سینمایی نیوز
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
کل 7982 امروز 1

خبر فوری

عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ وزیر فرهنگ از محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود کانون موسیقی نواحی تشکیل می شود بدرود با استاد ملودی‌های جاودانه موسیقی کرمانج خراسان اکران «مست عشق» برای بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران زمین فروش ۵۲ میلیارد تومانی سینماها در هفته گذشته حضور ۲ هزار ۶۱۹ ناشر در نمایشگاه کتاب قطعی شده است/اتکای برپایی نمایشگاه به بودجه‌ دولتی کم است دومین برنامه‌ی سینماتک خانه سینما برگزار شد برای اینکه فیلمنامه روی کاغذ جان ندهد رحیم پرواسی در آرامستان قاسمیه اردبیل آرام گرفت میزبانی تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج از 16 هزار مخاطب بزرگداشت کیانوش عیاری و افتتاح گنجینه این فیلمساز در موزه سینما صفحه اول روزنامه های یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره شورت شورتز ژاپن/ رونمایی از پوستر فیلم فراخوان همایش بین المللی هنر مقام اعلام شد پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان شمالی درگذشت تعیین حداقل دستمزد ماهیانه عکاسان سینما اعلام شد ناشران بخش مجازی نمایشگاه سی‌وپنجم نسبت به آماده‌سازی پنل مجازی‌ اقدام کنند سامانه بازار کتاب تا انتهای نمایشگاه سی‌وپنجم موقتا غیرفعال است نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما سومین جشنواره فرهنگی هنری یاریگران زندگی برگزار می‌شود «فسیل» در نمایش برخط هم رکورد زد تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود هشتمین جلسه پاتوق با سه درام و یک فانتزی برگزار می‌شود عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ وزیر فرهنگ با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد/ آمادگی برای برگزاری نشست مشترک سینماگران ایرانی و‌ آذربایجانی آثار سینمایی خارجی پلتفرم‌ها تحت نظارت سازمان سینمایی قرار گرفت همراه با فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در دومین هفته اردیبهشت ماه و سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند دونوازی سامان احتشامی و عمران فروزش در تالار رودکی فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر» تعطیلی سینما‌های سراسر کشور در روز شنبه افزایش یارانه اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور غرور نفرت‌انگیز یک مرد با صفا انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط» اعلان سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر شد «آجرچین» سری به شبکه سه می‌زند مراسم یادمان استاد محمدعلى امیرجاهد برگزار می شود روزنامه‌های صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰3 عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد استقبال از نمایش 9 مستند جشنواره «سینماحقیقت» در دانشگاه هنر تهران بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران فراخوان داد ماموریت‌های مضاعف برای جهش تولید در موسسات سینمایی ابلاغ شد داود آزاد و دف نوازان حیران «عقل و جنون» را در تالار وحدت به تصویر می‌کشند تمدید مهلت ثبت نام نخستین المپیاد ملی آموزش هنر رضا شیخی دار فانی را وداع گفت هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ گفتگوی در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری» یادمان زنده یاد بنان در شب موسیقى ارسباران

3
رقیب جشنواره توکیو/

درباره جشنواره شانگهای

  • کد خبر : 19422
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
درباره جشنواره شانگهای
جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای اولین جشنواره بین‌المللی فیلم رده A در چین است که تلاش می‌کند در آسیا و جهان، صاحب اعتبار شود.

به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، سرویس بین‌الملل: جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای یکی از بزرگترین جشنواره‌های فیلم است که همراه با جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو، یکی از بزرگترین جشنواره‌های فیلم در آسیا محسوب می‌شود.

