سینمایی نیوز
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل 8183 امروز 0

خبر فوری

انتشار فراخوان بخش بین‌الملل چهل و سومین جشنواره فیلم فجر روزنامه‌های شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ پربیننده‌ترین و پرفروش‌ترین سینماهای کشور در خرداد اعلام شد روزنامه‌های شنبه ۹ تیر ۱۴۰3 بزرگترین رویداد ارائه طرح تخصصی مستند برگزار می‌شود فراخوان نخستین دوره جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس «آسمان» مهاباد منتشر شد از کشف حقیقت یک قتل تا وحشت افسانه‌ای قدیمی صفحه اول روزنامه های پنج شنبه 7تیر 1403 بنیاد پویانمایی مشکل فقدان مجموعه‌ای متمرکز برای تولیدات این حوزه را رفع کرد افتتاح نمایشگاه عکس«شهید خدمت»در محل سازمان سینمایی/ پخش تیزر شهید خدمت دبیران سه جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر معرفی شدند از «بحران خاموش» تا «رزیدنت» معرفی شورای سیاستگذاری هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» صفحه اول روزنامه های 4شنبه 6 تیر1403 گروه سینمایی فرهنگ کار خود را با 5 فیلم و 23 سینما آغاز کرد صفحه اول روزنامه های دوشنبه 4 تیر 1403 ۱۳ دستاورد سینمایی دولت سیزدهم؛ عدالت در سینماسازی تا استعدادیابی مناظره‌های فرهنگی انتظارات را برآورده نکرد/ برگزاری اولین جشن سالانه فیلم‌های هنر و تجربه/ تولید سه مستند با محوریت شهید جمهور/ مجموعه فیلمخانه ملی ایران افتتاح می‌شود صفحه اول روزنامه های یکشنبه ۳ تیر ماه ۱۴۰۳ تاکید رئیس سازمان سینمایی بر حمایت جدی از تولید فیلم‌های تجربی فروش سینمای ایران در خرداد 1403 اعلام شد صفحه اول روزنامه های شنبه 2 تیر ماه 1403 صفحه اول روزنامه های آخرین روز بهار 1403 سینما محراب شهر قم به سمفا متصل شد آخرین مصوبات شورای پروانه ساخت آثار غیرسینمایی فراخوان نخستین «جشنواره عکس تهران» منتشر شد / معرفی دبیر و داوران اکران 6 مستند در سالن حقیقت تداوم نهضت سینماسازی در شهرهای کم‌برخوردار ما در اخلاق در سینما موفق بودیم فراخوان هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران منتشر شد فروش سینمای ایران در هفته سوم خرداد اعلام شد موافقت شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با 8 فیلم‌نامه خزاعی: سینما، ابزاری برای غنی‌سازی فرهنگی و تعامل بین کشورها و مردم است آغاز پیش ثبت نام مدرسه مستند حقیقت لزوم تداوم بی‌وقفه فعالیت‌های سینمایی/ گروه سینمایی فرهنگ، مطالبه قدیمی سینماگران است امضای موسولینی پای جشنواره کن! انتشار فراخوان بخش ملی چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر آغاز دوره جدید فعالیت آسیفا ایران تغییر فراخوان «فجر» به نفع فیلمسازان سینمای کوتاه/ دایره انتخاب‌ها متنوع‌تر می‌شود فراخوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران منتشر شد از «آخرین کوسه نهنگ» تا «خانواده خلج» «گروه سینمایی فرهنگ» راه‌اندازی شد فروش سینمای ایران در هفته دوم خرداد اعلام شد قلب سینمای کودک دوباره در اصفهان می‌تپد جشن مهر سینما متعلق به خانواده سینماست‌ / مهر سینما جلوه‌ای از عدالت فرهنگی دولت سیزدهم ابلاغ طرح حمایت از «تهیه‌کنندگی استانی سینما» برای تقویت سینمای استانی فروش سینمای ایران در هفته نخست خرداد اعلام شد نگاهی دقیق‌تر به مهم‌ترین آکادمی سینمایی سال در «جایزه اسکار» فراخوان هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» منتشر شد انتشار فراخوان جشنواره فیلم فجر ۴۳؛ هفته آینده

12
مهوش صبرکن:

کار نمی‌کنم چون تلویزیون پولم را نمی‌دهد

  • کد خبر : 3421
  • ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کار نمی‌کنم چون تلویزیون پولم را نمی‌دهد
مهوش صبرکن درباره علت کم کار شدنش در تلویزیون، اظهار داشت: من و همسرم محمود پاک نیت از سال ۹۸ که در سریال‌های مختلف بازی کرده‌ایم همچنان طلبکار هستم و بد حسابی تلویزیون باعث شده ترجیح بدهم به جای اینکه کار کنم و پولی دریافت نکنم در خانه بمانم و استراحت کنم.

