سینمایی نیوز
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل 7954 امروز 1

خبر فوری

عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ وزیر فرهنگ با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد/ آمادگی برای برگزاری نشست مشترک سینماگران ایرانی و‌ آذربایجانی آثار سینمایی خارجی پلتفرم‌ها تحت نظارت سازمان سینمایی قرار گرفت همراه با فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در دومین هفته اردیبهشت ماه و سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر» تعطیلی سینما‌های سراسر کشور در روز شنبه افزایش یارانه اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور غرور نفرت‌انگیز یک مرد با صفا انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط» اعلان سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر شد «آجرچین» سری به شبکه سه می‌زند مراسم یادمان استاد محمدعلى امیرجاهد برگزار می شود روزنامه‌های صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰3 عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد استقبال از نمایش 9 مستند جشنواره «سینماحقیقت» در دانشگاه هنر تهران بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران فراخوان داد ماموریت‌های مضاعف برای جهش تولید در موسسات سینمایی ابلاغ شد تمدید مهلت ثبت نام نخستین المپیاد ملی آموزش هنر رضا شیخی دار فانی را وداع گفت هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ گفتگوی در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری» یادمان زنده یاد بنان در شب موسیقى ارسباران شش نمایش دیگر، همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند «لینولئوم» را در شبکه چهار کشف کنید سمیعی: این جلسه نشان داد که چقدر موسیقی در بوشهر زنده و اثرگذار است صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد آغاز به کار‌ سامانه و سایت ثبت طرح مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت آلبوم موسیقی لرستان، تنبور لکی (موسیقی نواحی ایران ۸۰) منتشر شد تعطیلی سالن‌های نمایشی به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) «رابطه» در شبکه دو مراسم تشییع نصرالله شیرین‌آبادی برگزار می شود فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد سه نمایشنامه جدید راهی بازار نشر شد از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خندیدن به «قضاوت»/ جشنواره‌هایی که حوصله ندارند! افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌کوتاه تا 250 میلیون تومان صفحه اول روزنامه های دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 معرفی هیئت داوران بخش سینمایی جشنواره فیلم اقوام دومین برنامه‌ی سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت روایت حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را بنویسید رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد از نقد فیلم کوتاه در سرای «کوشک کتاب» تا معرفی جوایز کتاب محور در سرای «جوایز ادبی» نمایش برخط فیلم «روز مبادا» «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد رد شایعات درباره رئیس سازمان سینمایی میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد صفحه اول روزنامه های یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی برای تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر تفاهم شد تئاترهای کودک بیش از 100 میلیون تومان فروختند

4
پیام محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی به نخستین جشنواره بین المللی فیلم حوا؛

تصویر زن در سینمای ایران عفیف و باشکوه است

  • کد خبر : 20153
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۲۲
تصویر زن در سینمای ایران عفیف و باشکوه است
محمد خزاعی معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی در پیامی به نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا تصویر زن در سینمای ایران را عفیف و باشکوه توصیف کرد.

