سینمایی نیوز
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
کل 8037 امروز 1

خبر فوری

هنرجویان رشته هنر تعداد شان زیاد اما توان مالی اندک و درآمد ناچیز برای خرید کتاب دارند رکورد فروش ۲۰۰ میلیاردی نمایشگاه کتاب طی چهار روز/ نمایشگاه کتاب، دانشگاهی یازده روزه است رئیس سازمان سینمایی با حفظ سمت دبیر چهل‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شد “سیدجواد میرهاشمی”:انجمن سینمای جوانان ایران و خانه کتاب و ادبیات ایران، دو بال حمایتی برای سینماگران علاقه مند به ساخت فیلم کوتاه اقتباسی هستند فروش ۱۴۲ میلیارد تومانی نمایشگاه کتاب طی ۳ روز تلاش همدلانه برای پیشرفت تئاتر کشور بازدید رئیس جمهور از سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نمایش‌های تئاتر شهر 3 میلیارد فروخت “سید مجید رحیمی”: عرضه کتب با قیمت چاپ قبلی هدیه مرکز گسترش به دوست داران کتاب است “حمید رضا بشیری فراز”: “جان تروبی” مهمان ویژه بخش نمایشگاه کتاب در جشنواره بین المللی فیلم فجر سال ۱۴۰۳ خواهد بود فروش ۷۴ میلیاردی نمایشگاه کتاب تا پایان روز دوم ثبت ۳۹ هزار و ۱۰۰ سفارش در بخش مجازی/ مردم از نمایشگاه راضی هستند دوره پررونق فرهنگ و ادب کشور را تجربه می‌کنیم سازمان سینمایی کشور با 158 عنوان کتاب در سی‌ و پنجمین نمایشگاه بین المللی تهران معرفی شورای سیاستگذاری هفتمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ وزیر فرهنگ از رضا رویگری عیادت کرد نشست‌های فرهنگی روز نخست سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انصاف را در اظهار نظر رعایت کنیم/ رونق تولید و نمایش فیلم‌ها موجب کاهش بیکاری سینماگران شده است موافقت شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با ۴ فیلم‌نامه کتاب «آهنگسازی در موسیقی کلاسیک ایرانی» منتشر شد آیین افتتاح سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود تعرفه‌های پستی بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام شد حمید نیلی مدیرکل هنرهای نمایشی شد فراخوان ششمین جشنواره نقالان علوی منتشر شد «رمزینه پاسخ سریع» غرفه‌ها راهی برای آگاهی بیشتر از کتاب‌های ناشران قدردانی کاظم نظری از هنرمندان و اعضای انجمن هنرهای نمایشی کشور ترویج کتاب‌خوانی با ویژه برنامه‌های مرتبط با «نمایشگاه بین‌المللی کتاب» کاظم نظری از اداره‌کل هنرهای نمایشی رفت برگزیدگان رویداد فیلمنامه نویسی «کودکان غزه» معرفی شدند همواره دغدغه ساخت فیلم درباره کودکان را دارم کارگاه بین‌المللی «فیلمسازی واقعیت مجازی تعاملی» با حضور کنان سوباشی برگزار می‌شود عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ نمایشگاه مجازی کتاب منجر شده تا دسترسی کتاب منحصر به تهران نباشد سایت بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در دسترس قرار گرفت مترو راحت‌ترین گزینه برای رسیدن به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است «احمد به تنهایی» در سینماتک خانه سینما مراسم یادمان استاد محمدعلی امیرجاهد برگزار شد ناشران آماده‌سازی غرفه‌های خود را به ساعات نزدیک به افتتاح موکول نکنند «نجوای عشق» در تالار وحدت می‌پیچد فیلمی علیه نژاد پرستی در قاب شبکه نمایش «پرایان به پیش» شبکه تهران رفت ارکستر سمفونیک هنرستان موسیقی پسران به تالار رودکی می‌آید خراسانی‌زاده به عنوان «رئیس شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران» منصوب شد انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود/ نامه هشت‌هزار هنرمند برای تحریم رژیم صهیونیستی انتشارات انقلاب اسلامی با ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر معظّم انقلاب در راه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ آغاز اکران تبلیغات شهری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین المللی تهران از ۶۰ نقطه پایتخت بنیاد رودکی، میزبان اجراهای موسیقی سنتی تالار وحدت، برج آزادی و رودکی حضور مرکز گسترش با 22 کتاب در نمایشگاه کتاب تهران ۴ فیلم‌کوتاه در موضوع حجاب ساخته شد

