سینمایی نیوز
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل 7954 امروز 0

خبر فوری

عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ وزیر فرهنگ با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد/ آمادگی برای برگزاری نشست مشترک سینماگران ایرانی و‌ آذربایجانی آثار سینمایی خارجی پلتفرم‌ها تحت نظارت سازمان سینمایی قرار گرفت همراه با فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در دومین هفته اردیبهشت ماه و سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر» تعطیلی سینما‌های سراسر کشور در روز شنبه افزایش یارانه اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور غرور نفرت‌انگیز یک مرد با صفا انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط» اعلان سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر شد «آجرچین» سری به شبکه سه می‌زند مراسم یادمان استاد محمدعلى امیرجاهد برگزار می شود روزنامه‌های صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰3 عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد استقبال از نمایش 9 مستند جشنواره «سینماحقیقت» در دانشگاه هنر تهران بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران فراخوان داد ماموریت‌های مضاعف برای جهش تولید در موسسات سینمایی ابلاغ شد تمدید مهلت ثبت نام نخستین المپیاد ملی آموزش هنر رضا شیخی دار فانی را وداع گفت هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ گفتگوی در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری» یادمان زنده یاد بنان در شب موسیقى ارسباران شش نمایش دیگر، همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند «لینولئوم» را در شبکه چهار کشف کنید سمیعی: این جلسه نشان داد که چقدر موسیقی در بوشهر زنده و اثرگذار است صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد آغاز به کار‌ سامانه و سایت ثبت طرح مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت آلبوم موسیقی لرستان، تنبور لکی (موسیقی نواحی ایران ۸۰) منتشر شد تعطیلی سالن‌های نمایشی به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) «رابطه» در شبکه دو مراسم تشییع نصرالله شیرین‌آبادی برگزار می شود فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد سه نمایشنامه جدید راهی بازار نشر شد از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خندیدن به «قضاوت»/ جشنواره‌هایی که حوصله ندارند! افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌کوتاه تا 250 میلیون تومان صفحه اول روزنامه های دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 معرفی هیئت داوران بخش سینمایی جشنواره فیلم اقوام دومین برنامه‌ی سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت روایت حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را بنویسید رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد از نقد فیلم کوتاه در سرای «کوشک کتاب» تا معرفی جوایز کتاب محور در سرای «جوایز ادبی» نمایش برخط فیلم «روز مبادا» «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد رد شایعات درباره رئیس سازمان سینمایی میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد صفحه اول روزنامه های یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی برای تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر تفاهم شد تئاترهای کودک بیش از 100 میلیون تومان فروختند

3

اتفاقات جدید جشنواره فیلم فجر به روایت مجتبی امینی‌

  • کد خبر : 29808
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
اتفاقات جدید جشنواره فیلم فجر به روایت مجتبی امینی‌
مجتبی امینی دبیر چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها حضور یافت و توضیحاتی در باره روند برگزاری جشنواره فیلم فجر ارائه کرد.

به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجتبی امینی دبیر چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر، علیزاده رئیس کمیته فنی، فرجی رئیس کمیته نمایش، نجفی رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و روابط عمومی و شکرخواه رئیس کمیته فناوری جشنواره در ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها حضور پیدا کردند.

مجتبی امینی دبیر جشنواره تاکید کرد: همان طور که می‌دانید مهمترین جریان فرهنگی در منطقه و کشور جشنواره ملی و بین‌المللی فیلم فجر است و جزو جشنواره‌های الف ویژه محسوب می‌شود و دوره چهل و دوم را برگزار کنیم. سال گذشته سال سختی را داشتیم که هم جام جهانی و هم جشنواره فیلم فجر با فشار معاندین ضعیف برگزار شود که جشنواره فیلم فجر باشکوه برگزار شد.

وی افزود: در دوره‌های گذشته وزیر ارشاد در جشنواره فیلم فجر کارت زرد می‌گرفت، ولی در دولت سیزدهم نمایندگان مجلس در نامه‌ای تشکر کردند و آقای وزیر کارت سبز گرفت. امیدواریم امسال هم اتفاق خوبی رقم بخورد.