همچنین جشنواره شانگهای یکی از پانزده جشنواره‌های الف دنیا است که در دوره‌های گذشته این جشنواره سینماگران برجسته‌ای همچون امیر کاستاریکا، لوک بسون، الیور استون، دنی بویل و وونگ کار وای ریاست هیئت داوران جشنواره شانگهای را بر عهده داشته‌اند. رقابت برای کسب جوایز جینجو (جام طلایی)  این جشنواره در پنج بخش از جمله مسابقه اصلی فیلم بلند، تازه‌واردهای آسیایی، مستند، انیمیشن و فیلم کوتاه انجام می‌شود. این جشنواره همچنین اجزای دیگری از جمله برنامه آموزشی، رویداد تطبیق پروژه و بخش متاورس را به خود اختصاص می دهد.

جشنواره شانگهای چین که سال ۱۹۹۳ شروع به کار کرد به عنوان یکی از مهم‌ترین و معتبرترین رویدادهای فرهنگی قاره آسیا و جهان شناخته می‌شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای اولین جشنواره بین‌المللی فیلم رده A در چین است که توسط انجمن بین‌المللی تهیه‌کنندگان فیلم به رسمیت شناخته شده و همچنین یکی از 15 جشنواره بین‌المللی فیلم رده A در جهان است.

«استعداد جدید آسیا» بخشی است که از سال ۲۰۰۴ به جشنواره اضافه شده تا از نیروها و چهره‌های جدید و تازه تحلیل شود. این بخش به بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر مرد و زن، بهترین فیلمنامه و بهترین فیلمبردار که تجربه اول یا دومشان باشد، جایزه می‌دهد.این جشنواره در چند سال گذشته به دلیل کرونا به صورت انلاین برگزار شد. این در حالیست که بعد از فروکش کردن این بیماری، جشنواره فیلم شانگهای در سال 2023 تاریخ برگزاری حضوری بیست و پنجمین دوره را اعلام کرد.

بنابراین جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای در سال 2023  از برنامه‌های خود برای بازگشت به رویدادی حضوری که بیست و پنجمین دوره و سی‌امین سالگرد آن است، رونمایی کرد.بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای از از ۹ تا ۱۸ ژوئن (۱۹ تا ۲۸ خرداد) برگزار شد. جشنواره بین المللی فیلم شانگهای امسال کشورهای خارجی بسیار را به خود جلب کرد و در طول دوره ثبت نام، نزدیک به 8800 اثر از 128 کشور و منطقه دریافت شد.

جایزه جام طلایی به عنوان بالاترین جایزه جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای، شامل پنج بخش مسابقه اصلی، فیلم‌های جدید آسیایی، مستند، انیمیشن و فیلم کوتاه است. فیلم  ایرانی « آزردگان » و « پسر دلفینی » فیلم مشترک ایران و ترکیه در فهرست نهایی رقابتی جایزه جام طلایی قرار گرفتند.
در سال 2023، فیلم «658 کیلومتر، سفر یوکو» به کارگردانی ژاپنی «کازویوشی کوماکیری» مورد تایید هیئت داوران بخش اصلی مسابقه قرار گرفت و جوایز بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد. فیلم اسپانیایی «صدای یادگارها» ( Muyeres) نیز برنده جایزه بزرگ هیئت داوران و جایزه بهترین تصویربرداری شد و تکنیک منحصر به فرد فیلمبرداری آن توجه مخاطبان را به خاطر حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس برانگیخت.

فیلم‌های چینی نیز بخش مهمی از شب جوایز جام طلایی بودند. «هو گه» و «دا پنگ» برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شدند. «لیو جیایین» کارگردان چینی برای فیلم «ارزش سفر» (All Ears) جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.

همچنین جایزه بهترین فیلمبرداری بیست و پنجمین دوره جشنواره شانگهای چین به داود ملک‌حسینی برای فیلمبرداری «علت مرگ: نامعلوم» رسید.
این فیلم در چهار بخش بهترین فیلم (مجید برزگر)، بهترین کارگردانی (علی زرنگار)، بهترین بازیگر نقش اول مرد (علی محمد رادمنش) و بهترین فیلمبرداری (داود ملک حسینی) بخش استعداد جدید آسیایی جشنواره نامزد شده بود.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=19422
  • ارسال توسط :
  • منبع : سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی
  • 128 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.