به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا؛ در متن پیام محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی به نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم حوا آمده است: «در همه جوامع بشری خانواده پویا هسته انکارناپذیر یک جامعه رو به رشد و زنده است. هرگاه به «زن» به عنوان محور اصلی و بنیادین خانواده مجال و بهایی در خور داده شده، پایه‌های اصلی خانواده مستحکم شده است. زن، رکن مهم جامعه‌ای با آموزه‌های مذهبی، تحکیم خانواده و ارزش‌های نهادینه شده آن است و زنان و بانوان به عنوان نقطه پرگار و محور شکل‌گیری و قوام خانواده، نقشی اساسی و خطیری بر عهده دارند و سلامت و سعادت جامعه، رابطه مستقیم با معنویت و مصونیت خانواده دارد.
قاطبه فرهنگ و هنر و به خصوص سینمای ایران، در خط مقدّم پاسداری و حراست از نهاد خانواده و تکریم جایگاه زن قرار دارند و درطول این سال‌ها همه همت خود را مصروف این کرده‌اند که چهره تازه‌ای از فضایل زن در سینمای ایران ترسیم شود، تصویری باوقار، عفیف، وفادار، شکوهمند، پرتلاش، ایثارگر و حامی خانواده که جای آن تا پیش از انقلاب اسلامی در ساحت سینمای ایران، منطقه و جهان به شدت خالی بود.
خوشبختانه، در دولت سیزدهم که در آن گفتمان معنویت و عدالت تقویت شده، نیاز به بازطراحی و بازآفرینی نقش زن در سینمای ملی و بین‌المللی احساس شد تا با انعکاس واقعی جایگاه زنان و خانواده در جامعه‌ی ایرانی، به تصحیح سیمای مخدوش و ترمیم چهره‌ی مغلوبی که مقصدی جز جلب رضایت غول‌های رسانه‌ای دین‌گریز نداشته‌ و ندارند، بپردازد.
مدیران و متولیان فرهنگی، حتی، بیش از خالقان آثار و هنرمندان باید در قبال صیانت از سرمایه ارزشمند خانواده مسئول و پاسخگو باشند. برخی از سینماگران با سوگیری به سمت وجوه تجاری هنر ونادیده گرفتن شاخصه‌های تربیتی و فرهنگی تصویر و سینما در حق خانواده ایرانی مسلمان، جفا کرده‌اند. رسالت سینما به دلیل کارکردهای چندگانه تفریحی و فرهنگی و آموزشی گسترش نشاط اجتماعی و در عین حال رشد و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه است. به نظر می‌رسد در برخی مقاطع نسبت به این رسالت غفلت شده است. تردیدی نیست که تهدید کانون خانواده و تضعیف و تحقیر آن، به گسست نسل‌ها و بی‌پشتوانگی و رهاشدگی جوانان و نوجوانان منجر خواهد شد.
«جشنواره‌ی سینمایی حوا» یکی از سکوها و خاکریزهای این مواجهه‌ و مبارزه‌ فرهنگی‌ است که با زمان‌آگاهی و دوراندیشی بنیاد بین‌المللی گوهرشاد و حمایت دیگر سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی کشور بنا شده است. رویدادی که خواهد کوشید با ارجاع به تمدن ایرانی‌اسلامی، منزلت ممتاز خانواده را یادآوری کند و بنا به غیرت و تعصب هنرمندان، مولّد سینمایی باشد که با غرور و فخر، مروّج اصالت زن و خانواده‌ی ایرانی در محافل ملّی و بین‌المللی باشد. این جشنواره فارغ از کلیشه‌های ناکارآمد و مستعمل، تصویری موجّه و موثر و مبتنی بر آموزه‌های مذهبی و الگوهای نوین اجتماعی از زن بیافریند. پیروی از درس‌گفتارهای ارزشمند رهبر عالی‌قدر در حوزه‌‌ فرهنگ و هنر، انعکاس رویکردهای خانواده‌محور دولت مردمی و فراگیری استانی این رویداد، از اولویت‌های نخستین دوره‌ این جشنواره است که قطعاً تلاش دست‌اندرکاران مورد رضایت حضرت حق است و اقبال مخاطبان را در پی خواهد داشت. با تاکید بر استمرار حرفه‌ای این جشنواره و بررسی نتایج هنری و اثرگذاری اجتماعی آن، روزگاری درخشان‌ را برای سینمای جمهوری اسلامی ایران آرزو می‌کنم.
محمد خزاعی
معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی کشور»
نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ حوا به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد و به دبیری مهدیه سادات محور تا ۲۳ تیر ماه سال جاری در سطح کشور و از ۲۰ تا ۲۳ در تهران برگزار خواهد شد. این رویداد محوریت موضوع زنان و‌ خانواده را در دستور کار خود دارد و با همکاری مراکز و سازمان‌های فرهنگی مختلف فعالیت خود را دنبال می‌کند.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=20153
  • ارسال توسط :
  • منبع : سایت جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا»
  • 80 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.