امینی گفت: امسال علی‌رغم چالش‌های پیش رو، برنامه‌ریزی‌ها‌یی انجام شده و اوضاع خوبی داریم و فضای التهاب سال قبل از بین رفته است. در میان خانواده سینما حال و احوال خوب است و رونق اقتصادی سینما را نیز شاهد بودیم. در بخش ملی سال گذشته ۹۵ اثر ثبت نام کردند و امسال به ۱۱۵ عدد رسیده است. ان‌شاءالله در مضامین سیاسی، طنز، اجتماعی و دفاع مقدس و ژانرهای مختلف فیلم آمده و کارگردانان صاحب نام با ۵۱ فیلم اولی حاضرند.

وی افزود: در جشنواره فیلم فجر امسال ۵ فیلم موفق کودک و ۱۱ فیلم طنز، به صورت جدی پیگیر بودند در جشنواره باشند و ۷ فیلم سینمای دینی و ۱۵ فیلم دفاع مقدسی ساخته شده‌اند. امسال رقابت سخت پیش می‌رود، فرآیند انتخاب کار سختی است و ۲۲ فیلم در بخش رقابتی و ۱۱ فیلم در بخش فیلم اولی‌ها حضور دارند که مخاطبان را شگفت زده خواهد کرد و تا دو هفته آینده جمع‌بندی خواهد شد.

امینی با اشاره به بخش بین‌الملل جشنواره، افزود: امسال ۶۲۱ اثر در این بخش از ۸۷ کشور جهان ثبت‌نام کردند که حوزه جلوه گاه شرق و سعادت رقابت می‌کنند و برآورد ما ۲۵۰ میهمان خارجی است و حضورشان پررنگ خواهد بود.

دبیر جشنواره فیلم فجر ادامه داد: قاعدتاً نگاه ویژه ای در موضوع غزه و فلسطین خواهیم داشت یکی از موضوعات مهم در بخش بین المللی ما خواهد بود.

وی یادآور شد: چندین سال است حس و حال خوب از حضور مخاطبان در ایام جشنواره فیلم فجر نیست و باید تلاش کنیم در استان‌ها این نشاط و امید و حال خوب رقم بخورد. صداوسیما پای کار بیاید و پویش و شرایطی اتفاق بیفتد و فضا گرم شود و شهرداری‌ها هم در این اتفاق بزرگ و مهم درگیر شوند. حتی استاندارها هم به میدان بیایند و قرار شد از سمت وزارت کشور پیگیری شود و مدیران ارشاد در استان‌ها در اجرای جشنواره فیلم فجر تنها نمانند تا شاهد برگزاری یک جشنواره باشکوه باشیم.
امینی به هماهنگی و تعامل با استان‌ها برای حضور صاحبان آثار جشنواره فیلم فجر و هنرمندان‌شان در آن استان و شهرستان اشاره و تاکید کرد: ما می‌خواهیم برنامه‌ریزی کنیم تا نشاط و انرژی در استان‌ها در ایام جشنواره فیلم فجر رقم بخورد و برای این منظور صاحبان آثار فقط در سینماهای مردمی نباشند بلکه به همراه هنرمندان‌شان به شهرستان‌ها و استان‌ها بروند و این هماهنگی‌ها با استان‌ها اتفاق بیفتد. مهم این است پای هنرمندان در استان‌ها باز شود و فقط در پایتخت فیلم نبینند.

وی همچنین به راه اندازی زنگ مدرسه برای دانش‌آموزان در جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و افزود: فیلم‌هایی که با مضمون نوجوانانه باشد، مثل انیمیشن‌ها و کارهایی که داریم به عنوان زنگ مدرسه در شهرستان‌ها و استان‌ها داشته باشیم مخصوصا حضور مدارس و دانش‌آموزان ضعیف‌تر که اتفاق خوبی خواهد بود و انشاالله یک دستاورد شیرینی رقم بخورد.

