزه فیلمنامه جایزه بگیرد و در بحث کارگردانی توجه بیشتری به فیلم شود. چون فیلم از لحاظ تولید قوی بود و ما می‌دانستیم که جایزه خواهیم گرفت. به‌هرحال، سه سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی، بهترین طراحی صحنه، بهترین فیلمبرداری را دریافت کردیم، همچنین در بسیاری از شاخه‌ها نامزد بودیم.»
این تهیه‌کننده سینما در مقایسه دوره‌های اخیر جشنواره فیلم فجر با دوره‌های اولیه این جشنواره اظهار کرد: «در حال حاضر من در مرحله قضاوت نمی‌توانم باشم؛ زمانی می‌توانم قضاوت کنم که در همان دوره فیلم داشته و در بطن جشنواره حضور داشته باشم. با این حال، به‌نظرم جشنواره آن شوروحالی که در دوره‌های اولیه داشت را ندارد و سینما نسبت به فضایی که قبلا داشته سیر نزولی داشته است. دلیل آن هم این است که فناوری در سینما رشد کرده و قالب‌های دیگری به این فضا اضافه شده است. مثلا این روزها سرالد‌ها، بخصوص سرالف‌های خارجی گاهی حتی از فیلم‌های سینمایی پیشی می‌گیرند.»
او ادامه داد: «در حال حاضر معیارها و ذائقه مردم در سینما تغییر کرده است و این موضوع به‌طور طبیع روی جشنواره هم تاثیر می‌گذارد. به‌خاطر دارم در جشنواره فیلم فجر سال‌های گذشته، مردم سه سانس در صف سینما می‌ایستادند تا نوبتشان شود؛ اما در این سال‌ها دیگر شاهد این وضعیت نیستیم و ممکن است یکی از دلایل آن این باشد که تعداد سینماها افزایش یافته است.»
سییدحامد حسینی افزود: «بخش دیگری از مشکل این است که فیلم‌های کمتری در اندازه حرفه‌ای سینما تولید می‌شود. فیلم سینمایی باید اشل سینمایی داشته باشد طوری که مردم بگویند فلان فیلم را تنها باید در سینما دید؛ ولی چند فیلم از این دست داریم که باید حتما باید در سینما آنها را دید؟ متأسفانه فیلم‌هایی که باید آنها را فقط در سالن سینما نشان داد بسیار کم است. دلیل آن هم این است که تولید محصول سینمایی به معنای واقعی بسیار کم است. اسم فیلمی را فیلم سینمایی می‌گذاریم ولی واقعا اگر برخی از فیلم‌ها در سینما دیده نشوند، چه اتفاقی می‌افتد؟ قطعا اتفاقی نمی‌افتد!»
حسینی گفت: «دومین دلیل این است که قصه‌های ما در فیلم‌های سینمایی، قصه‌های جذابی نیست. در حوزه تکنیک فیلمسازی به‌خصوص میان جوانان پیشرفت داشته‌ایم، ولی چقدر قصه و درام خوب با پیچیدگی جذاب داریم؟ چقدر در سینما کاراکترسازی می‌کنیم؟ شاید از لحاظ تولیدات فنی، تکنولوژی و کات‌های عجیب و غریب رشد کرده باشیم ولی چقدر قصه‌ها و کاراکترها ما را جذب می‌کنند؟ وقتی فیلمی را در سینما می‌بینیم، چند وقت با موضوع آن درگیریم؟ بعضی از فیلم‌ها هستند که وقتی از سالن بیرون می‌آییم حتی ابتدای آن را به خاطر نمی‌آوریم؛ این یعنی فیلم تاثیرگذاری لازم را نداشته است.»
این تهیه‌کننده سینما گفت: «فیلم و قالب سینمای خاصیت‌های عجیبی دارد که می‌تواند شما را تا سال‌ها درگیر کند و با قصه همذات پنداری کنید. تعداد قصه‌ها، شخصیت‌ها و تولیدات سینمایی برای این قالب کم شده است پس چرا باید توقع داشته باشیم مردم به سینما توجه خاصی کنند؟ در واقع خود ما سینماگران، از لحاظ تولید محتوا انگیزه‌های بالایی نداریم. خودمان سینما را به صورت دقیق رصد نمی‌کنیم بعد می‌گوییم چرا مردم رغبت نمی‌کنند به سینما بیایند. البته در این حال‌وهوای سینما، کرونا هم تاثیرگذار بوده است، ولی مردم دیگر شور و هیجانی برای جشنواره ندارند؛ حتی برخی جوانان از پیش از جشنواره با من تماس می‌گرفتند و درخواست بلیت می‌کردند، اما در حال حاضر تعداد این افراد بسیار کم شده است. شاید این جوانان سن‌شان بالا رفته و دیگر شور سینما رفتن را ندارند یا شاید انگیزه ندارند.»
این تهیه‌کننده با بیان اینکه جشنواره با تولید محصول و رقابت زنده است، گفت: «تنها راه پویا کردن جشنواره این است که برای تولید محصولات سینمایی در طول سال تسهیلات فراهم شود. در این صورت انگیزه مردم برای سینما رفتن و دیدن قصه‌های خوب بالا می‌رود. بهتر است این قدر در آثار سینمایی تلخ‌گویی نکنیم. مردم ما دچار معضلات و تلخ‌کامی هستند و سینما به این تلخی دامن می‌زند؛ نود درصد فیلمنامه‌هایی که به دفتر ما می‌رسد یا امنیتی است یا تلخ است. متاسفانه درباره زندگی و عشق صحبت نمی‌کنیم و فیلم‌هایی درباره خانواده بسیار کم است.»
چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی به دبیری مسعود نقاش زاده از 12 تا 22 بهمن برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=2956

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.