8
چهل سال؛ چهل خاطره | سیدحامد حسینی:

مطمئن بودم فیلمنامه «سرو زیرآب» جایزه می‌گیرد

  • کد خبر : 2956
  • ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
مطمئن بودم فیلمنامه «سرو زیرآب» جایزه می‌گیرد
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «سرو زیرآب» گفت: «جشنواره با تولید محصول و رقابت زنده است؛ و تنها راه پویا کردن جشنواره این است که برای تولید محصولات سینمایی در طول سال تسهیلات فراهم شود. در این صورت انگیزه مردم برای سینما رفتن و دیدن قصه‌های خوب سینمایی بیشتر می‌شود.»

سینمایی نیوز- تهیه‌کننده فیلم سینمایی «سرو زیرآب» گفت: «جشنواره با تولید محصول و رقابت زنده است؛ و تنها راه پویا کردن جشنواره این است که برای تولید محصولات سینمایی در طول سال تسهیلات فراهم شود. در این صورت انگیزه مردم برای سینما رفتن و دیدن قصه‌های خوب سینمایی بیشتر می‌شود.»

«سیدحامدحسینی» در گفت‌وگو با مرکز اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر با بیان این مطلب، درباره برگزاری جشنواره در دوره سی‌وششم گفت: «به‌خاطر دارم در دوره سی‌وششم جشنواره، بعضی از سالن‌های سینما DCP را پخش نمی‌کرد؛ کیفیت پخش پایین بود و وقتی می‌خواستیم با مردم در سالن‌های مختلف فیلم را ببینیم، به‌دلیل اینکه کیفیت پخش مطلوب نبود، واقعا اذیت می‌شدیم؛ زیرا برای تنظیم رنگ‌ها و … در فیلم زحمت کشیده بودیم و دوست داشتیم با بهترین کیفیت دیده شود؛ البته فکر می‌کنم کیفیت پخش‌ سینماها در حال حاضر بهتر شده باشد.»
او افزود: «درمجموع آن سال جشنواره خوب و پرباری داشتیم؛ علاوه بر فیلم ما، «تنگه ابوقریب»، «به وقت شام» و فیلم‌های خوب دیگری بود که رقابت را سنگین‌تر می‌کرد. همچنین مردم هم استقبال خوبی نسبت به فیلم‌ها نشان دادند. «سرو زیر آب» هم پتانسیل سینمایی بالایی داشت و یکی از خاطرات خوب آن سال را برای همه ما رقم زد. با این حال توقع داشتیم فیلم در موارد بیشتری نامزد شود. حداقل مطمئن بودم در حوزه فیلمنامه جایزه بگیرد و در بحث کارگردانی توجه بیشتری به فیلم شود. چون فیلم از لحاظ تولید قوی بود و ما می‌دانستیم که جایزه خواهیم گرفت. به‌هرحال، سه سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی، بهترین طراحی صحنه، بهترین فیلمبرداری را دریافت کردیم، همچنین در بسیاری از شاخه‌ها نامزد بودیم.»
این تهیه‌کننده سینما در مقایسه دوره‌های اخیر جشنواره فیلم فجر با دوره‌های اولیه این جشنواره اظهار کرد: «در حال حاضر من در مرحله قضاوت نمی‌توانم باشم؛ زمانی می‌توانم قضاوت کنم که در همان دوره فیلم داشته و در بطن جشنواره حضور داشته باشم. با این حال، به‌نظرم جشنواره آن شوروحالی که در دوره‌های اولیه داشت را ندارد و سینما نسبت به فضایی که قبلا داشته سیر نزولی داشته است. دلیل آن هم این است که فناوری در سینما رشد کرده و قالب‌های دیگری به این فضا اضافه شده است. مثلا این روزها سرالد‌ها، بخصوص سرالف‌های خارجی گاهی حتی از فیلم‌های سینمایی پیشی می‌گیرند.»
او ادامه داد: «در حال حاضر معیارها و ذائقه مردم در سینما تغییر کرده است و این موضوع به‌طور طبیع روی جشنواره هم تاثیر می‌گذارد. به‌خاطر دارم در جشنواره فیلم فجر سال‌های گذشته، مردم سه سانس در صف سینما می‌ایستادند تا نوبتشان شود؛ اما در این سال‌ها دیگر شاهد این وضعیت نیستیم و ممکن است یکی از دلایل آن این باشد که تعداد سینماها افزایش یافته است.»
