سینمایی نیوز
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
کل 8362 امروز 0

خبر فوری

“محمد ابراهیم شهبازی”: تصمیم نهایی بر باقی ماندن نهاد خانواده است/ فیلم سازان زیبایی های ایران را در جشنواره های بین المللی به تصویر بکشند “حسین الهیاری”: این فیلم روایتِ گونه ی بشر و طبیعت و دعوت به مفاهیم انسانی است “مانا پاک سرشت” : بنای زندگی و ادامه ی حیات، گذشت و رها نمودن خشم است عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ آثار مسابقه ملی در چه سانس‌هایی نقد و بررسی می‌شوند؟ استقبال گسترده مردم از جشنواره «تهران» در روز نخست بلیت‌فروشی/ در نظر گرفتن سانس‌های فوق‌العاده برای جشنواره فراخوان ششمین دوره جایزه «موسیقی و رسانه» منتشر شد کدام فیلم‌های کوتاه برگزیده از «کن»، «برلین» و «کلرمون» به ویترین «تهران» رسیده‌اند؟ ظرفیت نشست‌های تخصصی جشنواره فیلم‌کوتاه تهران پیش از پایان موعد ثبت‌نام، تکمیل شد بلیت‌فروشی مردمی جشنواره فیلم‌‌کوتاه تهران آغاز شد جزییات افتتاحیه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران/ برگزیدگان «عکس» معرفی می‌شوند ارائه کتاب‌های هنر و ادبیات داستانی با تخفیف ۳۰ درصدی به فیلمسازان و هنرجویان پایتخت آماده میزبانی از جشنواره «تهران» شد یکی از اولین هنرجویان انجمن سینمای جوان مهمان ویژه جشنواره چهل و یکم «تهران» شد فراخوان بخش غیررقابتی چهلمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد سامانه بلیت فروشی جشنواره چهل و یکم برای دانشجویان و اعضای پاتوق فیلم کوتاه فعال شد نخستین جشنواره در دوران فریدزاده جزییات برگزاری نشست‌های نقد و بررسی در جشنواره چهل‌ویکم/ منتقدان تخصصی معرفی شدند فریدزاده رئیس سازمان سینمایی شد نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه و عکس زبانی توکا نمایش ویژه فیلم‌های کوتاه ویم وندرس در جشنواره فیلم‌کوتاه تهران سینمای کودک؛ در محاق غربت جدول نمایش آثار جشنواره چهل‌ویکم منتشر شد آثار راه‌یافته به بخش «هوش مصنوعی» جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند سینمای وحشت؛ ژانر مطرود فرآیند رزرو بلیت‌های جشنواره فیلم‌کوتاه تهران فردا کلید می‌خورد/ اعلام زمان‌بندی برای گروه‌های مختلف «کتابخانه ویدیویی» مرکز گسترش آغاز به کار کرد عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ دبیر جشنواره فیلم‌کوتاه تهران با فیلم‌سازان راه‌یافته به این رویداد دیدار کرد/ رونمایی از پوستر جشنواره ستاره‌ها از راه می‌رسند دوره فیلم‌سازی هفت‌ماهه انجمن سینمای جوانان ایران – 1403 هیات انتخاب آثار راه‌یافته به بخش بین‌الملل جشنواره فیلم‌کوتاه تهران معرفی شدند فیلم‌های راه‌‌یافته به بخش بین‌الملل جشنواره فیلم‌کوتاه تهران معرفی شدند/ نمایش 107 اثر از سراسر جهان در «تهران» «فیلم‌کوتاه تهران» در میاجشنواره‌های جهانی پدیده شد/ ثبت رکورد قریب به 14 هزار فیلم ارسالی در بخش بین‌الملل میزبانی ویژه کانون دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوان از یک هنرمند پیشکسوت تمدید حضور جشنواره «تهران» در فهرست مورد تأیید آکادمی «اسکار» فراخوان نام‌نویسی نشست‌های تخصصی «41-20» منتشر شد عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ آثار بخش ویژه «شاخه زیتون» در جشنواره فیلم‌کوتاه تهران معرفی شدند از مرور الفبای ژانر تا گپ و گفت‌ با استادان نور و تصویر شکسپیر ایرانی! آغاز پیش فروش بلیت‌‌‌های سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان پروانه‌‌های مقاومت در شهر زندگی اعلام اسامی فیلم‌های بلند داستانی بخش ملی جشنواره کودک و نوجوان حداقل دستمزد کارگردانی مستند اعلام شد آثار بخش ویژه کتاب و سینما جشنواره فیلم کوتاه تهران منتشر شدند آثار راه‌یافته به بخش «استعداد‌ نو» در جشنواره فیلم‌کوتاه تهران معرفی شدند پردیس سینمایی ملت خانه چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران شد عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ آثار راه‌یافته به نخستین جشنواره عکس تهران معرفی شدند