سینمایی نیوز- بازیگر سریال‌های‌ «پس از باران» و «یوسف پیامبر» گفت: ترجیح می‌دهم به جای اینکه در تلویزیون کار کنم و پولم را ندهند در خانه بمانم و استراحت کنم.

مهوش صبرکن درباره علت کم کار شدنش در تلویزیون، اظهار داشت: من و همسرم محمود پاک نیت از سال ۹۸ که در سریال‌های مختلف بازی کرده‌ایم همچنان طلبکار هستم و بد حسابی تلویزیون باعث شده ترجیح بدهم به جای اینکه کار کنم و پولی دریافت نکنم در خانه بمانم و استراحت کنم.

وی با بیان اینکه فرقی نمی‌کند پروژه در تهران یا شهرستان فیلمبرداری شود در هر صورت بدقولی در پرداخت دستمزد بازیگران جزئی از روال تلویزیون شده است، گفت: مقصر این مساله بعضا صداوسیما است که بودجه کافی را در اختیار تهیه‌کننده نمی‌گذارد و البته گاهی هم خود تهیه‌کننده‌ها بی‌محبتی می‌کنند.

بازیگر سریال پنجمین خورشید (علیرضا افخمی ۱۳۸۸) ادامه داد: البته این موضوع تنها مختص به من نیست و هنرمندان و بازیگران دیگر پروژه ها هم متاسفانه با همین مشکل رو به رو هستند که بعد از ۲ ماه بخش اول پول قرارداد خود را دریافت می‌کنند و باقی پول که البته هیچ وقت کامل نیست را بعد از ۶ ماه، که این واقعا برخورنده و آزاردهنده است.

صبرکن در ادامه با بیان اینکه متاسفانه برخی از بازیگران و هنرمندان به دلیل اینکه منبع درآمد دیگری غیر از بازیگری ندارند مجبورند تن به این قراردادها و پول‌ها و قسط‌های آخری که پرداخت نمی‌شود بدهند، ادامه داد: بالاخره برای گذران زندگی باید کار کرد و واقعا برخی از هنرمندان صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته‌اند.

وی تاکید کرد: در این باره هزار و یک مشکل وجود دارد که تهیه‌کننده به گردن صداوسیما می‌اندازد و صداوسیما به گردن تهیه‌کننده. دائم ما را به یکدیگر پاس می‌دهند. چه باید کرد؟ نمی‌دانم. نمی‌توانیم قضاوت کنیم که مقصر کیست. این وسط فقط ما هستیم که سختی می‌کشیم و می‌سوزیم.

صبر کن در پاسخ به این سوال که آیا در صورت رفع مشکلات مالی، دلیل دیگری وجود دارد که وی را از کار کردن منصرف کند، گفت: اگر کار خوب باشد، متن خوبی پیشنهاد شود و حقم را به درستی در قرارداد پرداخت کنند، حتما کار می‌کنم. چند سالی هست که سر قرارداد حتی حاضر به تخفیف دادن می‌شویم به شرط آن‌که دستمزدمان به درستی و سر زمان مقرر پرداخت شود اما تهیه‌کنندگان با وجود وعده و وعیدی که می‌دهند تا الان به قولشان عمل نکردند و بهانه‌شان هم این است که صدا و سیما به ما پول نداده که به شما پرداخت کنیم.

صداوسیما را درک می‌کنم

بازیگر نقش کاریمامادر سریال یوسف پیامبر (فرج الله سلحشور ۱۳۸۷) ادامه داد: مشکلات اقتصادی کشور را همه می‌دانیم و این چیزی نیست که از کسی پنهان باشد. وقتی پدر یک خانواده دستش تنگ باشد، بچه‌هایش را به صبر دعوت می‌کند. حالا هم کشور ما دچار مشکلاتی هست که روی ارگان‌هایی چون صداوسیما تاثیر می‌گذارد، ما هم به‌هرحال درک می کنیم ولی حرف من این است که صداوسیما نباید اجازه بدهد یک تهیه کننده همزمان چهار پروژه را دست بگیرد. چون در این چهار کار همه را طلبکار خود می‌کند. تهیه کننده یک کار را شروع کند، از تلویزیون پول بگیرد و پول تیم را بدهد. اما تلویزیون از یک تهیه کننده می‌خواهد همزمان چهار کار انجام بدهد که ما هم نفهمیدیم چرا!