سییدحامد حسینی افزود: «بخش دیگری از مشکل این است که فیلم‌های کمتری در اندازه حرفه‌ای سینما تولید می‌شود. فیلم سینمایی باید اشل سینمایی داشته باشد طوری که مردم بگویند فلان فیلم را تنها باید در سینما دید؛ ولی چند فیلم از این دست داریم که باید حتما باید در سینما آنها را دید؟ متأسفانه فیلم‌هایی که باید آنها را فقط در سالن سینما نشان داد بسیار کم است. دلیل آن هم این است که تولید محصول سینمایی به معنای واقعی بسیار کم است. اسم فیلمی را فیلم سینمایی می‌گذاریم ولی واقعا اگر برخی از فیلم‌ها در سینما دیده نشوند، چه اتفاقی می‌افتد؟ قطعا اتفاقی نمی‌افتد!»
حسینی گفت: «دومین دلیل این است که قصه‌های ما در فیلم‌های سینمایی، قصه‌های جذابی نیست. در حوزه تکنیک فیلمسازی به‌خصوص میان جوانان پیشرفت داشته‌ایم، ولی چقدر قصه و درام خوب با پیچیدگی جذاب داریم؟ چقدر در سینما کاراکترسازی می‌کنیم؟ شاید از لحاظ تولیدات فنی، تکنولوژی و کات‌های عجیب و غریب رشد کرده باشیم ولی چقدر قصه‌ها و کاراکترها ما را جذب می‌کنند؟ وقتی فیلمی را در سینما می‌بینیم، چند وقت با موضوع آن درگیریم؟ بعضی از فیلم‌ها هستند که وقتی از سالن بیرون می‌آییم حتی ابتدای آن را به خاطر نمی‌آوریم؛ این یعنی فیلم تاثیرگذاری لازم را نداشته است.»
این تهیه‌کننده سینما گفت: «فیلم و قالب سینمای خاصیت‌های عجیبی دارد که می‌تواند شما را تا سال‌ها درگیر کند و با قصه همذات پنداری کنید. تعداد قصه‌ها، شخصیت‌ها و تولیدات سینمایی برای این قالب کم شده است پس چرا باید توقع داشته باشیم مردم به سینما توجه خاصی کنند؟ در واقع خود ما سینماگران، از لحاظ تولید محتوا انگیزه‌های بالایی نداریم. خودمان سینما را به صورت دقیق رصد نمی‌کنیم بعد می‌گوییم چرا مردم رغبت نمی‌کنند به سینما بیایند. البته در این حال‌وهوای سینما، کرونا هم تاثیرگذار بوده است، ولی مردم دیگر شور و هیجانی برای جشنواره ندارند؛ حتی برخی جوانان از پیش از جشنواره با من تماس می‌گرفتند و درخواست بلیت می‌کردند، اما در حال حاضر تعداد این افراد بسیار کم شده است. شاید این جوانان سن‌شان بالا رفته و دیگر شور سینما رفتن را ندارند یا شاید انگیزه ندارند.»
این تهیه‌کننده با بیان اینکه جشنواره با تولید محصول و رقابت زنده است، گفت: «تنها راه پویا کردن جشنواره این است که برای تولید محصولات سینمایی در طول سال تسهیلات فراهم شود. در این صورت انگیزه مردم برای سینما رفتن و دیدن قصه‌های خوب بالا می‌رود. بهتر است این قدر در آثار سینمایی تلخ‌گویی نکنیم. مردم ما دچار معضلات و تلخ‌کامی هستند و سینما به این تلخی دامن می‌زند؛ نود درصد فیلمنامه‌هایی که به دفتر ما می‌رسد یا امنیتی است یا تلخ است. متاسفانه درباره زندگی و عشق صحبت نمی‌کنیم و فیلم‌هایی درباره خانواده بسیار کم است.»
چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی به دبیری مسعود نقاش زاده از 12 تا 22 بهمن برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=2956

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.