13
مهوش صبرکن:

کار نمی‌کنم چون تلویزیون پولم را نمی‌دهد

  • کد خبر : 3421
  • ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کار نمی‌کنم چون تلویزیون پولم را نمی‌دهد
مهوش صبرکن درباره علت کم کار شدنش در تلویزیون، اظهار داشت: من و همسرم محمود پاک نیت از سال ۹۸ که در سریال‌های مختلف بازی کرده‌ایم همچنان طلبکار هستم و بد حسابی تلویزیون باعث شده ترجیح بدهم به جای اینکه کار کنم و پولی دریافت نکنم در خانه بمانم و استراحت کنم.

سینمایی نیوز- بازیگر سریال‌های‌ «پس از باران» و «یوسف پیامبر» گفت: ترجیح می‌دهم به جای اینکه در تلویزیون کار کنم و پولم را ندهند در خانه بمانم و استراحت کنم.

مهوش صبرکن درباره علت کم کار شدنش در تلویزیون، اظهار داشت: من و همسرم محمود پاک نیت از سال ۹۸ که در سریال‌های مختلف بازی کرده‌ایم همچنان طلبکار هستم و بد حسابی تلویزیون باعث شده ترجیح بدهم به جای اینکه کار کنم و پولی دریافت نکنم در خانه بمانم و استراحت کنم.

وی با بیان اینکه فرقی نمی‌کند پروژه در تهران یا شهرستان فیلمبرداری شود در هر صورت بدقولی در پرداخت دستمزد بازیگران جزئی از روال تلویزیون شده است، گفت: مقصر این مساله بعضا صداوسیما است که بودجه کافی را در اختیار تهیه‌کننده نمی‌گذارد و البته گاهی هم خود تهیه‌کننده‌ها بی‌محبتی می‌کنند.

بازیگر سریال پنجمین خورشید (علیرضا افخمی ۱۳۸۸) ادامه داد: البته این موضوع تنها مختص به من نیست و هنرمندان و بازیگران دیگر پروژه ها هم متاسفانه با همین مشکل رو به رو هستند که بعد از ۲ ماه بخش اول پول قرارداد خود را دریافت می‌کنند و باقی پول که البته هیچ وقت کامل نیست را بعد از ۶ ماه، که این واقعا برخورنده و آزاردهنده است.

صبرکن در ادامه با بیان اینکه متاسفانه برخی از بازیگران و هنرمندان به دلیل اینکه منبع درآمد دیگری غیر از بازیگری ندارند مجبورند تن به این قراردادها و پول‌ها و قسط‌های آخری که پرداخت نمی‌شود بدهند، ادامه داد: بالاخره برای گذران زندگی باید کار کرد و واقعا برخی از هنرمندان صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته‌اند.

وی تاکید کرد: در این باره هزار و یک مشکل وجود دارد که تهیه‌کننده به گردن صداوسیما می‌اندازد و صداوسیما به گردن تهیه‌کننده. دائم ما را به یکدیگر پاس می‌دهند. چه باید کرد؟ نمی‌دانم. نمی‌توانیم قضاوت کنیم که مقصر کیست. این وسط فقط ما هستیم که سختی می‌کشیم و می‌سوزیم.

صبر کن در پاسخ به این سوال که آیا در صورت رفع مشکلات مالی، دلیل دیگری وجود دارد که وی را از کار کردن منصرف کند، گفت: اگر کار خوب باشد، متن خوبی پیشنهاد شود و حقم را به درستی در قرارداد پرداخت کنند، حتما کار می‌کنم. چند سالی هست که سر قرارداد حتی حاضر به تخفیف دادن می‌شویم به شرط آن‌که دستمزدمان به درستی و سر زمان مقرر پرداخت شود اما تهیه‌کنندگان با وجود وعده و وعیدی که می‌دهند تا الان به قولشان عمل نکردند و بهانه‌شان هم این است که صدا و سیما به ما پول نداده که به شما پرداخت کنیم.