صداوسیما در دهه ۱۳۹۰ سریال خاصی نداشت

صبرکن در ادامه به مقایسه سریال‌های دهه ۸۰ و ۹۰ تلویزیون پرداخت و گفت: صداوسیما در دهه ۹۰ اصلا سریال خاصی نداشت. در دهه هشتاد یک مرتبه می‌دیدیم همزمان با آن که ما یوسف پیامبر را کار می‌کنیم، از طرف دیگر مختار نامه و در چشم باد تولید می‌شدند. به علاوه کارهای خوب مناسبتی و سریال‌های نود شبی که مرتب تولید می‌شد همه اینها باعث رونق در بخش تصویری تلویزیون بود و درواقع هیچ بازیگری هم از بدحسابی شکایت نداشت.

وی در ادامه در توضیح این که چرا دیگر سریال خوبی برای تلویزیون ساخته نمی‌شود، گفت: نویسنده خوب در ایران خیلی زیاد است اما برای صدا و سیما کمبود نوشته خوب داریم. وقتی منِ نویسنده از طرف صدا و سیما پول خوب دریافت نمی‌کنم نوشته‌ام را به شبکه‌های نمایش خانگی ارائه می‌دهم. نویسنده‌های خوبی داریم که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم و از لحاظ کارگردانان خوب و طراحان خوب هم کمبودی نداریم. اما می‌بینیم که همه این سرمایه‌ها به دلیل پول به سمت شبکه‌های خانگی روان شده‌اند.

این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: مطمئنم اگر نوشته‌های خوبی برای صدا و سیما باشد، کارگردان آنها را انتخاب کرده و تهیه‌کننده روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کند بنابراین تلویزیون الان دچار کمبود متن خوب است.

صبرکن با بیان اینکه نوشتن ساده نیست و کار زمان بری است گاهی اوقات حتی چند سال طول می‌کشد تا نویسنده یک ایده رو بپروراند و به زایش برساند، تاکید کرد: نویسنده هم بالاخره باید مزد چند سالی که فکر و عمرش را پای یک نوشته گذاشته بگیرد. اما شاهد هستیم که این روزها همه بودجه‌ها به سمت شبکه نمایش خانگی سوق داده شده و من نمیدانم چطور و چرا، چون نه اهل سیاست هستم نه اهل مسائل مافیایی و تنها تولیدات را می‌بینم.

بازیگر فیلم سینمایی در مسیر تندباد (مسعود جعفری جوزانی ۱۳۶۷) با طرح این پرسش که چرا تولیدات و سریال‌های خوب این روزها در صداوسیما کمتر ساخته می‌شود، گفت: مشکلات مالی برای مردم ما همچنان وجود دارد و در این شرایط چرا مردم باید با پرداخت هزینه از طریق شبکه‌های اینترنتی سریال مورد علاقه خود را ببینند.

وی تاکید کرد: واقعا همچنان در برخی از روستاها و مناطق دور افتاده کشور تلویزیون هم به سختی دیده می شود چه رسد به اینترنت و شبکه نمایش خانگی بنابراین نباید تلویزیون و صدا و سیما ما هیچ وقت از سریال و مجموعه های جذاب نمایشی خالی باشد.

شبکه نمایش خانگی ذائقه مردم را تغییر داده است

صبرکن با تاکید بر اینکه نظم و اشتهای بینندگان بهم خورده است، خاطرنشان کرد: درست شدن این شرایط سخت است چون سریال‌های شبکه نمایش خانگی ذائقه مردم را تغییر داده‌. نوع تصویربرداری، نوع متن و نوع قصه‌ها در این سریال‌ها با ذائقه‌ای که ما برای صداوسیما پرورش دادیم خیلی متفاوت است. امیدوارم این مشکلات حل شود چون غیر از یک تعداد جوانی که در سریال‌های شبکه نمایش خانگی بازی می‌کنند، خیلی از بازیگران پیشکسوت هستند که به این خاطر بیکارند. به هر حال در همین سریال‌های شبکه نمایش خانگی نیز باندبازی و اعمال روابط وجود دارد.

منبع:

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=3421

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.