در پایان این‌ نشست دبیر جشنواره فیلم فجر در جمع‌بندی تاکید کرد: امسال سهمیه استانی برای خبرنگاران استانی در خانه جشنواره که هنرمندان و اصحاب رسانه و منتقدین حضور دارند، اختصاص دادیم و جزو دستاوردهای امسال جشنواره به شمار می‌رود. امیدواریم شایسته‌سالاری در این زمینه اتفاق بیفتد که سال‌های بعدی این سهمیه‌ها بیشتر شود. نکته بعدی در استان‌ها تلاش می‌کنند آنتن رسانه ملی دست ما است تعامل تان را با روابط عمومی جشنواره داشته باشید تصویر مردمی را ارسال کنید این پویایی و نشاط جریان فرهنگی استان‌ها بازتاب خوبی خواهد داشت.

وی همچنین در پایان صحبت‌هایش این درخواست را از مدیران ارشاد استان‌ها خواست که اختتامیه مستقلی برگزار نکنند چراکه این اتفاق خارج از اصول و چارچوب است و جشنواره فیلم فجر جزو جشنواره‌های بزرگ دنیاست و وقتی برنامه بین‌المللی برگزار می‌کنیم و قوانین آن را نیز بنابر چارچوب‌های بین‌الملل رعایت کنیم.

علیزاده رئیس کمیته فناوری جشنواره فیلم فجر به هماهنگی دقیق‌تر اشاره و از این جهت ابراز امیدواری کرد درباره اکران در شهرستان‌ها گفت: ما مشکلی برای اکران در شهرستان‌ها نداریم اما مشکل به لحاظ فنی و اکران وجود دارد که سرموقع برسد و محدودیت‌ها از این جهت اتفاق می‌افتد و بستری که سینماشهر در شهرستان‌ها و استان‌ها ایجاد کرده به موقع فایل فیلم‌ها برسد از این موضوع استقبال می‌کنیم حتما برای بزرگوارانی که به این نکته اشاره کردند خصوصا برای ایلام که شرایط خاص دارد رقم بخورد و سر وقت بتوانیم جدول اکران‌ها را به شما برسانیم تا اطلاع‌رسانی‌ها بهتر ایجاد شود. تلاش می‌کنیم این موضوع امسال درست پیش برود.

وی تاکید کرد که تفاهم‌نامه‌ای میان جشنواره فیلم فجر و مراکز استان‌ها امضا می‌شود بنابر توافق‌ها پیش برود اگر سینمایی قرار است اضافه شود بگویید برخی از فیلم‌ها خارج از جدول به نمایش درآید. اگر قرار است سینماهایی اضافه شوند قبل از ۱۰ بهمن‌ماه به ما ابلاغ کنند در کمیته نمایش بررسی کنیم خارج از قاعده جشنواره حق نمایش ندهید.

محمد فرجی رئیس کمیته نمایش جشنواره فیلم فجر به زنگ سینما اشاره کرد و گفت: دبیر جشنواره با وزارت آموزش و پرورش پیگیری می‌کنیم و شما مدیران هم اشاره کنید با ما همراهی کنید تا در سراسر کشور که هدف‌مان است این اتفاق بیفتد شاهد زنگ سینما باشیم.

مسعود نجفی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر به اطلاع رسانی درست اشاره کرد که امیدواریم تلاش‌های شما را بتوانیم درست انعکاس بدهیم و یک مسئولی مشخص باشد تا با ما در زمینه خبر و اطلاع‌رسانی و روابط عمومی پیش برویم و‌باواتیم اطلاع‌رسانی خوبی در این زمینه داشته باشیم. اگر خبرهای حضور مردم در سینماهای استان‌ها به ما برسد بتوانیم این شور و حال را به خوبی به سمع و نظر مخاطبان کشور برسانیم.

وی به حضور خبرنگاران استانی اشاره کرد با وجود ثبت‌نام و ۱۵۰۰ متقاضی، اما با مساعدت دبیر جشنواره در خدمت یک خبرنگار از هر استان خواهیم بود که این تجربه ۱۰ روزه می‌تواند مفید باشد و هماهنگی‌اش از سوی مدیرکل ارشاد استان‌ها اتفاق بیفتد.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=29808

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.