صداوسیما را درک می‌کنم

بازیگر نقش کاریمامادر سریال یوسف پیامبر (فرج الله سلحشور ۱۳۸۷) ادامه داد: مشکلات اقتصادی کشور را همه می‌دانیم و این چیزی نیست که از کسی پنهان باشد. وقتی پدر یک خانواده دستش تنگ باشد، بچه‌هایش را به صبر دعوت می‌کند. حالا هم کشور ما دچار مشکلاتی هست که روی ارگان‌هایی چون صداوسیما تاثیر می‌گذارد، ما هم به‌هرحال درک می کنیم ولی حرف من این است که صداوسیما نباید اجازه بدهد یک تهیه کننده همزمان چهار پروژه را دست بگیرد. چون در این چهار کار همه را طلبکار خود می‌کند. تهیه کننده یک کار را شروع کند، از تلویزیون پول بگیرد و پول تیم را بدهد. اما تلویزیون از یک تهیه کننده می‌خواهد همزمان چهار کار انجام بدهد که ما هم نفهمیدیم چرا!

صداوسیما در دهه ۱۳۹۰ سریال خاصی نداشت

صبرکن در ادامه به مقایسه سریال‌های دهه ۸۰ و ۹۰ تلویزیون پرداخت و گفت: صداوسیما در دهه ۹۰ اصلا سریال خاصی نداشت. در دهه هشتاد یک مرتبه می‌دیدیم همزمان با آن که ما یوسف پیامبر را کار می‌کنیم، از طرف دیگر مختار نامه و در چشم باد تولید می‌شدند. به علاوه کارهای خوب مناسبتی و سریال‌های نود شبی که مرتب تولید می‌شد همه اینها باعث رونق در بخش تصویری تلویزیون بود و درواقع هیچ بازیگری هم از بدحسابی شکایت نداشت.

وی در ادامه در توضیح این که چرا دیگر سریال خوبی برای تلویزیون ساخته نمی‌شود، گفت: نویسنده خوب در ایران خیلی زیاد است اما برای صدا و سیما کمبود نوشته خوب داریم. وقتی منِ نویسنده از طرف صدا و سیما پول خوب دریافت نمی‌کنم نوشته‌ام را به شبکه‌های نمایش خانگی ارائه می‌دهم. نویسنده‌های خوبی داریم که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم و از لحاظ کارگردانان خوب و طراحان خوب هم کمبودی نداریم. اما می‌بینیم که همه این سرمایه‌ها به دلیل پول به سمت شبکه‌های خانگی روان شده‌اند.

این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: مطمئنم اگر نوشته‌های خوبی برای صدا و سیما باشد، کارگردان آنها را انتخاب کرده و تهیه‌کننده روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کند بنابراین تلویزیون الان دچار کمبود متن خوب است.

صبرکن با بیان اینکه نوشتن ساده نیست و کار زمان بری است گاهی اوقات حتی چند سال طول می‌کشد تا نویسنده یک ایده رو بپروراند و به زایش برساند، تاکید کرد: نویسنده هم بالاخره باید مزد چند سالی که فکر و عمرش را پای یک نوشته گذاشته بگیرد. اما شاهد هستیم که این روزها همه بودجه‌ها به سمت شبکه نمایش خانگی سوق داده شده و من نمیدانم چطور و چرا، چون نه اهل سیاست هستم نه اهل مسائل مافیایی و تنها تولیدات را می‌بینم.

بازیگر فیلم سینمایی در مسیر تندباد (مسعود جعفری جوزانی ۱۳۶۷) با طرح این پرسش که چرا تولیدات و سریال‌های خوب این روزها در صداوسیما کمتر ساخته می‌شود، گفت: مشکلات مالی برای مردم ما همچنان وجود دارد و در این شرایط چرا مردم باید با پرداخت هزینه از طریق شبکه‌های اینترنتی سریال مورد علاقه خود را ببینند.

وی تاکید کرد: واقعا همچنان در برخی از روستاها و مناطق دور افتاده کشور تلویزیون هم به سختی دیده می شود چه رسد به اینترنت و شبکه نمایش خانگی بنابراین نباید تلویزیون و صدا و سیما ما هیچ وقت از سریال و مجموعه های جذاب نمایشی خالی باشد.

شبکه نمایش خانگی ذائقه مردم را تغییر داده است

صبرکن با تاکید بر اینکه نظم و اشتهای بینندگان بهم خورده است، خاطرنشان کرد: درست شدن این شرایط سخت است چون سریال‌های شبکه نمایش خانگی ذائقه مردم را تغییر داده‌. نوع تصویربرداری، نوع متن و نوع قصه‌ها در این سریال‌ها با ذائقه‌ای که ما برای صداوسیما پرورش دادیم خیلی متفاوت است. امیدوارم این مشکلات حل شود چون غیر از یک تعداد جوانی که در سریال‌های شبکه نمایش خانگی بازی می‌کنند، خیلی از بازیگران پیشکسوت هستند که به این خاطر بیکارند. به هر حال در همین سریال‌های شبکه نمایش خانگی نیز باندبازی و اعمال روابط وجود دارد.

منبع:

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=3421

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.